Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2007, 19:03   #1
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard Brussel ?

Gelezen op de website van de verruimer Jurgen Verstrepen :

http://jurgenverstrepen.typepad.com/....html#comments

Citaat:
Brussel? -Genre Washington DC, autonoom met EU als 'politieke EU regio'.
-Randgemeentes Vlaams.
-Hoofdstad Vlaanderen: Antwerpen.

Geplaatst door: jurgenverstrepen | 17 januari 2007 om 16:34
mhr. De Man, hoort Brussel volgens u bij het onafhankelijke Vlaanderen en hoe wilt u dat bewerkstelligen ?

Laatst gewijzigd door PAJOT : 19 januari 2007 om 19:03.
PAJOT is offline  
Oud 19 januari 2007, 19:04   #2
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Houdt u bij uw oordeel over waar Brussel bijhoort als nationalist rekening met het oordeel van de Brusselaars?
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline  
Oud 20 januari 2007, 01:21   #3
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Gelezen op de website van de verruimer Jurgen Verstrepen :

http://jurgenverstrepen.typepad.com/....html#comments



mhr. De Man, hoort Brussel volgens u bij het onafhankelijke Vlaanderen en hoe wilt u dat bewerkstelligen ?
Helderheid omtrent vragen betreffende Brussel, hoofdstad van Vlaanderen, kan u vinden in het boek 'Project Vlaamse staat - Een strategie naar onafhankelijkheid' van auteurs Gerolf Annemans, Karim Van Overmeire en Luk Van Nieuwenhuysen.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 20 januari 2007, 08:30   #4
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier Bekijk bericht
Helderheid omtrent vragen betreffende Brussel, hoofdstad van Vlaanderen, kan u vinden in het boek 'Project Vlaamse staat - Een strategie naar onafhankelijkheid' van auteurs Gerolf Annemans, Karim Van Overmeire en Luk Van Nieuwenhuysen.

In de vraag staat thans dat de vraag gericht was tot de heer de Man met de zin: 'mhr. De Man, hoort Brussel volgens....'
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:48   #5
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Brussel ligt geografisch volledig in Vlaanderen en grenst zelfs niet aan Wallonië. Voorts is Brussel historisch een Vlaamse stad (die nu evenwel grotendeels verfranst is). De stad is tenslotte economisch volledig aangewezen op Vlaanderen en wij betalen er de rekeningen.
Alleen zou iemand dat eens duidelijk moeten maken aan die kleine baronnetjes van FDF en Co.
Ja dus op uw vraag: Brussel wegsnijden uit Vlaanderen kan niet.
(en di Rupo mag fluiten naar zijn corridor via Rode)
Filip De Man is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:51   #6
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier Bekijk bericht
Helderheid omtrent vragen betreffende Brussel, hoofdstad van Vlaanderen, kan u vinden in het boek 'Project Vlaamse staat - Een strategie naar onafhankelijkheid' van auteurs Gerolf Annemans, Karim Van Overmeire en Luk Van Nieuwenhuysen.
Is dat boek ergens online te vinden?
__________________
baarle is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:54   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Is dat boek ergens online te vinden?
Hier vind je alvast verdere toelichting:

http://www.uitgeverijegmont.be/boek.php?boek=1
Zwartengeel is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:57   #8
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hier vind je alvast verdere toelichting:

http://www.uitgeverijegmont.be/boek.php?boek=1
Ik begrijp niet waarom dat soort politieke boeken alleen maar verkocht worden en niet gewoon online te vinden zijn. Het rapport van de Warande is ook al iets dat je alleen in de boekhandel vindt of althans ergens moet bestellen. Als de Vlaamse Beweging al eens belangwekkende documenten produceert, zou ze die zo massaal mogelijk moeten verspreiden. Er geen geld voor vragen zou al een goed begin zijn, de tegenstanders vragen toch ook geen geld voor hun propaganda.
__________________
baarle is offline  
Oud 20 januari 2007, 11:02   #9
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom dat soort politieke boeken alleen maar verkocht worden en niet gewoon online te vinden zijn. Het rapport van de Warande is ook al iets dat je alleen in de boekhandel vindt of althans ergens moet bestellen. Als de Vlaamse Beweging al eens belangwekkende documenten produceert, zou ze die zo massaal mogelijk moeten verspreiden. Er geen geld voor vragen zou al een goed begin zijn, de tegenstanders vragen toch ook geen geld voor hun propaganda.
Ik vind dat je gelijk hebt. We zouden de uitgever daarover moeten aanschrijven.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 11:07   #10
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Brussel ligt geografisch volledig in Vlaanderen en grenst zelfs niet aan Wallonië. Voorts is Brussel historisch een Vlaamse stad (die nu evenwel grotendeels verfranst is). De stad is tenslotte economisch volledig aangewezen op Vlaanderen en wij betalen er de rekeningen.
Alleen zou iemand dat eens duidelijk moeten maken aan die kleine baronnetjes van FDF en Co.
Ja dus op uw vraag: Brussel wegsnijden uit Vlaanderen kan niet.
(en di Rupo mag fluiten naar zijn corridor via Rode)
Het is mijn persoonlijke mening, dat als Brussel de prijs zou zijn die betaalt moet worden voor een onafhankelijk Vlaanderen, de Walen voor mijn part Brussel mogen hebben en St-Genesius Rode als aansluiting erbij.

Alleen vrees ik dat de Walen niet akkoord zullen gaan.

Maar zoals ik zei, is dit een puur persoonlijke mening.

Ze mogen Brussel hebben.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 11:19   #11
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
(en di Rupo mag fluiten naar zijn corridor via Rode)
Spreekt voor zich...
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 11:38   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is mijn persoonlijke mening, dat als Brussel de prijs zou zijn die betaalt moet worden voor een onafhankelijk Vlaanderen, de Walen voor mijn part Brussel mogen hebben en St-Genesius Rode als aansluiting erbij.

Alleen vrees ik dat de Walen niet akkoord zullen gaan.

Maar zoals ik zei, is dit een puur persoonlijke mening.

Ze mogen Brussel hebben.

Paulus.
Ken jij andere voorbeelden van landen die vrijwillig een deel van hun grondgebied afstaan in ruil voor hun onafhankelijkheid? Over het lot van Brussel valt al bij al nog te redetwisten, aangezien dit een apart gewest vormt en het wellicht uiteindelijk zal meegaan met diegene waarbij het de beste perspectieven heeft (wat op dit eigenste moment Vlaanderen is). Maar als je SGR aan Wallonië geeft, creëer je een rechtstreekse territoriale verbinding met Wallonië, met de zekerheid dat je Brussel voorgoed kwijt bent. Het is juist doordat Brussel niet rechtstreeks aan Wallonië grenst, dat de stad in zijn huidige carcan gevangen zit midden in Vlaanderen, waardoor er nog steeds de nodige druk op de stad uitgeoefend kan worden.
Zwartengeel is offline  
Oud 20 januari 2007, 11:51   #13
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is mijn persoonlijke mening, dat als Brussel de prijs zou zijn die betaalt moet worden voor een onafhankelijk Vlaanderen, de Walen voor mijn part Brussel mogen hebben en St-Genesius Rode als aansluiting erbij.

Alleen vrees ik dat de Walen niet akkoord zullen gaan.

Maar zoals ik zei, is dit een puur persoonlijke mening.

Ze mogen Brussel hebben.

Paulus.
1/ Jezelf amputeren om onafhankelijk te worden, lijkt me een slecht recept voor een succesrijke toekomst.

2/ Hoe ver ben je bereid te gaan? Je wil Brussel én zelfs SG-Rode afstaan. Als Di Rupo nu zegt, doe er de complete Rand bij en we zijn akkoord, krijgt hij dat dan ook van jou?
__________________
baarle is offline  
Oud 20 januari 2007, 11:54   #14
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
1/ Jezelf amputeren om onafhankelijk te worden, lijkt me een slecht recept voor een succesrijke toekomst.

2/ Hoe ver ben je bereid te gaan? Je wil Brussel én zelfs SG-Rode afstaan. Als Di Rupo nu zegt, doe er de complete Rand bij en we zijn akkoord, krijgt hij dat dan ook van jou?
De volledige rand lijkt me wat veel. Maar een oorlog voor een onafhankelijk Vlaanderen heb ik er ook niet voor over. Ik ben voor het betalen van een prijs, maar niet elke prijs uiteraard. Maar Vlaanderen moet hoe dan ook snel onafhankelijk worden. Wallonië is immers een groot gat in onze portemonnee en niks wijst er op dat dit in de toekomst zou veranderen in de federale staat België.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2007 om 11:56.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:00   #15
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De volledige rand lijkt me wat veel.
Waarom? Waar ligt de grens voor jou? Is dat uitdrukbaar in vierkante kilometers?

Voor we je de toelating geven om grondgebied weg te geven, dat niet van jou is en waar Vlaamse mensen op wonen, wil ik wel graag weten hoeveel je uiteindelijk bereid bent in de uitverkoop te zetten.

En waarom moet Vlaamse onafhankelijkheid uitgerekend betaald worden op de kap van de Vlamingen in de Rand? Waarom moeten zij in een ander land, misschien wel in Frankrijk, terecht komen? Zou jij willen dat men dat met jouw woonplaats doet?

Citaat:
Maar een oorlog voor een onafhankelijk Vlaanderen heb ik er ook niet voor over. Ik ben voor het betalen van een prijs, maar niet elke prijs uiteraard.
Welke prijs? Hoeveel?

De staatsschuld zal ook op de onderhandelingstafel komen te liggen. Wil je die misschien helemaal overpakken? En bovenop, zoals sommige CD&V-ers en nu ook VOKA stellen, de transfers nog eens tien tot twintig jaar laten duren?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 20 januari 2007 om 12:03.
baarle is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:02   #16
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waarom dat soort politieke boeken alleen maar verkocht worden en niet gewoon online te vinden zijn.
idd maar neemt niet weg dat ik er tal van gekocht heb via het internet en leest toch aangenamer in papieren vorm..
ilfalco is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:50   #17
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is mijn persoonlijke mening, dat als Brussel de prijs zou zijn die betaalt moet worden voor een onafhankelijk Vlaanderen, de Walen voor mijn part Brussel mogen hebben en St-Genesius Rode als aansluiting erbij.

Alleen vrees ik dat de Walen niet akkoord zullen gaan.

Maar zoals ik zei, is dit een puur persoonlijke mening.

Ze mogen Brussel hebben.

Paulus.
Merci voor de Vlamingen die in Brussel wonen waarvan ik er één van ben. Welk volk geeft bovendien nu in hemelsnaam haar hoofdstad uit handen ? Dat is gewoonweg onszelf verminken.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:51   #18
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
idd maar neemt niet weg dat ik er tal van gekocht heb via het internet en leest toch aangenamer in papieren vorm..
Maar dat is het punt niet!

Wel dat het om teksten gaat die elke Vlaming zou moeten gelezen hebben, en dat die kans wel zeer klein gemaakt wordt als hij er moet voor betalen.

Jullie verspreiden jullie partijprogramma toch ook niet tegen betaling?
__________________
baarle is offline  
Oud 20 januari 2007, 14:20   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom dat soort politieke boeken alleen maar verkocht worden en niet gewoon online te vinden zijn. Het rapport van de Warande is ook al iets dat je alleen in de boekhandel vindt of althans ergens moet bestellen. Als de Vlaamse Beweging al eens belangwekkende documenten produceert, zou ze die zo massaal mogelijk moeten verspreiden. Er geen geld voor vragen zou al een goed begin zijn, de tegenstanders vragen toch ook geen geld voor hun propaganda.
Ik ken weinige politieke partijen die studies en boeken gratis weggeven. Het Warande-manifest is immers geen "propagandablaadje".

In ieder geval, koken kost geld en een boek laten drukken is heus geen goedkope bezigheid!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 januari 2007, 16:05   #20
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ken jij andere voorbeelden van landen die vrijwillig een deel van hun grondgebied afstaan in ruil voor hun onafhankelijkheid? Over het lot van Brussel valt al bij al nog te redetwisten, aangezien dit een apart gewest vormt en het wellicht uiteindelijk zal meegaan met diegene waarbij het de beste perspectieven heeft (wat op dit eigenste moment Vlaanderen is). Maar als je SGR aan Wallonië geeft, creëer je een rechtstreekse territoriale verbinding met Wallonië, met de zekerheid dat je Brussel voorgoed kwijt bent. Het is juist doordat Brussel niet rechtstreeks aan Wallonië grenst, dat de stad in zijn huidige carcan gevangen zit midden in Vlaanderen, waardoor er nog steeds de nodige druk op de stad uitgeoefend kan worden.
Is dat niet allemaal symbolisch, wat verandert er concreet? Is dat niet gewoon om aan slecht geïnformeerde buitenlanders een kaartje te kunnen tonen om de claim op Brussel te kunnen rechtvaardigen.

Begrijp me niet verkeerd :ik zou ze het ook niet geven.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be