Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Democratie.NU
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Democratie.NU De leden van Democratie.Nu vormen een onafhankelijke en politiek ongebonden burgerbeweging die ijvert voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief (BROV). Met dat direct-democratisch instrument kan de bevolking rechtstreeks beslissen, ook tégen de wil van de politici in.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2007, 12:37   #41
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Laat ons hopen dat ze verstandig zijn en voor stemmen. Alsof het strafbaar maken van abortus het voorkomt... niets erger dan clandestiene abortussen. Weeral eens een thema waar de kerk hopeloos achter de feiten aanholt.
klandestien beenhouwerswerk is inderdaad een drama.Beter stond men zijn kinderen af aan de staat.In degelijke wezenhuizen kunnen die kinderen dan opgevoed worden .Ik wil daar met plezier wat meer belasting voor betalen.Ik ben niet 100 % tégen abortus, in sommige gevallen is dat inderdaad de beste oplossing, onderandere als het zwaar misvormde kinderen betreft, maar een grootscheepse, gebanaliseerde abortus-politiek is niet meer of minder als een demografische zelfmoord, een auto-genocide.En dit terwijl de migranten kweken tegen de sterren op, en wij hun dan ook nog kindergeld uitbetalen.
Als deze mentaliteit niet snel verandert zijn onze (weinige) nakomelingen straks een minderheid in hun eigen land, en worden die vervolgd en mishandeld door de Nieuwe Belgen, die het boeltje overgepakt hebben.Enkel en alleen door het egoïsme van de huidige volwassenen die zich te goed voelen om kinderen op te voeden, en die enkel aan hun plezier en konfort denken.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 12:40   #42
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
klandestien beenhouwerswerk is inderdaad een drama.Beter stond men zijn kinderen af aan de staat.In degelijke wezenhuizen kunnen die kinderen dan opgevoed worden .Ik wil daar met plezier wat meer belasting voor betalen.Ik ben niet 100 % tégen abortus, in sommige gevallen is dat inderdaad de beste oplossing, onderandere als het zwaar misvormde kinderen betreft, maar een grootscheepse, gebanaliseerde abortus-politiek is niet meer of minder als een demografische zelfmoord, een auto-genocide.En dit terwijl de migranten kweken tegen de sterren op, en wij hun dan ook nog kindergeld uitbetalen.
Als deze mentaliteit niet snel verandert zijn onze (weinige) nakomelingen straks een minderheid in hun eigen land, en worden die vervolgd en mishandeld door de Nieuwe Belgen, die het boeltje overgepakt hebben.Enkel en alleen door het egoïsme van de huidige volwassenen die zich te goed voelen om kinderen op te voeden, en die enkel aan hun plezier en konfort denken.
Ik denk dat ineens pleiten voor een verbod op de pil of condooms of andere anti-conceptive wel iets meer effect op je doelstelling zal hebben dan het pleiten voor een verbod op abortus.

Hops hops! allemaal kweken zonder anti-conceptiva en vooral niet voor het zingen de kerk uitgaan!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 februari 2007 om 12:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 12:58   #43
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zo te zien komt die er niet aan te pas in uw uitleg:



Een alternatief kan natuurlijk zijn: de vrouw draagt de zwangerschap uit en doet de bevalling, en de man zorgt de volgende twintig jaar volledig zelfstandig voor de opvoeding van het kind.

Er zijn hier nl. luitjes die denken dat men tot abortus overgaat omdat de laatste drie maanden van de zwangerschap niet zou kunnen gewerkt worden.....
er zouden wezenhuizen moeten bestaan die al die ongewilde kinderen opvoeden in de plaats van al die "moeders" en "vaders" die te lui zijn om dat zelf te doen.Dat ze dan maar wat meer belasting betalen voor het funktioneren van dergelijke tehuizen, of is ook d�*t teveel gevraagd.Een volk dat zich niet voortplant sterft uit.En dan maar zagen dat er teveel vreemdelingen zijn!En dat die de lakens uitdelen op straat!Maak zelf jong, en uw straten zullen minder bruin zijn.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:01   #44
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Och! laat die vrouwkes dan maar werpen hé! Niks aan de hand hoor, en ze kunnen zelfs tot het einde van hun dracht blijven werken!
Zeg dat Noteboom het gezegd heeft.
elke Europese vrouw zou minstens twee kinderen op de wereld moeten zetten.Die dan al dan niet door haarzelf opgevoed worden.Ze mag ze ook afstaan aan Vadertje Staat.Laat ons dat hun bijdrage noemen aan het niet uitsterven van ons ras.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:36   #45
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
elke Europese vrouw zou minstens twee kinderen op de wereld moeten zetten.Die dan al dan niet door haarzelf opgevoed worden.Ze mag ze ook afstaan aan Vadertje Staat.Laat ons dat hun bijdrage noemen aan het niet uitsterven van ons ras.
Mag ik dan ook even UW bijdrage kennen?

Of staat U op het niveau van dat tweede leerjaar scholiertje in de lessen voorlichting?
Wanneer komt de man klaar? na de daad
Wanneer komt de vrouw klaar? negen maanden later.

zou kunnen natuurlijk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:37   #46
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Laat ons hopen dat ze verstandig zijn en voor stemmen. Alsof het strafbaar maken van abortus het voorkomt... niets erger dan clandestiene abortussen. Weeral eens een thema waar de kerk hopeloos achter de feiten aanholt.
Het al eeuwen bewezen dat het strafbaar stellen van diefstal, moord, oplichting en al de rest dat in het Sw. staat niets ervan voorkomt. Ook maar afschaffen?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:42   #47
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En ik maar denken dat je voor sex met TWEE moet zijn en dan BEIDEN verantwoordelijk bent voor de gevolgen.
Een mens leert alle dagen bij!
Als men met 2 verantwoordelijk is dan zou men ook met 2 beslissingsrecht moeten hebben en dat wordt moeilijk. Met abortus kan men een vrouw niet tegen haar zin moeder laten worden maar zij kan wel een man tegen zijn wil vader laten worden met alle burgerrechtelijke en financiële gevolgen vandien. Het lijkt mij dan ook logisch dat als de vrouw alleenbeslissingsrecht heeft de man een uitstaprecht krijgt.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:57   #48
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Als men met 2 verantwoordelijk is dan zou men ook met 2 beslissingsrecht moeten hebben en dat wordt moeilijk. Met abortus kan men een vrouw niet tegen haar zin moeder laten worden maar zij kan wel een man tegen zijn wil vader laten worden met alle burgerrechtelijke en financiële gevolgen vandien. Het lijkt mij dan ook logisch dat als de vrouw alleenbeslissingsrecht heeft de man een uitstaprecht krijgt.
In praktijk is dit toch zo al? Gewoonlijk "stapt vader uit" en de vrouw beslist voor abortus.

Omgekeerd gebeurt echter minder: moeder beslist het kind te houden, maar dan blijkt vader steeds verplicht het mee te onderhouden (waar in praktijk dikwijls amper iets van terechtkomt).

dit zou men juridisch moet kunnen "plaatsen". Al te veel zie ik nu moeders die zeer bewust als BOM moeder door het leven willen, maar waarbij vader (die ze dus NIET aansprakelijk stellen) ineens wèl een rol wil spelen (zolang het geen geld kost natuurlijk).
Raar genoeg gingen de "papa's" vroeger liever héél erg hard gaan lopen.

En dan hebben we natuurlijk ook nog de Anna Nicole Smith toestanden (niet courant, maar het gebeurt wel): ondertussen is er nog een derde "vader" op de proppen gekomen, een PRINS deze keer, die het vaderschap claimt.

Thank Allah for the DNA tests zullen we maar zeggen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:33   #49
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mag ik dan ook even UW bijdrage kennen?

Of staat U op het niveau van dat tweede leerjaar scholiertje in de lessen voorlichting?
Wanneer komt de man klaar? na de daad
Wanneer komt de vrouw klaar? negen maanden later.

zou kunnen natuurlijk.
mijn bijdrage? Ik ben vrijgezel uiteraard
Sorry, d�*t was een grapje.
Ik leef sinds meer dan 22 jaar met dezelfde vrouw.Zeven maand nadat we mekaar leerden kennen was ze zwanger.Negentien jaar was ze, en ik 24.We hadden geen nagel om aan ons gat te krabben, we waren zelfs dakloos.Toch hebben we dat kind behouden, en we hebben ons uit de nesten gewerkt.Sindsdien hebben we er nog 4 bijgekregen.Mijn, pardon, onze, bijdrage van 5 europese kinderen mag de europese gemeenschap dus als voorbeeld dienen.Ik raad nooit iemand iets aan waar ik zelf niet aan zou willen beginnen,dat is inderdaad te gemakkelijk.Moest elk europees gezin op dezelfde manier gehandeld hebben, liepen de straten vol blanken, en was het overtollige aantal naar het buitenland getrokken, naar onze oude kolonies onderandere.En dan hadden bendekes marokkanen en dergelijke geen enkele kans hier om zich wat dwaas aan te stellen.Uw gedacht?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:58   #50
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mijn bijdrage? Ik ben vrijgezel uiteraard
Sorry, d�*t was een grapje.
Ik leef sinds meer dan 22 jaar met dezelfde vrouw.Zeven maand nadat we mekaar leerden kennen was ze zwanger.Negentien jaar was ze, en ik 24.We hadden geen nagel om aan ons gat te krabben, we waren zelfs dakloos.Toch hebben we dat kind behouden, en we hebben ons uit de nesten gewerkt.Sindsdien hebben we er nog 4 bijgekregen.Mijn, pardon, onze, bijdrage van 5 europese kinderen mag de europese gemeenschap dus als voorbeeld dienen.Ik raad nooit iemand iets aan waar ik zelf niet aan zou willen beginnen,dat is inderdaad te gemakkelijk.Moest elk europees gezin op dezelfde manier gehandeld hebben, liepen de straten vol blanken, en was het overtollige aantal naar het buitenland getrokken, naar onze oude kolonies onderandere.En dan hadden bendekes marokkanen en dergelijke geen enkele kans hier om zich wat dwaas aan te stellen.Uw gedacht?
Mijn gedacht?

Ik kom uit de tijd toen we hier "maar" negen miljoen belgen hadden en onze bovenburen "maar" 12 miljoen nederlanders.

Ik heb nooit ingezien waarom die aantallen moesten worden verhoogd met één derde minstens, zoals nu blijkt.

De "vergrijzing" is een tijdelijk probleem dat een beetje politicus op een andere manier had kunnen oplossen dan door "nieuwe kindertjes" binnen te halen om voor de oudjes te zorgen!
Dit zou best gekund hebben, indien ze niet tegelijk van die (jonge) oudjes hadden verwacht dat die de helft van hun inkomen gingen afstaan aan degenen die persé moesten worden geimporteerd of voor de sociale bijdragen gezorgd voor mensen die persé zelf vijf kinderen wilden hebben.

Trouwens: de o zo nodige "import" kwam er enkel omdat ze de lonen niet wilden aanpassen aan de marktprijs: niks met vergrijzing te maken.
De huidige vergrijzingsproblematiek is dan weer exact dezelfde lapsus: de "verrijking" blijkt niet zo verrijkend te zijn en DUS is het nu maar weer eens de schuld van diezelfde leeftijdsgroep die toen hogere lonen wou.

En wat gaan ze doen met hun regiment geïmporteerde babyboomers nadat de huidige vergrijzde post WOII baby's allemaal potdood zijn?

Mijn ouders kwamen met één loon toe, ikzelf had gerust nog een derde kind gehad als ik niet had gewerkt en mijn echtgenoot van een ZO LAAG inkomen had kunnen genieten dat we wat meer sociale ondersteuning kregen.

Met de verhoging van de sociale bijdragen verlaagt het geboortecijfer las ik vandaag ergens.

Ik heb dus géén geimporteerde mensen nodig om voor mijn pensioen te zorgen, evenmin heb ik een kroost van vijf personen nodig om me op te vangen: naar het schijnt heb ik daar al helemaal ZELF voor gezorgd (heeft men me toch wijsgemaakt!).

Deze discussie heeft dan ook totaal niks vandoen met het onderwerp van deze draad: abortus toestaan of niet!

uw tunnelvisie daaromtrent spreekt boekdelen.

Misschien kan je even de abortuscijfers van de laatste jaren naast de importcijfers leggen en zien of je door het verbieden van abortus aan je beoogde 25 miljoen belgen zult geraken!
(25 miljoen = als iedereen 5 kinderen neemt, zal je er al niet ver naastzitten).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 februari 2007 om 16:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 23:53   #51
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mijn gedacht?

Ik kom uit de tijd toen we hier "maar" negen miljoen belgen hadden en onze bovenburen "maar" 12 miljoen nederlanders.

Ik heb nooit ingezien waarom die aantallen moesten worden verhoogd met één derde minstens, zoals nu blijkt.

De "vergrijzing" is een tijdelijk probleem dat een beetje politicus op een andere manier had kunnen oplossen dan door "nieuwe kindertjes" binnen te halen om voor de oudjes te zorgen!
Dit zou best gekund hebben, indien ze niet tegelijk van die (jonge) oudjes hadden verwacht dat die de helft van hun inkomen gingen afstaan aan degenen die persé moesten worden geimporteerd of voor de sociale bijdragen gezorgd voor mensen die persé zelf vijf kinderen wilden hebben.

Trouwens: de o zo nodige "import" kwam er enkel omdat ze de lonen niet wilden aanpassen aan de marktprijs: niks met vergrijzing te maken.
De huidige vergrijzingsproblematiek is dan weer exact dezelfde lapsus: de "verrijking" blijkt niet zo verrijkend te zijn en DUS is het nu maar weer eens de schuld van diezelfde leeftijdsgroep die toen hogere lonen wou.

En wat gaan ze doen met hun regiment geïmporteerde babyboomers nadat de huidige vergrijzde post WOII baby's allemaal potdood zijn?

Mijn ouders kwamen met één loon toe, ikzelf had gerust nog een derde kind gehad als ik niet had gewerkt en mijn echtgenoot van een ZO LAAG inkomen had kunnen genieten dat we wat meer sociale ondersteuning kregen.

Met de verhoging van de sociale bijdragen verlaagt het geboortecijfer las ik vandaag ergens.

Ik heb dus géén geimporteerde mensen nodig om voor mijn pensioen te zorgen, evenmin heb ik een kroost van vijf personen nodig om me op te vangen: naar het schijnt heb ik daar al helemaal ZELF voor gezorgd (heeft men me toch wijsgemaakt!).

Deze discussie heeft dan ook totaal niks vandoen met het onderwerp van deze draad: abortus toestaan of niet!

uw tunnelvisie daaromtrent spreekt boekdelen.

Misschien kan je even de abortuscijfers van de laatste jaren naast de importcijfers leggen en zien of je door het verbieden van abortus aan je beoogde 25 miljoen belgen zult geraken!
(25 miljoen = als iedereen 5 kinderen neemt, zal je er al niet ver naastzitten).
25 miljoen échte belgen?Nu, 12.5 miljoen in België, en de andere 12.5 verspreid in andere landen.Dan sta je sterk.Goed plan.
En geen import-werkvolk van doen in dat geval.Met zoveel kun je ook flinke stakingen op touw zetten, en hogere lonen afdwingen.Abortus politiek + vreemdelingen-import = de nederlaag van de arbeidersklasse tegen het groot kapitaal.De invoer van arme sloebers met een totaal andere kultuur en niet het minste politieke bewustzijn gekoppeld aan een drastische vermindering van onze eigen mankracht door middel van abortus heeft het einde van de arbeidersbewegingen veroorzaakt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 02:11   #52
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Momenteel is abortus slechts in uitzonderlijke omstandigheden (misvormde foetus, verkrachting, levensgevaar voor de moeder) toegestaan in Portugal, en de ‘codigo deontologico’ van de geneesheren is nog strenger dan de wet.
Houden zo. Abortus als gezinsplanning is moord. Een kind is geen consumptieproduct dat je zomaar kunt weggooien.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 10:37   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Het abortusreferendum in Portugal (11 februari) wordt misschien toch nog spannend.

De ‘Sim’ heeft al die maanden een ruime meerderheid gehad in de peilingen, maar die is de laatste tijd afgekalfd. Momenteel staat het volgens de peilingen 54/46.

De inzet is de depenalisatie van abortus gepleegd voor de tiende week van de zwangerschap.

In 1998 was er ook een referendum, met een opkomst van slechts 32%, en de Não won toen op het nippertje, hoewel alle peilingen een winst voor Sim voorspelden. Nu liggen de kaarten anders dan toen, want ditmaal heeft de regering aangekondigd het meerderheidsbesluit sowieso te zullen respecteren, zonder rekening te houden met de niet-stemmers.


Momenteel is abortus slechts in uitzonderlijke omstandigheden (misvormde foetus, verkrachting, levensgevaar voor de moeder) toegestaan in Portugal, en de ‘codigo deontologico’ van de geneesheren is nog strenger dan de wet.



De kerk roept op om Não te stemmen: “...omdat we het menselijk leven beschouwen als het fundamentele en prioritaire recht, roepen we alle christenen op, en allen die oog hebben voor het drama dat abortus is, om NEE te stemmen en door te gaan met het steunen van de initiatieven ter bescherming van zwangere vrouwen en kinderen in gevaar (... porque consideramos a vida humana como o direito fundamental e prioritário, apelamos a todos os cristãos e �*s pessoas sens�*veis ao drama do Aborto, a que votem NÃO e continuem a apoiar as obras de protecção �*s mães grávidas e �*s crianças em risco.”.

http://www.nao-obrigada.org/
http://www.evangelizatio.org/portale...ali.php?id=383
http://www.euvotosim.org/

youtube voorstanders:
http://www.youtube.com/watch?v=k4B1d_S1cG4
http://www.youtube.com/watch?v=5Ya0lBy1aTY

Abortus wordt in Europa hoe langer hoe meer beschouwd als een ingrepeepje zoals het verwijderen van vuil tussen de tanden.

Dat is het probleem.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 11:05   #54
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Laat ons hopen dat ze verstandig zijn en voor stemmen. Alsof het strafbaar maken van abortus het voorkomt... niets erger dan clandestiene abortussen. Weeral eens een thema waar de kerk hopeloos achter de feiten aanholt.
Alsof het strafbaar maken van diefstal het voorkomt.
Alsof het strafbaar maken van moord het voorkomt.
Alsof het strafbaar maken van ... het voorkomt.

Moeten we daarom al deze zaken dan maar legaliseren?
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 15:29   #55
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Dat is toch nog een heel verschil met dat vrouwen zouden mogen beslissen over het resultaat van hun vruchtbaarheid.
Je hebt niet het recht een vrucht zijn kans op leven af te nemen, dan beslis je namelijk over iemand anders leven.


Het is leven in wording en dient dus met het hoogstnodige respect behandeld te worden.
Dit zou men mischien, zeg wel mischien beter begrijpen indien men zou stoppen met woordspelletjes. Zoals zwangerschaps "onderbreking" zoals nu weer vernoemd door dhr. verstraeten. Iets wat men "onderbreekt" kan men terug oppakken en/of hervatten. In dit geval is het "afgebroken", iets dat men afbreekt is "onheroepelijk weg". Dus in dit geval "onheroepelijk" afbreken van een toekomstig menselijk leven. Zij die deze wetten voorstellen, goedkeuren en er voorstander van zijn hebben duidelijk bewezen hoe geloofwaardig hun bekommernis voor het menselijk leven wel is, in dit geval voor de meest zwakkere of is er nog iets zwakker dan een ongeboren kind dat zich niet kan verzetten in woord en daad. In een wereld van anti-conceptie overal vrij verkrijbaar is het wraakroepend dat men zulke zaken als abortus durft wettelijk maken en dit verkoopt als middel tegen jeugdzwangerschappen terwijl deze jeugd al wel lang op de hoogte zou moeten zijn van hetgeen er kan gebeuren door het verhaal van de "bloemetjes en de bijtjes" of worden ze zo slecht voorgelicht op de scholen. Die voorlichting bestond anders al in het jaar stillekes. Of hebben ze alleen maar kennis van gsm gebruik en niet van anti-conceptie. In het geval verkrachting, weet men toch wat er gebeurt met het slachtoffer, wel indien deze na dit crimineel feit aangifte doet. Dus in dit laatste geval zou er ook geen mogelijkheid tot abortus moeten bestaan.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 11 februari 2007 om 15:30.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 15:39   #56
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mijn bijdrage? Ik ben vrijgezel uiteraard
Sorry, d�*t was een grapje.
Ik leef sinds meer dan 22 jaar met dezelfde vrouw.Zeven maand nadat we mekaar leerden kennen was ze zwanger.Negentien jaar was ze, en ik 24.We hadden geen nagel om aan ons gat te krabben, we waren zelfs dakloos.Toch hebben we dat kind behouden, en we hebben ons uit de nesten gewerkt.Sindsdien hebben we er nog 4 bijgekregen.Mijn, pardon, onze, bijdrage van 5 europese kinderen mag de europese gemeenschap dus als voorbeeld dienen.Ik raad nooit iemand iets aan waar ik zelf niet aan zou willen beginnen,dat is inderdaad te gemakkelijk.Moest elk europees gezin op dezelfde manier gehandeld hebben, liepen de straten vol blanken, en was het overtollige aantal naar het buitenland getrokken, naar onze oude kolonies onderandere.En dan hadden bendekes marokkanen en dergelijke geen enkele kans hier om zich wat dwaas aan te stellen.Uw gedacht?
Goed bekeken. In dat geval moest men niet zoals in de tijd bondskanselier H.Kohl dacht, overgaan tot de import van turken in Duitsland om de vergrijzing aan te pakken. Is het middel dat nu bij bepaalde pc'ers hier ten lande wordt aangeprezen om hun multicul beeld te verkopen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:35   #57
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Zwakke opkomst bij Portugees referendum over abortus
Citaat:


Om 19 uur hebben de stembureaus van het referendum in Portugal hun deuren gesloten. De bevolking mocht zich uitspreken over de depenalisatie van abortus, maar bleef liever thuis.

Drie uur voor sluitingstijd had slechts 31,31 procent van de stemgerechtigden zijn mening te kennen gegeven. Het nationaal kiesbureau verwacht dat het totale aantal niet boven 40 procent zal uitstijgen. Opdat het referendum bindend zou zijn, moet minstens 50 procent gaan stemmen.

Uit peilingen voorafgaand aan het referendum, bleek de bevolking voorstander om abortus uit het strafrecht te halen. De lage opkomst speelt echter in de kaart van de tegenstanders. In 1998 kwam bij een referendum over hetzelfde thema slechts 32 procent van de kiesgerechtigden opdagen. (belga/dm)
Ze hadden blijkbaar geen zin die Portugezen!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 02:00   #58
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

59,25% dos votos válidos foram pelo sim (pró-aborto) e 40,75%, pelo não

"59,25% geldige stemmen waren voor SIM (pro-abortus) en 40,75%, voor NAO".

A alta abstenção marcou o referendo - quase cinco milhões eleitores, ou 56,39% do total de inscritos, não participaram da votação.

"Het referendum werd gekenmerkt door zijn hoge abstinentiegraad - bijna vijf miljoen kiezers, of 56,39% van het totaal ingeschreven stemgerechtigen, heeft niet deelgenomen aan de stemming".

De peilingen zaten er ditmaal niet ver naast. Meer opkomst dan in 1998, maar toch nog laag. Het feit dat het referendum niet bindend is, zit daar ongetwijfeld voor een stuk tussen. De regering heeft gezegd de uitslag te zullen accepteren, wat niet moeilijk zal zijn, want zij waren voor de depenalisatie.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 12 februari 2007 om 02:01.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 04:15   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die ethische bezwaren zijn er altijd al geweest. Die zijn niet nieuw. Dankzij de wetenschap zijn die echter achterhaald. Embryo's en jonge foetussen hebben geen bewustzijn. En het overgrote deel van de vrouwen die een abortus ondergaat, gaat daar echt niet licht over hoor! De vergelijkingen die je maakt slaan dan ook op niets.
Bewust of onbewust leven (trouwens, heeft de wetenschap het "bewustzijn" soms ergens in het lichaam kunnen vinden?), 't is en blijft leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 04:19   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
1) In eerste instantie absoluut over haar eigen leven en haar eigen lichaam. Het is zéker niet aan mannen om te beslissen wat vrouwen met hun vruchtbaarheid mogen of moeten doen.

2) Een foetus of jong embryo is geen levend wezen, het is niet autonoom. Het maakt deel uit van het lichaam van de vrouw en het is dus aan haar om daarover te beslissen.

3) Er bestaan geen voorstanders van abortus. De enige tegenstelling is die tussen voorstanders van een legale en voorstanders van illegale abortus. Hoe je van dat laatste voorstander kan zijn, vind ik onbegrijpelijk. Want laat ons duidelijk zijn: legaal of illegaal, als een vrouw het nodig vindt, zal ze het toch laten doen. Dus beter onder de beste medische, psychische en juridische omstandigheden.
1. Nieuw leven in een vrouwenschoot is geen "eigendom" van de vrouw. En zelfs als het tot het eigen leven zou behoren, dan nog mag men het als ethisch onverantwoord achten. Niemand zal bijvoorbeeld het normaal vinden dat een vrouw haar eigen arm afsnijdt.

2. Een foetus, embryo is weldegelijk menselijk leven, ongeacht of het nu zelfstandig kan leven of niet. Trouwens, een pas geboren baby heeft ook nog geen zelfstandigheid en zou, alleen gelaten in de vrije natuur, al heel vlug omkomen. Dat is dus zeker geen criterium. 't Embryo maakt geen deel uit van het vrouwenlichaam zoals de rest van haar lichaam. 't Is nieuw leven dat alles in potentie in zich heeft om tot een volledige en volwaardige mens uit te groeien.

3. 't Bestaan van iets rechtvaardigt nog niet de legalisering. Moord, overvallen... bestaan ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be