Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2012, 14:21   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard BXL vijfde moordstad van Europa

Brussel staat vijfde op de lijst van Europese hoofdsteden met de meeste moorden en andere onnatuurlijke doden per inwoner. Dat blijkt uit cijfers van de Europese statistische dienst Eurostat.

In Brussel zouden er per honderdduizend doden gemiddeld 3,09 moorden of onnatuurlijke overlijdens zijn. Alleen het Litouwse Vilnius (7,90), het Estse Tallinn (6,03), de stad Luxemburg (4,24) en Amsterdam (3,65) tellen meer moord en doodslag. Berlijn staat op de elfde plaats van de 27 hoofdsteden.

In de Maltese hoofdstad Valletta is het bijzonder veilig. Daar werd geen enkele moord of doodslag gepleegd.

Wanneer we naar de landen in hun geheel kijken, staat het Groothertogdom Luxemburg met vijf gevallen van doodslag of moord op de voorlaatste plaats. Malta scoort ook als land het beste met slechts vier gevallen.

Duitsland ligt als EU-land met het hoogste aantal inwoners op kop met 706 gevallen. Het wordt op de voet gevolgd door Frankrijk (699) en Italië (626). Als we voor Groot-Brittannië de cijfers van Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland zouden optellen, komen we uit op 722 gevallen.


Proficiat, Freddy.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 19:12   #2
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Wat een eer voor ons Belgenlandje!
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 19:15   #3
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Brussel staat vijfde op de lijst van Europese hoofdsteden met de meeste moorden en andere onnatuurlijke doden per inwoner. Dat blijkt uit cijfers van de Europese statistische dienst Eurostat.

In Brussel zouden er per honderdduizend doden gemiddeld 3,09 moorden of onnatuurlijke overlijdens zijn. Alleen het Litouwse Vilnius (7,90), het Estse Tallinn (6,03), de stad Luxemburg (4,24) en Amsterdam (3,65) tellen meer moord en doodslag. Berlijn staat op de elfde plaats van de 27 hoofdsteden.

In de Maltese hoofdstad Valletta is het bijzonder veilig. Daar werd geen enkele moord of doodslag gepleegd.

Wanneer we naar de landen in hun geheel kijken, staat het Groothertogdom Luxemburg met vijf gevallen van doodslag of moord op de voorlaatste plaats. Malta scoort ook als land het beste met slechts vier gevallen.

Duitsland ligt als EU-land met het hoogste aantal inwoners op kop met 706 gevallen. Het wordt op de voet gevolgd door Frankrijk (699) en Italië (626). Als we voor Groot-Brittannië de cijfers van Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland zouden optellen, komen we uit op 722 gevallen.


Proficiat, Freddy.


Volgens mij bedoelt men eerder Brussel met alle randgemeenten. En volgens mij liggen de statistieken nog hoger in bepaalde randgemeenten dan Brussel zelf. Als je dan weet dat al deze randgemeenten autonoom zijn, met elk een eigen bestuur en een eigen politiekorps, dan denk ik dat het nogal kortzichtig is om de schuld in Thielemans schoenen te schuiven.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 8 april 2012 om 19:16. Reden: Hoofdletter vergeten. Niet vergeten maar wel niet goed uitgevoerd.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 07:15   #4
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Er wordt geschoten, gemoord, gebrand
maar Flup Moustache staat kalm langs de kant.
't Zijn slechts faits-divers
op Molenbeek-square
en voor de rest is er niets aan de hand.

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 07:22   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Volgens mij bedoelt men eerder Brussel met alle randgemeenten. En volgens mij liggen de statistieken nog hoger in bepaalde randgemeenten dan Brussel zelf. Als je dan weet dat al deze randgemeenten autonoom zijn, met elk een eigen bestuur en een eigen politiekorps, dan denk ik dat het nogal kortzichtig is om de schuld in Thielemans schoenen te schuiven.
Nog een reden dus om BXL niet uit te breiden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 07:23   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Er wordt geschoten, gemoord, gebrand
maar Flup Moustache staat kalm langs de kant.
't Zijn slechts faits-divers
op Molenbeek-square
en voor de rest is er niets aan de hand.
't Was precies lang geleden, maar deze was de moeite om op te wachten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 07:35   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

En alsof dat allemaal nog niet genoeg is zitten de Vlamingen met een "Belgische" hoofdstad die wél hoofdstad wil zijn van de Francofonie maar niet van Vlaanderen. Ze willen met de taal en de cultuur van de meerderheid in deze staat liefst zo weinig mogelijk te maken hebben. Maar natuurlijk wél met "l'argent flamand". En dan zijn ze nog verbaasd, zelfs "choqués", dat "la capitale" bij zeer veel Vlamingen op weinig sympathie kan rekenen.

Om dan maar van het immigratie-syndroom te zwijgen. Iemand heeft mij onlangs een statistiekje toegestuurd met het percentage inwoners van vreemde herkomst:

P BRUSSEL-HOOFDSTAD 68,2%
ANDERLECHT 66,6%
OUDERGEM 41,5%
SINT-AGATHA-BERCHEM 35,9%
BRUSSEL 76,9%
ETTERBEEK 77,0%
EVERE 46,7%
VORST 69,2%
GANSHOREN 35,8%
ELSENE 87,6%
JETTE 41,7%
KOEKELBERG 62,2%
SINT-JANS-MOLENBEEK 76,5%
SINT-GILLIS 92,0%
SINT-JOOST-TEN-NODE 96,6%
SCHAARBEEK 83,6%
UKKEL 54,3%
WATERMAAL-BOSVOORDE 32,0%
SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE 55,6%
SINT-PIETERS-WOLUWE 54,4%

Is het te verwonderen dat we in Vlaanderen overspoeld worden door een francofoon-Brusselse immigratie?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 13 april 2012 om 07:45.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 07:46   #8
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

een zwart gat in het midden van Vlaanderen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 09:55   #9
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En alsof dat allemaal nog niet genoeg is zitten de Vlamingen met een "Belgische" hoofdstad die wél hoofdstad wil zijn van de Francofonie maar niet van Vlaanderen. Ze willen met de taal en de cultuur van de meerderheid in deze staat liefst zo weinig mogelijk te maken hebben. Maar natuurlijk wél met "l'argent flamand". En dan zijn ze nog verbaasd, zelfs "choqués", dat "la capitale" bij zeer veel Vlamingen op weinig sympathie kan rekenen.

Om dan maar van het immigratie-syndroom te zwijgen. Iemand heeft mij onlangs een statistiekje toegestuurd met het percentage inwoners van vreemde herkomst:

P BRUSSEL-HOOFDSTAD 68,2%
ANDERLECHT 66,6%
OUDERGEM 41,5%
SINT-AGATHA-BERCHEM 35,9%
BRUSSEL 76,9%
ETTERBEEK 77,0%
EVERE 46,7%
VORST 69,2%
GANSHOREN 35,8%
ELSENE 87,6%
JETTE 41,7%
KOEKELBERG 62,2%
SINT-JANS-MOLENBEEK 76,5%
SINT-GILLIS 92,0%
SINT-JOOST-TEN-NODE 96,6%
SCHAARBEEK 83,6%
UKKEL 54,3%
WATERMAAL-BOSVOORDE 32,0%
SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE 55,6%
SINT-PIETERS-WOLUWE 54,4%

Is het te verwonderen dat we in Vlaanderen overspoeld worden door een francofoon-Brusselse immigratie?
Citaat:
zonder migratie was Brussel een ruïne en Antwerpen stervend
bron: http://www.npdata.be/Data/Vreemdelingen/Inhoud.htm

Zie ook hier boven voor alle gegevens per gemeente.

PS men zegt mij dat meer en meer Fransen in Brussel gaan wonen. Veel beterkoop dan Parijs en een snelle verbinding met de Franse hoofdstad.

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 april 2012 om 09:58.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:16   #10
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Brussel is in 10-15 jaar tijd een vieze rotte stad geworden. Ik was laatst nog eens 's avonds op de grote markt en de straatjes er rond. WTF is daar gebeurt? Bah, dat ze die vlek maar rap aan la walonie schenken.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:22   #11
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Brussel is in 10-15 jaar tijd een vieze rotte stad geworden. Ik was laatst nog eens 's avonds op de grote markt en de straatjes er rond. WTF is daar gebeurt? Bah, dat ze die vlek maar rap aan la walonie schenken.
Dat zal sowieso gebeuren indien Vlaanderen voor het avontuur kiest.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:22   #12
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Brussel is in 10-15 jaar tijd een vieze rotte stad geworden. Ik was laatst nog eens 's avonds op de grote markt en de straatjes er rond. WTF is daar gebeurt? Bah, dat ze die vlek maar rap aan la walonie schenken.
Straks Antwerpen ook maar aan Wallonië weggeven?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:39   #13
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Straks Antwerpen ook maar aan Wallonië weggeven?
Ik zie het verband niet. Uw punt is?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 17:39   #14
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Brussel is in 10-15 jaar tijd een vieze rotte stad geworden. Ik was laatst nog eens 's avonds op de grote markt en de straatjes er rond. WTF is daar gebeurt? Bah, dat ze die vlek maar rap aan la walonie schenken.
Da's nu net de strategie van de Franstaligen : bij een afscheuring van vlaendrn hoeven ze zo geen prijs te betalen voor BRX
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 18:01   #15
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Da's nu net de strategie van de Franstaligen : bij een afscheuring van vlaendrn hoeven ze zo geen prijs te betalen voor BRX
Ze mogen het hebben, veel plezier met opruimen zou ik zeggen.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 18:02   #16
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Straks Antwerpen ook maar aan Wallonië weggeven?
Goed plan. Zijn we hier ineens verlost van die arrogante kwezels.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 18:07   #17
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Ze mogen het hebben, veel plezier met opruimen zou ik zeggen.
Vlaamse aannemers mogen meedoen aan de openbare aanbesteding voor die klus : met de reputatie van harde werkers is dat een zaak van enkele maanden
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:18   #18
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En alsof dat allemaal nog niet genoeg is zitten de Vlamingen met een "Belgische" hoofdstad die wél hoofdstad wil zijn van de Francofonie maar niet van Vlaanderen. Ze willen met de taal en de cultuur van de meerderheid in deze staat liefst zo weinig mogelijk te maken hebben. Maar natuurlijk wél met "l'argent flamand". En dan zijn ze nog verbaasd, zelfs "choqués", dat "la capitale" bij zeer veel Vlamingen op weinig sympathie kan rekenen.

Om dan maar van het immigratie-syndroom te zwijgen. Iemand heeft mij onlangs een statistiekje toegestuurd met het percentage inwoners van vreemde herkomst:

P BRUSSEL-HOOFDSTAD 68,2%
ANDERLECHT 66,6%
OUDERGEM 41,5%
SINT-AGATHA-BERCHEM 35,9%
BRUSSEL 76,9%
ETTERBEEK 77,0%
EVERE 46,7%
VORST 69,2%
GANSHOREN 35,8%
ELSENE 87,6%
JETTE 41,7%
KOEKELBERG 62,2%
SINT-JANS-MOLENBEEK 76,5%
SINT-GILLIS 92,0%
SINT-JOOST-TEN-NODE 96,6%
SCHAARBEEK 83,6%
UKKEL 54,3%
WATERMAAL-BOSVOORDE 32,0%
SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE 55,6%
SINT-PIETERS-WOLUWE 54,4%

Is het te verwonderen dat we in Vlaanderen overspoeld worden door een francofoon-Brusselse immigratie?
Dat percentage lijkt mij toch nogal hoog voor de Woluwes. En Sint-Gillis 92%, daar geloof ik ook niets van. Hoe hebben ze die cijfers eigenlijk berekend?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:30   #19
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat percentage lijkt mij toch nogal hoog voor de Woluwes. En Sint-Gillis 92%, daar geloof ik ook niets van. Hoe hebben ze die cijfers eigenlijk berekend?
Ik heb 35 jaar terug 0,5 jaar in Sint-Gillis gewoond. Ik kwam toen al geen enkele Belg meer tegen, behalve 's nachts een paar aan (of beter : onder) de toog. Ik denk dus niet niet dat het overdreven is.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:10   #20
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik heb 35 jaar terug 0,5 jaar in Sint-Gillis gewoond. Ik kwam toen al geen enkele Belg meer tegen, behalve 's nachts een paar aan (of beter : onder) de toog. Ik denk dus niet niet dat het overdreven is.
Het is volgens mij wel mogelijk, hoor. Het probleem van sommigen is alleen maar dat ze bij het horen van het woord 'vreemdeling' exclusief denken aan moslims, snap je?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be