Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2007, 11:40   #141
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
In Europa leefden vooral Asjkenazische Joden, geëmmigreerd uit het huidige Georgië, en aangezien ze volgens sommige bronnen vandaag meer dan 85% van de mensen uitmaken die zich vandaag Joods noemen is de kans reëel dat het bijna allemaal Asjkenazische Joden waren die om het leven gekomen zijn tijdens WO II

Deze mensen worden dus bedrogen wanneer ze moeten claimen dat Israël hun land van oorsprong is en dat ze daar hun geboorterecht terug vinden terwijl dat eigenlijk 1.200 km ten noorden ligt

De grootste slachtoffers van deze machinatie zijn de Joden zelf, spijtig genoeg willen, kunnen, mogen de meesten onder hen dat niet inzien
Juist, daar ben ik het een groot deel mee eens. Mij heeft men altijd geleerd dat men zijn eigen grootste vijand is. Hoogst waarschijnlijk gaat dit dan zowel voor nazi's als voor Joden op. Als ik de geschiedenis bekijk, krijg ik die indruk. Alle grote rijken zijn aan hun eigen hoogmoed ten onder gegaan.

En Joodse rijken? Wel, waarom zijn die Asjkenazische Joden niet gebleven waar ze waren? Blijkbaar is er in hun oorspronkelijk leefgebied ook iets fout gelopen, waardoor ze zijn gaan migreren.
Als men hun geschiedenis bekijkt, komen ze ook uit dictaturen. Deze staatsvorm lijkt tot op heden degene te zijn, die rijken maakt en tegelijk ook kraakt.

Feit is dat Israël nu bestaat en dat ze het als hun land claimen. Men kan moeilijk ontkennen dat door het ontstaan van die staat, honderdduizenden, tot miljoenen Palestijnen ontheemd geraakt zijn.

Israël is letterlijk en figuurlijk een deportatiestaat. Dat kan men op verschillende manieren opvatten. De stichting ervan is niet echt kosher verlopen, als je het mij vraagt. De gevolgen ervan, wegen echt niet op tegen de baten.

Hoezeer ik de Joden hun eigen staat gun, net als de Koerden, de Basken en om het even welk ander volk, toch mag het niet ten koste van een ander gaan en dat is dus wat er met Israël is foutgelopen.

Nu, ik blijf er bij: de vernietiging van Israël, waar bepaalde middens op aansturen, zou gewoon een fout vervangen door een andere fout zijn. De huidige Israëlische bevolking mag op zijn beurt ook niet de dupe worden van de fouten uit het verleden. Dat zou ook unfair zijn. Anderzijds zijn heden ten dage nog zoveel mensen wel de dupe van het oprichten van die staat. Wat moet er met de Palestijnen in hun "vluchtelingenkampen" in Libanon gebeuren? Deze mensen zijn zo ontheemd, dat ze een oncontroleerbare, wrokkige bende geworden zijn en daar zou ook iets aan mogen gedaan worden. De manier waarop men daar moet overleven zet aan tot haat en geweld. Israël is dus zijn eigen grote vijand, wat het heeft zijn aanvallers gecreëerd.

Voetnoot: ik keur het Palestijns geweld ook af, zeker de manier waarop ze het tegenwoordig op elkaar uitwerken. (Hamas vs Fatah) Maar dat behoort nu eenmaal tot een verdeel en heers stategie van de andere kant.

Vrede in het Midden-Oosten? Ik hoop dat die er komt, maar ik reken er niet op in ons huidig politiek klimaat.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 7 november 2007 om 11:41.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 18:51   #142
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Vind het dan ook niet de moeite om hierover verder te discuteren want u snapt het gewoon niet!
Als men het niet meer met argumenten kan halen, zal men op de persoon zelf gaan beginnen kappen.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 19:22   #143
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als men het niet meer met argumenten kan halen, zal men op de persoon zelf gaan beginnen kappen.
Nop is niks persoonlijks...Is een nuchtere constatatie!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be