Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2012, 10:00   #81
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik weet niet of je veel reist, maar ik hoop voor jou dat je nooit in een ziekenhuis terecht komt waar ze blij zijn dat er altijd water uit de kraan komt en waar de stroom om de zoveel tijd uitvalt.
Je weet dan niet hoe blij je bent dat die moslim je verzorgt, vers water brengt en zelfs een boek van bij zijn thuis om te lezen.
En ja het zal je verwonderen, maar de extreme moslims zijn maar enkelingen, die de boel verzieken voor iedereen en door de gewone moslim net zo veracht word als door ons.
Gezien de manier waarop muzelmensen de man/vrouw verhouding bekijken, gezien de mannen zelfs weigeren om hun bevallende vrouw te laten bijstaan door een mannelijke gynaecoloog, heb ik weldegelijk een probleem om me in Belgie/Europa te laten bijstaan door een mannelijke moslim ja.
Ik heb geen probleem met gediplomeerde vrouwelijke moslims, als ze zich tenminste houden aan de hygienisch normen van de kliniek, en niet - zoals in vb. nederland - dat ze speciale voorwaarden eisen (het recht om lange mouwen te dragen ipv armen tot de elleboog telkens te ontsmetten) die indruisen tegen de hygiene.


Ik wil als patient namelijk niet behandeld worden als minderwaardige "vrouw", maar als evenwaardige patient.

En indien ik me in islamitische gebieden begeef en daar een gezondheidsprobleem krijg, zal ik me - uiteraard - volledig aanpassen en me neerleggen bij de daar bestaande situatie. Dit wil echter niet zeggen dat ik die islamitische normen hier wil geïmporteerd zien.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 10:16   #82
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het een of ander akkoord dat mekaars diploma's erkent, lijkt mij onvoldoende om te besluiten wat jij besluit.

Die stelling is enkel maar gebaseerd op wat ik gezien heb in mijn vakgebied.

.
De stelling in mijn vakgebied en gebaseerd op wat ik gezien heb in mijn vakgebied en in verschillende landen, vertelt mij dat veel Belgische diploma's ook overroepen zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 10:23   #83
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gezien de manier waarop muzelmensen de man/vrouw verhouding bekijken, gezien de mannen zelfs weigeren om hun bevallende vrouw te laten bijstaan door een mannelijke gynaecoloog, heb ik weldegelijk een probleem om me in Belgie/Europa te laten bijstaan door een mannelijke moslim ja.
Ik heb geen probleem met gediplomeerde vrouwelijke moslims, als ze zich tenminste houden aan de hygienisch normen van de kliniek, en niet - zoals in vb. nederland - dat ze speciale voorwaarden eisen (het recht om lange mouwen te dragen ipv armen tot de elleboog telkens te ontsmetten) die indruisen tegen de hygiene.


Ik wil als patient namelijk niet behandeld worden als minderwaardige "vrouw", maar als evenwaardige patient.

En indien ik me in islamitische gebieden begeef en daar een gezondheidsprobleem krijg, zal ik me - uiteraard - volledig aanpassen en me neerleggen bij de daar bestaande situatie. Dit wil echter niet zeggen dat ik die islamitische normen hier wil geïmporteerd zien.
Geef eens één voorbeeld waar jij als vrouw, door een moslima of moslim arts op een andere manier behandeld bent, als door een vrijzinnige of Christelijke arts.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 14:07   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik weet niet of je veel reist, maar ik hoop voor jou dat je nooit in een ziekenhuis terecht komt waar ze blij zijn dat er altijd water uit de kraan komt en waar de stroom om de zoveel tijd uitvalt.
Je weet dan niet hoe blij je bent dat die moslim je verzorgt, vers water brengt en zelfs een boek van bij zijn thuis om te lezen.
Ik ben voor mijn werk een aantal malen in diverse ontwikkelingslanden geweest, en geloof me, ik ging ook achter het hoekje kijken ginder.

Maar toch is dit niet terzake in deze discussie.

We kunnen begod een fatsoenlijk georganiseerd land zijn, als de politici een beetje zouden willen. Zodat er huisartsen, ziekenhuizen, overheidsdiensten ... zijn die de gewone m/v van de straat simpelweg in al zijn nuances kunnen verstaan en begrijpen.

En als je naar het buitenland reist, dan zijn er mogelijkheden. Waarvan één allernoodzakelijkst: een goede bijstandsverzekering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En ja het zal je verwonderen, maar de extreme moslims zijn maar enkelingen, die de boel verzieken voor iedereen en door de gewone moslim net zo veracht word als door ons.
Wil je stoppen met hautain of schoolmeesterachtig te doen met je "het zal je verwonderen"? Er is wellicht niemand, maar dan ook niemand op dit forum die gelooft dat elke moslim een terrorist is.

(tenzij ze met een vlag aan het Centraal Station in Brussel een foto willen nemen; dan moeten ze gearresteerd worden; maar niet door 'enkelingen', wel op bevel van een burgemeester en door democratisch geïnspireerde flikken)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 14:09   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De stelling in mijn vakgebied en gebaseerd op wat ik gezien heb in mijn vakgebied en in verschillende landen, vertelt mij dat veel Belgische diploma's ook overroepen zijn.
Dan moeten we dringend een mail of fax sturen naar het Portugese ministerie van Gezondheid: "let op met onze verpleegsters" ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 17:26   #86
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan moeten we dringend een mail of fax sturen naar het Portugese ministerie van Gezondheid: "let op met onze verpleegsters" ?

.
Nee, dat is mijn vakgebied niet, maar van technische hoogstandjes zou ik je wel iets kunnen vertellen.
Trouwens ik heb in deze draad al verteld dat de verpleegsters en verplegers ondanks alle tijdsdruk, fantastisch werk afleveren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 17:43   #87
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voor mijn werk een aantal malen in diverse ontwikkelingslanden geweest, en geloof me, ik ging ook achter het hoekje kijken ginder.

Maar toch is dit niet terzake in deze discussie.

We kunnen begod een fatsoenlijk georganiseerd land zijn, als de politici een beetje zouden willen. Zodat er huisartsen, ziekenhuizen, overheidsdiensten ... zijn die de gewone m/v van de straat simpelweg in al zijn nuances kunnen verstaan en begrijpen.

En als je naar het buitenland reist, dan zijn er mogelijkheden. Waarvan één allernoodzakelijkst: een goede bijstandsverzekering.



Wil je stoppen met hautain of schoolmeesterachtig te doen met je "het zal je verwonderen"? Er is wellicht niemand, maar dan ook niemand op dit forum die gelooft dat elke moslim een terrorist is.

(tenzij ze met een vlag aan het Centraal Station in Brussel een foto willen nemen; dan moeten ze gearresteerd worden; maar niet door 'enkelingen', wel op bevel van een burgemeester en door democratisch geïnspireerde flikken)

.
Het zal je verwonderen, dat het mij verwondert dat jij de uitdrukking "het zal je verwonderen" een hautaine of schoolmeesterachtige uitdrukking vind.

Er zijn hier op het forum zelfs mensen die geloven, dat er geen authentieke Vlaamse moslims bestaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 18:00   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Vlaamse moslims wel, maar laat dat 'authentiek' maar rustig achterwege, want daar is niets 'authentiek' aan.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 18:54   #89
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
En hoewel de lonen niet van de hoogste zijn zijn ze alleszins minstens even hoog als een sociale uitkering.
En dan zijt ge verbaast dat ge niemand vindt en op den duur iedereen gaat lopen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 19:00   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan moeten we dringend een mail of fax sturen naar het Portugese ministerie van Gezondheid: "let op met onze verpleegsters" ?

.
De opleiding burgerlijk ingenieur is ook niet meer wat ze geweest is hoor. Afschaffen toelatingsexamen en bachelor master hervorming is vergezeld geweest van een serieus niveauverlagingske om de centjes te laten binnenstromen bij de departementen.

De mannen die 10 jaar geleden afgestudeerd zijn,zijn echt top. Maar de huidige generatie...brrr
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 08:37   #91
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En dan zijt ge verbaast dat ge niemand vindt en op den duur iedereen gaat lopen
Wat me verbaast is het feit dat men die wantoestanden laat aanslepen. Ze hoeven daarom nog niet de lonen te verhogen maar wel de sociale uitkeringen verlagen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be