Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 maart 2018, 11:34   #101
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
1 : het werkt zo niet dat is hierboven al uitgelegd
2 : België heeft zo'n lijst en Marokko staat daar op
3 : waarom wordt die Marokkaan niet uitgewezen ondanks het feit dat Marokko op de lijst van veilige landen staat. Awel omdat het zo niet werkt en men toch verwijst naar het EVRM waardoor men geval per geval dient te beoordelen.

Ik ben het met je eens dat dat allemaal kaka is, maar het is nu eenmaal zo.
Het zou zo moeten zijn dat indien België Marokko op de lijst met veilige landen zet daar simpelweg niks tegen in te brengen is en dit niet voor een rechtbank betwist kan worden.

We zitten in België hoe langer hoe meer met een systeem waarin rechters het beleid kunnen bepalen. We hebben hier geen behoefte aan die zogenaamde Raad Voor Vreemdelingenbetwistingen, schaf dat zootje gewoon af.
Hypochonder is offline  
Oud 17 maart 2018, 11:37   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
1 : het werkt zo niet dat is hierboven al uitgelegd
2 : België heeft zo'n lijst en Marokko staat daar op
3 : waarom wordt die Marokkaan niet uitgewezen ondanks het feit dat Marokko op de lijst van veilige landen staat. Awel omdat het zo niet werkt en men toch verwijst naar het EVRM waardoor men geval per geval dient te beoordelen.

Ik ben het met je eens dat dat allemaal kaka is, maar het is nu eenmaal zo.
Ja maar moest ik Francken zijn, ik bracht dat naar de Raad van State of het Europees Hof van Justitie.
Dadeemelee is offline  
Oud 17 maart 2018, 11:37   #103
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zou zo moeten zijn dat indien België Marokko op de lijst met veilige landen zet daar simpelweg niks tegen in te brengen is en dit niet voor een rechtbank betwist kan worden.

We zitten in België hoe langer hoe meer met een systeem waarin rechters het beleid kunnen bepalen. We hebben hier geen behoefte aan die zogenaamde Raad Voor Vreemdelingenbetwistingen, schaf dat zootje gewoon af.
Tja, rechters politiek benoemd voor het leven. Zo goed als onaantastbaar.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 17 maart 2018, 11:47   #104
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, rechters politiek benoemd voor het leven. Zo goed als onaantastbaar.
Je mag het ene zot vonnis na het andere produceren maar aan SM doen , da mag ni.
Pericles is offline  
Oud 17 maart 2018, 18:23   #105
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Op zich is Marokko een vrij "veilig land" als het om gedetineerden gaat. Beste bewijs: België levert heel vaak veroordeelde Marokkanen uit.

Iets anders wordt het als er sprake is van terroristen, daar is de situatie helemaal anders.
En dan ? Terroristen hebben een zo hoog mogelijk slachtofferaantal voor ogen.
Waarom zou je daar ‘compassie’ mee moeten hebben ?
Omdat de UVRM eind jaren '40 in een andere geest is opgesteld als die van 2018 ?
Ter vergelijking, 'n knap voorbeeldje:

'Terroristen moeten gemarteld kunnen worden'

“Een waargebeurd voorbeeld: Het is hartje zomer in Australië. De temperatuur is 40 graden. Een vrouw rijdt rond met een baby in haar auto en ze wil snel naar huis. Onderweg naar huis moet er getankt worden en ze rent vlug naar de kassa om haar benzine af te rekenen. Als ze terugkomt, is haar auto verdwenen. Met baby en al. In paniek gaat ze naar de politie, die op beveiligingsbeelden de autodief herkent. Het gaat om een bekende veelpleger met een opvallend uiterlijk: twee meter lang en een enorme geblondeerde afro. De dief wordt al snel door agenten op straat herkend en ingerekend. In zijn jaszak worden gestolen voorwerpen uit de auto gevonden.
Zijn schuld staat dus zonder redelijke twijfel vast. Maar de auto zelf en de baby daarin zijn spoorloos. Bij 40 graden houdt een baby het niet lang vol in een afgesloten auto. Desondanks wil de dief niet zeggen waar hij de auto heeft geparkeerd. Dreigen, slijmen, smeken en psychologisch trucs helpen geen van alle om de dief te laten praten. Het wordt heter en heter in de auto. En de klok tikt... Uiteindelijk verliest een agent zijn zelfbeheersing en geeft de dief een paar flinke stompen. Die begint daarna al snel te praten en de baby kan gered worden. Was deze agent immoreel?


https://www.geenstijl.nl/4823552/paasgedachte/

Stel nu eens dat dit jouw vrouw en kind overkomt.
Ga jij dan die agent aanklagen wegens ‘foltering’ of ‘m zeggen dat ie dat niet had mogen doen wegens schending van de UVRM ofzo?

Om het nog wat bruter te stellen:

“Als meneer Abdelslam kennis draagt over op handen zijnde terroristische aanslagen, waarbij honderden onschuldige burgers zullen sterven, maar tegelijkertijd zwijgt als het graf, moet je een moreel verwerpelijk iemand zijn om hem niet te martelen.”

Aldus, zou jij liever 100-den burgers laten omkomen in een aanslag, om degene die daar weet van heeft zijn 'rechten' te doen gelden ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 17 maart 2018, 18:33   #106
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar moest ik Francken zijn, ik bracht dat naar de Raad van State of het Europees Hof van Justitie.
Moest ik Francken zijn, dan liet ik alle illegale, criminele en van terrorisme verdachte Marokkanen in blitzrazzia's oppakken en met vliegtuigen afleveren op 'n Marokkaans vliegveld, desnoods met containerschepen.
Dat ze 'r daar hunne plan mee trekken en in navolging daarvan zouden vmp alle andere Europese landen dat mogen doen.
Dat zal alvast onze gevangenissen, criminaliteitsstatistieken én de levenskwaliteit/veiligheid van de autochtonen verlichten.

Daarna ’n BROV organiseren ivm immigratie, om zoiets als uitslag te krijgen (zal ondertussen nog wel gestegen zijn):

Most Europeans want immigration ban from Muslim-majority countries, poll reveals

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7567301.html

De huidige UVRM is idd aan ’n deftige herziening toe.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 18 maart 2018, 09:48   #107
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Moest ik Francken zijn, dan liet ik alle illegale, criminele en van terrorisme verdachte Marokkanen in blitzrazzia's oppakken en met vliegtuigen afleveren op 'n Marokkaans vliegveld, desnoods met containerschepen.
Dat ze 'r daar hunne plan mee trekken en in navolging daarvan zouden vmp alle andere Europese landen dat mogen doen.
Dat zal alvast onze gevangenissen, criminaliteitsstatistieken én de levenskwaliteit/veiligheid van de autochtonen verlichten.

Daarna ’n BROV organiseren ivm immigratie, om zoiets als uitslag te krijgen (zal ondertussen nog wel gestegen zijn):

Most Europeans want immigration ban from Muslim-majority countries, poll reveals

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7567301.html

De huidige UVRM is idd aan ’n deftige herziening toe.
Ik denk dat véél mensen dat zouden willen doen wat u daar schrijft maar zo simpel is dat blijkbaar niet dus houden we het even op 'wishful thinking'

En denkt u dat men er daar blij gaat met zijn in die landen waar men ze terug naar zou deporteren? Ik denk het niet.

Landen die géén lid zijn van de EU zouden dat eventueel wel in werking kunnen stellen maar de landen die lid zijn van de EU zouden snel lik op stuk krijgen mochten ze zo een actie willen uitvoeren.

Citaat:
Toestanden zoals in het Wilde Westen

Contessa noemde nog enkele voorbeelden van de ontbrekende openbare veiligheid. Een café zou door een bende migranten zijn overvallen, die de gasten met messen bedreigd en beroofd zou hebben. Kinderen op weg naar school worden overvallen en beroofd, op school worden leraren met messen bedreigd. Huizen worden aangevallen met molotovcocktails. Er zouden constant schietpartijen met dodelijke gevolgen plaatsvinden. De veiligheidssituatie is de afgelopen twee tot drie jaar dramatisch verslechterd. Vaak zou de politie niet eens meer komen.
Immigratie/integratie een nieuwe manier van 'veilig' samenleven?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 maart 2018 om 09:50.
Universalia is offline  
Oud 18 maart 2018, 12:35   #108
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Francken mag Syriëstrijder niet uitwijzen naar Marokko



Begrijpe wie begrijpe kan die beoordeling van 'een rechter'

Het 'leuke' in de tekst is wel: Omdat hij het risico loopt te worden gefolterd.

En ik dacht dat die Syriëstrijders zelf allemaal mensen vermoorden en folterden.

Direct wegsturen en héél zijn familie ook punt

Wat zou die 'een rechter' daar voor getrokken hebben voor die idiote 'uitspraak?'

Of giet ik héél dat 'geval' in een te duister jasje?

p.s.

Syrië strijders hebben die eigenlijk nog het 'recht' om hier voet aan de grond te mogen zetten?
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de rechter te weten gekomen is dat die Syriëstrijder weet waar hij woont en dat hij eieren voor zijn geld kiest. Die man heeft ook een gezin hoor...............
TREBRON is offline  
Oud 18 maart 2018, 14:20   #109
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de rechter te weten gekomen is dat die Syriëstrijder weet waar hij woont en dat hij eieren voor zijn geld kiest. Die man heeft ook een gezin hoor...............
Ik geloof (niet zeker van) dat de rechters bij die zaak vrouwen waren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 18 maart 2018, 17:00   #110
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard, ik leef liever niet in een dictatuur.
Juist daarom dat we alles wat hier komt afgestormd moeten tegenhouden en sommigen weer buitengooien, of dacht je dat ze de democratie meebrachten voor ons? Democratie op z'n islam's?
andev is offline  
Oud 18 maart 2018, 17:04   #111
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij bent toch voorstander van het afschaffen van het EVRM, neen?
Zoals die nu misbruikt worden voor de verkeerde redenen en de verkeerde lieden, absoluut! En daarna een nieuwe opstellen rekening houdend met de nieuwe omstandigheden.
Trouwens, alle vreemdelingen die hier komen aangestormd of binnengestormd, als ze het hier niet leuk vinden, waarom zouden ze dan hier moeten blijven?
Laat ze een ander land kiezen, er zijn er nog genoeg!
Maar bon, het is er hen om te doen om nog meer te profiteren en zich alles te kunnen permitteren dat ze maar willen! Wij zijn diegenen die voor de voorzieningen moeten zorgen en verder moeten we onze mond houden...
andev is offline  
Oud 18 maart 2018, 17:08   #112
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, net als in de Middeleeuwen, zo.
Tuurlijk niet! Nu moet het de sharia zijn: gestolen? handje eraf enz
andev is offline  
Oud 18 maart 2018, 17:13   #113
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, we leven in de Middeleeuwen. Nog niet veel van gemerkt, eerlijk gezegd.
Oh! Je bent dus zelf zo'n binnengekomen "middeleeuwer" die eigenlijk geen boodschap heeft aan de democratie, tenzij om ze te misbruiken? Bepaalde middeleeuwse toestanden zoals houding tov vrouwen, kledij enz komen je bekend voor. Nieuw voor ons maar niet voor jou!
andev is offline  
Oud 18 maart 2018, 20:24   #114
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Graag gedaan.
Interneren tot de situatie in Marokko verbetert dan ?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 19 maart 2018, 09:36   #115
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Uiteraard maakt het EVRM deel uit van de Belgische juridische orde. Maar dat handelt niet over misdrijven begaan door personen maar behandeld wel hoe lidstaten zich moeten verhouden tegenover hun burgers en vreemden op hun grondgebied.
Juist. Artikel 3 is dus van toepassing. QED.

Citaat:
Daar heb ik geen weet van, maar ik weet wel dat de EU Turkije voor miljarden subsidieert voor democratische hervormingen: EU geeft Turkije miljarden voor ‘rechtsstaat en democratie’
Er is iets grappigs aan uw bewering dat Turkije zijn boetes zou betalen, want dat zou toegeven dat ze in de fout zijn. Ik vrees dat zo'n bekentenis nooit zal gebeuren.
De EU is de Raad van Europa niet.
En wees gerust, ook pakweg Rusland betaalt, hoor.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 19 maart 2018, 10:14   #116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is het evrm "rechtvaardig genoeg, maar niet te naïef".

Mijn persoonlijk gedacht is dat als een uit te wijzen vreemdeling zou gefolterd worden in zijn land, wij hem niet naar ginder zouden mogen "uitleveren".
Maar om nu zomaar te zeggen dat men in Marokko die gast zou folteren, gaat er toch ver over.

Dus, mijn oordeel is dat minstens die Franstalige PS rechter het verdrag te naïef beoordeelt. Ofwel te intern-politiek (rechterlijk activistisch dus).

Nog wat info: ik meen dat als wij een Amerikaan uitleveren aan Amerika, wij de garantie vragen dat als hij ter dood veroordeeld wordt, hij toch niet geëxecuteerd zal worden.

Hoe dan ook: er is nog politiek en juridisch werk aan de winkel.
Liefst door de partij die de juiste oplossingen probeert aan te reiken.
Jij hebt de beslissing duidelijk niet gelezen. Of je wilt niet begrijpen dat de bewijslast bij DVZ ligt (dus bij Francken)...

btw, het gaat om een beslissing bij hoogdringendheid, de zaak werd dus nog niet ten gronde behandeld. Wat de tijd geeft aan DVZ om de motivering aan te passen en, desnoods, de nodige garanties te vragen aan Marokko.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 19 maart 2018, 10:19   #117
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Oh! Je bent dus zelf zo'n binnengekomen "middeleeuwer" die eigenlijk geen boodschap heeft aan de democratie, tenzij om ze te misbruiken? Bepaalde middeleeuwse toestanden zoals houding tov vrouwen, kledij enz komen je bekend voor. Nieuw voor ons maar niet voor jou!
Geschiedenis is nu eenmaal een van mijn dada's.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 19 maart 2018, 10:28   #118
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En dan ? Terroristen hebben een zo hoog mogelijk slachtofferaantal voor ogen.
Waarom zou je daar ‘compassie’ mee moeten hebben ?
Omdat de UVRM eind jaren '40 in een andere geest is opgesteld als die van 2018 ?
Ter vergelijking, 'n knap voorbeeldje:
Ten eerste, het gaat niet om het UVRM (UNO-tekst) maar om het EVRM (Raad van Europa - tekst). Ten tweede, laat nu het EVRM een gerechtelijke kant hebben, met EHRM, waardoor de geest van de tekst uiteraard ook aangepast wordt aan de geest van vandaag! Neen? Echt? Ja, ja!

Citaat:
'Terroristen moeten gemarteld kunnen worden'

“Een waargebeurd voorbeeld: Het is hartje zomer in Australië. De temperatuur is 40 graden. Een vrouw rijdt rond met een baby in haar auto en ze wil snel naar huis. Onderweg naar huis moet er getankt worden en ze rent vlug naar de kassa om haar benzine af te rekenen. Als ze terugkomt, is haar auto verdwenen. Met baby en al. In paniek gaat ze naar de politie, die op beveiligingsbeelden de autodief herkent. Het gaat om een bekende veelpleger met een opvallend uiterlijk: twee meter lang en een enorme geblondeerde afro. De dief wordt al snel door agenten op straat herkend en ingerekend. In zijn jaszak worden gestolen voorwerpen uit de auto gevonden.
Zijn schuld staat dus zonder redelijke twijfel vast. Maar de auto zelf en de baby daarin zijn spoorloos. Bij 40 graden houdt een baby het niet lang vol in een afgesloten auto. Desondanks wil de dief niet zeggen waar hij de auto heeft geparkeerd. Dreigen, slijmen, smeken en psychologisch trucs helpen geen van alle om de dief te laten praten. Het wordt heter en heter in de auto. En de klok tikt... Uiteindelijk verliest een agent zijn zelfbeheersing en geeft de dief een paar flinke stompen. Die begint daarna al snel te praten en de baby kan gered worden. Was deze agent immoreel?


https://www.geenstijl.nl/4823552/paasgedachte/
Waarmee je onverbiddelijk aantoont hoe gevaarlijk de redenering is. Je begint immers met terroristen die moeten gefolterd kunnen worden, om een voorbeeld te geven van een gewone misdadiger.


Neen, de agent was niet immoreel, toch zal, in Europa, de staat veroordeeld kunnen worden tot het betalen van een schadevergoeding wegens schending van artikel 3 EVRM.
En dat is helemaal normaal.

Citaat:
Stel nu eens dat dit jouw vrouw en kind overkomt.
Ga jij dan die agent aanklagen wegens ‘foltering’ of ‘m zeggen dat ie dat niet had mogen doen wegens schending van de UVRM ofzo?
O, de emotionele argumenten...
0
Citaat:
Om het nog wat bruter te stellen:

“Als meneer Abdelslam kennis draagt over op handen zijnde terroristische aanslagen, waarbij honderden onschuldige burgers zullen sterven, maar tegelijkertijd zwijgt als het graf, moet je een moreel verwerpelijk iemand zijn om hem niet te martelen.”

Aldus, zou jij liever 100-den burgers laten omkomen in een aanslag, om degene die daar weet van heeft zijn 'rechten' te doen gelden ?
Tot de dag dat je de verkeerde hebt, zeker... "Oei, sorry, we zullen het nooit meer doen, maar ja, honderden potentiële slachtoffers, en jij een enkeling - een Moslim dan nog -, de keuze is snel gemaakt.

Trouwens, wie zegt dat uw foltering tot iets gaat leiden?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 19 maart 2018 om 10:28.
Bad Attila is offline  
Oud 19 maart 2018, 13:07   #119
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

De EU is de Raad van Europa niet.
En wees gerust, ook pakweg Rusland betaalt, hoor.
Raad van Europa plaatst Turkije weer onder toezicht
Nergens lees ik dat Turkije netjes zijn boetes betaald zoals U beweert.
Integendeel:"De Turkse minister van Buitenlandse Zaken spreekt van een onrechtvaardige beslissing. Turkije kan volgens hem niet anders dan zijn lidmaatschap heroverwegen."
Turkije veegt vierkant zijn gat aan het EVRM en de Raad van Europa.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 19 maart 2018, 13:23   #120
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Raad van Europa plaatst Turkije weer onder toezicht
Nergens lees ik dat Turkije netjes zijn boetes betaald zoals U beweert.
Integendeel:"De Turkse minister van Buitenlandse Zaken spreekt van een onrechtvaardige beslissing. Turkije kan volgens hem niet anders dan zijn lidmaatschap heroverwegen."
Turkije veegt vierkant zijn gat aan het EVRM en de Raad van Europa.
De "boetes" zijn eigenlijk gewoon schadevergoedingen die betaalt worden aan de individuen.
Het verscherpt toezicht gaat over de contrôle op de structurele maatregelen en hervormingen die een land moet invoeren om tegemoet te komen aan de inbreuken op het EVRM.

Twee totaal verschillende zaken dus.

O btw, louter ter info, ook België zit onder verscherpt toezicht...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be