Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2018, 23:24   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De islam is meer dan de ramadan.

U zult waarschijnlijk ook geen problemen hebben met de invoering van de sharia? De barbaarse wetten die de 'goede' god met een rechtstreekse telefoonlijn had overgemaakt aan warlord mohammed?
Onhandige poging om niet over het onderwerp te schrijven. Het ging om godsdienstvrijheid in onze Europese landen. Niet over de wetgeving in bepaalde islamitische landen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 23:27   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met dit verschil dat de overheid optrad tegen die wreedheid.
Maar als men er een religieus sausje overkapt mag dat onder het mom van godsdienstvrijheid.
Leeft u dan al een tijdje in een grot, volledig afgesloten van de buitenwereld? Bent u nu echt niet op de hoogte van wat het Vlaams parlement eind juni van vorig jaar heeft goedgekeurd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 23:31   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zijn we dakloze Serge al zo snel vergeten?
Of geldt dat niet als beperking van vrijheid; afgerammeld worden voor 't drinken van 'n biertje tijdens ramadan?

Ik durf zelfs te wedden dat dit geen alleenstaand geval is, geen eenmalige 'actie' van aanhangers vd religie vd vvrede.
Bent u dan vergeten dat er eind vorig jaar twee agenten (waaronder een commissaris) werden veroordeeld voor het toebrengen van slagen en schoppen aan meerdere daklozen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 23:32   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn vrijheid wordt zelden beperkt. 'k Ben namelijk geen kleine jongen, en zie er eerder uit dat ik RVS biervaten als ontbijt heb.
Maar de boze blikken van haatbaarden als ik lekker een hamburger verorber overdag tijdens de ramadam spreken boekdelen.
En ik moet echt geloven dat U in een vergeten gat leeft, waar er misschien een allochtoon langsrijd.

Zoals ik beschrijf, "mijn" vrijheid dwing ik af door mijn postuur. Niet door mijn geweldadige inslag.
Maar we spreken niet over "mijn" vrijheid, maar over de algemene situatie.

Om een vergelijk te geven. Hoe zou U zich voelen als een naakte paaldanseres haar ding zou doen aanwezig bij de misviering?
Uiteindelijk demonstreert ze alleen maar haar godgegeven gaven in alle vrijheid.
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. Welke vrijheid moet u eigenlijk afdwingen door uw postuur?

Waarop slaat uw vergelijking trouwens? Een vergelijking bestaat u twee delen, maar ik zie nergens het eerste element staan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 00:28   #165
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bent u dan vergeten dat er eind vorig jaar twee agenten (waaronder een commissaris) werden veroordeeld voor het toebrengen van slagen en schoppen aan meerdere daklozen?
Geldt 't aframmelen door mohamedanen, van iemand die 'n biertje drinkt tijdens de ramadan als vrijheidsbeperking voor die persoon; ja of nee?
Mocht die persoon ongestoord en in alle vrijheid 'n bierje drinken tijdens de mohamedaanse ramadan; ja of nee?
Zo ja; waarom werd hij dan afgerammeld en daardoor verhinderd zijn biertje te drinken?
Zo neen; waarom werd hij dan afgerammeld en daardoor verhinderd zijn biertje te drinken?
Vrijheidsbeperking dus.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 00:32   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Geldt 't aframmelen door mohamedanen, van iemand die 'n biertje drinkt tijdens de ramadan als vrijheidsbeperking voor die persoon; ja of nee?
Mocht die persoon ongestoord en in alle vrijheid 'n bierje drinken tijdens de mohamedaanse ramadan; ja of nee?
Zo ja; waarom werd hij dan afgerammeld en daardoor verhinderd zijn biertje te drinken?
Zo neen; waarom werd hij dan afgerammeld en daardoor verhinderd zijn biertje te drinken?
Vrijheidsbeperking dus.
Dat heeft niets met godsdienstvrijheid te maken. U beschrijft een criminele daad. En blijkbaar hebben ook nog anderen criminele feiten gepleegd jegens daklozen.

Verwerpelijk en te vervolgen, maar totaal niets van doen met godsdienstvrijheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 02:59   #167
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leeft u dan al een tijdje in een grot, volledig afgesloten van de buitenwereld? Bent u nu echt niet op de hoogte van wat het Vlaams parlement eind juni van vorig jaar heeft goedgekeurd?
Ging het geen tijd worden?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 03:07   #168
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat heeft niets met godsdienstvrijheid te maken. U beschrijft een criminele daad. En blijkbaar hebben ook nog anderen criminele feiten gepleegd jegens daklozen.

Verwerpelijk en te vervolgen, maar totaal niets van doen met godsdienstvrijheid.
't Ging niet over "godsdienst"vrijheid, maar over vrijheidsbeperking, in welke mate of op welke manier mohamedanen onze vrijheid zouden inperken.
Wel, ik gaf al 1 voorbeeld, op welke hardhandige manier ze iemands vrijheid beperkten...en er zijn er meerdere...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 03:19   #169
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Ging niet over "godsdienst"vrijheid, maar over vrijheidsbeperking, in welke mate of op welke manier mohamedanen onze vrijheid zouden inperken.
Wel, ik gaf al 1 voorbeeld, op welke hardhandige manier ze iemands vrijheid beperkten...en er zijn er meerdere...
Inderdaad !
Homo's die door moslims ineen geklopt worden is daar nog een voorbeeld van.
Vrouwen die worden belaagd omdat ze geen hoofddoek dragen of met een topje lopen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 07:14   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Ging niet over "godsdienst"vrijheid, maar over vrijheidsbeperking, in welke mate of op welke manier mohamedanen onze vrijheid zouden inperken.
Wel, ik gaf al 1 voorbeeld, op welke hardhandige manier ze iemands vrijheid beperkten...en er zijn er meerdere...
Welja, dit gaat om gewelddaden. Niets te maken met godsdienstvrijheid. En daar ging het wel over: u stelde dat godsdienstvrijheid best afgeschaft wordt omdat het leidt tot een beperking van andermans vrijheid.

Een verband dat niemand tot op heden kon aantonen of met voorbeelden beargumenteren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 07:15   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad !
Homo's die door moslims ineen geklopt worden is daar nog een voorbeeld van.
Vrouwen die worden belaagd omdat ze geen hoofddoek dragen of met een topje lopen.
Niets met het grondwettelijk recht op godsdienstvrijheid te maken. De bewering dat die godsdienstvrijheid leidt tot de beperking van andermans vrijheid kunnen jullie gewoonweg niet aantonen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 12:50   #172
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welja, dit gaat om gewelddaden. Niets te maken met godsdienstvrijheid. En daar ging het wel over: u stelde dat godsdienstvrijheid best afgeschaft wordt omdat het leidt tot een beperking van andermans vrijheid.

Een verband dat niemand tot op heden kon aantonen of met voorbeelden beargumenteren.
Nu ben je serieus je van den domme aan het houden! Zo kan men nog een paar eeuwen verder praten en het bestaan van de zon ontkennen...
Wat is er zoal tijdens oa de middeleeuwen, wat ervoor, wat erna allemaal gebeurd op aanstoken van de hogere clerus? Hoeveel mensen werden er niet vervolgd, gemarteld, gedood enz tot meerdere eer en glorie van "de prinsen van de Kerk"! Er was enkel vrijheid voor hun godsdienst en wat zij wilden! Voor de moslims is het ook "hun godsdienstvrijheid" om de rest van de niet-moslim-mensheid als ongelovige varkens te zien die hun lesje moeten leren...
Godsdienstvrijheid als te misbruiken speeltje voor dictators.
Misschien kan het wat simpeler door "de islam" niet te beschouwen als een godsdienst maar als een maatschappijmodel met "godsdienstmisbruik"?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 12:51   #173
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niets met het grondwettelijk recht op godsdienstvrijheid te maken. De bewering dat die godsdienstvrijheid leidt tot de beperking van andermans vrijheid kunnen jullie gewoonweg niet aantonen.
De binnensluipende islam doet hier ganse dagen niets anders, en jij weet van niets?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 13:35   #174
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welja, dit gaat om gewelddaden. Niets te maken met godsdienstvrijheid. En daar ging het wel over: u stelde dat godsdienstvrijheid best afgeschaft wordt omdat het leidt tot een beperking van andermans vrijheid.

Een verband dat niemand tot op heden kon aantonen of met voorbeelden beargumenteren.
Ik heb helemaal niets gesteld ivm godsdienstvrijheid.
Jij stelde de vraag op welke manier mohamedanen onze vrijheid inperken.
Ik gaf je 1 voorbeeld.

Laatst gewijzigd door SDX : 24 januari 2018 om 13:35.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 13:41   #175
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Soms heb ik het idee dat JVB geen mens van vlees en bloed is.
Maar saai...pfffffff.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 15:59   #176
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. Welke vrijheid moet u eigenlijk afdwingen door uw postuur?
U klampt zich weer vast op een woordje om het hele punt uit verband te rukken en uw goesting te krijgen.
Maar wat ik wel weet is dat ik niet van het voetpad weggestaart wordt door wat bontkraagjes, of dat dames die met mij meewandelen niet beledigd worden door hetzelfde soort van straatschoffies.
Citaat:
Waarop slaat uw vergelijking trouwens? Een vergelijking bestaat u twee delen, maar ik zie nergens het eerste element staan.
U bent het eerste deel van de vergelijking. Vrome kerkgangers mogen die de paaldanseres in alle glorie en vrijheid aanschouwen. En nu?

We weten trouwens allemaal wat er zou gebeuren indien die hypothetische vrouw dezelfde actie in alle vrijheid en blijheid zou uitvoeren in een moskee. Om zijn best hebben we 1 mishandelde dame. In een ander geval hebben we een brandende winkelstraat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 16:28   #177
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U klampt zich weer vast op een woordje om het hele punt uit verband te rukken en uw goesting te krijgen.
Maar wat ik wel weet is dat ik niet van het voetpad weggestaart wordt door wat bontkraagjes, of dat dames die met mij meewandelen niet beledigd worden door hetzelfde soort van straatschoffies.

U bent het eerste deel van de vergelijking. Vrome kerkgangers mogen die de paaldanseres in alle glorie en vrijheid aanschouwen. En nu?

We weten trouwens allemaal wat er zou gebeuren indien die hypothetische vrouw dezelfde actie in alle vrijheid en blijheid zou uitvoeren in een moskee. Om zijn best hebben we 1 mishandelde dame. In een ander geval hebben we een brandende winkelstraat.
Jan zal je nu vermoedelijk gaan vertellen dat als je vreest om in een moskee mishandeld te worden, je de vrijheid hebt om niet in een moskee binnen te gaan.
Ik begin Jans plaatje van vrijheid te begrijpen. Als heel Brussel een vuilbak wordt waar verkopers met vreemde cultuur en achtergrond volgens hun normen en waarden je vulgair en boertig mogen te woord staan (vermits het volgens de wet niet verboden is, hé Jan) welnu, dan heb je de vrijheid om niet meer naar Brussel te gaan. En als je in Brussel woont betekent het dat je de vrijheid hebt om niet meer buiten te komen. Kortgerokte dames na valavond zeker niet. Fantastisch die vrijheden, ja toch?

Laatst gewijzigd door kwantum : 24 januari 2018 om 16:29.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 16:58   #178
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niets met het grondwettelijk recht op godsdienstvrijheid te maken. De bewering dat die godsdienstvrijheid leidt tot de beperking van andermans vrijheid kunnen jullie gewoonweg niet aantonen.
Karma is a bitch!

30 indoctrinatie door uw partij laat duidelijk zijn sporen na.


Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg hate.jpg‎ (28,2 KB, 82x gelezen)
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 19:04   #179
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Al een geluk dat we hier ons hart kunnen luchten.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 19:05   #180
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad !
Homo's die door moslims ineen geklopt worden is daar nog een voorbeeld van.
Vrouwen die worden belaagd omdat ze geen hoofddoek dragen of met een topje lopen.
Leidt godsdienstvrijheid tot inperking van vrijheid van anderen?
Ja.
Religies hebben een bepaald normen en waardenkader wat haaks staat op burgerlijke vrijheden.
Binnen islam is dit de positie van vrouwen wat leidt tot minder vrijheden voor alle vrouwen, iemand" femme de la rue" gemist?
Je moet al een holbewoner zijn wanneer je geen vrouw kent die werd lastig gevallen door een moslim op straat en dit heeft alles te maken met die godsdienstvrijheid die de ruimte geeft tot een normen en waardenkader wat vrijheid van vrouwen inperkt.

Evengoed zie je dit binnen het christendom. Vrouwen zijn voor de wet gelijk aan mannen maar mogen geen priester worden, geen diensten leiden, maar de kerk afstoffen, kinderen krijgen en in de keuken de Libelle lezen, alle monotheïstische religies zien mannen als degene die de wereld beheert en vrouwen als beperkt tot gezin en kinderen omwille van hun lichamelijkheid.
Te achterlijk voor woorden en een beperking voor iedere vrouw die die beperking niet pikt.

Komt daarbij de pertinente afwijzing van acceptatie van homoseksualiteit.
Het christendom vervolgt hen niet maar moslimlanden wel, wie openlijk homo is wordt vaak verstoten binnen moslimgezinnen en is dit geen beperking van vrijheid?
En hoe zit het met de vrijheid om een geloof te verlaten waar het islam betreft? Hoe vrij zijn die mensen? Not...

Religie is een vorm van dictatuur, dat is nooit anders geweest en zal nooit anders worden.
Vrijheid van religie, Mij best hoor, iedereen heeft recht op wat hij wil geloven maar vrijheid van religie is geen schip waardoor je die achterlijkheid gelijk kunt stellen aan burgelijke rechten.
Wanneer Jan via democratie de kans krijgt mag geen enkele vrouw nog een abortus plegen, tot daar onze vrijheid!
Mensen vonden God uit en niet omgekeerd, tijd om duidelijke grenzen te trekken.

Laatst gewijzigd door alice : 24 januari 2018 om 19:21.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be