Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2015, 17:43   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard pensioen privé

Onlangs beweerde een kennis mij dat hij bijna 2400 euro brugpensioen had per maand.
Hij is alleenstaande en heeft tot zijn 54 gewerkt bij Agfa Gevaert

Binnen 2 jaar gaat hij met definitief pensioen....hij zei me dat hij ongeveer 2000 euro netto penisoen gaat ontvangen

Ik geloofde hem heimelijk niet...maar wat blijkt...dit zou nog kunnen kloppen ook.....

En dan maar staan roepen dat ambtenaren hoge pensioenen hebben ? De meeste ambtenaren kunnen alleen maar dromen van zulke bedragen....en dan reken ik er nog niet de 100.000 euro bij die hij beweert te zullen ontvangen vanaf zijn 65.

En dat allemaal om amper 30 jaartjes te gaan lanterfanten bij Agfa ( onder ons gezegd is het een luiwammes) en dat na amper 30 jaren effectief op de werkvloer te hebben gestaan

Die Demonen zou eigenlijk beter eerst is naar zijn eigen kijken en zich moeten schamen....wat een leugenaar zeg die vent

http://www.onprvp.fgov.be/nl/profes/...s/default.aspx

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2015 om 17:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 17:56   #2
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Een ander voorbeeld :

Peter (65) gaat dit jaar met pensioen en heeft een volledige loopbaan van 45 jaar als bediende achter de rug. Tijdens die periode werkte hij bovendien 5 jaar als zelfstandig boekhouder. Voor de berekening van zijn pensioen zal alleen rekening worden gehouden met zijn 45 beroepsloopbaanjaren als bediende, want die zijn het voordeligst. Dat betekent wel dat hij voor de bijdragen die hij als zelfstandige heeft betaald, geen extra pensioen krijgt uitgekeerd.

bron : http://www.seniorennet.be/Pages/Geld..._wettelijk.php

Dat is dus een schande.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 17:58   #3
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Voor elk jaar van uw loopbaan wordt een bepaald bedrag genomen. Voor werknemers is dit bedrag het brutoloon of, voor de gelijkgestelde periodes, een fictief loon. Het loon waarmee rekening zal worden gehouden in de pensioenberekening, wordt beperkt tot een bepaald maximumbedrag. Voor 2011 bedroeg dat bijvoorbeeld 47 960,29 euro. Is uw loon hoger dan dit bedrag, dan wordt met het gedeelte boven dit plafond geen rekening gehouden bij de berekening van uw pensioen.

(zelfde bron)

Nog eens een schande.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 september 2015 om 17:58.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:02   #4
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Onlangs beweerde een kennis mij dat hij bijna 2400 euro brugpensioen had per maand.
Hij is alleenstaande en heeft tot zijn 54 gewerkt bij Agfa Gevaert

Binnen 2 jaar gaat hij met definitief pensioen....hij zei me dat hij ongeveer 2000 euro netto penisoen gaat ontvangen

Ik geloofde hem heimelijk niet...maar wat blijkt...dit zou nog kunnen kloppen ook.....

En dan maar staan roepen dat ambtenaren hoge pensioenen hebben ? De meeste ambtenaren kunnen alleen maar dromen van zulke bedragen....en dan reken ik er nog niet de 100.000 euro bij die hij beweert te zullen ontvangen vanaf zijn 65.

En dat allemaal om amper 30 jaartjes te gaan lanterfanten bij Agfa ( onder ons gezegd is het een luiwammes) en dat na amper 30 jaren effectief op de werkvloer te hebben gestaan

Die Demonen zou eigenlijk beter eerst is naar zijn eigen kijken en zich moeten schamen....wat een leugenaar zeg die vent

http://www.onprvp.fgov.be/nl/profes/...s/default.aspx
Uw bron : de man zijn maximum bruto pensioen is 2.761,48 EUR. Hij gaat een netto pensioen hebben van 2000 Euro. Dus betaalt maar 760 Euro belasting. Waarom geloof ik daar geen bal van ? En waarom geloof jij dat wel. En waarom beweert u dat de man een luierik is, ben je ooit gaan kijken bij Agfa wat de man daar pleegt te doen ?

Om een maximum pensioen te hebben moet je trouwens 45 jaar gewerkt hebben. En dat is nog altijd geen 30. Je laat jezelf beetnemen en niet door demonen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 september 2015 om 18:03.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:04   #5
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Die 2000 euro kan perfect. Mijn vader is net op pensioen gegaan. Hij kon kiezen om zijn groepsverzekering te laten uitbetalen ofwel een extra bedrag per maand voor zolang hij leefde. Leeft hij nog lang dan doet hij profijt, sterf hij snel dan niet. Dus mijn vader kon makkelijk ook in totaal aan 2000 netto geraken.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:11   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Uw bron : de man zijn maximum bruto pensioen is 2.761,48 EUR. Hij gaat een netto pensioen hebben van 2000 Euro. Dus betaalt maar 760 Euro belasting. Waarom geloof ik daar geen bal van ? En waarom geloof jij dat wel. En waarom beweert u dat de man een luierik is, ben je ooit gaan kijken bij Agfa wat de man daar pleegt te doen ?

Om een maximum pensioen te hebben moet je trouwens 45 jaar gewerkt hebben. En dat is nog altijd geen 30. Je laat jezelf beetnemen en niet door demonen.
Jij zegt 45 jaren gewerkt.....maar zijn de jaren als brugpensioen dan niet gelijkgesteld als actieve jaren naar mijn bescheiden mening zeker wel ????
En bon wat betreft de kennis zelf..ik ken hem 40 jaar en ik denk niet dat hij een toonbeeld is van dynamische en dat denk ik niet alleen.....bierbuik sinds zijn 18 en verder zegt hij me steeds zelf dat hij zich bij den Agfa nooit heeft moegemaakt maar goed dit doet niet veel terzake.

Verder ...ik weet het ook niet daarom stel ik de vraag.Moet ik hem geloven dat hij 2000 euro netto gaat ontvangen ???

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2015 om 18:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:12   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Die 2000 euro kan perfect. Mijn vader is net op pensioen gegaan. Hij kon kiezen om zijn groepsverzekering te laten uitbetalen ofwel een extra bedrag per maand voor zolang hij leefde. Leeft hij nog lang dan doet hij profijt, sterf hij snel dan niet. Dus mijn vader kon makkelijk ook in totaal aan 2000 netto geraken.
Dus kan hij toch gelijk hebben...in tegenstelling van wat hier sommigen steeds beweren waaronder Demonen......De privé blijkt uiteindelijk nog vetter pensioenen te hebben dan de amtenarij
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:14   #8
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Die 2000 euro kan perfect. Mijn vader is net op pensioen gegaan. Hij kon kiezen om zijn groepsverzekering te laten uitbetalen ofwel een extra bedrag per maand voor zolang hij leefde. Leeft hij nog lang dan doet hij profijt, sterf hij snel dan niet. Dus mijn vader kon makkelijk ook in totaal aan 2000 netto geraken.
Ik hoop dat we het eens zijn dat we het enkel over het wettelijk pensioen hebben. Ik bedoel maar, je kan ook een rentenier zijn maandelijkse rente als een pensioen gaan beschouwen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:15   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor elk jaar van uw loopbaan wordt een bepaald bedrag genomen. Voor werknemers is dit bedrag het brutoloon of, voor de gelijkgestelde periodes, een fictief loon. Het loon waarmee rekening zal worden gehouden in de pensioenberekening, wordt beperkt tot een bepaald maximumbedrag. Voor 2011 bedroeg dat bijvoorbeeld 47 960,29 euro. Is uw loon hoger dan dit bedrag, dan wordt met het gedeelte boven dit plafond geen rekening gehouden bij de berekening van uw pensioen.

(zelfde bron)

Nog eens een schande.
Ja ja...ik begin toch serieus te twijfelen aan dat geklaag uit de privé.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:16   #10
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij zegt 45 jaren gewerkt.....maar zijn de jaren als brugpensioen dan niet gelijkgesteld als actieve jaren naar mijn bescheiden mening zeker wel ????
En bon wat betreft de kennis zelf..ik ken hem 40 jaar en ik denk niet dat hij een toonbeeld is van dynamische en dat denk ik niet alleen.....bierbuik sinds zijn 18 en verder zegt hij me steeds zelf dat hij zich bij den Agfa nooit heeft moegemaakt maar goed dit doet niet veel terzake.

Verder ...ik weet het ook niet daarom stel ik de vraag.Moet ik hem geloven dat hij 2000 euro netto gaat ontvangen ???
Uit seniorennet :

Het jaar waarin uw pensioen ingaat, wordt n�*ét meegerekend voor de loopbaanperiode. De volgende periodes (de gelijkgestelde periodes) worden onder bepaalde voorwaarden wél meegeteld bij het berekenen van de beroepsloopbaan:

vakantiedagen,
onvrijwillige werkloosheid en beroepsopleiding,
brugpensioen,
loopbaanonderbreking en tijdskrediet,
militaire of burgerdienst,
ziekte of invaliditeit,
periodes van arbeidsongeschiktheid van minstens 66% ten gevolge van een arbeidsongeval of een beroepsziekte,
geregulariseerde studieperiodes,
erkende stakingsperiodes.

brugpensioen telt dus mee.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:16   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik hoop dat we het eens zijn dat we het enkel over het wettelijk pensioen hebben. Ik bedoel maar, je kan ook een rentenier zijn maandelijkse rente als een pensioen gaan beschouwen.
Je draait in het rond als eeen duiveltje in een wijwatervat
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:17   #12
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus kan hij toch gelijk hebben...in tegenstelling van wat hier sommigen steeds beweren waaronder Demonen......De privé blijkt uiteindelijk nog vetter pensioenen te hebben dan de amtenarij
De regeling voor arbeiders en bedienden was anders, mogelijk is die nog steeds anders.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:18   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Uit seniorennet :

Het jaar waarin uw pensioen ingaat, wordt n�*ét meegerekend voor de loopbaanperiode. De volgende periodes (de gelijkgestelde periodes) worden onder bepaalde voorwaarden wél meegeteld bij het berekenen van de beroepsloopbaan:

vakantiedagen,
onvrijwillige werkloosheid en beroepsopleiding,
brugpensioen,
loopbaanonderbreking en tijdskrediet,
militaire of burgerdienst,
ziekte of invaliditeit,
periodes van arbeidsongeschiktheid van minstens 66% ten gevolge van een arbeidsongeval of een beroepsziekte,
geregulariseerde studieperiodes,
erkende stakingsperiodes.

brugpensioen telt dus mee.
Dus de privé inclusief Demonen genieten van vette pensioenen na amper 30 jaren te hebben gewerkt.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:19   #14
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ja...ik begin toch serieus te twijfelen aan dat geklaag uit de privé.
Neen, dat doe je niet.
Maar blijkbaar wenst u wel de rol van demonen op u te nemen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:20   #15
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je draait in het rond als eeen duiveltje in een wijwatervat
De zaken niet omdraaien aub.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:22   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De regeling voor arbeiders en bedienden was anders, mogelijk is die nog steeds anders.
De reden waarom een vriend van mij zich steed heeft beklaagd postbode te zijn begonnen ipv bij de Ford.....had hij nu ook een dubbel of driedubbel pensioen gehad om vanaf zijn 52 thuis te zitten.
Die Demonen heeft ons lelijk bij de neus
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:22   #17
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus de privé inclusief Demonen genieten van vette pensioenen na amper 30 jaren te hebben gewerkt.....
Enkel degenen die brugpensioen hebben gekend, worden die jaren ook meegerekend. Brugpensioen is dan ook iets verwerpelijks voor de volgende generaties die het mogen betalen.
Ik hoop dat u beseft dat brugpensioen voor de huidige generatie en de volgende niet meer mogelijk zal zijn.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:23   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De zaken niet omdraaien aub.
We spreken hier wel over pensioenen en niet over renteniers.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:24   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Enkel degenen die brugpensioen hebben gekend, worden die jaren ook meegerekend. Brugpensioen is dan ook iets verwerpelijks voor de volgende generaties die het mogen betalen.
Ik hoop dat u beseft dat brugpensioen voor de huidige generatie en de volgende niet meer mogelijk zal zijn.
Dat liedje hoor ik al lang.Maar kijk

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...n-Tienen.dhtml

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2015 om 18:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 18:24   #20
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We spreken hier wel over pensioenen en niet over renteniers.
Ik heb het dan ook enkel over het wettelijk pensioen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be