Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 21 januari 2007, 16:41   #61
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Iemand die een boek schrijft dat "rechts voor de raap" heet zal moeilijk uitgroeien tot een links boegbeeld.
Hij schrijft en spreekt rechts maar soms kantelt zijn hart wat naar links. Hoe zou hij anders de Palestijnen kunnen begrijpen ? Volgens mij kan je hem gewoon nergens plaatsen en dat is ook de reden waarom hij zich nergens thuisvoelt en waarom men hem zegt : " Que venez-vous faire ici ? "
Hij is de eeuwige rebel, de libertijn met de grote mond, maar wie weet met een klein hartje voor grote onrechtvaardigheden.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 januari 2007 om 16:42.
labyrinth is offline  
Oud 21 januari 2007, 16:50   #62
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De titel is dan ook niet representatief voor alle ideeën van JMDD. Zijn etische standpunten zijn allesbehalve rechts-conservatief...Hij had zijn boek beter de naam "Mijn Liberalisme" gegeven, dat zou al véél eerlijker zijn geweest.
Inderdaad zijn standpunten qua abortus, euthanasie, homohuwelijk enz...
zijn eerder progressief te noemen. Hij hoort dus zeker niet thuis bij het Vlaams Belang. Hij houdt van vrijheid, van enige verantwoordelijkheid en heeft wat melk staan voor de echte zwerfkatten.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:09   #63
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Als er een kartel komt met Vlott en/of JMDD, verbinden de kartelpartners zich tot een minimumprogramma (wat niet moeilijk is omdat we het voor 80% eens zijn) en vooral om samen zoveel mogelijk stemmen te verzamelen. Als we het volledig eens zouden zijn, quod non, konden we natuurlijk beter allemaal in dezelfde partij ageren.
Ik zie echt het probleem niet om een - desnoods tijdelijke - kiesvereniging te maken. Met CD&V-NVA-SPa-Spirit-VLD-Vivant is dat niet anders.
Filip De Man is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:13   #64
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik vind het onbegrijpelijk dat men de hand blijft uitsteken naar een onbetrouwbare windhaan alla dedecker die volgens mij allesbehalve een vlaams-nationalist is en bovendien inzake toetreding turkije dubieuze standpunten heeft. Ook inzake arbeidsmigratie uit oosten trouwens.

Het enieg vorodeel aan hem zijn de stemmen; maar hoe haalt hij die? Met steun van zijn eneo-liberale sponsors vand e persgroep. Indien hij echt enig gevaar zou betekenen voor hete stablishment zou hij die steun niet krijgen. Bovendien heeft hij 7 jaar lang Paars gesteund en zou hij het nog doen moest hij er niet zijn uitgetrapt.

in elke zin die hij uitsprak komt 5 x het begrip postje in al dan niet in combinatie met beloofd of gemist of omwille van...

Hij had Ward beysen maar moeten volgen .

De schade die paars heeft aangericht is definitief(oa snel-belg wet).
Dedecker heeft nooit van zich laten horen ionzake b-h-v bedrog of vreemdelingenstemrecht . Laat die man voor wat hij is; Een opportunistsiche bullebak met een crhonisch gebrek aan politieke moed.
Ook vandaag weer in de zevende dag liet jmdd verstaan dat hij niet zozeer gewonnen is voor een samenwerking noch met Vlott (!) noch met - uiteraard - het Belang.
De decker wil allesbehalve achter het cordon terecht komen, zijn goede recht, maar wel niet getuigend van principieel gedrag.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:16   #65
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

volgens mij zit er nog meer achter... zijn het zijn neo-liberale sponsors die bepalen wat mag en niet mag. Hij leeft bij gratie van de linkse media en weet dat hij ze te vriend moet houden.

Och iemand die voor arbeidsmigratie en voor de toetreding van turkije is is voor mij niet rechts maar een ultra-liberaal die dat boven alles stelt. boven de culturele eigenheid.

Ihet Vb moet gewoon duidelijk maken waar dedecker voor staatipv blijven de hand ui te reiken naar dat paars product.

Overigens dedecker heeft buiten zijn eigen business nog een rits mandaten zoals dat van vlaams parlementslid( was cadeautje van vld senaat en vl parlement cumul+ gemeenteraadslid) dus tot 2009 heeft hij ook daar vette pree van. Eigen portemonnee eerst;

Laatst gewijzigd door ilfalco : 21 januari 2007 om 17:18.
ilfalco is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:19   #66
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Wat als JMDD voor de Senaat 200.000 stemmen behaalt en nul zetels?
Wie heeft er dan gewonnen?
Filip De Man is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:56   #67
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Wat als JMDD voor de Senaat 200.000 stemmen behaalt en nul zetels?
Wie heeft er dan gewonnen?
links en en het belgische establishment...

maar laat dat nu juist diegene zijn die die egotripper voortdurend een forum geven.

verdeel en heers. En ze weten maar al te goed hoe omkoopbaar mr ik wil een posthe dedecker is.
ilfalco is offline  
Oud 21 januari 2007, 18:00   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ook vandaag weer in de zevende dag liet jmdd verstaan dat hij niet zozeer gewonnen is voor een samenwerking noch met Vlott (!) noch met - uiteraard - het Belang.
De decker wil allesbehalve achter het cordon terecht komen, zijn goede recht, maar wel niet getuigend van principieel gedrag.
Hij houdt zich vooral graag in nevels gehuld, met zijn 'zeg nooit nooit'-retoriek. Niet bepaald 'recht(s) voor de raap' zoals we anders van hem gewoon zijn.
Zwartengeel is offline  
Oud 21 januari 2007, 18:53   #69
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

wat hij egenlijk bedoelt is..; als ik er zelf beter van wordt zal ik het doen...
ilfalco is offline  
Oud 22 januari 2007, 08:58   #70
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Wat als JMDD voor de Senaat 200.000 stemmen behaalt en nul zetels?
Wie heeft er dan gewonnen?
De forumsessie is nu wel voorbij, maar toch nog enkele bedenkingen.
"Wie heeft er dan gewonnen?"
Als die stemmen van de vld komen, dan heeft het VB er alleszins niet bij verloren, hoogstens electorale winst gederfd.
De zetelverdeling nadien kan best in het voordeel vh VB uitdraaien.
Komen ze vh VB , dan moet die eventualiteit afgewogen worden tegen mogelijk stemmenverlies voor vb als gevolg van
1) het afstralen van het imago van jmdd als windhaan, postjespakker en brulboei op het radicale en beginselvaste vb
2) een zekere kartelmoeheid - in mijn ogen toch - bij de Vlaamse bevolking dank zij de fratsen vh zelfde heerschap, BDW en de hele n-va en cd&v top
3) verdere aantasting van een consequent politiek taalgebruik dat al te lijden heeft gehad door de veroordeling in Gent, maar meer recent door HVT en het financieringsproces door de RvS.
De dingen onvervaard zeggen zoals ze zijn heeft geen windeieren opgeleverd bvb in NL aan Wilders en Marijnissen.
En dat zal ook zo niet zijn in Vlaanderen dat al acht jaar platgeslagen ligt door paars.
Vele VB kiezers , de meeste volgens mij, staan voor een verruiming vh VB naar rechts , conservatief en liberaal toe, maar een jmdd mag best nu al als verliespost worden afgeschreven in de electorale boekhouding vh vb.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 22 januari 2007, 10:01   #71
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
De forumsessie is nu wel voorbij, maar toch nog enkele bedenkingen.
"Wie heeft er dan gewonnen?"
Als die stemmen van de vld komen, dan heeft het VB er alleszins niet bij verloren, hoogstens electorale winst gederfd.
De zetelverdeling nadien kan best in het voordeel vh VB uitdraaien.
Komen ze vh VB , dan moet die eventualiteit afgewogen worden tegen mogelijk stemmenverlies voor vb als gevolg van
1) het afstralen van het imago van jmdd als windhaan, postjespakker en brulboei op het radicale en beginselvaste vb
2) een zekere kartelmoeheid - in mijn ogen toch - bij de Vlaamse bevolking dank zij de fratsen vh zelfde heerschap, BDW en de hele n-va en cd&v top
3) verdere aantasting van een consequent politiek taalgebruik dat al te lijden heeft gehad door de veroordeling in Gent, maar meer recent door HVT en het financieringsproces door de RvS.
De dingen onvervaard zeggen zoals ze zijn heeft geen windeieren opgeleverd bvb in NL aan Wilders en Marijnissen.
En dat zal ook zo niet zijn in Vlaanderen dat al acht jaar platgeslagen ligt door paars.
Vele VB kiezers , de meeste volgens mij, staan voor een verruiming vh VB naar rechts , conservatief en liberaal toe, maar een jmdd mag best nu al als verliespost worden afgeschreven in de electorale boekhouding vh vb.
ik vrees dat je 100% gelijk hebt.
maw links zal weerom voordeel halen door een overwinning van rechts
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be