Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2016, 14:41   #21
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En als België alleen komt te staan ? De absolute vrijheid ? Wat voor U of mij een slechte regeling is is voor anderen dan weer een goede regeling en omgekeerd.Ik vind het leuk dat er in restaurants niet meer mag gerookt worden maar ik begrijp dat veel anderen dat dan weer niet leuk vinden ...Ik zou het leuker vinden mochten we iets harder mogen rijden op de snelweg maar anderen vinden dan weer net het omgekeerde.....en ik heb nooit geweten dat men mijn toestemming heeft gevraagd om regels of wetten te stemmen.....Of dat nu vanuit Europa de Federale regering de Vlaamse of de Brusselse is......
Citaat:
Maar waar denkt U dat het dan wel volmaakt is ?
China ? Rusland ? VS ? Japan ? Nigeria ? Zimbabwe ? Brazilië ? Mexico ? Keuze genoeg zou ik zeggen van paradijzen
Ik ben opzoek gegaan , gevonden een eiland onafhankelijk op alle gebied ,rond de 85.000 inwoners , veel natuur , rust , en een zeer goede infrastructuur van wegen en dergelijke levensomstandigheden... geen Islam en onrust zaaiende culturen aanwezig , voil�* mijn droom gevonden het bestaat, heel simpel ik vertrek binnen paar jaar als het hier onhoudbaar verder bergaf gaat.... ik doe er geen doekje s meer rond iedereen mag het weten.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 16 mei 2016 om 14:42.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 14:54   #22
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En als België alleen komt te staan ? De absolute vrijheid ? Wat voor U of mij een slechte regeling is is voor anderen dan weer een goede regeling en omgekeerd.Ik vind het leuk dat er in restaurants niet meer mag gerookt worden maar ik begrijp dat veel anderen dat dan weer niet leuk vinden ...Ik zou het leuker vinden mochten we iets harder mogen rijden op de snelweg maar anderen vinden dan weer net het omgekeerde.....en ik heb nooit geweten dat men mijn toestemming heeft gevraagd om regels of wetten te stemmen.....Of dat nu vanuit Europa de Federale regering de Vlaamse of de Brusselse is......
Maar waar denkt U dat het dan wel volmaakt is ? China ? Rusland ? VS ? Japan ? Nigeria ? Zimbabwe ? Brazilië ? Mexico ? Keuze genoeg zou ik zeggen van paradijzen
Nog iets , denk maar eens allemaal goed aandachtig na, er staat een zeer groot kapitaal op de spaarboekjes van de Belgen ,,, die ze ieder minuut van de dag kunnen aanslaan als het land failliet gaat ,, als de sociale zekerheid in gedrang komt te staan en ze geen kapitaal meer genoeg hebben om de mensen uit te betalen , door dat ze blijven uitgieten aan immigranten toestromen die ze maar niet willen stopzetten , wat kan het hen schelen , maar de hard werkende burger die met zijn neus tegen zijn pensioen staat als die niet wakker zal zijn zal ie dik de pineut zijn,, wat als geen pensioen en geen spaargeld meer ??. Wie zegt dat dit niet kan gebeuren wie is het Zo Zeker?? wie durft er zijn vingers voor verbranden ?? ze betalen al jaren bepaalde diensten uit de regio magistraten niet meer ....dus?? ik betrouw mijn land niet meer .... en sympathie voor een land die al 25 jaar achteruit bolt waarom zou ik dit moeten opbrengen ?? welke vooruitgang boeken wij hier nu al de laatste 25 jaar ????
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 15:15   #23
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Met zijn allen betalen wij de meeste belastingen in zo een klein landje , en niets maar dan ook niets floreert hier naar behoren.. integendeel , integendeel , we zijn met 50% verarmt qua levensstijl ,, kijk maar eens goed rond hoe wij in de jaren 1990 leefden tegenover nu, de crisis blijft de crisis , al bijna 10 jaar .... inleveringen , besparen , stakingen , afdankingen, niemand ziet nog een toekomst naar behoren, begrotingen die altijd verder tekorten tekenen , ieder jaar na jaar na jaar ,, nooit eens een positief licht op het einde van de tunnel.....ik geloof niet meer in België en zekers niet in Europa .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 16:06   #24
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

... ja Marie ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 18:57   #25
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Met zijn allen betalen wij de meeste belastingen in zo een klein landje , en niets maar dan ook niets floreert hier naar behoren.. integendeel , integendeel , we zijn met 50% verarmt qua levensstijl ,, kijk maar eens goed rond hoe wij in de jaren 1990 leefden tegenover nu, de crisis blijft de crisis , al bijna 10 jaar .... inleveringen , besparen , stakingen , afdankingen, niemand ziet nog een toekomst naar behoren, begrotingen die altijd verder tekorten tekenen , ieder jaar na jaar na jaar ,, nooit eens een positief licht op het einde van de tunnel.....ik geloof niet meer in België en zekers niet in Europa .
Tja, ze hebben nu een nieuwe melkkoe gevonden: buitenlanders die door België heenrijden. Maarrrrr hoorde net dat er minder buitenlandse vrachtwagens heenrijden. Tja, over water kan ook.........
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:04   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik ben opzoek gegaan , gevonden een eiland onafhankelijk op alle gebied ,rond de 85.000 inwoners , veel natuur , rust , en een zeer goede infrastructuur van wegen en dergelijke levensomstandigheden... geen Islam en onrust zaaiende culturen aanwezig , voil�* mijn droom gevonden het bestaat, heel simpel ik vertrek binnen paar jaar als het hier onhoudbaar verder bergaf gaat.... ik doe er geen doekje s meer rond iedereen mag het weten.
Het eerste jaar zal dat heel plezant zijn....het tweede al wat minder en het derde zal je ondervinden dat het daar ook allemaal niet is wat je er van had verwacht en dat het overal wel iets is......en het vierde jaar is de kans groot dat je terug bent
Wie in Europa niet gelukkig is zal dat nergens zijn.....want je rugzakje miserie neem je overal mee.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2016 om 19:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:05   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Tja, ze hebben nu een nieuwe melkkoe gevonden: buitenlanders die door België heenrijden. Maarrrrr hoorde net dat er minder buitenlandse vrachtwagens heenrijden. Tja, over water kan ook.........
Dat is toch zeer goed nieuws ?

Als we nu nog de buitenlander met de gewone wagen van onze baan kunnen afhouden, kunnen de files een beetje dalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:09   #28
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is toch zeer goed nieuws ?

Als we nu nog de buitenlander met de gewone wagen van onze baan kunnen afhouden, kunnen de files een beetje dalen.
Europa opheffen is daarom ook beter, vrij verkeer is blijkbaar niemand meer voorstander van buiten Nederland.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:10   #29
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En toch vind ik Europa een heerlijke zaak. Het is toch fantastisch dat je nu met je auto kan vertrekken en zonder stoppen naar alle windrichtingen kan rijden zonder dat je moet stoppen en als het ware in je achtertuin blijft......Dat je bijvoorbeeld tot aan de Oostenrijkse Alpen kan rijden de Dolomieten en bij jezelf zeggen......dit is ook mijn thuis...dit maakt net als mijn land deel uit van Europa.
Ik voel me triest bij de gedachte dat we ons ooit weer terug zouden moeten plooien op dit lapje grond niet groter als een zakdoek......ik vind het een enge gedachte weer gevangen te moeten zitten tussen Oostende en Aarlen ( en zelfs dit vinden sommigen al te groot die zouden liever tussen Kortrijk en Hasselt blijven)
Ik vind het triest om na maximum 1 uur rijden het risico te lopen dat ik er niet in zou mogen opdat ik mijn rijbewijs ben vergeten bij manier van spreken.

Met deze wil ik absoluut niet zeggen dat Europa volmaakt is.....er is nog oneindig te verbeteren...maar laten we voortbouwen op hetgeen nu al is ....en streven naar meer samenwerking dan terug te gaan naar meer tegenwerking.
Ook als U nu zonder rijbewijs rijdt,
kan men U in nu in een Verenigd Europa Uw eigen straat aan de kant zetten .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:14   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ook als U nu zonder rijbewijs rijdt,
kan men U in nu in een Verenigd Europa Uw eigen straat aan de kant zetten .

Nu in U kan men nu u rijbewijs zonder zetten in een straat ....Is het dat dat je bedoelt ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:20   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Europa opheffen is daarom ook beter, vrij verkeer is blijkbaar niemand meer voorstander van buiten Nederland.
Nederlanders zijn voorstander van vrij verkeer, zolang een ander en mag voor betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:31   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het eerste jaar zal dat heel plezant zijn....het tweede al wat minder en het derde zal je ondervinden dat het daar ook allemaal niet is wat je er van had verwacht en dat het overal wel iets is......en het vierde jaar is de kans groot dat je terug bent
Wie in Europa niet gelukkig is zal dat nergens zijn.....want je rugzakje miserie neem je overal mee.
LOL!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 mei 2016 om 19:31.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:34   #33
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nederlanders zijn voorstander van vrij verkeer, zolang een ander en mag voor betalen.
Wij Nederlanders betalen nu ook voor u Belgen die door Nederland heenrijden, en dit met liefde en plezier. Uw reactie geeft een egoïsme aan welke Europa al heel lang kenmerkt.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 mei 2016 om 19:35.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 20:11   #34
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wij Nederlanders betalen nu ook voor u Belgen die door Nederland heenrijden, en dit met liefde en plezier. Uw reactie geeft een egoïsme aan welke Europa al heel lang kenmerkt.
De Nederlanders kunnen natuurlijk ook een taks opleggen aan de Belgen die door Nederland rijden.

Alleen rijden er veel meer Nederlanders door België naar het Zuiden,
dan dat er Belgen door Nederland naar het Noorden rijden .
Dat weten de Nederlanders ook,
en dat zit hen dwars natuurlijk.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 20:20   #35
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Nederlanders kunnen natuurlijk ook een taks opleggen aan de Belgen die door Nederland rijden.

Alleen rijden er veel meer Nederlanders door België naar het Zuiden,
dan dat er Belgen door Nederland naar het Noorden rijden .
Dat weten de Nederlanders ook,
en dat zit hen dwars natuurlijk.
U vergeet de haven van Antwerpen en meer..
Ook daar kunnen we een leuke extra locale (milieu) heffing toepassen ter compensatie van. Verder kunnen we ook extra vracht binnenhalen in.Rotterdam omdat we goedkoper zijn zonder de heffing over het land.

Verder, de meeste handel is met Duitsland en niet België. Alleen wat vakantiegangers die jullie kunnen vangen, maar steeds meer mensen blijven thuis of gaan naar Duitsland op vakantie met vaak openbaar vervoer.

Verder kunnen we ook specifiek Belgische firma's gaan belasten die gebruik maken van de Nederlandse wegen om geld terug te halen.

Dat zou voor mijn bedrijf wel leuk zijn, gelijk van onze Belgische concurrenten af, die worden een stuk duurder.

Nog wat, vlak voor de grensovergangen zal men op den duur "overlaadcentra" creëren om de fiscus te ontlopen, kwestie van uitrekenen wat goedkoper is.

Maar de vraag is: willen we dat in Europa?
Zoals de geleerde Newton reeds constateerde, actie is gelijk aan min reactie.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 mei 2016 om 20:47.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 21:46   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wij Nederlanders betalen nu ook voor u Belgen die door Nederland heenrijden, en dit met liefde en plezier. Uw reactie geeft een egoïsme aan welke Europa al heel lang kenmerkt.
En waar moeten wij naartoe rijden ? Die ene Belg die richting Denemarken gaat ?


En Nederlanders die met liefde en plezier iets betalen: laat me niet lachen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 21:47   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
U vergeet de haven van Antwerpen en meer..
Ook daar kunnen we een leuke extra locale (milieu) heffing toepassen ter compensatie van. Verder kunnen we ook extra vracht binnenhalen in.Rotterdam omdat we goedkoper zijn zonder de heffing over het land.

Verder, de meeste handel is met Duitsland en niet België. Alleen wat vakantiegangers die jullie kunnen vangen, maar steeds meer mensen blijven thuis of gaan naar Duitsland op vakantie met vaak openbaar vervoer.

Verder kunnen we ook specifiek Belgische firma's gaan belasten die gebruik maken van de Nederlandse wegen om geld terug te halen.

Dat zou voor mijn bedrijf wel leuk zijn, gelijk van onze Belgische concurrenten af, die worden een stuk duurder.

Nog wat, vlak voor de grensovergangen zal men op den duur "overlaadcentra" creëren om de fiscus te ontlopen, kwestie van uitrekenen wat goedkoper is.

Maar de vraag is: willen we dat in Europa?
Zoals de geleerde Newton reeds constateerde, actie is gelijk aan min reactie.
Nederland kan niet zomaar de haven van Antwerpen blokkeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 23:13   #38
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik ben opzoek gegaan , gevonden een eiland onafhankelijk op alle gebied ,rond de 85.000 inwoners , veel natuur , rust , en een zeer goede infrastructuur van wegen en dergelijke levensomstandigheden... geen Islam en onrust zaaiende culturen aanwezig , voil�* mijn droom gevonden het bestaat
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 05:46   #39
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En waar moeten wij naartoe rijden ? Die ene Belg die richting Denemarken gaat ?


En Nederlanders die met liefde en plezier iets betalen: laat me niet lachen.
Wij zijn Noord Europanen en dragen niet de sporen van de corrupte Latijnse cultuur met ons mee.

Verder hebben wij Nederlanders ook handel met Scandinavische landen, vooral de olie en gassector.

Veel last zullen wij niet hebben van de Belgen, de boel is wel eens eerder afgesloten geweest richting het zuiden.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 mei 2016 om 06:12.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 06:05   #40
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wij zijn Noord Europanen en dragen niet de sporen van de corrupte Latijnse cultuur met ons mee.
Daarom dat Nederlanders bij elke vakantie het genot van de latijnse cultuur komen opsnuiven ...

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 17 mei 2016 om 06:05.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be