Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2012, 10:48   #1
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard Complementair geld

Bestaat dit in België ook? Iemand een idee hoe ik me kan aansluiten tot een dergelijk systeem?

Citaat:
In Duitsland bestaan er al tientallen regionale geldeenheden. In de rest van Europa en de VS zijn er steden en streken die ook hun eigen eenheid laten circuleren. Regionaal geld helpt om geld langer in de regio te houden. We hebben geld nodig om te kunnen handelen. Om de economie volop te laten draaien is er te weinig geld beschikbaar voor het midden- en kleinbedrijf. Voor meer info klik hier!

STRO geld geïntroduceerd door regering Uruguay: het was een historische doorbraak in 2009. Voor het eerst gaat een STRO geldsysteem op nationaal niveau van start. STRO en de regering werken nauw samen. De basis is het door STRO beproefde C3-handelsnetwerk. Onder grote belangstelling van bedrijfsleven, bankwezen en ambassadeurs ging C3-Uruguay van start. Met deze C3 krijgt het MKB eindelijk investeringsmogelijkheden. Maar liefst 100 miljoen aan microkrediet zullen uiteindelijk worden verstrekt in de vorm van interne eenheden binnen de C3. Met een aantal grote staatsbedrijven en deelnemende bedrijven in alle sectoren, ligt er een stevige basis voor een ander geldsysteem. Er is grote belangstelling voor dit veelbelovende experiment vanuit verschillende andere landen in Latijns-Amerika. Ook de KvK en banken volgen de ontwikkelingen op de voet. Voor meer info klik hier!

http://www.deblijebank.nl/index.php/...e-geldsystemen

Laatst gewijzigd door MIS : 25 november 2012 om 10:49.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 13:20   #2
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

http://www.letsvlaanderen.be/Groepen...7/Default.aspx
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 13:34   #3
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Veel dank, had het inmiddels ook gevonden, heb me onmiddellijk ingeschreven. Eindelijk een alternatief dat gestoeld is op ware economische fundamenten.

Laatst gewijzigd door MIS : 25 november 2012 om 13:34.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 15:42   #4
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Uiteindelijk is dit wel een super idee, ook werklozen kunnen intekenen, ze krijgen op deze manier de kans om ervaring op te doen en sociale contacten te leggen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 11:01   #5
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Het Letsen op zich is goed, maar ruilhandel is toch niet meer van deze tijd.
Waarom gebruikt men geen bitcoin of andere electronische munteenheid als betaalmiddel, geen bank meer nodig en onmiddellijk wereldwijd transfereren. Een beetje zoals de maffia, grapje ...

Wordpress.com, grootste blog-platform, gaat betaling in Bitcoins toestaan.

Laatst gewijzigd door creemej : 26 november 2012 om 11:03.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 13:47   #6
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Het Letsen op zich is goed, maar ruilhandel is toch niet meer van deze tijd.
Waarom gebruikt men geen bitcoin of andere electronische munteenheid als betaalmiddel, geen bank meer nodig en onmiddellijk wereldwijd transfereren. Een beetje zoals de maffia, grapje ...

Wordpress.com, grootste blog-platform, gaat betaling in Bitcoins toestaan.
Ruilhandel is niet van deze tijd, bijzondere uitspraak wel. Wat is het dan wel? Dat monopoly kan leiden tot het op stang jagen van miljoenen burgers is dan wel van deze tijd? Dat weldra alles electronisch zal verlopen, is enkel een kwestie van tijd, niet? Dacht zelfs dat mensen hier al mee bezig waren op basis van de iris van het oog, kan je dan zien of iemand nog geld op z'n rekening heeft staan. Je weet nog wel, vroeger had je die tekenfilms waar de dollars in iemand z'n ogen verschenen
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 13:49   #7
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Het Letsen op zich is goed, maar ruilhandel is toch niet meer van deze tijd.
Waarom gebruikt men geen bitcoin of andere electronische munteenheid als betaalmiddel, geen bank meer nodig en onmiddellijk wereldwijd transfereren. Een beetje zoals de maffia, grapje ...

Wordpress.com, grootste blog- platform, gaat betaling in Bitcoins toestaan.
Die bitcoin doet me wat denken aan http://secondlife.com/
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 14:12   #8
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ruilhandel is niet van deze tijd, bijzondere uitspraak wel. Wat is het dan wel? Dat monopoly kan leiden tot het op stang jagen van miljoenen burgers is dan wel van deze tijd? Dat weldra alles electronisch zal verlopen, is enkel een kwestie van tijd, niet? Dacht zelfs dat mensen hier al mee bezig waren op basis van de iris van het oog, kan je dan zien of iemand nog geld op z'n rekening heeft staan. Je weet nog wel, vroeger had je die tekenfilms waar de dollars in iemand z'n ogen verschenen
Ik bedoel gewoon dat je gemakkelijker kunt betalen met een betaalmiddel, dan altijd te moeten werken met flippo's en postkaarten. Ik ben maar ene dommerik, maar ik bedoel het goed. Wat heeft "Secondlife" er nu weer mee te maken, ge moet niet alles op nen hoop smijten, bitcoin is gewoon een betaal middel met heel veel decimalen en dat is toch handig voor hele kleine betalingskes.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 14:33   #9
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Ik bedoel gewoon dat je gemakkelijker kunt betalen met een betaalmiddel, dan altijd te moeten werken met flippo's en postkaarten.
En wat hebben flippo's en postkaarten te maken met letsen? Stel dat A een service levert aan B. Of B nu euro's overschrijft naar de bankrekening van A, of een aantal Lets overschrijft van zijn rekening naar die van A, of een aantal bitcoins stuurt, wat is het verschil?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 15:04   #10
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

1. bitcoins zijn een pump&dump scheme. 90% van de bitcoins zijn in handen van enkele personen terwijl 90% van de transacties gebeurt via 1 website. Wie een kapitalistische markt ontvlucht zou zich wel eens bekocht kunnen voelen. Als geldeenheid is deze inherent zeer volatiel. Oppassen is de boodschap. Doe wat ge wilt maar ge zijt gewaarschuwd.

2. LETSkringen zijn dan weer een veel beter alternatief (imho) maar enkel voor zeer specifieke diensten. Afschrijvingen mogen bvb per regels van het spel niet aangerekend worden, en het uurloon ligt vast. Daardoor is een LETSkring vanzelf verlieslatend voor de aanbieder tenzij hij ook met euro's geld verdient. De meeste kringen die ik nagekeken hebben bieden voornamelijk ITwerkzaamheden aan omdat dit het enige beroep is dat zonder afschrijving kan werken. Ook wordt wel kunst aangeboden zoals schilderijen, fotografie en andere typerende ongein die het doelpubliek van deze kringen duidt: hippies.

OK deze zijn leuk om heen en weer hand- en spandiensten te verrichten, maar om werkelijk goed werk te verrichten zijn ze nutteloos. Een kring vrienden die bij elkaar in het krijt staat heeft exact hetzelfde effect. Maarja vrienden, voor velen een vies woord.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:32   #11
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
1. bitcoins zijn een pump&dump scheme. 90% van de bitcoins zijn in handen van enkele personen terwijl 90% van de transacties gebeurt via 1 website. Wie een kapitalistische markt ontvlucht zou zich wel eens bekocht kunnen voelen. Als geldeenheid is deze inherent zeer volatiel. Oppassen is de boodschap. Doe wat ge wilt maar ge zijt gewaarschuwd.

2. LETSkringen zijn dan weer een veel beter alternatief (imho) maar enkel voor zeer specifieke diensten. Afschrijvingen mogen bvb per regels van het spel niet aangerekend worden, en het uurloon ligt vast. Daardoor is een LETSkring vanzelf verlieslatend voor de aanbieder tenzij hij ook met euro's geld verdient. De meeste kringen die ik nagekeken hebben bieden voornamelijk ITwerkzaamheden aan omdat dit het enige beroep is dat zonder afschrijving kan werken. Ook wordt wel kunst aangeboden zoals schilderijen, fotografie en andere typerende ongein die het doelpubliek van deze kringen duidt: hippies.

OK deze zijn leuk om heen en weer hand- en spandiensten te verrichten, maar om werkelijk goed werk te verrichten zijn ze nutteloos. Een kring vrienden die bij elkaar in het krijt staat heeft exact hetzelfde effect. Maarja vrienden, voor velen een vies woord.
Bitcoin alleen maar als medium van betaling.
Iedere LETSkring heeft slechts één of enkele bitcoins nodig.
De bitcoin heeft, denk ik, 8 decimalen.
Je kan er dus heel kleine betalingen mee doen.
De waarde van 0.0000001 bitcoin bepaal je zelf binnen de LETSkring en als later de bitcoin op zijn markt een gigantische waarde noteert dan kan je die éne bitcoin alsnog verkopen voor die echte euros.
Voor mij was de gemakkelijke wereldwijde betaling en alle faciliteiten van zo'n platform belangrijk.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 19:26   #12
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Bitcoin alleen maar als medium van betaling.
Iedere LETSkring heeft slechts één of enkele bitcoins nodig.
De waarde van 0.0000001 bitcoin bepaal je zelf binnen de LETSkring en als later de bitcoin op zijn markt een gigantische waarde noteert dan kan je die éne bitcoin alsnog verkopen voor die echte euros.
Voor mij was de gemakkelijke wereldwijde betaling en alle faciliteiten van zo'n platform belangrijk.
Stel jij nu serieus voor om binnen een groep mensen af te spreken dat bitcoins enkele miljoenen keer meer waard zijn dan erbuiten? En tegelijk vrij inwisselbaar om wereldwijd te gebruiken? Je ziet geen enkel probleem met dat schema? Dan eindigt voor mij de discussie hier.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 20:21   #13
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Stel jij nu serieus voor om binnen een groep mensen af te spreken dat bitcoins enkele miljoenen keer meer waard zijn dan erbuiten? En tegelijk vrij inwisselbaar om wereldwijd te gebruiken? Je ziet geen enkel probleem met dat schema? Dan eindigt voor mij de discussie hier.
Heb ik dat gezegd?
Ge kunt toch afspreken dat de bitcoin of zijn n-de deeltje een bepaalde waarde heeft, vb. de waarde van een glas water en ge begint uwen handel.
1. ge gaat ergers gras afrijden en verdient 0.00000025 bitcoins.
2. iemand komt bij uw een muurtje metsen en ge betaalt hem 0.00000600 bitcoins.
3. tussendoor doe ik nog wat vertaal werk voor ne Chinees uit Bejing en hij schrijft me 0.00000475 bitcoins over.

Wat de echte waarde van de bitcoin is, interesseert me toch totaal niet hier.
Mijn enigste zorg is voorlopig dat het bitcoin-platform online/in de lucht blijft.

Als ik op het einde mijnen éne bitcoin (nu +- 10 euro) wil verzilveren, allé ten gelde maken, dan kan ik dat eventueel nog doen.

De waarde is gerelateerd aan het letsen en heeft geen waarde er buiten.
Wel kan iemand met bitcoins van buitenaf uwe LETSkring volledig uitkopen, maar ik ga ervan uit dat het een gesloten community is.

Met water naar mekaar dragen of smijten is toch veel moeilijker.

Wat is hier nu verkeerd aan?
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org

Laatst gewijzigd door creemej : 26 november 2012 om 20:28.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 21:46   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Leuk voor verzamelaars allemaal, zal vast en zeker wel zijn waarde hebben. Als je de zot maar weet te vinden.
Daar draait het allemaal om, vind de zot.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 06:27   #15
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Ik bedoel gewoon dat je gemakkelijker kunt betalen met een betaalmiddel, dan altijd te moeten werken met flippo's en postkaarten. Ik ben maar ene dommerik, maar ik bedoel het goed.
Dat is zeker zo, we dienen te nuanceren waarom men met de flippo's en andere betaalmiddelen op de proppen komt. Principieel is dat eenvoudig, het is een poging om vanonder het juk van de pathologie uit te komen en opnieuw een normale vorm van economie te installeren. De ideale weg zou inderdaad zijn om het huidige systeem te transformeren/rehabiliteren maar dat is gezien de vervorming nog niet zo gemakkelijk. Persoonlijk zou ik dan pleiten voor een wereldmunt, dit bevordert de transparantie opdat meer mensen zicht krijgen op wat er nu echt gebeurt, ontdaan van de complexiteit waarmee men de gewone burger weet te misleiden.

Citaat:
Wat heeft "Secondlife" er nu weer mee te maken, ge moet niet alles op nen hoop smijten, bitcoin is gewoon een betaal middel met heel veel decimalen en dat is toch handig voor hele kleine betalingskes.
De verwijzing naar 'second life' is daar enkel om het verschil aan te geven tussen economie en de pathologische monopoly die men ervan gemaakt heeft. Het plan is de pseudo economen naar het virtuele spel af te leiden opdat de rest van de bevolking niet langer geplaagd wordt door deze vernietigende gedragsmodus. Het conceptuele idee hierachter is nochtans eenvoudig, vandaag zijn pseudo economen quasi letterlijk blind voor wat er echt gebeurt, wanneer we ze naar 'second life' afleiden zou men gewoon kunnen verder doen. Net omwille van dezelfde blindheid zou men het niet eens opmerken en dan kunnen wij verder met ons leven zonder al die economische nonsens, begrijp je? Tegelijkertijd heeft het een bijzondere didactische waarde, onze kinderen kunnen dan via 'second life' leren wat economie vooral niet is.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 06:29   #16
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Stel jij nu serieus voor om binnen een groep mensen af te spreken dat bitcoins enkele miljoenen keer meer waard zijn dan erbuiten? En tegelijk vrij inwisselbaar om wereldwijd te gebruiken? Je ziet geen enkel probleem met dat schema? Dan eindigt voor mij de discussie hier.
Het is een poging om terug een normale economie te installeren, een soort van fluwelen revolutie. Gelukkig dat dergelijke initiatieven bestaan, anders waren we helemaal ten dode opgeschreven.

Laatst gewijzigd door MIS : 27 november 2012 om 06:30.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 06:32   #17
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Heb ik dat gezegd?
Ge kunt toch afspreken dat de bitcoin of zijn n-de deeltje een bepaalde waarde heeft, vb. de waarde van een glas water en ge begint uwen handel.
1. ge gaat ergers gras afrijden en verdient 0.00000025 bitcoins.
2. iemand komt bij uw een muurtje metsen en ge betaalt hem 0.00000600 bitcoins.
3. tussendoor doe ik nog wat vertaal werk voor ne Chinees uit Bejing en hij schrijft me 0.00000475 bitcoins over.

Wat de echte waarde van de bitcoin is, interesseert me toch totaal niet hier.
Mijn enigste zorg is voorlopig dat het bitcoin-platform online/in de lucht blijft.

Als ik op het einde mijnen éne bitcoin (nu +- 10 euro) wil verzilveren, allé ten gelde maken, dan kan ik dat eventueel nog doen.

De waarde is gerelateerd aan het letsen en heeft geen waarde er buiten.
Wel kan iemand met bitcoins van buitenaf uwe LETSkring volledig uitkopen, maar ik ga ervan uit dat het een gesloten community is.

Met water naar mekaar dragen of smijten is toch veel moeilijker.

Wat is hier nu verkeerd aan?
Stel me enkel de vraag waarom er een gesloten systeem van gemaakt wordt? Is dat uit protectionisme of uit voorzorg dat het systeem weer niet wordt gekaapt door de narcisten die er nu net de aanleiding toe zijn?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:43   #18
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat is zeker zo, we dienen te nuanceren waarom men met de flippo's en andere betaalmiddelen op de proppen komt. Principieel is dat eenvoudig, het is een poging om vanonder het juk van de pathologie uit te komen en opnieuw een normale vorm van economie te installeren. De ideale weg zou inderdaad zijn om het huidige systeem te transformeren/rehabiliteren maar dat is gezien de vervorming nog niet zo gemakkelijk. Persoonlijk zou ik dan pleiten voor een wereldmunt, dit bevordert de transparantie opdat meer mensen zicht krijgen op wat er nu echt gebeurt, ontdaan van de complexiteit waarmee men de gewone burger weet te misleiden.

De verwijzing naar 'second life' is daar enkel om het verschil aan te geven tussen economie en de pathologische monopoly die men ervan gemaakt heeft. Het plan is de pseudo economen naar het virtuele spel af te leiden opdat de rest van de bevolking niet langer geplaagd wordt door deze vernietigende gedragsmodus. Het conceptuele idee hierachter is nochtans eenvoudig, vandaag zijn pseudo economen quasi letterlijk blind voor wat er echt gebeurt, wanneer we ze naar 'second life' afleiden zou men gewoon kunnen verder doen. Net omwille van dezelfde blindheid zou men het niet eens opmerken en dan kunnen wij verder met ons leven zonder al die economische nonsens, begrijp je? Tegelijkertijd heeft het een bijzondere didactische waarde, onze kinderen kunnen dan via 'second life' leren wat economie vooral niet is.
Dat is eigenlijk wat ik bedoel.
De bitcoin of een andere elektronische munteenheid als wereldmunt.
Geen banken of andere "man in the middle".
Iedereen heeft zicht op de transacties, de historiek.
Geen financiële manipulaties zoals inflatie, deflatie of wat is dat allemaal.
Nu zijn de bitcoin en consoorten nog wat experimenteel, maar zou dat geen alternatief kunnen zijn voor ons waardeloos geld.
Ze zouden eigenlijk hun weg moeten vinden via o.a. de LETSkringen.
Bottom-up en met relatief weinig waarde.

En wat die gesloten community betreft, dat was bedoeld op de LETSkringen en niet op de bitcoin.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:45   #19
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Dat is eigenlijk wat ik bedoel.
De bitcoin of een andere elektronische munteenheid als wereldmunt.
Geen banken of andere "man in the middle".
Iedereen heeft zicht op de transacties, de historiek.
Geen financiële manipulaties zoals inflatie, deflatie of wat is dat allemaal.
Nu zijn de bitcoin en consoorten nog wat experimenteel, maar zou dat geen alternatief kunnen zijn voor ons waardeloos geld.
Ze zouden eigenlijk hun weg moeten vinden via o.a. de LETSkringen.
Bottom-up en met relatief weinig waarde.

En wat die gesloten community betreft, dat was bedoeld op de LETSkringen en niet op de bitcoin.
Volledig mee eens, en een mondiale rechttrekking van lonen en prijzen op basis van een gezond monetire beleid. Anders gezegd, inflatie en deflatie tegelijkertijd gebruiken om het evenwichtig te herstellen en dan verder onderhouden zoals evenwichtige mensen dat zouden doen. Weg met al die verschillen op die verschillende muntjes en briefjes, leidt tot niets dan miserie.

Laatst gewijzigd door MIS : 27 november 2012 om 17:46.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:47   #20
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
En wat die gesloten community betreft, dat was bedoeld op de LETSkringen en niet op de bitcoin.
Enige reden hiervoor, wellicht in afwachting tot de wereld wakker wordt, neem ik aan?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be