Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2018, 12:47   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard Van voorstander naar tegenstander van de EU

Jaren lang ben ik voorstander geweest van de EU.
De EU heeft ons immers veel te bieden en veel mogelijk gemaakt.
Doch, tegenwoordig staat de EU niet meer voor de Europeaan.
Lange tijd heeft Europeaan zonder wapengeweld en zonder gevaar op aanslagen( op een paar uitzonderingen na) kunnen leven.
De Europeaan was vrij om zich te kleden zoals hij dat wilde, vrij om zijn mening te zeggen.
Vandaag moet de Europeaan zich van de EU volledig gaan aanpassen naar de normen van een cultuur die de Europeaan vreemd is.
De Europeaan mag zijn mening over die bevolkingsgroep niet eens meer ongestraft uiten, terwijl de Europeaan eeuwen lang tegen deze cultuur heeft gevochten.
Dankzij de EU word de Europeaan vandaag onderdrukt door deze vreemde cultuur.
Worden vrouwen ongestraft misbruikt door deze cultuuraanhangers.
Word steeds meer van onze cultuur afgebouwd, omdat het die vreemden niet aanstaat.
Moeten onze militairen onze eigen steden beveiligen tegen de aanhangers deze cultuur.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 12:53   #2
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jaren lang ben ik voorstander geweest van de EU.
De EU heeft ons immers veel te bieden en veel mogelijk gemaakt.
Doch, tegenwoordig staat de EU niet meer voor de Europeaan.
Lange tijd heeft Europeaan zonder wapengeweld en zonder gevaar op aanslagen( op een paar uitzonderingen na) kunnen leven.
De Europeaan was vrij om zich te kleden zoals hij dat wilde, vrij om zijn mening te zeggen.
Vandaag moet de Europeaan zich van de EU volledig gaan aanpassen naar de normen van een cultuur die de Europeaan vreemd is.
De Europeaan mag zijn mening over die bevolkingsgroep niet eens meer ongestraft uiten, terwijl de Europeaan eeuwen lang tegen deze cultuur heeft gevochten.
Dankzij de EU word de Europeaan vandaag onderdrukt door deze vreemde cultuur.
Worden vrouwen ongestraft misbruikt door deze cultuuraanhangers.
Word steeds meer van onze cultuur afgebouwd, omdat het die vreemden niet aanstaat.
Moeten onze militairen onze eigen steden beveiligen tegen de aanhangers deze cultuur.
Zit je in de gevangenis?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 12:56   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zit je in de gevangenis?
Nee, maar als ik durft te zeggen of schrijven wat ik denk over bepaalde mensen hun gedrag, dan zal dat niet lang duren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 13:14   #4
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zit je in de gevangenis?
Hij denkt blijkbaar van wel.

Grappig dat hij alweer de EU beschuldigt, hij kan veel beter de VN beschuldigen of de Conventie van Geneve.

Wie heeft het Global Compact for Migration onderhandeld en zal het tekenen in December ?
De EU?

https://refugeesmigrants.un.org/site..._migration.pdf
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 13:15   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Maak u geen zorgen. Van zodra de EU eindigt zal je weer mogen genieten van de geneugten van een Europa vol met natiestaten.

De gemiddelde mens is te lomp om te herinneren hoe dat was. Laten we kort zijn:geen leuke plek om te leven. Om de X-jaar wel een een stevige oorlog. De economische en politieke verstrengeling die de EU heeft veroorzaakt zorgt er voor dat oorlog op dit moment de facto onmogelijk is tussen Europese naties.

Ik ben geen fan van migratie, zeker niet, maar dit fenomeen, gedreven door conflicten buiten onze grenzen en klimaatsverandering gebruiken om de EU af te breken is wel het domste wat je ooit kan doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 13:17   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben een beetje angstig aan het worden.

Intelligente mensen die allemaal populisme met de paplepel inslikken en hun eigen verstand uitzetten.

"De migrant !!!!!"

Ja migratie moet gecontroleerd worden. Ja de huidige migratiestromen naar de EU moeten worden gestopt.

Maar het beeindigen van de EU is zowat het slechtste wat je kan doen in dat geval. Is het de verkeerde oplossing. Neen, beter nog, het is geen oplossing.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 13:20   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jaren lang ben ik voorstander geweest van de EU.
De EU heeft ons immers veel te bieden en veel mogelijk gemaakt.
Doch, tegenwoordig staat de EU niet meer voor de Europeaan.
Lange tijd heeft Europeaan zonder wapengeweld en zonder gevaar op aanslagen( op een paar uitzonderingen na) kunnen leven.
De Europeaan was vrij om zich te kleden zoals hij dat wilde, vrij om zijn mening te zeggen.
Vandaag moet de Europeaan zich van de EU volledig gaan aanpassen naar de normen van een cultuur die de Europeaan vreemd is.
De Europeaan mag zijn mening over die bevolkingsgroep niet eens meer ongestraft uiten, terwijl de Europeaan eeuwen lang tegen deze cultuur heeft gevochten.
Dankzij de EU word de Europeaan vandaag onderdrukt door deze vreemde cultuur.
Worden vrouwen ongestraft misbruikt door deze cultuuraanhangers.
Word steeds meer van onze cultuur afgebouwd, omdat het die vreemden niet aanstaat.
Moeten onze militairen onze eigen steden beveiligen tegen de aanhangers deze cultuur.
Kunt u me even vertellen wat u niet meer in uw cultuur kunt uiten? En aan welke normen "van een cultuur die de Europeaan vreemd is", u zich heeft aangepast?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:40   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij denkt blijkbaar van wel.

Grappig dat hij alweer de EU beschuldigt, hij kan veel beter de VN beschuldigen of de Conventie van Geneve.

Wie heeft het Global Compact for Migration onderhandeld en zal het tekenen in December ?
De EU?

https://refugeesmigrants.un.org/site..._migration.pdf
Ik beschuldig de EU nergens van.
De EU zelf is een dode materie, die kan dus geen beslissingen nemen en gedragscodes opleggen.
Het zijn de mensen die aan het hoofd staan van die instelling die beslissingen en mensen gedragscodes opleggen.

Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men vluchtelingen die oppikt zijn in internationale wateren naar Europa moet brengen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men zijn eigen cultuur moet afzweren om de vluchtelingen te behagen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men activiteiten moet aflassen omdat ze de vluchtelingen storen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men zich moet aanpassen naar de cultuur en kledij gewoontes van de vluchtelingen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men de eigen militairen moet inzetten voor de beveiliging van de eigen bevolking, om dat er tussen de vluchtelingen criminelen en terroristen blijken te zitten.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men een opendeur beleid moet voeren voor vluchtelingen en gelukszoekers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:44   #9
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik beschuldig de EU nergens van.
De EU zelf is een dode materie, die kan dus geen beslissingen nemen en gedragscodes opleggen.
Het zijn de mensen die aan het hoofd staan van die instelling die beslissingen en mensen gedragscodes opleggen.

Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men vluchtelingen die oppikt zijn in internationale wateren naar Europa moet brengen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men zijn eigen cultuur moet afzweren om de vluchtelingen te behagen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men activiteiten moet aflassen omdat ze de vluchtelingen storen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men zich moet aanpassen naar de cultuur en kledij gewoontes van de vluchtelingen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men de eigen militairen moet inzetten voor de beveiliging van de eigen bevolking, om dat er tussen de vluchtelingen criminelen en terroristen blijken te zitten.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men een opendeur beleid moet voeren voor vluchtelingen en gelukszoekers.
De enige mensen die binnen de EU beslissingen kunnen opleggen zijn de individuele staatshoofden van de verschillende EU LANDEN.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:49   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maak u geen zorgen. Van zodra de EU eindigt zal je weer mogen genieten van de geneugten van een Europa vol met natiestaten.

De gemiddelde mens is te lomp om te herinneren hoe dat was. Laten we kort zijn:geen leuke plek om te leven. Om de X-jaar wel een een stevige oorlog. De economische en politieke verstrengeling die de EU heeft veroorzaakt zorgt er voor dat oorlog op dit moment de facto onmogelijk is tussen Europese naties.

Ik ben geen fan van migratie, zeker niet, maar dit fenomeen, gedreven door conflicten buiten onze grenzen en klimaatsverandering gebruiken om de EU af te breken is wel het domste wat je ooit kan doen.

Ik ben een beetje angstig aan het worden.

Intelligente mensen die allemaal populisme met de paplepel inslikken en hun eigen verstand uitzetten.

"De migrant !!!!!"

Ja migratie moet gecontroleerd worden. Ja de huidige migratiestromen naar de EU moeten worden gestopt.

Maar het beeindigen van de EU is zowat het slechtste wat je kan doen in dat geval. Is het de verkeerde oplossing. Neen, beter nog, het is geen oplossing.
Ik heb een tijd internationaal transport gereden.
Mijn ex-schoonvader was een douane aan de Belgisch/Nederlandse grens.
Ik heb internationale industriebouw gedaan.
Ik heb op zee gevaren.

Ik ken die tijden beter dan de doorsnee burger.

En nee, ik ben niet tegen een samenwerking binnen Europa, maar k ben bang geworden voor de toekomst met het huidige politieke beleid binnen de EU.
Want het is een beleid dat onze eigen cultuur in de vernieling helpt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:58   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u me even vertellen wat u niet meer in uw cultuur kunt uiten? En aan welke normen "van een cultuur die de Europeaan vreemd is", u zich heeft aangepast?
Zwarte Piet is uit het straatbeeld verdwenen, de hoofddoeken zijn in de plaats gekomen.
Gewapende militairen lopen tegenwoordig overal rond, gewoon om een schijn van veiligheid te bezorgen aan de burger.
Geweldplegingen zijn schering en inslag geworden, terwijl de Europeaan gewend was zijn deuren niet eens te sluiten.
Politie durft niet meer in alle wijken te komen, terwijl de wijkagent bekend stond als een vriend des huizes.
De Belgische landlopers kolonies zijn opvangcentra voor illegalen geworden.
Terwijl wij vroeger als jongeren heel Europa door trokken per autostop, rijden we vandaag met onze autodeuren vergrendeld, uit angst overvallen te worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 16:23   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb een tijd internationaal transport gereden.
Mijn ex-schoonvader was een douane aan de Belgisch/Nederlandse grens.
Ik heb internationale industriebouw gedaan.
Ik heb op zee gevaren.

Ik ken die tijden beter dan de doorsnee burger.

En nee, ik ben niet tegen een samenwerking binnen Europa, maar k ben bang geworden voor de toekomst met het huidige politieke beleid binnen de EU.
Want het is een beleid dat onze eigen cultuur in de vernieling helpt.
Onze "cultuur" gaat de vernieling in dankzij technologie.

Niet dankzij immigranten.

Laat u niks anders wijsmaken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 17:49   #13
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zwarte Piet is uit het straatbeeld verdwenen, de hoofddoeken zijn in de plaats gekomen.
Gewapende militairen lopen tegenwoordig overal rond, gewoon om een schijn van veiligheid te bezorgen aan de burger.
Geweldplegingen zijn schering en inslag geworden, terwijl de Europeaan gewend was zijn deuren niet eens te sluiten.
Politie durft niet meer in alle wijken te komen, terwijl de wijkagent bekend stond als een vriend des huizes.
De Belgische landlopers kolonies zijn opvangcentra voor illegalen geworden.
Terwijl wij vroeger als jongeren heel Europa door trokken per autostop, rijden we vandaag met onze autodeuren vergrendeld, uit angst overvallen te worden.
Al uw problemen hebben weinig tot niets te maken met de EU.

Hoe opmerkelijk dat u dan perse de EU hiervan de schuld wil geven.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 17:53   #14
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onze "cultuur" gaat de vernieling in dankzij technologie.

Niet dankzij immigranten.

Laat u niks anders wijsmaken.
In jaren 30 dacht men ook dat het aan de Joden lag, maar het was de schrik voor democratie en kapitalisme.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 17:56   #15
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zwarte Piet is uit het straatbeeld verdwenen, de hoofddoeken zijn in de plaats gekomen.
Zwarte piet= VL en NL. Niets "Europees" aan.

Citaat:
Geweldplegingen zijn schering en inslag geworden, terwijl de Europeaan gewend was zijn deuren niet eens te sluiten.
Ok, Zulte, niet centrum van Europa. Maar ik laat smorgens mijn motor nog eventjes warmdraaien aan het school terwijl ik eventjes binnenloop. Sleutel in het contact. Al zo een ... 7 jaar? bijna Elke dag he. Auto niet weg. En er lopen hoofddoeken rond.

Citaat:
Politie durft niet meer in alle wijken te komen, terwijl de wijkagent bekend stond als een vriend des huizes.
Dat is besparingen. Neoliberalisme. En kom aub met niets anders af.
Men wou zuinig, men wou kleine staat. Men heeft het nu.

Citaat:
De Belgische landlopers kolonies zijn opvangcentra voor illegalen geworden.
Terwijl wij vroeger als jongeren heel Europa door trokken per autostop, rijden we vandaag met onze autodeuren vergrendeld, uit angst overvallen te worden.
Jij. Ik niet.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 18:06   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u me even vertellen wat u niet meer in uw cultuur kunt uiten? En aan welke normen "van een cultuur die de Europeaan vreemd is", u zich heeft aangepast?
Kerstmis is een mooi voorbeeld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 18:07   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De enige mensen die binnen de EU beslissingen kunnen opleggen zijn de individuele staatshoofden van de verschillende EU LANDEN.
Dat was maar om te lachen zeker?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 18:08   #18
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kerstmis is een mooi voorbeeld.
Dat is bachanaal op 24 december met een noodzakelijk hoofddoek - sorry - kerststal om te kunnen genieten?
De steun voor het christendom is de laatste jaren niet door de EU maar de kindjesprutserij gedaald hoor.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 31 oktober 2018 om 18:09.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 18:15   #19
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat was maar om te lachen zeker?
De European Council is de hoogste beslissingsraad binnen de EU.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 19:24   #20
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men vluchtelingen die oppikt zijn in internationale wateren naar Europa moet brengen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men zijn eigen cultuur moet afzweren om de vluchtelingen te behagen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men activiteiten moet aflassen omdat ze de vluchtelingen storen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men zich moet aanpassen naar de cultuur en kledij gewoontes van de vluchtelingen.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men de eigen militairen moet inzetten voor de beveiliging van de eigen bevolking, om dat er tussen de vluchtelingen criminelen en terroristen blijken te zitten.
Nergens zegt de VN of de conventie van Geneve dat men een opendeur beleid moet voeren voor vluchtelingen en gelukszoekers.
Als dat zo is, waarom heeft BDW in godsnaam (of een ander) daar zelfs kritiek op gegeven dan?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be