Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2012, 13:09   #21
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
En als een allochtone man een autochtoon vermoord om dezelfde redenen is dat niet racistisch en minder erg?
dan hoor ik in ieder geval nooit het woord "racisme" vallen. Indien er racisme in het spel is, dan worden de straffen verzwaard;
Me dunkt dat men dan helemaal met een tekort aan plaatsen komt te zitten, want 70% van de gedetineerden zijn allochtoon, en meer dan waarschijnlijk is meer dan de helft ervan veroordeeld voor een misdrijf waarbij het slachtoffer blank is.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:09   #22
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Brussel heeft dringend een "uitkuis" nodig, ongeacht ras of afkomst.

Alles wat geen belgisch paspoort heeft of geen geldige verblijfsdocumenten per direct buitenzetten. Voorlvluchtige criminelen vastzetten of buitenzetten indien niet Belg. Eigen criminelen vastzetten achter slot en grendel.

Zero tolerance beleid aka NY City....
U gaat regelrecht in tegen het wezen van de Belgische staat.

Het is geen toeval dat uitgerekend Brussel, de wieg en het machtige centrum van de belgitude, er zo'n zootje van gemaakt heeft op het vlak van migratie en openbare veiligheid.

Het Belgicisme floreert in dergelijke omstandigheden, en sterft bij een efficiënte, rechtvaardige staat die goed zorg draagt voor zijn burgers.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:11   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Brussel loopt nu al vergeven rond van de flikken. Ik denk niet dat dit de oplossing is.

Oplossing = preventie, betere sociale voorzieningen + repressiever optreden en celstraffen effectief uitvoeren.
Denk je dat de dader(s) zich zouden ingehouden hebben, mochten ze in een mooiere sociale woning gehuisvest geweest zijn ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:12   #24
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Jammer genoeg voor onze rechtse vrienden is de buscontroleur niet van het blanke herrenras en kunnen ze hun wij-zij verhaaltje niet uitspelen. Het slachtoffer was allochtoon, nu ben ik wel eens benieuwd naar de afkomst van de daders want misschien is het zelfs racisme want over de identiteit van de dader is nog niks bekend. Je ziet zo maar. Het is geen wij-zij verhaal, we moeten de criminaliteit hard aanpakken ongeacht de afkomst van de dader
"Benieuwd", "misschien", "niks bekend"... u bent deze moord wel dadelijk aan het exploiteren voor uw doelstellingen hé?

Voor u met uw afgezaagd racisme-geleuter afkomt, zou ik graag eens de identiteit van de opgetrommelde bende vrienden-moordenaars kennen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:12   #25
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dan hoor ik in ieder geval nooit het woord "racisme" vallen. Indien er racisme in het spel is, dan worden de straffen verzwaard;
Me dunkt dat men dan helemaal met een tekort aan plaatsen komt te zitten, want 70% van de gedetineerden zijn allochtoon, en meer dan waarschijnlijk is meer dan de helft ervan veroordeeld voor een misdrijf waarbij het slachtoffer blank is.
Dat heb ik al honderden kere geschreven. Aangezien 'racisme' zo hype is in linkse kringen, waarom vergeten ze systematisch het racistisch gehalte van allochtone criminaliteit op autochtonen te meten? Ze zouden beter de islam eens bestuderen, en het geweld dat die religie-ideologie voorschrijft op "kaffers".
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:13   #26
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denk je dat de dader(s) zich zouden ingehouden hebben, mochten ze in een mooiere sociale woning gehuisvest geweest zijn ?
ik vind dat ze in zulke gevallen gratis een nieuwe BMW moeten aanbieden. Dan zijn ze ook niet zo agressief. (én een BMW voor elke opgeroepen vriend natuurlijk, anders worden die weer jaloers).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:14   #27
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@missing link, u stelt zich de vraag of het al dan niet racistisch is als een autochtoon door een allochtoon vermoord wordt. Wel daar is al een gerechtelijke uitspraak geweest in een proces naar aanleiding van een ludieke posteractie door de holebi federatie. Op de poster was een heterokoppel te zien dat hand in hand liep over straat, en een homo roept naar het koppel, hey vuile hetero's. Met deze actie wou de holebi federatie aantonen dat ze niet willen dat er op hun gescholden wordt. Begrijpelijk uiteraard. Wel nu was er een hetero man die heeft deze ludieke aktie voor de rechtbank getrokken en de rechter heeft toen beslist dat racisme alleen kan uitgaan van een meerderheid richting minderheid. Concreet betekent dit dat een turk gerust mag roepen "hey vuilen belg, dan is dit geen racisme. Het omgekeerde echter, een belg die scheldt op een turk, is wel racisme. Dus je ziet maar, rechtspraak in dit land a la tete du client.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:15   #28
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus ja, het doet er wel iets toe, wanneer de origine van die man reden was tot agressie van dader(s)
Als die allochotone controleur doodgeslagen werd door andere alllchtonen is het dus minder erg en moet het minder gestraft worden.

Misschien kan u zich kandidaat stellen om dat eens te gaan uitleggen aan de familie van de vermoorde man.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:16   #29
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@missing link, u stelt zich de vraag of het al dan niet racistisch is als een autochtoon door een allochtoon vermoord wordt. Wel daar is al een gerechtelijke uitspraak geweest in een proces naar aanleiding van een ludieke posteractie door de holebi federatie. Op de poster was een heterokoppel te zien dat hand in hand liep over straat, en een homo roept naar het koppel, hey vuile hetero's. Met deze actie wou de holebi federatie aantonen dat ze niet willen dat er op hun gescholden wordt. Begrijpelijk uiteraard. Wel nu was er een hetero man die heeft deze ludieke aktie voor de rechtbank getrokken en de rechter heeft toen beslist dat racisme alleen kan uitgaan van een meerderheid richting minderheid. Concreet betekent dit dat een turk gerust mag roepen "hey vuilen belg, dan is dit geen racisme. Het omgekeerde echter, een belg die scheldt op een turk, is wel racisme. Dus je ziet maar, rechtspraak in dit land a la tete du client.
interessant. Ik ben natuurlijk gekruld blond. Dat IS een minderheid. Elkeen die nu nog dom blondje durft zeggen krijgt een proces aan zijn been, en als ik niet onmiddellijk wordt aangeworven, voorrang krijg op de tram, extra kortingen op vanalles etc... dan leg ik klacht neer.
Interessant zo in de minderheid zijn.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:18   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja dat doet er voor mij wel toe! Wanneer die man werd doodgeschopt omdat hij allochtoon is door bijvoorbeeld extreem rechtse jongeren, moeten daders nog strenger gestraft worden omdat dit doodsimpel dan een racistisch geinspireerde moord is!

Dat zie ik als bezwarende omstandigheden, bovenop het geweld waar de man aan overleed.
Dus ja, het doet er wel iets toe, wanneer de origine van die man reden was tot agressie van dader(s)
Mocht een andere man doodgeschopt zijn omdat hij een bepaalde godsdienst aankleefde ... moet de dader dan extra gestraft worden ?

Mocht een vrouw doodgeschopt worden omdat zij vrouw is ... moet de dader dan extra gestraft worden ?

Mocht een minister doodgeschopt worden omdat hij van een bepaalde partij is, .. moet de dader dan extra gestraft worden ?


Ik vind dat we dit dramatisch voorval niet mogen laten misbruiken om racisme aan te klagen;
maar evenmin om racisme op te hemelen.


Wel mogen we dit voorval aanwenden om geweld aan te klagen; om goed te kijken wie/waar geweld pleegt of uitlokt; en om na te gaan hoe we daar best mee omgaan (en voor mij is dat een bedachtzame maar strenge repressie, gericht naar het individu, maar ook naar kernen/groepen/... whatever waar geweld onvoldoende sociaal afgekeurd wordt).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 april 2012 om 13:19.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:20   #31
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht een andere man doodgeschopt zijn omdat hij een bepaalde godsdienst aankleefde ... moet de dader dan extra gestraft worden ?

Mocht een vrouw doodgeschopt worden omdat zij vrouw is ... moet de dader dan extra gestraft worden ?

Mocht een minister doodgeschopt worden omdat hij van een bepaalde partij is, .. moet de dader dan extra gestraft worden ?


Ik vind dat we dit dramatisch voorval niet mogen laten misbruiken om racisme aan te klagen;
maar evenmin om racisme op te hemelen.


Wel mogen we dit voorval aanwenden om geweld aan te klagen; om goed te kijken wie/waar geweld pleegt of uitlokt; en om na te gaan hoe we daar best mee omgaan (en voor mij is dat een bedachtzame maar strenge repressie, gericht naar het individu, maar ook naar kernen/groepen/... whatever waar geweld onvoldoende sociaal afgekeurd wordt).
Dit voorval moet vooral aangewend worden om de misdaden van de sociaaldemocratie tegenover de volkeren van West-Europa aan te klagen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:22   #32
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als die allochotone controleur doodgeslagen werd door andere alllchtonen is het dus minder erg en moet het minder gestraft worden.

Misschien kan u zich kandidaat stellen om dat eens te gaan uitleggen aan de familie van de vermoorde man.
Motief bij doodslag speelt in ons strafrecht sowieso een preponderante rol. Het is dus wel degelijk relevant welke afkomst de daders hebben. Aangezien de vrt niks vermeld, mogen we er wel vanuit gaan dat het geweld vanuit autochtone/extreemrechtse hoek komt (zonder op de zaken vooruit te lopen). Maar als blijkt dat de daders autochtoon waren, is de link naar racisme gauw gelegd.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:23   #33
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Aangezien de vrt niks vermeld, mogen we er wel vanuit gaan dat het geweld vanuit autochtone/extreemrechtse hoek komt
De VRT en alle andere Vlaamse mainstream media verstoppen alleen de dader als het om een allochtoon gaat.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:25   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

De politieke recuperatiemolen draait al op volle toeren, zie ik. En de usual suspects zijn er weer als de kippen bij om hun racistisch ei te leggen...

In één woord: WALGELIJK!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:26   #35
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

ja missing link, je stelt terecht enkele absurde situaties aan de kaak in dit land, die het gevolg zijn van uitspraken door wereldvreemde rechters. Ofwel bestaat racisme in alle richtingen ofwel niet. Kijk maar eens naar het CGKR(inquisitiecentrum pater leman). De ene keer schreeuwen ze moord en brand en ondernemen ze gerechtelijke stappen de andere keer kijken ze de andere kant op. Dit krijg je natuurlijk in een land met een compleet absuurde rechtspraak.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:26   #36
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De VRT en alle andere Vlaamse mainstream media verstoppen alleen de dader als het om een allochtoon gaat.
Waarom denkt u dat?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:26   #37
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De politieke recuperatiemolen draait al op volle toeren, zie ik. En de usual suspects zijn er weer als de kippen bij om hun racistisch ei te leggen...

In één woord: WALGELIJK!
O, wat ben ik dol op dit soort schuimbekkende verontwaardiging vol tremolo....
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 april 2012 om 13:32.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:27   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Waarom denkt u dat?
Omdat zijn wereld in elkaar stort, als hij hem niet aan de hand van de meest waanzinnige complottheorieën kan verklaren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:27   #39
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Waarom denkt u dat?
Ik denk dat helemaal niet. Ik stel het gewoon vast.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:28   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Jammer genoeg voor onze rechtse vrienden is de buscontroleur niet van het blanke herrenras en kunnen ze hun wij-zij verhaaltje niet uitspelen. Het slachtoffer was allochtoon, nu ben ik wel eens benieuwd naar de afkomst van de daders want misschien is het zelfs racisme want over de identiteit van de dader is nog niks bekend. Je ziet zo maar. Het is geen wij-zij verhaal, we moeten de criminaliteit hard aanpakken ongeacht de afkomst van de dader
²
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be