Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 18:36   #1
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard Dodentocht op zijn einde vandaag

http://www.deredactie.be/permalink/1.1399046

De dodentocht gisteren en vandaag.



Onvoorbereid, met reeds spierpijn van een looptocht dezelfde week en met niet ingelopen schoenen vandaag van 9u s avonds tot 6u vanochtend (wat een recepy voor desaster is denk ik ). K kan bevestigen met blaren zo groot als mijn halve voet & beenspieren die het stappen niet meer willen doen door komplete verzuring dat t onvoorbereid toch loodzwaar zal zijn als je niet wandeltochten doet in de rest van het jaar.

Wel goede conditietraining allesinds en je schoenen zullen wel ingelopen zijn!


K moet zeggen dat ik toch sceptisch ben tegenover de zeveraars die zeggen dat ze dit onvoorbereid doen en uitlopen.
1. Ongetrainde spieren voor wandelen houden het volgens mij niet uit voorbij de 50 km, als je 5 minuten zit dan treed de verzuring op en zal je in veel gevallen niet meer normaal kunnen stappen (meer half manken doordat je spieren samentrekken)

2. Je voeten krijgen zowizo zware blaren als je niet gewoon bent van te stappen (zelf in de scouts geweest te zijn en lange tochten af te leggen vroeger had ik nooit blaren omdat mijn voeten het gewoon werden om lang te stappen, die scoutsjaren zijn nu wel al een tijdje voorbij heb ik gemerkt)

3. Als je in de scouts bent of in de chiro bent dan lieg je als je zegt dat je dit onvoorbereid doet, want stappen in de chiro en scouts is deel van je scoutskamp en veel van je activiteiten (tenzij je in een speciale chiro/scouts zit waar stappen & tochten bijna nooit gebeuren, maar dat zou me verbazen)

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 11 augustus 2012 om 18:54.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 19:13   #2
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Hoeveel doden doen effectief mee? Is zatlap en kiezerbedrieger Daerden een van de deelnemers?

Bon zijn revisorenkantoor hoeft geen reclame - zij parasiteren op kosten van de staat, de Vlaamse belastingsbetaler vooral.

Ik moet toegeven dat als ik 45km of ietske meer stap dat het genoeg geweest is.

Proficiat aan alle deelnemers en vooral diegenen die de eindstreep halen. Respect! (Niks met looney left George Galloway te maken nb)
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 19:18   #3
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

11.000 deelnemers dacht ik, doden vallen er meestal niet (enkel uitzonderlijk, meer op de weg naar huis dat ongevallen gebeuren eigenlijk).

Zatlappen viel wel mee die vallen snel af

45 km, is dat als getrainde wandelaar of als leek?


Ik heb t meer respect gekregen eigenlijk voor de mannen met zware blessures vanaf 30 km die dan toch nog 70 km uitstappen, ik kan je zeggen dat met zware blessures of spierpijnen dat iedere 5 km op 10 km begint te lijken en voor die mannen / vrouwen is t mentale aspect van tijd dan nog erger: t feit dat ze trager stappen maakt t een vicieuze cirkel, ze doen langer over de afstanden en mogen langer pijn lijden tot iedere volgende checkpoint. t kan zijn dat ze 23u mogen stappen zelfs

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 11 augustus 2012 om 19:33.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 07:31   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Welk politiek punt (we zitten in het forumonderdeel 'binnenlandse pollentiek') zit aan deze draad geknoopt ?

Overigens:
- respect voor wie het kan, die 100 km
- minachting voor wie daaraan begint zonder behoorlijke training vooraf
- medelijden voor de domheid van wie toch iets (maar wat en aan wie?) wil bewijzen, door na kwetsuren (is iets anders dan vermoeidheid) toch door te stappen. Willen ze echt een ticketje om binnen een paar jaar dan een kunstknie, nieuwe heup, othopedische schoenen te mogen gaan halen via de ziekenkas?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 07:36   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Toen ik de titel van de topic zag, hoopte ik even dat Di Rupo I gevallen was.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 07:37   #6
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Welk politiek punt (we zitten in het forumonderdeel 'binnenlandse pollentiek') zit aan deze draad geknoopt ?

Wel, ik dacht dat deze draad ging over binnenlandse gebeurtenissen of nieuws? Dit is er een binnenlandse gebeurtenis veronderstel ik?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Welk politiek punt (we zitten in het forumonderdeel 'binnenlandse pollentiek') zit aan deze draad geknoopt ?

Overigens:

- minachting voor wie daaraan begint zonder behoorlijke training vooraf
- medelijden voor de domheid van wie toch iets (maar wat en aan wie?) wil bewijzen, door na kwetsuren (is iets anders dan vermoeidheid) toch door te stappen. Willen ze echt een ticketje om binnen een paar jaar dan een kunstknie, nieuwe heup, othopedische schoenen te mogen gaan halen via de ziekenkas?

.
Tss, is dit de typische forumpraat? Commentaar van uit de luie zetel ... alvast bedankt voor de gemakkelijk minachting uit je luie bureaustoel

100 km tocht staat voor mij voor mensen met doorzetting, mensen met karakter die ondanks een beetje of zeer veel pijn toch kunnen doorzetten en niet het type mensen dat ligt te janken omdat ze een klein splintertje hebben. Mensen die 10 km extra stappen naar een volgende checkpoint terwijl ze eigenlijk bij de vorige opgegeven zouden moeten hebben, t kweekt een beetje karakter (met of zonder voorbereiding)

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 12 augustus 2012 om 07:51.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 08:17   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

@Europese Vlaming

Je maakt me heel erg boos, omdat je op misleidende manier de belangrijkste zin in mijn quoot weglaat. Zoiets doen normaal gesproken enkel oplichters en bedriegers.

Die zin is:
- respect voor wie het kan, die 100 km



Verder veronderstel je verkeerd: het gaat in dit forum niet over 'gebeurtenissen en nieuws', maar over politieke gebeurtenissen en over politiek nieuws.
En er is wel degelijk een deelforum, genaamd 'koeien en kalveren', om een beetje zever in de rand te kunnen verkopen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 09:25   #8
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Toch eventjes bijlichten als medewerker van het Rode Kruis die jaarlijks meedoet in de hilppost te Ruisbroek (30 km).

- De meeste mensen met blaren en stijve spieren hebben dat om verschillende redenen. Sommigen hebben geen ingelopen schoeisel, anderen dragen een korte broek 's nachts (dom omdat je spieren gevaarlijk snel afkoelen = kramp), ik heb mensen zien lopen op blote voeten of sandalen, enz...

Al bij al niet zo slim en zwaar onderschat is vaak wat ze zelf zeggen.

Je kan het echter wel uitdoen met weinig of geen voorbereiding. Ikzelf ben ooit 2 keer op bedevaart geweest naar Scherpenheuvel en terug (60 km per keer, dus 120 km in totaal) te voet zonder voorbereiding en had geen last van spierstijfheid of blaren. Ik had echter wel goed schoeisel, een broek waar je eventueel de pijpen af kon doen of terug aandoen en goeie kousen. Zoiets is verdomd handig.

En als bewijs dat je het onvoorbereid kan doen: Mijn ex - lief heeft dit jaar voor het eerst meegedaan zonder oefeningen (en heeft nooit in een jeugdbeweging of iets dergelijks gezeten) en deed het toch uit in een verdomd goed tempo (om half 3 was ze terug in Bornem).
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 09:31   #9
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht

45 km, is dat als getrainde wandelaar of als leek?
Tja ik beschouw mezelf toch als leek... ben sowieso geen getrainde wandelaar.

Ok, die 40km+ wandelingen zijn meestal in de bergen, soms 'off trail' - te weinig naar mijn goesting ik hou echt van cross-country in de puurste zin; in de Falklands heb ik echt genoten van echt vrij zijn om te gaan waar ik wou. Begrijp me niet verkeerd - op vele plaatsen is het gewoon nodig om mensen te verplichten om op het pad te blijven, anders blijft er niks meer over van de natuur dan een grote modderput. Maar als ik ergens ben waar hetkan en mag dan hou ik echt van offroaden als het ware...

Dus misschien zou ik 55 of 60km over een vrij platte parcours kunnen doen. Maar honderd km - pff echt chapeau.


Citaat:
Ik heb t meer respect gekregen eigenlijk voor de mannen met zware blessures vanaf 30 km die dan toch nog 70 km uitstappen, ik kan je zeggen dat met zware blessures of spierpijnen dat iedere 5 km op 10 km begint te lijken en voor die mannen / vrouwen is t mentale aspect van tijd dan nog erger: t feit dat ze trager stappen maakt t een vicieuze cirkel, ze doen langer over de afstanden en mogen langer pijn lijden tot iedere volgende checkpoint. t kan zijn dat ze 23u mogen stappen zelfs
Tja ik moet zeggen dat 24u mij meer dan voldoende lijkt... Maar mijn spieren/huid/allerlei andere dingen zouden het laten afweten vrees ik.

Natuurlijk is het mentale aspect zeer belangrijk. Ik heb meestal het voordeel dat ik 'moet' - anders ben ik in de wildernis zonder steun, of nog erger worden de autoriteiten opgetrommeld om mij te zoeken omdat ik niet ben waar ik zou moeten zijn.

Hoe dan ook 100 km - respect!
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:20   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Maar oeistmogelijk om op de Islas Malvinas of de Falklands te geraken, en om wat te doen. Zo'n vergeetput.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 14:06   #11
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
@Europese Vlaming

Je maakt me heel erg boos, omdat je op misleidende manier de belangrijkste zin in mijn quoot weglaat. Zoiets doen normaal gesproken enkel oplichters en bedriegers.

Die zin is:
- respect voor wie het kan, die 100 km


Verder veronderstel je verkeerd: het gaat in dit forum niet over 'gebeurtenissen en nieuws', maar over politieke gebeurtenissen en over politiek nieuws.
En er is wel degelijk een deelforum, genaamd 'koeien en kalveren', om een beetje zever in de rand te kunnen verkopen.

.
Neen, met die zin ben ik akkoord. Dus waarom zou ik ze in mijn quoot opnemen, ik reageer op de 2 andere zinnen die je er zet die toch wel tegen de borst stoten.

Ja van t deelforum heb je gelijk zie ik nu, er staat bij binnenland inderdaad "politiek" vermeld. Ik wist niet echt waar ik het moest plaatsen, ik zocht naar een "sport" deelforum en omdat het recent nieuws op het journaal is dacht ik gewoon dat het een binnenlands evenement is. Maar inderdaad niet politiek, mijn excuses aan de moderator voor mijn vergissing

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Toch eventjes bijlichten als medewerker van het Rode Kruis die jaarlijks meedoet in de hilppost te Ruisbroek (30 km).

- De meeste mensen met blaren en stijve spieren hebben dat om verschillende redenen. Sommigen hebben geen ingelopen schoeisel, anderen dragen een korte broek 's nachts (dom omdat je spieren gevaarlijk snel afkoelen = kramp), ik heb mensen zien lopen op blote voeten of sandalen, enz...

Al bij al niet zo slim en zwaar onderschat is vaak wat ze zelf zeggen.

Je kan het echter wel uitdoen met weinig of geen voorbereiding. Ikzelf ben ooit 2 keer op bedevaart geweest naar Scherpenheuvel en terug (60 km per keer, dus 120 km in totaal) te voet zonder voorbereiding en had geen last van spierstijfheid of blaren. Ik had echter wel goed schoeisel, een broek waar je eventueel de pijpen af kon doen of terug aandoen en goeie kousen. Zoiets is verdomd handig.

En als bewijs dat je het onvoorbereid kan doen: Mijn ex - lief heeft dit jaar voor het eerst meegedaan zonder oefeningen (en heeft nooit in een jeugdbeweging of iets dergelijks gezeten) en deed het toch uit in een verdomd goed tempo (om half 3 was ze terug in Bornem).
K weet het zo niet, k kan moeilijk geloven dat je 100 km binnen de 24u kan doen als je 1 jaar of meer nooit meer dan 3 km doet. Ikzelf doe soms fietstochten meer dan 100 km en dat zijn toch volledig andere spieren die je traint. Om het nipt uit te lopen moet je minimum 4.16 km/u stappen, maar als je t realistisch wil doen dan moet je t op bijna 5 km/u of meer doen omdat je dan pauzes om te eten + drinken bijvullen + voeten verzorgen kunt bijnemen. En k weet t niet of dit ieder jaar is, maar de eerste keer dat ik hieraan meedoe vond ik de rij waar je in stapt toch nogal iets anders dan een gewone wandeling gezien je je tempo moet aanpassen aan de rij waarin je stapt (wil je niet dat je continue tegen de hiellen van je voorganger loopt of de mense achter je tegen jou drummen). Ik had eigenlijk gedacht dat de dodentocht meer uit elkaar zou gaan naargelang de tocht verder ging, maar na 9u stappen was het nog altijd in een rij stappen

Blaren krijg je inderdaad door niet ingelopen schoenen of schoenen die miss wel ingelopen zijn maar slechte zolen/... hebben zoals je zegt. Maar ook natte voeten (mogelijks van zweet in bottinen bv), ... kunnen een rol spelen.

Het enige punt dat in het verhaal niet klopt (wat ik denk tenminste) is ongetrainde spieren voor te wandelen. Met ongetrainde spieren treed verzuring sneller op, zelfs als je geen korte broek draagt (maar lange training zoals ik deed). Enige remedie hiervoor is zorgen dat je niet of bijna niet stopt met stappen en zeker niet te veel pauzes langer dan 5 min neemt, die pauze die we namen om blaren te verzorgen heeft onze ongetrainde wandelbenen letterlijk mank gemaakt. Maar op een bepaald punt kom je die verzuring toch tegen denk ik, is het niet op 30 km dan is het op 50 km

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 12 augustus 2012 om 14:17.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 14:12   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Neen, met die zin ben ik akkoord. Dus waarom zou ik ze in mijn quoot opnemen, ik reageer op de 2 andere zinnen die je er zet die toch wel tegen de borst stoten.

...
Een beetje koppig ja ?
Een goede raad: doe dat nooit meer.
Je vervalst de nuance die de oorspronkelijke forummer er in wou steken.

Een beetje intellectuele eerlijkheid aub.

Passages die niets met de zaak te maken hebben, kan je weglaten, maar dan vestig je daar duidelijk de aandacht op. Zoals ik nu doe.
D�*t is forum-etiquette.



.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 14:15   #13
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Toen ik de titel van de topic zag, hoopte ik even dat Di Rupo I gevallen was.
Dat zal voor 14 oktober zeker niet gebeuren.
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 15:07   #14
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht


K weet het zo niet, k kan moeilijk geloven dat je 100 km binnen de 24u kan doen als je 1 jaar of meer nooit meer dan 3 km doet. Ikzelf doe soms fietstochten meer dan 100 km en dat zijn toch volledig andere spieren die je traint. Om het nipt uit te lopen moet je minimum 4.16 km/u stappen, maar als je t realistisch wil doen dan moet je t op bijna 5 km/u of meer doen omdat je dan pauzes om te eten + drinken bijvullen + voeten verzorgen kunt bijnemen. En k weet t niet of dit ieder jaar is, maar de eerste keer dat ik hieraan meedoe vond ik de rij waar je in stapt toch nogal iets anders dan een gewone wandeling gezien je je tempo moet aanpassen aan de rij waarin je stapt (wil je niet dat je continue tegen de hiellen van je voorganger loopt of de mense achter je tegen jou drummen). Ik had eigenlijk gedacht dat de dodentocht meer uit elkaar zou gaan naargelang de tocht verder ging, maar na 9u stappen was het nog altijd in een rij stappen

Blaren krijg je inderdaad door niet ingelopen schoenen of schoenen die miss wel ingelopen zijn maar slechte zolen/... hebben zoals je zegt. Maar ook natte voeten (mogelijks van zweet in bottinen bv), ... kunnen een rol spelen.

Het enige punt dat in het verhaal niet klopt (wat ik denk tenminste) is ongetrainde spieren voor te wandelen. Met ongetrainde spieren treed verzuring sneller op, zelfs als je geen korte broek draagt (maar lange training zoals ik deed). Enige remedie hiervoor is zorgen dat je niet of bijna niet stopt met stappen en zeker niet te veel pauzes langer dan 5 min neemt, die pauze die we namen om blaren te verzorgen heeft onze ongetrainde wandelbenen letterlijk mank gemaakt. Maar op een bepaald punt kom je die verzuring toch tegen denk ik, is het niet op 30 km dan is het op 50 km
Ik wandelde 60 km zonder enige oefening, met om ongeveer 10 kilometer een pauze van een halfuur (eigenlijk was dat dodelijker voor mij dan dat wandelen zelf). Mijn wandeltempo lag ook hoger dan de gemiddelde bedevaarder, dus ik moest me ook inhouden.

Ik denk dat volledig onvoorbereid je de dodentocht moeilijker (maar misschien niet onmogelijk, dat hangt af van mens tot mens) is om uit te doen. Doch, enige voorbereiding is misschien een goed idee.

Ik speel met het idee om volgend jaar mee te gaan doen, en als voorbereiding denk ik nog eens de volledige bedevaart naar Scherpenheuvel mee te doen ook (al hangt er het vanaf ivm eventuele examens).
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 19:28   #15
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik wandelde 60 km zonder enige oefening, met om ongeveer 10 kilometer een pauze van een halfuur (eigenlijk was dat dodelijker voor mij dan dat wandelen zelf). Mijn wandeltempo lag ook hoger dan de gemiddelde bedevaarder, dus ik moest me ook inhouden.

Ik denk dat volledig onvoorbereid je de dodentocht moeilijker (maar misschien niet onmogelijk, dat hangt af van mens tot mens) is om uit te doen. Doch, enige voorbereiding is misschien een goed idee.

Ik speel met het idee om volgend jaar mee te gaan doen, en als voorbereiding denk ik nog eens de volledige bedevaart naar Scherpenheuvel mee te doen ook (al hangt er het vanaf ivm eventuele examens).
Ja, was dat niet ook een probleem? Ideaal is dat je op je eigen tempo kan stappen, als je te traag stapt kan t ook vermoeiend zijn heb ik gemerkt

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 12 augustus 2012 om 19:30.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 21:23   #16
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar oeistmogelijk om op de Islas Malvinas of de Falklands te geraken, en om wat te doen. Zo'n vergeetput.

.
Zalig plekje de Falklands (de Islas Malvinas bestaan enkel inde hoofden van Argentijnse aanschlussers). Ge kunt vliegen vanuit Punta Arenas (Chile) of vanuit Brize Norton in Engeland. Die laatste is een militaire vlucht.

De mensen zijn daar super vriendelijk - en de landschappen zijn prachtig. En ze hebben daar veel pinguins en andere zeevogels. Echt een aanrader.
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 21:24   #17
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ja, was dat niet ook een probleem? Ideaal is dat je op je eigen tempo kan stappen, als je te traag stapt kan t ook vermoeiend zijn heb ik gemerkt
Awel dat vind ik ook. Ik heb echt moeite om trager te lopen dan mijn 'natuurlijke' tempo.
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be