Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2015, 07:36   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beseft u dat er een verschil is tussen loonlast en loon?
Natuurlijk.
Als de lonen dalen, dan "dalen" de loonlasten -relatief- ook.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 19:53   #62
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Stel jezelf de vraag, zou ik als werkgever het (onderstaande bedrag * 1,33) + extra kosten willen betalen voor eenvoudig repetitief werk?
Indien ja, vraag je dan af of je ondernemerschap nog zou lonen.

Indien weerom ja, waarom steek je dan je kop niet boven het maaiveld?



En nu vanuit het oogpunt van de consument.
Als de poetsvrouw €2000 * 1,33 + verzekeringskosten + ... = ca €2750 aan de werkgever moet kosten, dan moet hij min voor €3500 aan omzet draaien om rendabel te zijn.
Zou jij als particulier €3500/152 = €23 per uur willen betalen aan een poetsvrouw?

Wat denk je wat het resultaat zou zijn als slechts weinigen bereid zijn dit bedrag te betalen?

BTW, dus de leeflonen en uitkeringen moeten eveneens opgetrokken worden naar dat bedrag?
Dus jouw conclusie is dat om te kunnen ondernemen iedereen een loon moet verdienen waarvan we allemaal weten dat je er niet van kan leven.

Overigens verdient een poetsvrouw zelfs nog geen € 2000 per maand netto.
Eerder iets tussen de 1200-1400€ en als zij een alleenstaande vrouw met kinderen is moet zij daar haar gezin van in leven houden.

En wat betreft die uitkeringen man, dat is niet het probleem. De maximale uitkering voor een gezinshoofd is wat...€ 1000 per maand en dat is wanneer je dus een gezin moet recht houden.

Je komt hier wat lullen over wollige discussie. Dat is je goed recht, maar ik zou van jou eens een redenering willen zien hoe je met een inkomen van tussen de € 1000 en de € 1500 een gezin kan rechthouden.

Ben er zeker van dat je in al je rechtse wijsheid dit bewijs zeker gaat kunnen leveren.

De werkgevers toelaten om van hun personeel slaven te maken en te zorgen dat iedereen onder de armoedegrens belandt dat is het enige waar jij als rechtse rakker voor staat.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:18   #63
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dus jouw conclusie is dat om te kunnen ondernemen iedereen een loon moet verdienen waarvan we allemaal weten dat je er niet van kan leven.
Dat maak jij er van.
Ik zeg alleen dat ondernemen geen zin heeft als de omzet zodanig hoog moet worden om rendabel te zijn dat niemand je product of dienst nog wil afnemen.

Of ben jij bereid om toch €23/uur te geven aan een poetsvrouw?

Citaat:
Overigens verdient een poetsvrouw zelfs nog geen € 2000 per maand netto.
Eerder iets tussen de 1200-1400€ en als zij een alleenstaande vrouw met kinderen is moet zij daar haar gezin van in leven houden.
Wat begrijp je niet aan "onderstaand bedrag", met name het bedrag dat jij voorop schoof?

Citaat:
En wat betreft die uitkeringen man, dat is niet het probleem. De maximale uitkering voor een gezinshoofd is wat...€ 1000 per maand en dat is wanneer je dus een gezin moet recht houden.
Jij schoof het bedrag van €4000 bruto naar voor als minimum voor een gezin dat repetitief werk uitvoert.
Goed dat je het eens bent dat er een verschil moet zijn tussen werken en doppen.

Citaat:
Je komt hier wat lullen over wollige discussie. Dat is je goed recht, maar ik zou van jou eens een redenering willen zien hoe je met een inkomen van tussen de € 1000 en de € 1500 een gezin kan rechthouden.

Ben er zeker van dat je in al je rechtse wijsheid dit bewijs zeker gaat kunnen leveren.
Dat zal er van afhangen van de bezittingen zijn en wat je omschrijft als primaire behoeften hé.

Citaat:
De werkgevers toelaten om van hun personeel slaven te maken en te zorgen dat iedereen onder de armoedegrens belandt dat is het enige waar jij als rechtse rakker voor staat.
Als je loon aanleunt tegen het minimumloon wil dat zeggen dat er vele anderen zijn die het jobke kunnen overnemen.
Vraag en aanbod.
Dan is het aan de werknemer om zich te verbeteren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 17 september 2015 om 21:21.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:26   #64
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat maak jij er van.
Ik zeg alleen dat ondernemen geen zin heeft als de omzet zodanig hoog moet worden om rendabel te zijn dat niemand je product of dienst nog wil afnemen.

Of ben jij bereid om toch €23/uur te geven aan een poetsvrouw?



Wat begrijp je niet aan "onderstaand bedrag", met name het bedrag dat jij voorop schoof?



Jij schoof het bedrag van €4000 bruto naar voor als minimum voor een gezin dat repetitief werk uitvoert.
Goed dat je het eens bent dat er een verschil moet zijn tussen werken en doppen.



Dat zal er van afhangen van de bezittingen zijn en wat je omschrijft als primaire behoeften hé.



Als je loon aanleunt tegen het minimumloon wil dat zeggen dat er vele anderen zijn die het jobke kunnen overnemen.
Vraag en aanbod.
Dan is het aan de werknemer om zich te verbeteren.
Je bent duidelijk rond de pot aan het draaien. Maar laten we het simpel maken. Gezin met vader, moeder en 2 kinderen. Huurwoning en geen auto.

Voor het overige ben ik ervan overtuigd dat jij van mening bent dat mensen moeten uitgezogen worden. En alle middelen zijn goed, zoals bijvoorbeeld immigratie om de druk op de lonen hoog te houden. Goed om weten dat dit het standpunt van rechts is.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:45   #65
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Je bent duidelijk rond de pot aan het draaien. Maar laten we het simpel maken. Gezin met vader, moeder en 2 kinderen. Huurwoning en geen auto.
Ach kerel, ik ben opgegroeid in een arbeidersgezin waarbij enkel mijn pa uit werken ging.
Nochtans beschouwden we ons niet arm.
Buiten zijn uren voorzag hij ons van alle groenten en fruit die ons gezin nodig had.
Meer dan eens deed ik dienst als trekker om de patatten aan te 'jeiren'.

Zie je al een verschil?

Citaat:
Voor het overige ben ik ervan overtuigd dat jij van mening bent dat mensen moeten uitgezogen worden. En alle middelen zijn goed, zoals bijvoorbeeld immigratie om de druk op de lonen hoog te houden. Goed om weten dat dit het standpunt van rechts is.
Als mensen zich laten uitzuigen, dan is dat in vele gevallen omdat ze zich berusten in hun situatie.
Tijd aan den toog, al dan niet virtueel, kan anders besteed worden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 17 september 2015 om 21:49.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:47   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Je bent duidelijk rond de pot aan het draaien. Maar laten we het simpel maken. Gezin met vader, moeder en 2 kinderen. Huurwoning en geen auto.

Voor het overige ben ik ervan overtuigd dat jij van mening bent dat mensen moeten uitgezogen worden. En alle middelen zijn goed, zoals bijvoorbeeld immigratie om de druk op de lonen hoog te houden. Goed om weten dat dit het standpunt van rechts is.
Ik denk dat u het allemaal niet goed begrepen heb. Leest u eens iets van het Vlaams Belang over deze problematiek?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 11:28   #67
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ach kerel, ik ben opgegroeid in een arbeidersgezin waarbij enkel mijn pa uit werken ging.
Nochtans beschouwden we ons niet arm.
Buiten zijn uren voorzag hij ons van alle groenten en fruit die ons gezin nodig had.
Meer dan eens deed ik dienst als trekker om de patatten aan te 'jeiren'.

Zie je al een verschil?



Als mensen zich laten uitzuigen, dan is dat in vele gevallen omdat ze zich berusten in hun situatie.
Tijd aan den toog, al dan niet virtueel, kan anders besteed worden.
Dan verschillen we van opvoeding alvast niet veel. Ik heb echter een ander beeld van de realiteit dan U en ben ervan overtuigd dat het probleem niet op te lossen is met lagere lonen voor degenen die werken.

Het probleem, en dat weet jij net zo goed, is dat de overheid hier in België te vet is (teveel ambtenaren o.a.) en net daaraan wordt niets gedaan door de rechtse rakkers.

Maar mij niet gelaten, veroordeel iedereen tot werken aan lonen onder de armoedegrens en je hebt volgende verkiezingen een probleem. Niet in het minst omdat je nadat de NVA tot een trado verworden is, niet in staat is gebleken om Vlaanderen onafhankelijk of zelfs los van Wallonië te trekken.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 18:52   #68
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dan verschillen we van opvoeding alvast niet veel. Ik heb echter een ander beeld van de realiteit dan U en ben ervan overtuigd dat het probleem niet op te lossen is met lagere lonen voor degenen die werken.
Lonen volgen vraag en aanbod welke op zijn beurt afhankelijk is van de conjunctuur en voor een open economie als in de belziek, van de internationale markten.
Gegarandeerde hoge lonen voor iedereen is een utopie tenzij iedereen voor de staat zou werken wat een probleem op zich zou zijn.

Citaat:
Het probleem, en dat weet jij net zo goed, is dat de overheid hier in België te vet is (teveel ambtenaren o.a.) en net daaraan wordt niets gedaan door de rechtse rakkers.
Dat klopt.
OVLD en N-VA zouden graag willen snoeien, maar het kan sowieso niet zonder uitdoofscenario.

Citaat:
Maar mij niet gelaten, veroordeel iedereen tot werken aan lonen onder de armoedegrens en je hebt volgende verkiezingen een probleem. Niet in het minst omdat je nadat de NVA tot een trado verworden is, niet in staat is gebleken om Vlaanderen onafhankelijk of zelfs los van Wallonië te trekken.
De armoedegrens is geen statisch gegeven.
Verhoog de lonen voor iedereen en de armoedegrens schuift gewoon mee op.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 19:10   #69
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Je kan misschien wat ambtenaren vervangen door vluchtelingen en ze buiten gooien. Dan brengen die vluchtelingen nog iets op voor hun kost en inwoon.

Laat me het zo stellen : de NVA heeft de ballen er niet voor. Het enige wat ze kunnen doen is de werkende mensen aanpakken.

En wat betreft die opvoeding : maak je geen illusies. Daar waar jij vergeten bent waar je vandaan kwam, kijk ik nog wel degelijk naast mij om te zien welke miserie een partij als de club van de lullen van het jaar veroorzaakt.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 19:28   #70
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Je kan misschien wat ambtenaren vervangen door vluchtelingen en ze buiten gooien. Dan brengen die vluchtelingen nog iets op voor hun kost en inwoon.
Ik hoor nochtans dat deze vluchtelingen willen werken.

Citaat:
Laat me het zo stellen : de NVA heeft de ballen er niet voor. Het enige wat ze kunnen doen is de werkende mensen aanpakken.
Hoe zie jij een realistische oplossing zonder uitdoofscenario?

Citaat:
En wat betreft die opvoeding : maak je geen illusies. Daar waar jij vergeten bent waar je vandaan kwam, kijk ik nog wel degelijk naast mij om te zien welke miserie een partij als de club van de lullen van het jaar veroorzaakt.
Dus de lage pensioenen en uitkeringen heeft de N-VA bedisseld?

Ik heb respect voor mensen die alle moeite doen om uit de miserie te komen.
Voor zij die hun beklag doen aan de toog daarentegen, not so much.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 19:52   #71
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik hoor nochtans dat deze vluchtelingen willen werken.



Hoe zie jij een realistische oplossing zonder uitdoofscenario?



Dus de lage pensioenen en uitkeringen heeft de N-VA bedisseld?

Ik heb respect voor mensen die alle moeite doen om uit de miserie te komen.
Voor zij die hun beklag doen aan de toog daarentegen, not so much.
Als je jouw hierboven geschetste economische situatie werkelijk gelooft heb je geen behoefte aan een uitdoofscenario.
Het was jouw stelling niet de mijne.

Wat betreft dat respect kerel, iemand die een scheiding ondergaat en in de miserie komt of door een collectief ontslag bijvoorbeeld, kan niet altijd aan zijn miserie doen. Je wil haast laten geloven dat de meerderheid van die mensen gewild in die situatie zitten en dat is totaal incorrect en dat weet jij net zo goed als ik .

Ik geloof grif dat een dergelijke associale houding wel goed staat in de club der lullen van het jaar.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 20:16   #72
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als je jouw hierboven geschetste economische situatie werkelijk gelooft heb je geen behoefte aan een uitdoofscenario.
Het was jouw stelling niet de mijne.
Is dat niet jouw stelling?

Citaat:
Wat betreft dat respect kerel, iemand die een scheiding ondergaat en in de miserie komt of door een collectief ontslag bijvoorbeeld, kan niet altijd aan zijn miserie doen. Je wil haast laten geloven dat de meerderheid van die mensen gewild in die situatie zitten en dat is totaal incorrect en dat weet jij net zo goed als ik .
Wat begrijp je niet aan:
"Ik heb respect voor mensen die alle moeite doen om uit de miserie te komen.
Voor zij die hun beklag doen aan de toog daarentegen, not so much. "


Citaat:
Ik geloof grif dat een dergelijke associale houding wel goed staat in de club der lullen van het jaar.
Jij mag dat zeggen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 07:59   #73
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Ik ben Belg, dat is duur.
Ik ben Belg en Vlaming en dat is al veel duurder.
Ik ben Belg, Vlaming en Europeaan, dat is onbetaalbaar.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 08:49   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Dat van die minimumlonen, dat deze regering die nog omlaag wil, is de dikste zever die ik ooit gehoord heb.

Mini-jobs, dat is wat anders.

Als één van de twee echtgenoten liever slechts 20 u per week werkt, zelfs aan het minimumloon, dan is dat een mini-job met weinig verdiensten per maand, maar wel een goede zaak.


Maar ja, liever liegen en bedriegen, de staatsschuld nog dieper maken dan nu, en .. après nous, le déluge. De houding van links in een notendop.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 09:15   #75
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat van die minimumlonen, dat deze regering die nog omlaag wil, is de dikste zever die ik ooit gehoord heb.

Mini-jobs, dat is wat anders.

Als één van de twee echtgenoten liever slechts 20 u per week werkt, zelfs aan het minimumloon, dan is dat een mini-job met weinig verdiensten per maand, maar wel een goede zaak.


Maar ja, liever liegen en bedriegen, de staatsschuld nog dieper maken dan nu, en .. après nous, le déluge. De houding van links in een notendop.

.
Die van 20 uren per week krijgen die hun pensioen na 90 jaar werken?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 09:38   #76
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Eén vd bazen van Dewever heeft 500 jobs ter beschikking.
Niet voor autochtonen maar voor asielzoekers.
Voel U het aankomen!?
De enige voorwaarde is dat de wet Major afgeschaft wordt.
Dit betekent dat de havenarbeiders hun statuut kwijt zijn en iedereen zomaar schepen kan laden en lossen zonder kwalifikaties en ... natuurlijk tegen een hongerloon.
Op hetzelfde moment waarop onze sociale zekerheid steen per steen wordt afgebroken worden nu de lonen aangepakt.
Creëer een overaanbod aan werklozen en uiteindelijk werkt iedereen voor een hongerloon.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...kstellen.dhtml
Afgezien van dit specifieke geval, waarin "statuten" en dus overheidsinmenging de markt verstoren, is een minimumloon de verkeerde manier om mensen een minimum-inkomen te verschaffen. Een minimumloon sluit al diegenen die niet productief genoeg zijn om dat loon op te brengen, uit van de arbeidsmarkt.

En met een minimum-inkomen zijn we er nog niet uit, want als de overheid daarin moet voorzien met geleende middelen, worden voornamelijk de banken er beter van.

Een basisinkomen uit middelen die de overheid werkelijk heeft, is nog niet de volledige oplossing, maar gaat in de goede richting. Het is immoreel deze middelen uit de arbeid van anderen te halen; de herverdeling zal nóg anders moeten worden bekeken. Ik heb elders al vaak geschreven hoe dat volgens mij kan.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 09:48   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Die van 20 uren per week krijgen die hun pensioen na 90 jaar werken?
Krijgen, krijgen, het codewoord van de linkiewinkies.

In een centrum-rechts uitgebouwd sociaal systeem krijgt ge wat ge verdiend hebt.

Ik hoop dat in het rugzak-systeem van pensioenopbouw, het voorzien zal zijn dat je je "punten" eerlijk kunt verdelen met een partner.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 09:50   #78
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik ben Belg, dat is duur.
Ik ben Belg en Vlaming en dat is al veel duurder.
Ik ben Belg, Vlaming en Europeaan, dat is onbetaalbaar.
Je volgorde klopt niet. Gebrek aan logica: van klein NAR groot is logisch, niet zoals jou het beste uitkomt, want dan is het hoogstens belachelijk.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 09:52   #79
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Die van 20 uren per week krijgen die hun pensioen na 90 jaar werken?
Weer eens die de volle pot wil krijgen voor de helft van het werk.
Baja, het manna komt toch uit de hemel.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 11:35   #80
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Krijgen, krijgen, het codewoord van de linkiewinkies.

In een centrum-rechts uitgebouwd sociaal systeem krijgt ge wat ge verdiend hebt.

Ik hoop dat in het rugzak-systeem van pensioenopbouw, het voorzien zal zijn dat je je "punten" eerlijk kunt verdelen met een partner.

.
Juist, een woord er uithalen en het linken aan linksen. Ik heb 45 jaar gewerkt en vertel me eens wanneer mensen die nu 20 uur per week werken en dat zijn er steeds meer, op pensioen kunnen gaan en hoeveel hun pensioen zal bedragen met alle voorstellen van de N-VA.

Je mag me ook vertellen hoe ze met 20 uur per week kunnen rondkomen.

Als je hoort dat ze in Nederland nu, waar ze dat punten systeem hebben, het terug beginnen afbouwen, weet je met zekerheid dat hetzelfde hier zal gebeuren.

Als jij een rechts-centrum systeem aanhangt, dan moet ik demonen gelijk geven en begin alles wat je meer dan 1500 € per maand krijgt terug te geven.

Maar dan word het altijd stil aan de andere kant.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be