Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2012, 00:28   #41
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik denk dat er meerdere kierzers zijn met een probleem .

Ik ben vlaming .
Ik sta voor 90 % achter de aanpak van N-va
Ik haat de uitsluiting van bijna 45 % van de vlaamse kierzers N-va + VB
Ik ben tegen extremisme en vind VB te arogant en niet economisch doordacht genoeg.
Ik heb meer voeling voor een België binnen Europa dan voor een onafhankelijk Vlaanderen .
Ik heb een afschuwelijk hekel aan het tweespel van de Tjseeven .
Wat ik van SP en SP-A vind leest U hieronder .
Ik ben zelstandig en de liberalen doen niet voor de inlandse economie .
Bovendien heeft De Croo iets zeer goed gedaan , De stekker eruit getrokken , maardan gaat hij met zijn twee voeten in het water staan om se stekker er weer in te steken , DOM EN GEVAARLIJK

Ik heb geen andere Keuze dan NV-A te stemmen , maar hoop in de grond van mijn hart dat ze de splitsing van België afzweren , en daar nooit een meerderheid voor vinden .

En mijn grootste porbleem . Ik vind het Koningshuis ( al moet het gecontroleerd worden kwa budgetten ) een mooie meerwaarde en goede zaak voor ons land . Omdat er geen enkele kandidaat volledig presidentswaardig is in het hele politieke landschap die de zelfde vrede en verdraagzaamheid kan vertegenwoordigen .
Ik begrijp wat u stelt, mijnheer. Maar deze draad gaat over het volgens de belgicisten alhier door de N-VA "niet willen" deelnemen aan uw huidige federale regeringsmeerderheid. Ik herinner mij niet dat het voorstel van De Wever een splitsing van België inhield, of dat dit tot de voorwaarden van de N-VA behoorde om tot een meerderheid toe te treden.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:29   #42
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Allez, dus even recapituleren:
  • N-VA houdt rechtlijnig vast aan een aantal eisen tijdens de onderhandelingen én doet wel degelijk toegevingen (zie nota BDW).
  • De Franstaligen waren nooit van plan om ook maar iets van het N-VA programma mee uit te voeren.
  • De Franstaligen houden iedereen meer dan een jaar aan het lijntje door toch te "onderhandelen" met de N-VA.
  • Het is allemaal de schuld van de N-VA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Waar zegt Jambon dat het alles of niets is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jambon
Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. En als we geen trendbreuken kunnen realiseren, voeren we liever oppositie.
"wat we onze kiezers hadden beloofd"= het NVAprogramma. Duidelijk toch.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 maart 2012 om 00:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:30   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wil dat aantonen.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...eur-776707.php

Alle mogelijke coalitiepartners waren akkoord dat Bart De Wever informateur werd en bijgevolg kandidaat eerste minister.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:35   #44
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...eur-776707.php

Alle mogelijke coalitiepartners waren akkoord dat Bart De Wever informateur werd en bijgevolg kandidaat eerste minister.
Lees het artikel toch nog maar eens, mijnheer :
(ik citeer)

"La nomination de Bart De Wever comme “informateur” par le roi n'en fait pas automatiquement le prochain Premier ministre belge, puisqu'il a indiqué �* plusieurs reprises avant et après les élections qu'il serait prêt �* céder la place de Premier ministre �* un francophone si cela pouvait renforcer la confiance entre le nord et le sud du pays.

La mission d'informateur ayant été confiée �* Bart De Wever, il se pourrait qu'Elio Di Rupo soit chargé de la mission de formation d'un gouvernement."

Dat is wat ook is gebeurd, en waar Di Rupo van heeft gebruik gemaakt om een voorstel op tafel te leggen waarvan hij wist dat de N-VA het niet kon aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 maart 2012 om 00:36.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:36   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het gaat hier niet om mijn of uw leven, mijnheer.

Waarom stelt u niet dat Di Rupo dan maar dieper had moeten bukken om de N-VA te plezieren ? Vindt u het dan "normaal" dat de Vlamingen steeds moeten toegeven als de Belgische Franstaligen het been stijf houden ?
Dat stelde ik als beter alternatief. Het is blijkbaar een beetje vroeg op de morgen voor U om verder te lezen dan het begin van een zin.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:37   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wilden de Belgische Franstalige partijen het been stijf houden of wilden ze dat niet ? Het antwoord op die vraag is het antwoord op de topicvraag.
Dezelfde vraag mag blijkbaar niet in Uw ogen over de N-VA gesteld worden.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:38   #47
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"wat we onze kiezers hadden beloofd"= het NVAprogramma
Dat is wat jij er van maakt, niet wat Jambon zegt. Waar Jambon het over heeft is een akkoord dat een aantal punten van het N-VA programma realiseert en niet fundamenteel in strijd is met dat programma.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand die in staat is om een computer te gebruiken dat niet zelf kan afleiden, dus ik ga er vanuit dat je gestopt bent met discussiëren en begonnen met trollen.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:39   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wil dat aantonen met feiten.
http://www.bloomberg.com/quote/.BELGGER:IND
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:41   #49
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat stelde ik als beter alternatief. Het is blijkbaar een beetje vroeg op de morgen voor U om verder te lezen dan het begin van een zin.
In uw post 30 stelt u letterlijk :

"It takes two to tango. Dan had N-VA maar dieper moeten bukken om Elio Di Rupo te plezieren, of beter er voor te zorgen dat Elio Di Rupo diep bukte voor Bart De Wever."

Waarom stelt u niet "Dan had Di Rupo maar dieper moeten bukken om de N-VA te plezieren, of beter er voor te zorgen dat De Wever diep bukte voor Elio Di Rupo" ?

Ik bedoel : u blijkt het zeer normaal te vinden dat het de N-VA cq. De Wever (zeg maar de Vlamingen) moesten zijn die toegaven aan de Franstaligen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:42   #50
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dezelfde vraag mag blijkbaar niet in Uw ogen over de N-VA gesteld worden.
Ze mag, maar dan moet ze ook mogen gesteld worden over de Belgische Franstalige partijen, en dat is wat ik doe.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:43   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Lees het artikel toch nog maar eens, mijnheer :
(ik citeer)

"La nomination de Bart De Wever comme “informateur” par le roi n'en fait pas automatiquement le prochain Premier ministre belge, puisqu'il a indiqué �* plusieurs reprises avant et après les élections qu'il serait prêt �* céder la place de Premier ministre �* un francophone si cela pouvait renforcer la confiance entre le nord et le sud du pays.

La mission d'informateur ayant été confiée �* Bart De Wever, il se pourrait qu'Elio Di Rupo soit chargé de la mission de formation d'un gouvernement."

Dat is wat ook is gebeurd, en waar Di Rupo van heeft gebruik gemaakt om een voorstel op tafel te leggen waarvan hij wist dat de N-VA het niet kon aanvaarden.
Ik stel gewoon dat hij alle kansen gekregen heeft om premier te zoeken en een coalitie te leiden. U argumenteert nog eens extra dat hij dat nooit wou. Waarom start U een topic met een vraag waar U zelf de antwoorden op geeft ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:45   #52
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat vindt u daar over uw bewering dat de Belgische Franstalige partijen geen coalitie wilden zonder de N-VA ? Of over uw bewering dat enkel de PS en in mindere mate Ecolo/Groen opgelucht waren dat er een optie kwam om zonder N-VA te gaan ? Of over uw bewering dat Didier Reynders nu premier in lopende zaken zou zijn ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 maart 2012 om 00:45.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:47   #53
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik stel gewoon dat hij alle kansen gekregen heeft om premier te zoeken en een coalitie te leiden. U argumenteert nog eens extra dat hij dat nooit wou. Waarom start U een topic met een vraag waar U zelf de antwoorden op geeft ?
It takes two to tango, zoals u zelf zegt. Als de Belgische Franstalige partijen niet met de N-VA in zee willen, dan heeft De Wever zero kans om een coalitie met hen te leiden, nietwaar.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:47   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
In uw post 30 stelt u letterlijk :

"It takes two to tango. Dan had N-VA maar dieper moeten bukken om Elio Di Rupo te plezieren, of beter er voor te zorgen dat Elio Di Rupo diep bukte voor Bart De Wever."

Waarom stelt u niet "Dan had Di Rupo maar dieper moeten bukken om de N-VA te plezieren, of beter er voor te zorgen dat De Wever diep bukte voor Elio Di Rupo" ?

Ik bedoel : u blijkt het zeer normaal te vinden dat het de N-VA cq. De Wever (zeg maar de Vlamingen) moesten zijn die toegaven aan de Franstaligen.
Ik vind het normaal dat de Vlamingen het initiatief nemen, zij vormen de meerderheid. Het is Bart De Wever die de boel heeft gekeerd en nu zitten we opgescheept met Di Rupo I.

Wat U argumenteert is weerom dat het initiatief moet komen van Elio Di Rupo. Tegelijk zit je te argumenteren dat N-VA wil zou gewild hebben. Ik begin echt te vermoeden dat er bij U zaken verloren gaan in de vertaling.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 maart 2012 om 00:49.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:47   #55
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Dat is wat jij er van maakt, niet wat Jambon zegt. Waar Jambon het over heeft is een akkoord dat een aantal punten van het N-VA programma realiseert en niet fundamenteel in strijd is met dat programma.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand die in staat is om een computer te gebruiken dat niet zelf kan afleiden, dus ik ga er vanuit dat je gestopt bent met discussiëren en begonnen met trollen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Moet ik uw vraag werkelijk ernstig nemen ? Als ik van u anderhalf jaar lang hoor welke uw absolute minimumvoorwaarden zijn, en ik leg een voorstel op tafel dat niet eens aan de helft daarvan voldoet, dan weet ik met stellige zekerheid dat u mijn voorstel niet zult aanvaarden. Tja, tenzij u iemand zou zijn als Beke, natuurlijk. Maar u weet zeer goed dat De Wever en de N-VA te beginselvast was gebleken om hun kar te keren bij de minste tegenwind : zij hielden het been stijf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jambon:
Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. En als we geen trendbreuken kunnen realiseren, voeren we liever oppositie.
nergens spreekt hij over
Citaat:
een akkoord dat een aantal punten van het N-VA programma realiseert en niet fundamenteel in strijd is met dat programma.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 maart 2012 om 00:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:51   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
It takes two to tango, zoals u zelf zegt. Als de Belgische Franstalige partijen niet met de N-VA in zee willen, dan heeft De Wever zero kans om een coalitie met hen te leiden, nietwaar.
Als het niet met de goesting is, dan is het tegen de goesting. Zoals nu de huidige coalitie er onder externe druk is gekomen. Tegen de goesting maar dat wordt enkel nog maar verwoord door de partijvoorzitters, in het bijzonder door Wouter Beke.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:51   #57
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind het normaal dat de Vlamingen het initiatief nemen, zij vormen de meerderheid. Het is Bart De Wever die de boel heeft gekeerd en nu zitten we opgescheept met Di Rupo I.

Wat U argumenteert is weerom dat het initiatief moet komen van Elio Di Rupo I. Tegelijk zit je te argumenteren dat N-VA wil zou gewild hebben. Ik begin echt te vermoeden dat er bij U zaken verloren gaan in de vertaling.
Het allereerste "initiatief" kwam van De Wever : zijn onverwacht compromisvoorstel. Het werd meteen afgeschoten, nog voor men het had kunnen lezen. Daarna heeft hij geen enkele daadwerkelijke kans meer gehad.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 maart 2012 om 00:55.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:53   #58
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Goede nacht verder.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:53   #59
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
nergens spreekt hij over
Evenmin spreekt hij ergens over het volledige partijprogramma van de N-VA, trol.

Laatst gewijzigd door mkb : 21 maart 2012 om 00:54.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:54   #60
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als het niet met de goesting is, dan is het tegen de goesting. Zoals nu de huidige coalitie er onder externe druk is gekomen. Tegen de goesting maar dat wordt enkel nog maar verwoord door de partijvoorzitters, in het bijzonder door Wouter Beke.
De Belgische Franstalige partijen wilden geen coalitie vormen met de N-VA, mijnheer. Noch met, noch tegen de goesting. Noch onder druk van wie of wat dan ook, trouwens.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be