Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2012, 16:48   #41
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Ok, wanneer mag ik beginnen. Maar ik ga je later dan ook vragen om voor een vergelijkbare prijs, ongeveer 0,00002 bitcoins, een halve dag bij mij het gras te komen afrijden. Enkel maar den arbeid, je mag mijn grasmaaier gebruiken. Ik weet wel dat je me liever met echte euro's wil betalen, maar het gaat hier om de afspraak/bereidheid om wederzijds services te leveren. Zoals je eerder al eens gezegd hebt, brengt het geld geen intrest op en kan je het alleen maar lokaal (binnen de groep) uitgeven. Dan kan je toch alles herleiden tot de essentie, de afspraak om wederzijds diensten te leveren. Iemand van buitenaf zal wel hard met ons lachen als hij heel onze handel met één euro kan financieren. Maar dat is wat de banken nu toch ook doen met onze jarenlange noeste arbeid en die van onze voorvaderen. Ik weet niet hoe één miljoen euro eruit ziet, laat staan van 1 of 100 miljard.
Interessante oefening, heb je je handboek 'afkickverschijnselen' bij de hand? Mag misschien raadzaam geacht worden.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 17:00   #42
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het doel van zo'n kring is om de lokale economie en de sociale cohesie te verbeteren - OMDAT het geld dat je lokaal verdient ook lokaal weer uitgegeven wordt. Je kunt het niet opsparen, je krijgt er geen rente op, je mag niet te ver onder nul - dus iedereen is verplicht om diensten te leveren aan de kring in dezelfde mate dat ze diensten van die kring consumeren.
Als dit de bedoeling is, dan is het geld niet echt belangrijk en dient enkel om tot een soort tijdelijke relatieve waardebepaling te komen. Natuurlijk zijn we allemaal gelijk en op een dag zijn we weg, voor de job van ons leven. Een vet betaalde job in de echte economie buiten de lets-groep. Die keuze zal er voorlopig nog blijven zolang als de oude economie nog draait.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org

Laatst gewijzigd door creemej : 28 november 2012 om 17:01.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 17:12   #43
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Interessante oefening, heb je je handboek 'afkickverschijnselen' bij de hand? Mag misschien raadzaam geacht worden.
Ja, het zal inderdaad aanvoelen als een ontwenningskuur. Momenteel worden in de reeële economie onze verslaafden (drug, drank, anorexia en wat nog allemaal) in onze ziekenhuizen opgevangen in aangepaste afdelingen, waar het meubilair (o.a. houten stoelen) speciaal aangepast is zodat ze geen koude rillingen zouden hebben wanneer ze toevallig contact maken met hun benen. Voor mij gaat dat soort praktijken toch wat te ver, maar ik zal zien wat ik kan doen, hoeveel bitcoins ik daarvoor zal willen vrijmaken.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 17:41   #44
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Ja, het zal inderdaad aanvoelen als een ontwenningskuur. Momenteel worden in de reeële economie onze verslaafden (drug, drank, anorexia en wat nog allemaal) in onze ziekenhuizen opgevangen in aangepaste afdelingen, waar het meubilair (o.a. houten stoelen) speciaal aangepast is zodat ze geen koude rillingen zouden hebben wanneer ze toevallig contact maken met hun benen. Voor mij gaat dat soort praktijken toch wat te ver, maar ik zal zien wat ik kan doen, hoeveel bitcoins ik daarvoor zal willen vrijmaken.
Ja, dat is dan weer iets anders. Weet in ieder geval dat ook die bitcoins neutraal zijn, je kan er altijd op rekenen tot die mentaliteitswijziging volledig gerealiseerd werd. Herval in oude denkstructuren is een aandachtspunt, anders gaat men weer het kind met het badwater wegsmijten, we dragen er nog steeds de littekens van en zo geraken we natuurlijk nergens. Die clichematige associaties beginnen wel een beetje vervelend te worden, het lijkt soms alsof men angst heeft van de toekomst maar niet eens weet waar het nu echt over gaat. Zal weer perceptie zijn, let maar op.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 09:55   #45
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

VERGEEF ME MIJN DWALING, LETS HEEFT GEEN ENKELE VORM VAN MUNT NODIG!
Met een eenvoudige administratie van de wederzijdse prestaties is alles gezegd.

Maar dat zou toch ook zo moeten zijn voor zwart werk in de reëele economie, toch ...
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 11:29   #46
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
VERGEEF ME MIJN DWALING, LETS HEEFT GEEN ENKELE VORM VAN MUNT NODIG!
Met een eenvoudige administratie van de wederzijdse prestaties is alles gezegd. Maar dat zou toch ook zo moeten zijn voor zwart werk in de reëele economie, toch ...
Uiteraard, geld als rekeneenheid is een middel om het evenwicht te realiseren, zeer praktisch. Vandaag is men blijkbaar op zoek naar geld, deze zoektocht maakt mensen blind voor de essentie en doelstelling. Het huidige systeem is hetzelfde en op zich niets mis mee, men begrijpt alleen niets van economie waardoor het systeem verkracht wordt tot z'n pathologische gedaante. LETS is enkel een nobele poging om het nog eens opnieuw te proberen, meer ook niet.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be