Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2021, 08:17   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Dat Parijs wat ooit zo mooi was ...

De "lichtstad" Parijs in verval.

Toen mijn nonkel (<- was bij NATO) & tante zaliger er nog woonden ben ik er dikwijls geweest.

Een mooie zalige stad was het om te vertoeven.

Wat er op huidig ogenblik nog van overschiet is om tranen met tuiten te wenen.

Een kijk op wat die mooie lichtstad geweest is.

Schokkende beelden tonen dat wereldberoemde stad Parijs een vuilnisbelt is geworden

Moet daarvoor een schuldige gezocht- of aangewezen worden?

laten wij Macron vingerwijzen die het "wir schaffen das" ook hoog inn het vaandel draagt?

p.s.

Getuigenis van een jonge Afghaan die in Parijs aankwam: “Ik was geschokt toen ik ontdekte dat alle zwarten er waren. Ik ben verkeerd gereisd, dacht ik, ik ben in Afrika aangekomen niet in Frankrijk!”

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 08:34   #2
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Kort voor het corona-tijdperk wou mijn dochter de Eiffeltoren zien. Ik vind steden als Londen, Berlijn en Parijs veel te gevaarlijk geworden dus ik zat een beetje verveeld met de zaak. Uiteindelijk vond ik een oplossing, we gingen de volgende dag al naar Parijs maar enkel om naar de monumenten te kijken en direct terug naar huis. Zo gezegd, zo gedaan, we vertrokken en ik reed via de Champs Elysee naar de Arc de Triomphe om er is rond te rijden en dan onmiddellijk door naar de Eiffeltoren. Daar geparkeerd en te voet snel tot aan de voet gewandeld: op de korte wandeling ernaartoe allemaal negers die rommel probeerden te verkopen aan toeristen, de Eiffeltoren zelf volledig afgezet met nadarhekkens en een paar flikken erbij. Wat een verschil met de eerste keer dat ik daar was. Daarna naar de Notre Dame gereden (toen was het dak nog intact), er stond een rij over gans het plein om naar binnen te gaan tegen betaling (wat eigenlijk niet mag want een kerk is altijd vrij toegankelijk). Normaal bezoeken we iedere grotere kerk die we tegenkomen maar ik ging natuurlijk niet de hele dag aanschuiven om een kerkinterieur te bewonderen. Snel de auto in en naar huis. Op weg naar de ring bijna alleen maar negers gezien op de weg. Ik was blij dat ik het gezien had en zei tegen dochterlief: "Je hebt het nu gezien, je moet hier dus nooit meer terugkomen.

De stad van de liefde, ja mijn oor!
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:08   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Kort voor het corona-tijdperk wou mijn dochter de Eiffeltoren zien. Ik vind steden als Londen, Berlijn en Parijs veel te gevaarlijk geworden dus ik zat een beetje verveeld met de zaak. Uiteindelijk vond ik een oplossing, we gingen de volgende dag al naar Parijs maar enkel om naar de monumenten te kijken en direct terug naar huis. Zo gezegd, zo gedaan, we vertrokken en ik reed via de Champs Elysee naar de Arc de Triomphe om er is rond te rijden en dan onmiddellijk door naar de Eiffeltoren. Daar geparkeerd en te voet snel tot aan de voet gewandeld: op de korte wandeling ernaartoe allemaal negers die rommel probeerden te verkopen aan toeristen, de Eiffeltoren zelf volledig afgezet met nadarhekkens en een paar flikken erbij. Wat een verschil met de eerste keer dat ik daar was. Daarna naar de Notre Dame gereden (toen was het dak nog intact), er stond een rij over gans het plein om naar binnen te gaan tegen betaling (wat eigenlijk niet mag want een kerk is altijd vrij toegankelijk). Normaal bezoeken we iedere grotere kerk die we tegenkomen maar ik ging natuurlijk niet de hele dag aanschuiven om een kerkinterieur te bewonderen. Snel de auto in en naar huis. Op weg naar de ring bijna alleen maar negers gezien op de weg. Ik was blij dat ik het gezien had en zei tegen dochterlief: "Je hebt het nu gezien, je moet hier dus nooit meer terugkomen.

De stad van de liefde, ja mijn oor!
Ik verschiet er echt niet van, van wat u schrijft/geschreven hebt want het is daar nu éénmaal zo.

Wat ooit de 'stad van de liefde' geweest is daar schiet op huidig ogenblik nog maar weinig of totaal niets meer van over.

Verschillende keren zijn wij met familie naar Euro-Disney geweest vroeger.

De Thalys op en daar ben je dan in Euro-D.

Op huidig ogenblik wagen wij er os zelfs niet meer aan. (géén idee van of het park zelfs open is)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:48   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Interview met Sarkozy in 2005 in aanloop naar zijn verkiezing in 2007.

https://www.youtube.com/watch?v=4NSYym4n0V4

https://www.youtube.com/watch?v=JvS6eG0JFOk

Eens verkozen nooit nog iets gehoord over zijn voornemens ("se débarasser de cette racaille")
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 april 2021 om 11:48.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 12:45   #5
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Senegalezen die je aanspraken met 'hakuna matata' aan de trappen van Montmartre met hun waardeloze armbandjesscam.

"Pourquoi parlez-vous swahili si vous êtes du Sénégal et non de Tanzanie ou du Kenya?"

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 april 2021 om 12:46.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 16:27   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

"Paris sera toujours... Paris"
Prachtig liedje.
In alle steden, groot of klein, zijn er mooie & minder mooie wijken.
Wanneer wij naar Parijs gaan, is dat met een positieve ingesteldheid. We bezoeken mooie zaken, nieuwe dingen, aangename restaurants.
We logeren de laatste jaren altijd in een modern hotel, dicht bij een metrostation.
We gaan naar een "spectacle" zoals de Moulin Rouge.
Laatst begon de show daar met een elegante zangeres: ze zong: "Jullie zijn naar Parijs gekomen om te genieten van al wat mooi is".
Geniet & vergeet al uw zorgen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 16:39   #7
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

In Japan heet dit het Parijs-syndroom. Japans toerisme naar Parijs dateert nog van toen het een echte bruisende stad was. Of romantiek uit literatuur en andere fictie heeft hen een vertekend beeld gegeven, en zo ervaren daarin een verwachtingsschok. Parijs blijkt anders dan ze het op afstand en tijd ervoeren.

De toeristische attracties verschillen ook vaak van de echte cultuur.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 april 2021 om 16:42.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 17:12   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
In Japan heet dit het Parijs-syndroom. Japans toerisme naar Parijs dateert nog van toen het een echte bruisende stad was. Of romantiek uit literatuur en andere fictie heeft hen een vertekend beeld gegeven, en zo ervaren daarin een verwachtingsschok. Parijs blijkt anders dan ze het op afstand en tijd ervoeren.

De toeristische attracties verschillen ook vaak van de echte cultuur.
Parijs is nog altijd een bruisende stad !
Je moet natuurlijk niet in de achterbuurten wandelen..
Tip: ga eens naar You tube en tik in "Paris sera toujours...Paris"

Laatst gewijzigd door Boduo : 8 april 2021 om 17:13.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 17:16   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
In Japan heet dit het Parijs-syndroom. Japans toerisme naar Parijs dateert nog van toen het een echte bruisende stad was. Of romantiek uit literatuur en andere fictie heeft hen een vertekend beeld gegeven, en zo ervaren daarin een verwachtingsschok. Parijs blijkt anders dan ze het op afstand en tijd ervoeren.

De toeristische attracties verschillen ook vaak van de echte cultuur.
Aziatische toeristen zijn speciaal geviseerd in Parijs, omdat ze van de gelegenheid gebruik maken om dure luxe artikelen te kopen, en ze met veel cash rondlopen.
Hier werd een bus van Chinese toeristen geplunderd voor hun hotel. Dat gebeurt wel meer. Ooit in een TV journaal live beelden gezien van zo'n plundering in hartje Parijs.

https://www.youtube.com/watch?v=_JYyKcDaKSk
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 8 april 2021 om 17:16.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:21   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Aziatische toeristen zijn speciaal geviseerd in Parijs, omdat ze van de gelegenheid gebruik maken om dure luxe artikelen te kopen, en ze met veel cash rondlopen.
Hier werd een bus van Chinese toeristen geplunderd voor hun hotel. Dat gebeurt wel meer. Ooit in een TV journaal live beelden gezien van zo'n plundering in hartje Parijs.

https://www.youtube.com/watch?v=_JYyKcDaKSk
Dat was 2016.
Toeristen worden overal ter wereld met of zonder geweld gepluimd of zelfs geplunderd. Dat begint op de luchthavens: zakkenrollers zijn er "thuis". Ook in stations, de metro,...
Denk je dat Brussel beter is dan Parijs ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:24   #11
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat was 2016.
Toeristen worden overal ter wereld met of zonder geweld gepluimd of zelfs geplunderd. Dat begint op de luchthavens: zakkenrollers zijn er "thuis". Ook in stations, de metro,...
Denk je dat Brussel beter is dan Parijs ?
Nee, Brussel is dan ook een hellhole, de ene ramp met de andere vergelijken levert niets op.

Wil je een geslaagde citytrip? Ga naar Praag, Boedapest, enz... Prachtige steden en een stuk veiliger.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:42   #12
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Parijs is nog altijd een bruisende stad !
Je moet natuurlijk niet in de achterbuurten wandelen..
Tip: ga eens naar You tube en tik in "Paris sera toujours...Paris"
Ik zal het wel eens terug bezoeken.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:45   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Nee, Brussel is dan ook een hellhole, de ene ramp met de andere vergelijken levert niets op.

Wil je een geslaagde citytrip? Ga naar Praag, Boedapest, enz... Prachtige steden en een stuk veiliger.
Veiliger ?
Dat is zéér relatief.
In Praag werd ik een paar jaar terug, niettegenstaande voorzichtig zijn, gezakkenrold.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:48   #14
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Veiliger ?
Dat is zéér relatief.
In Praag werd ik een paar jaar terug, niettegenstaande voorzichtig zijn, gezakkenrold.
Zakkenrollers en oplichters zullen er zeker zijn, dat zijn Roma. De kans op een terroristische aanslag is er wel iets minder groot.

Het verschil is dat je in Praag niet doorhebt dat je wordt bestolen (zakkenrollen) en in Parijs wel (gewelddadige overval). Veel plezier!
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:54   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Zakkenrollers en oplichters zullen er zeker zijn, dat zijn Roma. De kans op een terroristische aanslag is er wel iets minder groot.

Het verschil is dat je in Praag niet doorhebt dat je wordt bestolen (zakkenrollen) en in Parijs wel (gewelddadige overval). Veel plezier!
Zo'n gewelddadige overval: dat was in 2016.
Sedertdien ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:56   #16
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zo'n gewelddadige overval: dat was in 2016.
Sedertdien ???
De laatste gewelddadige overval in Parijs vond plaats in 2016? Is het niet realistischer te denken dat die vandaag plaatsvond?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:58   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
De laatste gewelddadige overval in Parijs vond plaats in 2016? Is het niet realistischer te denken dat die vandaag plaatsvond?
gewelddadige overval op toeristen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:00   #18
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
gewelddadige overval op toeristen !
jaja

Ga gerust naar Parijs, ik hou je niet tegen. Mij zul je echter niet zien in die kutstad.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:04   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
jaja

Ga gerust naar Parijs, ik hou je niet tegen. Mij zul je echter niet zien in die kutstad.
Over smaken & kleuren moeten we niet discuteren.
Ik denk dat Brussel een échte kutstad is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 07:57   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

We mogen weer op reis !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be