Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2013, 08:43   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard Michel zijn personeel is dom en niet-liberaal. Privacy lobby

Meneerke zat in Mali.

En liet zijn onervaren en niet-liberaal personeel maar wat aanmodderen.

De Waalse slag van 'besturen': snoepreisje, lekker tafelen, de medewerkers de boel laten klaren, maar zelfs geen bekwame medewerkers aanwerven, liever een 'vriendje met de juiste kaart' ...

Wat ons nog restte aan reputatie, moet grondig vernietigd worden.
En kunnen wij hem wegstemmen ? Neen !!
Dus moet er een reorganisatie van de staat komen.

Het gaat me dus in deze draad niet om de privacy, maar wel om wie wij kunnen kiezen, of afstraffen bij verkiezingen.
Het gaat me er om hoe de Vlaamse liberalen zich hierbij moeten voelen.


titel: Michel (MR) diende omstreden amendementen in op privacywet
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131121_00849175


Citaat:
Europarlementslid Louis Michel diende meer dan honderd amendementen in op de Europese privacywet. Die amendementen tasten de privacy van de consument soms verregaand aan. Michel ontkent betrokkenheid en legt de schuld bij zijn medewerker. Dat blijkt uit een reportage van Panorama vanavond op Eén en schrijft De Morgen vandaag.

De Europese privacywet werd onlangs gestemd en ontketende een nooit eerder geziene lobbyoorlog. Het resulteerde in bijna 4.000 amendementen, waarvan er 229 afkomstig waren van Louis Michel. Het grootste deel van de amendementen van het liberale Europarlementslid waren volgens De Morgen ‘privacyonvriendelijk’. Lobbyplag, een website die toeziet op de invloed van de lobbysector in Europa, plaatste Michel op de tweede plaats in een ranglijst van Europarlementariërs die het meest amendementen indienden die de privacy verzwakken.

In totaal diende Michel 158 privacyonvriendelijke amendementen in. Michel zei niets met de amendementen te maken te hebben. ‘Dit is het werk van een overijverige werknemer, die de amendementen indiende terwijl ik in Mali zat. Ik heb nooit contact gehad met een lobbyist.’ Hoe het kan dat een werknemer zomaar een reeks amendementen indient? ‘Het gebeurt wel meer dat een medewerker in naam van een parlementslid een amendement indient’, verdedigt Michel zich.

De medewerker was volgens De Morgen niet bereikbaar. Michel heeft achteraf zestig amendementen ingetrokken omdat ze niet stroken met zijn liberale visie op privacy.

VUB-professor Paul De Hert gelooft dat Michel oprecht van niets wist. ‘Zijn medewerker heeft zowat heel België over de vloer gekregen. Het VBO, Agoria, de Privacycommissie en anderen: allemaal hadden ze hun eigen lijstje met wensen. Zonder dat hij er erg in had of de draagwijdte ervan goed inschatte, heeft de medewerker van Michel hun voorstellen aangenomen. Dat is pijnlijk, maar ik vermoed dat er absoluut geen kwaad opzet mee gemoeid is.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 08:47   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Michel schuift de schuld van zich af, maar houdt de zogenaamde schuldige wel in dienst.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:51   #3
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Michel schuift de schuld van zich af, maar houdt de zogenaamde schuldige wel in dienst.

Volgens "De Morgen", van nitwit-linkie Yves Desmet, hé Schoof?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:57   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Volgens "De Morgen", van nitwit-linkie Yves Desmet, hé Schoof?
Inderdaad een nitwit, dien Desmet, want hij trekt er pardoes de verkeerde conclusie uit.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 16:15   #5
Nar
Burgemeester
 
Nar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2012
Berichten: 512
Standaard

Michel wil zeker zijn dat hij kan tussenkomen als iemand naar Oostenrijk op vakantie wil bij de fascisten.
__________________
Hij die de arme berooft, leent den Here J.J.
Mundus vult decipi, ergo decipiatur. BDW
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 18:00   #6
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Waar is die mee bezig vraag je je af als hij niet eens weet welke amendementen ingediend zijn?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 18:36   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Volgens "De Morgen", van nitwit-linkie Yves Desmet, hé Schoof?
Neen, volgens RadioI, zak.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 00:06   #8
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard Michel model liberaal politicus

Michel mag ook hier als voorbeeld gezien voor politici in het algemeen en een liberale politieker in het bijzonder. Die staan altijd open voor lobbywerk en zijn nooit verveeld om een leugentje als iets ondeugend uitkomt. Hoedanook moest hij die lobby-voorstellen zelf ondertekenen en blijft hij verantwoordelijk voor de job waar hij werd voor verkozen en de nodige fondsen voor opstrijkt naast zijn bijverdiensten in Afrika...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 00:15   #9
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Michel is uitschot, dat is nu wel duidelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 02:16   #10
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

Michel is een achterbakse politieker die de schuld in de schoenen schuift van zijn medewerker.
Wat een zielig ventje.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 03:32   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Michel is een achterbakse politieker die de schuld in de schoenen schuift van zijn medewerker.
Wat een zielig ventje.
Leerde hij mss van Eyskens.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 05:09   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik hoorde een vrouwelijke politicus zeggen dat Michel zélf verantwoordelijk is voor het gebeuren omdat hij niet geacht wordt een medewerker die bezwarende amendementen te laten indienen.

Michel kan nu moeilijk de medewerker die zijn opdracht uitvoerde ontslaan. Als die zijn job verliest zal hij zijn mond niet houden en de ware toedracht bekend maken.

En zo vallen die dik betaalde oude krokodillen op een dag allemaal door de mand.
Niet dat ze zich daar veel van aantrekken want ze weten zich onaantastbaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 05:48   #13
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Lobbyen op zich zou voor mij voor iedereen volledig verboden moeten worden.
Als men het daar niet mee eens is en men wil het toch, dan zou men moeten invoeren dat alles openbaar word vastgelegd.
Zo schakelt men de achterkamertjes overeenkomsten uit. Liefst langs internet, dan wisten we nu hoe de vork in de steel zat en zou onze grote, onwetende privacy manager, politieker, er zich niet met een smoes van kunnen afmaken.
Misschien als zijn contacten en correspondentie openlijk op het net verscheen, dat hij zich wat meer zorgen ging maken om andermans privacy.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 06:42   #14
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
‘Dit is het werk van een overijverige werknemer, die de amendementen indiende terwijl ik in Mali zat. Ik heb nooit contact gehad met een lobbyist.
Ja, ja, het zal wel.

En de boer? Die ploegde voort.

Ik vraag me iedere dag af wat er voor nodig is om nog eens volk op straat te krijgen.

Héél véél, blijkbaar. Alvast geen glashard liegende politici. Blijkbaar de moeite niet meer.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 november 2013 om 06:45.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 07:03   #15
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ja, ja, het zal wel.

En de boer? Die ploegde voort.

Ik vraag me iedere dag af wat er voor nodig is om nog eens volk op straat te krijgen.

Héél véél, blijkbaar. Alvast geen glashard liegende politici. Blijkbaar de moeite niet meer.
Hij bedoelde geen seksueel contact, enkel financiële.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 07:05   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Michel is gewoon een dikke leugenaar. Ook al heeft die medewerker die amendementen ingediend in zijn naam dan nog is Michel zelf verantwoordelijk daarvoor. Een een Europarlementslid die beweerd dat hij nooit in contact komt met lobbyisten? Hij liegt gewoon dat hij zwart ziet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 07:21   #17
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Michel is gewoon een dikke leugenaar. Ook al heeft die medewerker die amendementen ingediend in zijn naam dan nog is Michel zelf verantwoordelijk daarvoor. Een een Europarlementslid die beweerd dat hij nooit in contact komt met lobbyisten? Hij liegt gewoon dat hij zwart ziet.
Hoe hoger de functie, hoe minder verantwoordelijkheden zijn vastgelegd.

De top is onaantastbaar.

Zowel in de politiek, in het bankwezen, als in de privé industrie.

Het systeem.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 07:36   #18
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

Met zulke achterbakse leugenaars wordt 'The animal farm' van George Orwell steeds meer realiteit.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 08:41   #19
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Ik vond het vooral vreemd dat de journalist van Panorama niet verder inging op de eindverantwoordelijkheid van Michel als (laat ons zeggen) leidinggevende van zijn personeel. Als mijn personeel op de firma zo'n bulk aan onzin zou uitsteken en ik zou aan mijn baas vertellen dat ik daar niets van wist (250 amendementen dat zijn op zijn minst toch 25 voltijdse werkdagen) dan zou ik een heel ernstig probleem hebben. In de eerste plaats omdat ik meer dan een volledige maand arbeid van één van mijn werkkrachten niet zou kunnen alloceren en ten tweede omdat ik geen controle heb over de handelingen van mijn personeel.

Daarover mochten toch wel wat pertinentere vragen gesteld worden.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 08:50   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Wie gelooft er nu een politicus van dat kaliber op zijn woord?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be