Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2018, 19:54   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hij is zo lelijk dat als die op je oprit staat de gemeente u een brief zal sturen om uw afsluiting te verhogen en 14 dagen tijd geeft uw rommel op te kuisen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 19:56   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hij is zo lelijk dat als die op je oprit staat de gemeente u een brief zal sturen om uw afsluiting te verhogen en 14 dagen tijd geeft uw rommel op te kuisen.
In Shanghai hebben ze geen oprit, en zullen ze de auto op zeer kleine ruimte kwijt moeten kunnen.

Daar zijn dat soort dingen interessant voor. Die dingen zien nooit een autobaan....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 20:03   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hij mag naast deze gaan staan.

En zulke mensen gaan hem mooi vinden ;
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 20:03   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hij is zo lelijk dat als die op je oprit staat de gemeente u een brief zal sturen om uw afsluiting te verhogen en 14 dagen tijd geeft uw rommel op te kuisen.
Dat hebben ze alvast bij jou gedaan, een afsluiting van 100 meter hoog om de stank en het lawaai buiten te houden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 20:14   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waarom elektrische auto's zo extra lelijk maken?
Kijk een klashnikov ; Het prototype van de CV-1 werd voorgesteld op een militaire beurs in Moskou. De auto is gebaseerd op de Izh Kombi, een wagen uit de Sovjetperiode in de jaren zeventig. “We hebben ons wel laten inspireren door de internationale marktleiders, maar hebben toch ons eigen model ontwikkeld”, zegt een vertegenwoordiger van de wapenfabrikant. “Dit laat ons toe de concurrentie aan te gaan met fabrikanten van elektrische wagens, zoals Tesla.”

Paraplu’s

De eerste versie van de Russische ‘supercar’ zou een bereik hebben van ongeveer 350 kilometer en gaat in 6 seconden van 0 naar 100 km/u. Niet meteen prestaties waar Elon Musk schrik van zal krijgen, maar wat niet is, kan nog komen. Over de prijs en de lanceringsdatum van de CV-1 is nog niets bekend.



Tavek ziehier uw toekomst.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2018 om 20:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 20:20   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Deze kan je zelf maken; maddox & Tavek smijt elk eens jullie 2 cents eens samen en blink eens uit.



Het is sowieso niet de lelijkse EV die ooit uit een fabriek kwam rollen, je moet deze Town Car namelijk zelf bouwen op het onderstel van een VW Kever.







In de jaren ’70 van de vorige eeuw zorgt een oliecrisis in Amerika voor een golf van compacte en zuinigere auto’s. Zuinig ten opzichte van hun voorgangers, naar huidige maatstaven zijn het nog altijd flinke zuipschuiten. Dat geldt niet voor deze Urba Town Car uit 1980, die haalt 100 mile to the gallon, ofwel 2,35 liter per 100 kilometer. Als je je bouwpakket voorzag van een eencilinder brandstofmotor tenminste, je kon er ook voor kiezen om je Urba Town Car alleen uit te rusten met twaalf 6 Volt accu’s en een 6 kW dc-motor. Dat alles moest je monteren op het onderstel van een Volkswagen Kever, de elektromotor hing je direct aan de versnellingsbak van de donor. Je kunt in deze Town Car dus gewoon schakelen, zoals je dat in een normale auto zou doen. De topsnelheid bedraagt net geen 90 kilometer per uur en op een volle lading kom je ongeveer 95 kilometer ver.

Nog altijd kun je op de website van de ontwerper, Rober Q Riley, de bouwtekeningen aanschaffen om zelf een Urba Town Car te bouwen. Onderdelen zul je zelf bij elkaar moeten sprokkelen en -in het geval van de polyester carrosserie- zelf moeten maken. Wellicht kun je dan gelijk een iets beter smoelend koetswerkje knutselen… Volgens de website zal het project zo’n 400 tot 600 arbeidsuren vergen, dus je bent wel even van de straat. De handleiding waarin alles staat hoe je de Town Car moet bouwen kost je 95 dollar. Je rijdt dan wel in een heuse filmster, de Town Car figureerde namelijk in de originele Total Recall uit 1990, met in de hoofdrol niemand minder dan Arnold Schwarzenegger.

https://rqriley.com/product/urba-tow...lectric-plans/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2018 om 20:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 20:57   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

ddt Mambo is gefrustreerd en begint met fake-news.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 21:10   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vrees dat die Kalashnikov geen fake nieuws is an sich, maar gewoon aandachtstrekkerij van een lompe fabriek in Sovjetistan.

Dat soort van elektrische wagen wordt al gebouwd sinds de jaren 50, als huisvlijt.

En die kruising van een spie en een Multipla, ook al zo'n retro-futurisctische kitcar. Niks speciaals an sich, en even nuttig als een 3de tepel.

Nog zo'n voorbeeld van dit soort van tijdsgeest.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 december 2018 om 21:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 21:21   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vrees dat die Kalashnikov geen fake nieuws is an sich, maar gewoon aandachtstrekkerij van een lompe fabriek in Sovjetistan.
Zo ongeveer, mambo kan beter zijn kankerbakken in Sovjetistan kwijt geraken zolang ze daar nog geen echte EVs maken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 21:52   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Speciaal voor de liefhebbers van lelijke dingen;

Een Japanner dan nog wel de elektrische Sim-Lei
Het bizarre uiterlijk dat de Sim-Lei kreeg aangemeten heeft als doel om de prestaties van de EV in alle opzichten te verbeteren. Immers, een auto die minder luchtweerstand heeft kan verder komen op een acculading. Met een Cw-waarde van 0.19 is de auto dan ook een stuk gestroomlijnder dan een Toyota Prius (0.27).

De auto heeft een bereik van 333 km en kan binnen 4.8 seconden de honderd kilometer per uur bereiken. De batterij is een 24.5 kWh-exemplaar. In het dashboard is een groot 19-inch scherm gemonteerd.


__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:17   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zo ongeveer, mambo kan beter zijn kankerbakken in Sovjetistan kwijt geraken zolang ze daar nog geen echte EVs maken.
Vergis u niet, het is een echte EV.
Er zijn al decennia hobbyisten die bestaande wagens ombouwen naar EV's. Een Trabant elektrisch maken is zelfs gemakkelijk.
Alleen is dat een scene die in België nooit van de grond is gekomen omdat quasie onmogelijk is een omgebouwde wagen in te schrijven.

De eerste keer ik daarmee in aanraking kwam was ergens begin de 2000's, in mijn zoektocht naar motoren, accu's en ESC's voor mijn gevechtsrobots.
Allemaal veel te lomp dus. Seriegewonden borstelmotoren, loodaccus per ton en zelfs nog snelheidsregeling met weerstanden.

Dat is nu veel beter geworden met mogelijkheden tot borstelloze motoren per wiel, betaalbare regelaars en ook lichtere accu's zijn haalbaarder geworden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:28   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:33   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vergis u niet, het is een echte EV.
Dat kan. Hoeveel aantallen hebben ze er al van verkocht?
(dus gehomologeerd voor de openbare weg)

Mambo zal de cijfers wel citeren uit een Sovjetbron.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2018 om 22:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:39   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Da's ook niet correct hoor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...ectric_vehicle
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:41   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard





Zoek de 8 verschillen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:46   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
of?
https://www.youtube.com/watch?v=1qQiNWTpR2I
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:48   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Of?

Citaat:


Rimac Concept One was a quick car, to begin with, but shot to fame when Richard Hammond rolled it down a hill and it was burnt to a crisp. The new one though, the C_Two is a step ahead with its four in-wheel electric motors that make a combined power of 1888 hp and 2300 Nm of torque. Yep, that's an insane upgrade from the 1224 hp and 1600 Nm of the previous car. And the Rimac C_Two isn't based on the Concept One and has been developed from the ground up. Range between charges is 640 km and does 0-100 km/h in 1.85 seconds and a top speed of 413 km/h.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 22:56   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vergis u niet, het is een echte EV.
Er zijn al decennia hobbyisten die bestaande wagens ombouwen naar EV's. Een Trabant elektrisch maken is zelfs gemakkelijk.
Alleen is dat een scene die in België nooit van de grond is gekomen omdat quasie onmogelijk is een omgebouwde wagen in te schrijven.

De eerste keer ik daarmee in aanraking kwam was ergens begin de 2000's, in mijn zoektocht naar motoren, accu's en ESC's voor mijn gevechtsrobots.
Allemaal veel te lomp dus. Seriegewonden borstelmotoren, loodaccus per ton en zelfs nog snelheidsregeling met weerstanden.

Dat is nu veel beter geworden met mogelijkheden tot borstelloze motoren per wiel, betaalbare regelaars en ook lichtere accu's zijn haalbaarder geworden.
Vroeger was dat wel mogelijk en waarschijnlijk nog steeds.
Maar de voorwaarden moeten ingevuld worden. Het gewicht, de ophangpunten, de bedrading, de max snelheid mag niet hoger liggen, enz.
En dat alles moet je kunnen bewijzen aan de hand van documenten en zo.
De invoerder moet zijn zegen geven, de keuring, en wie nog dat weet ik zo niet meteen.

Het is gedaan maar het resultaat viel meestal wat tegen.

Echter nu momenteel kopen ze wel luxe oldtimers op om ze te "gaan" verbouwen in de nabije toekomst. Er is dus wel wat gaande op die markt.

Het gaat wel over veel geld waar ze mee bezig zijn in dat luxe segment.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 23:23   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vroeger was dat wel mogelijk en waarschijnlijk nog steeds.
Maar de voorwaarden moeten ingevuld worden. Het gewicht, de ophangpunten, de bedrading, de max snelheid mag niet hoger liggen, enz.
En dat alles moet je kunnen bewijzen aan de hand van documenten en zo.
De invoerder moet zijn zegen geven, de keuring, en wie nog dat weet ik zo niet meteen.

Het is gedaan maar het resultaat viel meestal wat tegen.

Echter nu momenteel kopen ze wel luxe oldtimers op om ze te "gaan" verbouwen in de nabije toekomst. Er is dus wel wat gaande op die markt.

Het gaat wel over veel geld waar ze mee bezig zijn in dat luxe segment.
Zoals ik schreef, quasi onmogelijk.
En met de technologie die ik beschreef, hopeloos lomp en zwaar. 100-150km maximaal bereik, en als je 3 mensen en een tandenborstel mocht laden vooraleer de gewichtslimiet van de fabrikant gehaald werd, had je heel creatief gewicht bespaard.

Met de moderne beschikbare technologie is 250km range gemakkelijk doenbaar, maar zit je aan te hikken tegen 25K aan accu en 20K aan motor en electronica.

En dat is geen groot punt als je met een oldtimer van 100K aan't stoeien bent (een vervang motor is waarschijnlijk even duur), tenzij je purist wil blijven, wat de waarde van de oldtimer hoog houd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 23:29   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of?
Of uit de amateur stal?
Een 1000 pk supra


En er zijn er al redelijk veel van.

Waarom Supra?
Omdat "althans zo zegt men" de legering van het metaal van de motor zo sterk is gemaakt dat Supra dat aankan. Schijnt iets speciaals te zijn.

Oké nog steeds niet zoveel als de uwe maar toch respect komende uit de amateurs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2018 om 23:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be