Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2007, 16:38   #21
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Sorry meneer De Man, maar waarom gaat u niet gewoon vraag per vraag antwoorden. Houdt u niet van systematisch werken?


Citaat:
1. Wat wordt precies bedoeld met "islam hoort niet thuis in Europa". Wat houdt dit concreet in voor bijvoorbeeld de moslims in Bosnië?
Nogmaals, verduidelijk aub. Al wat u tot nu toe heeft gedaan is argumenteren dat islam een religie is die botst met onze waarden. Maar daarmee weet ik nog altijd niet wat bedoeld wordt met "hoort niet thuis". Ik vind dit verdacht vaag en daarom eigenlijk frustrerend : betekent dit dat de moslims in Bosnië geen eigen staat mogen hebben, dat de Albanezen naar Turkije moeten, dat Marokkanen hun geloof moeten afzweren als ze hierheen komen, moet dat ook met terugwerkende kracht gebeuren.
Komaan, u bent blijkbaar niet vies van krachtige uitspraken in deze forumsessie, waar wacht u dan op om het ook te doen over de aangekaarte zaken!?


Citaat:
2. Wat wordt precies bedoeld met "gaan voor een blank Europa"? Wil dit zeggen dat het Vlaams Blok/Belang bereid is/was om mensen terug te sturen die niet blank zijn (ook al hebben ze reeds de Belgische nationaliteit)?
Heeft u nog altijd niet beantwoord!


Citaat:
3. Gelooft meneer de Winter hier nog altijd in of heeft hij al duidelijk afstand genomen hiervan? (of veegt hij het gewoon onder de mat nu?)
Ook niet!

Citaat:
4. En het allerbelangrijkste : heeft u, Filip de Man, die mening ooit gedeeld? Nu nog?
En ook niet!


Citaat:
Zo bijvoorbeeld vond Marino Keulen, de geblondeerde VLD-oen uit Tongeren (en naar verluidt minister van inburgering)
De relevantie van het geblondeerd zijn ontgaat me. Dat soort zaken werkt misschien bij bepaalde mensen in uw achterban maar niet bij mij. Maar daar schrik ik niet van, op uw website moeten jullie ook Geert Lambert's overgewicht aangrijpen.

[quote=Filip De Man;2348336]Mijn stelling dat islam en democratie niet compatibel zijn, veroorzaakt grote consternatie bij de ‘weldenkenden’. De bevolking blijkt evenwel in grote meerderheid geneigd om ons bij te treden. Ten bewijze: de peiling in Het Nieuwsblad net na mijn uitspraak waarin 75% van de lezers stelde dat overtuigde moslims inderdaad geen democraten kunnen zijn


Citaat:
Omdat iedereen baat heeft bij duidelijkheid, wil ik een open en eerlijk debat aanzwengelen. Hiertoe deze vijf vragen, gericht aan de in dit land verblijvende imams. Uit hun antwoorden zullen de Vlamingen leren hoe groot het democratisch gehalte is van de islamitische voorgangers in dit land.
Maar u haalt 75% van de lezers aan, en die imams. Je zal ook grote percentages vinden met een negatieve kijk op onze cultuur in Iran en zo hoor! En in de Verenigde Staten heb je ook "voorgangers" van het christendom die de gekste dingen zeggen.


Citaat:
Mijn stelling is en blijft: wie nee antwoordt is duidelijk geen democraat, wie ja antwoordt is geen overtuigd moslim.
U stelt zelf de criteria op voor overtuigd moslim. Wat de paus en dergelijke zeggen is ook niet echt wat de gemiddelde Vlaming zegt, toch ook een "christen" (want hij is gedoopt en getrouwd voor de kerk).
Maar nogmaals : lees MIJN VRAGEN. Ik ken de houding van het Vlaams Belang over de islam. Ik wil concrete antwoorden.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 18 januari 2007, 18:26   #22
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is net omgekeerd. Islampromotors en westerse islamapologeten zingen een vredelievend orgel die zeer verraderlijk is, niet alleen voor het Vlaamse volk doch voor de hele niet-moslimwereld die niet onderworpen is aan de koran.
Dat noemen we zelfverdediging tegen opkomende proppaganda en onnodige islam-bashing.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 18 januari 2007, 18:43   #23
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
bijvoorbeeld vond Marino Keulen, de geblondeerde VLD-oen uit Tongeren .

Dit toont nog maar eens uw professionele politieke houding.

Overigens blijkt uit de rest van uw post dat u beter weet wat islam is dan de moslims.
De moslims die ik ken denken er anders heel anders over, maar stereotypering is dan ook uw geliefkoosd middel.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 18 januari 2007 om 18:44.
Kay_ is offline  
Oud 18 januari 2007, 19:45   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Marino Keulen, de geblondeerde VLD-oen uit Tongeren (en naar verluidt minister van inburgering)
Meneer De Man, is dit jouw vorm van dichterlijke vrijheid, of is het gewoon respectloos gedrag van uw kant tav een collega ???
Pietje is offline  
Oud 18 januari 2007, 19:50   #25
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Moest je hem eens zien in het parlement, man man man...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 18 januari 2007, 21:39   #26
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Marino Keulen, de geblondeerde VLD-oen uit Tongeren
Marino Keulen komt uit Lanaken
Pieke is offline  
Oud 18 januari 2007, 21:51   #27
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Uw eerste een tweede vraag zijn in essentie dezelfde, en dezelfde vraag kan aan katholieke priesters gesteld worden. Zijn zij dan geen overtuigde katholieken, als zij de tien geboden niet boven de wet stellen ? En geen democraten als ze dat wel doen ?
Is hier eigenlijk echt wel sprake van een scheiding van kerk en staat, of enkel een gewilde scheiding van islam en staat ? (Kruistekens tegen muren, katholieke scholen)
Neen. Het christendom roept op zich te onderwerpen aan de overheden.

Citaat:
Uw derde vraag is of er homoseksuelen moslim mogen zijn. Beweert u nu dat geen enkele homo moslim is ? Of dat geen enkele moslim een homofiel zou tolereren ? Op de keper bekeken geldt dat ook voor het Katholicisme, maar hierin wordt duidelijk met een andere maat gemeten.
Neen. Het christendom maakt een onderscheid tussen de zonde en de zondaar.


Citaat:
Uw vierde vraag is of mannen en vrouwen gelijke rechten hebben in hun geloof. Wel, dat hangt volledig af van de interpretatie van de Koran, net als bij de Bijbel (waarin staat dat Eva slechts een rib is van Adam). Maar uw vorige vragen gingen over de invulling van hun samenlevingsvorm aan de hand van hun geloof. Hier verdraait u de vraag dus een beetje. Hoe dan ook moet iedereen mannen en vrouwen gelijke rechten toekennen in ons land.
Er zijn geen verschillende interpretaties van de koran mogelijk binnen de islam. Jij bent het die verdraait.

Citaat:
Uw vijfde vraag gaat over de "vrije meningsuiting", die hier uitgebreid wordt tot "vrije respectloosheid", maar goed, laten we daar niet op ingaan. Het zou ons te ver brengen. De voorbeelden die u aanhaalt zijn stuitend: Salman Rushdie, dat is 20 jaar geleden. En dat is dan ook meteen het enige feit van de islam an sich. Achter de rest staat de islam helemaal niet.
U vergeet de cartoonkwestie...

Citaat:
In het debat dat u aangaat, definieert u de moslim als een ultra-orthodoxe moslim, zoals er ook katholieken bestaan. U negeert het grote deel gematigde moslims, en kan zo ongestoord uitspraken blijven doen over "de moslims".
Waarom veroordelen die gematigde moslims de extremisten niet?

Citaat:
PS: Ik weet dat mijn antwoord misschien dom zal lijken in de ogen van velen, maar toch zou ik graag het antwoord hierop van meneer De Man kennen. Gelieve deze draad dan ook niet meteen vol te posten met replys hierop.
Uit respect voor uw vraag antwoorde ik slechts met een minimuum aan woorden.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2007, 21:52   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Meneer De Man, is dit jouw vorm van dichterlijke vrijheid, of is het gewoon respectloos gedrag van uw kant tav een collega ???
Geen van beiden denk ik.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 19 januari 2007, 17:54   #29
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

En nog steeds heb ik op geen enkele van mijn nochtans netjes genummerde vragen antwoord gekregen. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ

In dit filmpje zien we oude beelden van Filip de Winter die zegt :
"Islam hoort op Europees grondgebied niet thuis" en "Het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa"

Mijn vragen hierover :

1. Wat wordt precies bedoeld met "islam hoort niet thuis in Europa". Wat houdt dit concreet in voor bijvoorbeeld de moslims in Bosnië?
2. Wat wordt precies bedoeld met "gaan voor een blank Europa"? Wil dit zeggen dat het Vlaams Blok/Belang bereid is/was om mensen terug te sturen die niet blank zijn (ook al hebben ze reeds de Belgische nationaliteit)?
3. Gelooft meneer de Winter hier nog altijd in of heeft hij al duidelijk afstand genomen hiervan? (of veegt hij het gewoon onder de mat nu?)
4. En het allerbelangrijkste : heeft u, Filip de Man, die mening ooit gedeeld? Nu nog?

Met zeer veel dank!
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:35   #30
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Inzake respect voor onze wetten. Aanvaardt u de hier geldende wetgeving? Primeren de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn?

Mijn stelling is en blijft: wie nee antwoordt is duidelijk geen democraat, wie ja antwoordt is geen overtuigd moslim.
Ik besef inderdaad dat de stelling op het eerste zicht aannemelijk lijkt.
En ik zeg bewust “lijkt”, want al na een eerste kleine analyse, ontdekt men maar al te gauw, dat het hier gaat om een intellectuele nul-uitspraak van jewelste.

De moeilijkheid echter, om deze stelling met waarheid te beantwoorden, zit hem in het bedrog van de perceptie. Een valse voorstelling van feiten.

De logica van de auteur in gedachten houdende, is het onmogelijk het oneens te zijn met bepaalde wetten enerzijds en toch democratisch-begeestigd te zijn anderzijds. Het is dus nagenoeg onmogelijk de wet in vraag te stellen, bij te sturen en desnoods over boord te gooien.
De wet geniet in deze optiek een “feilloze” status, staat boven de wil van het volk, en is dus per definitie ondemocratisch.

Het is nu eenmaal inherent aan een democratie dat de wet resultaat is van de wil van alle burgers, en niet een persoonlijke verafspiegeling is van 1 of 2 individuen uit de maatschappij.

En daarom zou ik meneer Deman willen uitdagen.
Indien hij het democratisch gehalte van een natie, volk of geloof wil afmeten, aan het al dan niet openlijk accepteren van alle nationale wetten, op alle momenten, onder alle mogelijke omstandigheden …. Hij gaat in heel Vlaanderen niet 1 democraat tegenkomen.

Ik, van mijn kant, wens hem alvast veel succes!
Ciccio is offline  
Oud 20 januari 2007, 14:52   #31
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

En nog steeds geen antwoord van meneer de Man. Meneer de Man, heeft u schrik om te antwoorden? Heeft u geen zin, interesseert het u niet? Sorry, maar ik laat me niet zomaar afschepen hoor!
Ja kijk, u moet niet hoor, maar wees er maar zeker van dat als er geen reactie komt, dat ik deze topic aan redelijk wat mensen zal tonen en mijn eigen conclusies zal trekken in juni. Vlaams Belang leden die flirten met halfverstaanbare uitspraken en dan wel niet het lef hebben om ze uit te leggen en te verdedigen.... mooi hoor!!
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:02   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. Het christendom roept op zich te onderwerpen aan de overheden.


het christendom riep op tegen de Spaanse Republiek, voor Franco
tegen Allende, voor Pinochet
tegen de zwarten voor de Apartheid
tegen de bolsjewieken, voor de Witten
tegen Daens, voor Charel Woeste.
tengen de onderdrukten, voor de onderdrukkers.
driewerf is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:07   #33
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht


het christendom riep op tegen de Spaanse Republiek, voor Franco
tegen Allende, voor Pinochet
tegen de zwarten voor de Apartheid
tegen de bolsjewieken, voor de Witten
tegen Daens, voor Charel Woeste.
tengen de onderdrukten, voor de onderdrukkers.
Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld. Wie zich tegen dit gezag verzet, verzet zich dus tegen een instelling van God, en wie dat doet roept over zichzelf zijn veroordeling af.

Brief aan de Romeinen hfstk 13 uit de Bijbel vanaf vers één.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:56   #34
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Mijn stelling dat islam en democratie niet compatibel zijn, veroorzaakt grote consternatie bij de ‘weldenkenden’. De bevolking blijkt evenwel in grote meerderheid geneigd om ons bij te treden. Ten bewijze: de peiling in Het Nieuwsblad net na mijn uitspraak waarin 75% van de lezers stelde dat overtuigde moslims inderdaad geen democraten kunnen zijn
De mening van de traditionele politici is zoals bekend hèèl anders. Zo bijvoorbeeld vond Marino Keulen, de geblondeerde VLD-oen uit Tongeren (en naar verluidt minister van inburgering) dergelijke mening een strafbaar feit. Zo bijvoorbeeld dreigde Jozef De Witte, Groot-inquisiteur van het Centrum voor Racismebestrijding (en broer van de SP-gouverneur van Vlaams-Brabant) dat hij bij herhaling een strafprocedure zal opstarten.
Beide heertjes gaan werk hebben als ze die driekwart van de Vlamingen moeten vervolgen.
Omdat iedereen baat heeft bij duidelijkheid, wil ik een open en eerlijk debat aanzwengelen. Hiertoe deze vijf vragen, gericht aan de in dit land verblijvende imams. Uit hun antwoorden zullen de Vlamingen leren hoe groot het democratisch gehalte is van de islamitische voorgangers in dit land.
- Inzake respect voor onze wetten. Aanvaardt u de hier geldende wetgeving? Primeren de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn?
- Inzake de lekenstaat. Aanvaardt u de strikte scheiding van kerk en staat? Aanvaardt u dat de Sharia in dit land niet kan toegepast worden, ook niet in conflicten tussen moslims?
- Inzake godsdienst. Mag een moslim zich bekeren tot een andere godsdienst? Aanvaardt u dat hij daarvan geen nadeel mag ondervinden? Kan een homosexuele persoon islamiet worden?
- Inzake gelijkheid van man en vrouw. Hebben mannen en vrouwen precies dezelfde rechten volgens uw geloof? Moeten meisjes evenveel erven als hun broers, weegt het getuigenis van een vrouw evenveel als van een moslimman, aanvaardt u dat een vrouw niet mag verstoten worden?
- Inzake vrije meningsuiting. Mogen er historische analyses gemaakt worden over de persoon van Mohammed? Geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor mensen als Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali of Theo Van Gogh? Aanvaardt u dat zij niet kunnen aangevallen worden wegens belediging van de islam?

Mijn stelling is en blijft: wie nee antwoordt is duidelijk geen democraat, wie ja antwoordt is geen overtuigd moslim.
Ook Christenen hebben niet altijd respect voor onze wetten. Abortus en euthanasie toegelaten door de wet bestempelen ze soms ( als ze extreem zijn ) nog steeds als zijnde moord.
Het is algemeen geweten dat sommige Joodse kinderen uit de gemeenschap worden gezet als ze besluiten met een niet-Joodse te trouwen of samen te gaan wonen. Hun keuken is ook onderworpen aan strenge godsdienstige wetten evenals hun klederdracht. Je kan dus tal van voorbeelden vinden dat ook andere godsdiensten soms de scheiding tussen kerk en staat niet echt kunnen maken.
U focust enkel op de Islam. Zo gaan we niet evolueren in het denken en de Islam indien nodig zeker niet. Iemand demoniseren heeft nog nooit een positieve evolutie bij die iemand tot gevolg gehad. Wel veel frustratie en soms ook haat.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 januari 2007 om 16:00.
labyrinth is offline  
Oud 20 januari 2007, 16:06   #35
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Meneer De Man, is dit jouw vorm van dichterlijke vrijheid, of is het gewoon respectloos gedrag van uw kant tav een collega ???
U vergat Jozef De Witte, Groot-inquisiteur volgens mijnheer de Man.
Hij ziet de koppen al rollen, de ledematen verspreid, de brandstapels aangewakkerd......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be