Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2021, 10:27   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In de tussentijd is de federale overheid van start gegaan om de prinses elisabeth zone te ontwikkelen voor de Belgische kust, voor nieuwe windturbines. Ze gaat de capaciteit op zee verdubbelen naar 4GW.

Als die kabel naar Denemarken er ook nog komt, en in combinatie met de kabel naar Duitsland die net is geopend, doet de federale overhei veeeeeeel meer dan de Vlaamse kwa hernieuwbare energie.

Wat een faling van de Vlaamse overheid. Wat een potje....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 11:41   #62
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de tussentijd is de federale overheid van start gegaan om de prinses elisabeth zone te ontwikkelen voor de Belgische kust, voor nieuwe windturbines. Ze gaat de capaciteit op zee verdubbelen naar 4GW.

Als die kabel naar Denemarken er ook nog komt, en in combinatie met de kabel naar Duitsland die net is geopend, doet de federale overhei veeeeeeel meer dan de Vlaamse kwa hernieuwbare energie.

Wat een faling van de Vlaamse overheid. Wat een potje....
Man man wat is het godgeklaagd spijtig dat gij niet in de regering zit ; het zou allemaal zoveel beter gaan..............Tip voor u; Zet u op de lijst dat we voor u kunnen stemmen, aan de zijlijn roepen dient tot niets....

Laatst gewijzigd door TREBRON : 25 januari 2021 om 11:41.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:28   #63
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Man man wat is het godgeklaagd spijtig dat gij niet in de regering zit ; het zou allemaal zoveel beter gaan..............Tip voor u; Zet u op de lijst dat we voor u kunnen stemmen, aan de zijlijn roepen dient tot niets....
Het is niet Tavek die "kracht van verandering" beloofd heeft hé.
En als dat dan keihard tegenvalt die verandering en eigenlijk gewoon nog veel meer van hetzelfde en zelfs slechter is, dan mag er kritiek gegeven worden.
En terecht.

Dit forum is geen tempel van N-VA verering waar kritiekloos alle fratsen van die partij worden opgehemeld en tot Goddelijke schoonheid verheven.

Wij kunnen er niet aan doen dat de realiteit heel anders is.
En dat mag gemeld worden.
De tijd dat sossen zich verbrand hadden aan de macht en als enige uitlach pinata van dit forum dienden, ligt al een tijdje achter ons.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 januari 2021 om 12:35.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:37   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.965
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Beweren doet ge inderdaad veel in deze draad. Bewijzen heb ik nog niet gezien.
Mijn bijdrage in deze draad is dat ik een medeforummer attendeer op het feit dat gij uw zelfbeheersing hebt verloren tegen nog een andere medeforummer door zwaar te vloeken("Thou shalt not take the name of the Lord thy God in vain") om een praktijk waar uw partij en sympathisanten ook zeer bedreven in zijn nl. het bedenken van koosnaampjes e.d.

Met mijn reactie op uw bericht #48 reageer ik op het deel waarin gij mij beticht van nooit iets te bewijzen. Toon dat eens aan. Of is het weer een loze bewering?
Is dit het enige dat u kent?
Ik weet niet wat u op dit forum doet.
Inhoudelijk discussiëren alvast niet.


Ondanks het feit dat ik dit postte, blijven jullie de schuld van de hoge factuur op Demir steken.
Daaruit blijkt dat de netbeheerders een schuld van 1,7 miljard euro hebben opgebouwd voor de financiering van groenestroomcertificaten (GSC). Dat is het geld dat producenten van hernieuwbare energie krijgen toegestopt per geproduceerde kilowattuur elektriciteit.

Als die schuld in de periode 2015-2019 in de stroomtarieven wordt opgenomen, verzwaart de elektriciteitsfactuur met 35 procent voor gezinnen (+246 euro) en met 27 procent voor kmo's (+6000 euro). Dat is de prijs van het uitstelbeleid van de vorige regering. De prijsstijgingen kregen al een koosnaampje: de Freya-factuur.


https://trends.knack.be/economie/fin...on-494711.html
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:38   #65
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de tussentijd is de federale overheid van start gegaan om de prinses elisabeth zone te ontwikkelen voor de Belgische kust, voor nieuwe windturbines. Ze gaat de capaciteit op zee verdubbelen naar 4GW.

Als die kabel naar Denemarken er ook nog komt, en in combinatie met de kabel naar Duitsland die net is geopend, doet de federale overhei veeeeeeel meer dan de Vlaamse kwa hernieuwbare energie.

Wat een faling van de Vlaamse overheid. Wat een potje....
Tegelijkertijd gaan ze de kerncentrales sluiten en gascentrales bouwen om geen pannes te hebben.

Die groene bij-projectjes zijn er enkel om de groene fundamentalisten tevreden te houden...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:41   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Tegelijkertijd gaan ze de kerncentrales sluiten en gascentrales bouwen om geen pannes te hebben.

Die groene bij-projectjes zijn er enkel om de groene fundamentalisten tevreden te houden...
Tja, ze doen ten minste iets.

Het zwaartepunt van energie ligt bij Vlaanderen, dat 0,0 visie en plan heeft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:42   #67
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nota, voor degenen die het nog niet goed hebben begrepen:

De NVA is ook voor de sluiting van de kerncentrales. Alvast toch in 2015, toen ze er voor hebben gestemd in de kamer.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:57   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nota, voor degenen die het nog niet goed hebben begrepen:

De NVA is ook voor de sluiting van de kerncentrales. Alvast toch in 2015, toen ze er voor hebben gestemd in de kamer.....
Maakt niets uit, deze regering gaat beslissen of ze dicht gaan of niet, zij zullen de gepeperde rekening betalen.
N-VA is er niet bij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:05   #69
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maakt niets uit, deze regering gaat beslissen of ze dicht gaan of niet, zij zullen de gepeperde rekening betalen.
N-VA is er niet bij.
"Voor niks verantwoordelijk"

Deze regering beslist niks, ze voert de wet uit. Gestemd mee door NVA.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:14   #70
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Voor niks verantwoordelijk"

Deze regering beslist niks, ze voert de wet uit. Gestemd mee door NVA.
Dat klopt helemaal.
MAAR
Zoals Demir het gezicht is van het zonnenpanelendebacle, zo zal Vivaldi het gezicht worden van het sluiten van de kerncentrales.
Ik hoop dat dit allemaal goed gaat aflopen zowal wat bevoorrading als wat prijsbeheersing betreft.
Indien niet, zullen de Vivaldi partijen wel de bonen vreten. De N-VA zal voor dit item buiten schot blijven.

Maar juichen moeten ze daar niet. Ze hebben tot nu toe al Kucam, Francken en het zonnepanelendebacle van Demir. Dus als een voor de hand liggend alternatief zal de N-VA echt niet kunnen opgevoerd worden.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:16   #71
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat klopt helemaal.
MAAR
Zoals Demir het gezicht is van het zonnenpanelendebacle, zo zal Vivaldi het gezicht worden van het sluiten van de kerncentrales.
Ik hoop dat dit allemaal goed gaat aflopen zowal wat bevoorrading als wat prijsbeheersing betreft.
Indien niet, zullen de Vivaldi partijen wel de bonen vreten. De N-VA zal voor dit item buiten schot blijven.

Maar juichen moeten ze daar niet. Ze hebben tot nu toe al Kucam, Francken en het zonnepanelendebacle van Demir. Dus als een voor de hand liggend alternatief zal de N-VA echt niet kunnen opgevoerd worden.
De centrales gaan niet toe. De 2 jongste toch niet.

40 TWh per jaar aan stroom zet je niet zomaar even bij op een paar jaar.

Ik maak mij weinig zorgen daarover.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:00   #72
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nota, voor degenen die het nog niet goed hebben begrepen:

De NVA is ook voor de sluiting van de kerncentrales. Alvast toch in 2015, toen ze er voor hebben gestemd in de kamer.....
De bedoeling was dat er tegen nu groen alternatieven zouden zijn. Maar vermits die er niet zijn, moeten we gascentrales bouwen. Op dit moment zouden ze volgens mij tegen stemmen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:01   #73
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.388
Standaard Dit is na de woonbonus de tweede 'woordbreuk'.

'Schuldige sta op!"

Technische fiche met adviezen van de Raad van State en uitspraken

Voorstel van decreet

houdende wijziging van het Energiedecreet van 8 mei 2009, wat betreft het verkrijgen van groenestroomcertificaten bij uitbreidingen aan productie-installaties voor zonne-energie


van Andries Gryffroy, Robrecht Bothuyne, Willem-Frederik Schiltz, Wilfried Vandaele, Tinne Rombouts en Jos Lantmeeters

1916 (2018-2019) nr. 1


https://www.vlaamsparlement.be/parle...ocedureverloop



26 APRIL 2019. - Decreet houdende wijziging van het Energiedecreet van 8 mei 2009, wat betreft het verkrijgen van groenestroomcertificaten bij uitbreidingen aan productie-installaties voor zonne-energie (1)

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...2019030452#top

ORIGINEEL BEELD

http://www.ejustice.just.fgov.be/mop...1.pdf#Page1113


93 leden hebben aan de stemming deelgenomen;
93 leden hebben ja geantwoord.
Het Vlaams parlement telt 124 leden of niet?
Wie heeft er tegen gestemd en wie heeft zich onthouden is ook een goede vraag?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:03   #74
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja, ze doen ten minste iets.

Het zwaartepunt van energie ligt bij Vlaanderen, dat 0,0 visie en plan heeft.
Federaal is die er ook niet. Anders moisten we niet in allerijl gascentrales bouwen.

Dat is een algemeen problem in ons politiek systeem. Een regering zal nooit in lange termijn doelen investeren, omdat de volgende regering daarvan profiteert, en dat zou wel eens de vijand kunnen zijn.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:16   #75
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Federaal is die er ook niet. Anders moisten we niet in allerijl gascentrales bouwen.

Dat is een algemeen problem in ons politiek systeem. Een regering zal nooit in lange termijn doelen investeren, omdat de volgende regering daarvan profiteert, en dat zou wel eens de vijand kunnen zijn.
Gascentrales zijn een iniatief van de vorige regering, met NVA
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:48   #76
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gascentrales zijn een iniatief van de vorige regering, met NVA
Dat is niet het punt. De voorgaande regeringen wisten ook allemaal dat dat eraan zat te komen en hebben er niets aan gedaan. Het vooruit schuiven van verantwoordelijkheden (en schulden) naar de volgende regeringen is inherent aan het systeem.

Pas als het te laat is wordt er geageerd.

Waarom wordt er zo gekapt op Demir als het haar voorganger is die de boel in gang heft gezet?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:56   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik kap niet op de terugdraaiende teller.

Ik kap op het compensatiemechanisme dat kompleet kaduuk is. Nu geef je iemand die niks verliest (100 % eigenverbruik) een premie terwijl die mensen er op VOORUIT gaan door de digitale teller. Er zijn namelijk een heel groot aantal zonnepaneeleigenaren, vooral gepenioneerden, die er op vooruit gaan door het wegvallen van het prosumententarief. Ze verbruiken namelijk veel thuis.

Dit is dus echt strooien met de miljarden. Demir heeft een slimme tool om het verlies in kaart te brengen, namelijk de data van de slimme meter. Ze had gewoon zonnepaneeleigenaren een minimumbedrag voor hun geinjecteerde stroom kunnen geven.....

Pure incompetentie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 15:12   #78
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kap niet op de terugdraaiende teller.

Ik kap op het compensatiemechanisme dat kompleet kaduuk is. Nu geef je iemand die niks verliest (100 % eigenverbruik) een premie terwijl die mensen er op VOORUIT gaan door de digitale teller. Er zijn namelijk een heel groot aantal zonnepaneeleigenaren, vooral gepenioneerden, die er op vooruit gaan door het wegvallen van het prosumententarief. Ze verbruiken namelijk veel thuis.

Dit is dus echt strooien met de miljarden. Demir heeft een slimme tool om het verlies in kaart te brengen, namelijk de data van de slimme meter. Ze had gewoon zonnepaneeleigenaren een minimumbedrag voor hun geinjecteerde stroom kunnen geven.....

Pure incompetentie.
Daar liggen de meeste mensen niet wakker van hoor. Het grote probleem is dat de Vlaamse regering in het verleden iets beloofd heeft en dat ze dat niet waar kan maken. De mensen voelen zich opgelicht.

Wat ze nu ook verzinnen ter compensatie zal altijd te weinig zijn voor de mensen met panelen. En het zal altijd te veel zijn voor al de anderen...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 15:15   #79
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De centrales gaan niet toe. De 2 jongste toch niet.

40 TWh per jaar aan stroom zet je niet zomaar even bij op een paar jaar.

Ik maak mij weinig zorgen daarover.
Tavek,
Klopt hetgeen op wikipedia staat ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernuitstap
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 15:24   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De centrales gaan niet toe. De 2 jongste toch niet.

40 TWh per jaar aan stroom zet je niet zomaar even bij op een paar jaar.

Ik maak mij weinig zorgen daarover.
De kapitein van de Titanic, "ijsbergen, ik maak mij weinig zorgen daarover."
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be