Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2016, 17:58   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En die migranten die we gaan nodig hebben om de sociale zekerheid in stand te houden gaan op hun beurt nog meer migranten nodig hebben om bij te dragen voor HUN sociale zekerheid. Wanneer houdt het op?

Ik zie een daling van het bevolkingsaantal eerder als iets positiefs.
Ik ook.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 18:01   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

"We hebben meer immigranten nodig om vergrijzing tegen te gaan"

Marktkramers gaan het graag horen....

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...onthoofd.dhtml
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 18:07   #63
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ook.
Zolang de anderen maar voor die daling zorgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 23:47   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Misschien de 320 Christelijke Syriërs !
Ontkent u dat mensen van een christelijke achtergrond zich makkelijker integreren dan moslims?

In het verleden hebben we hier immers al Italiaanse, Spaanse, Griekse migranten gekend. Vergelijk dat met de Turkse en Marokkaanse migranten die rond dezelfde tijd zijn binnengekomen. Doe eens de oefening en je weet zo wie integreert en wie niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 17:21   #65
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ontkent u dat mensen van een christelijke achtergrond zich makkelijker integreren dan moslims?

In het verleden hebben we hier immers al Italiaanse, Spaanse, Griekse migranten gekend. Vergelijk dat met de Turkse en Marokkaanse migranten die rond dezelfde tijd zijn binnengekomen. Doe eens de oefening en je weet zo wie integreert en wie niet.
Mocht je al eens in Italië, Spanje, Griekenland, Turkijë of Marokko geweest zijn dan zou zelfs iemand met enorme oogkleppen zoals jij toch een ietsie pietsie verschil in cultuur hebben opgemerkt. En ook een Syrische christen leeft binnen een moslimcultuur, zelfs indien Syrië ten onrechte pretendeerde neutraal te zijn.

Ik denk overigens dat een Nederlandse, of godbetert een Griekse, atheïst véél beter integreert dan een Syrische christen.

Wat je stelling, gebaseerd op geloof, onderuit haalt.

In plaats van oefeningen voor te schrijven zou je beter soms of beter altijd zelf de oefening maken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:42   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Mocht je al eens in Italië, Spanje, Griekenland, Turkijë of Marokko geweest zijn dan zou zelfs iemand met enorme oogkleppen zoals jij toch een ietsie pietsie verschil in cultuur hebben opgemerkt. En ook een Syrische christen leeft binnen een moslimcultuur, zelfs indien Syrië ten onrechte pretendeerde neutraal te zijn.

Ik denk overigens dat een Nederlandse, of godbetert een Griekse, atheïst véél beter integreert dan een Syrische christen.

Wat je stelling, gebaseerd op geloof, onderuit haalt.

In plaats van oefeningen voor te schrijven zou je beter soms of beter altijd zelf de oefening maken.
Ja, we horen ook wekelijks over aanslagen die Syrische christenen plegen, nietwaar?!

Rechts en links horen we spreken over christelijke Syriërs die geen hand aan iemand willen geven, nietwaar?!

De stelling wordt juist niet onderuit gehaald, wel integendeel. Italianen, Spanjaarden, Grieken... hebben zich hier in het verleden feilloos geïntegreerd. Ook Armeniërs trouwens (een van de stille minderheden van Brussel en Parijs). Net zo horen we geen klachten over Assyrische christenen die al langer dan vandaag bij ons (in Mechelen in het bijzonder) of bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland verblijven.

De religie speelt dus weldegelijk een rol. Christenen integreren zich in onze samenleving. Bij moslims valt dat allemaal een beetje moeilijker.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:57   #67
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, we horen ook wekelijks over aanslagen die Syrische christenen plegen, nietwaar?!

Rechts en links horen we spreken over christelijke Syriërs die geen hand aan iemand willen geven, nietwaar?!

De stelling wordt juist niet onderuit gehaald, wel integendeel. Italianen, Spanjaarden, Grieken... hebben zich hier in het verleden feilloos geïntegreerd. Ook Armeniërs trouwens (een van de stille minderheden van Brussel en Parijs). Net zo horen we geen klachten over Assyrische christenen die al langer dan vandaag bij ons (in Mechelen in het bijzonder) of bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland verblijven.

De religie speelt dus weldegelijk een rol. Christenen integreren zich in onze samenleving. Bij moslims valt dat allemaal een beetje moeilijker.
Ja hoor bij de Assyrische christenen verloopt de integratie vanzelf.
Komaan maak dat toch iemand anders wijs.

http://www.standaard.be/cnt/gv915854d

Citaat:
Assyrische vader valt schooldirecteur aan omdat die zijn zwangere dochter verborg. Grote Assyrische gemeenschap in Mechelen gebaseerd op familieclans. Dat dochter zwanger was van moslim, maakt het dramatisch.
Citaat:
Voor buitenstaanders vormen deze immigranten misschien een charmant anachronisme. Maar voor hun kinderen nemen de spanningen toe. Want de kloof tussen de familietradities en hun stedelijke leefwereld wordt steeds groter.
Citaat:
De mix van katholiek geloof en tradities uit het thuisland geeft de Assyriërs een eigen, strikt karakter. Zo is de gemeenschap in Mechelen nog steeds gebaseerd op familieclans. Aan het hoofd van elke clan staat een familiehoofd.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 20:18   #68
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, we horen ook wekelijks over aanslagen die Syrische christenen plegen, nietwaar?!

Rechts en links horen we spreken over christelijke Syriërs die geen hand aan iemand willen geven, nietwaar?!

De stelling wordt juist niet onderuit gehaald, wel integendeel. Italianen, Spanjaarden, Grieken... hebben zich hier in het verleden feilloos geïntegreerd. Ook Armeniërs trouwens (een van de stille minderheden van Brussel en Parijs). Net zo horen we geen klachten over Assyrische christenen die al langer dan vandaag bij ons (in Mechelen in het bijzonder) of bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland verblijven.

De religie speelt dus weldegelijk een rol. Christenen integreren zich in onze samenleving. Bij moslims valt dat allemaal een beetje moeilijker.
Kletskous. Die zogenaamde christenen staan te trappelen om iedereen een racist te noemen.
Je doet me denken aan een pastoor in New Mexico die illegale smeerlappen uit Mexico onderdak bood.
Ze komen uit Mexico en dus zijn het per definitie katholieken. Ja, dat zal wel.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 20:46   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja hoor bij de Assyrische christenen verloopt de integratie vanzelf.
Komaan maak dat toch iemand anders wijs.
Niet gesteld. Dus, niet afkomen met leugens.

Er waren indertijd ook cafégevechten tussen Italianen en Vlamingen bijvoorbeeld. Het gebeurt.

Alleen zien we dat de integratie van christenen na verloop gebeurt en bij moslims niet. Daarmee is niet gezegd dat integratie een vlekkeloos parcours.

Probeert u de volgende keer eerst eens te begrijpen wat iemand schrijft, dan te denken om pas dan te reageren?

Dank u!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 20:47   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Kletskous. Die zogenaamde christenen staan te trappelen om iedereen een racist te noemen.
Ja, u gaat bepalen in welke mate die mensen christen zijn. U hebt al eerder aangegeven dat u zelfs niet eens praktizerend bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:01   #71
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, u gaat bepalen in welke mate die mensen christen zijn. U hebt al eerder aangegeven dat u zelfs niet eens praktizerend bent.
Als het katholieken zijn blijven ze in hun land. Als martelaren.
Dat lot staat ons trouwens met de mosliminvasie ook te wachten.

Ik wijs de novus ordo radicaal af. Er is geen Heilige Mis in de buurt en dus ga ik niet.
Ik heb geen zin om God te beledigen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:06   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Als het katholieken zijn blijven ze in hun land. Als martelaren.
Echt? Zelfs een grote heilige als Athanasius vluchtte op een bepaald moment voor de arianen die hem naar het leven stonden.

Het martelaarschap betekent niet de dood doelbewust opzoeken. Dan spreken we over zelfmoord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:07   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik wijs de novus ordo radicaal af. Er is geen Heilige Mis in de buurt en dus ga ik niet.
Ik heb geen zin om God te beledigen.
Praktizeren is veel meer dan enkel de mis bijwonen. Uw aanhankelijkheid aan het katholicisme is slechts gegrond op een culturele reflex, niet op een inhoudelijke beleving. Dat is al meermaals gebleken. Nu ook over het martelaarschap.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:34   #74
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Praktizeren is veel meer dan enkel de mis bijwonen. Uw aanhankelijkheid aan het katholicisme is slechts gegrond op een culturele reflex, niet op een inhoudelijke beleving. Dat is al meermaals gebleken. Nu ook over het martelaarschap.
Je wil dus een nest christelijke palestijnen als buur. Ik niet.
Ik heb genoeg van vreemdelingen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 00:02   #75
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet gesteld.
Citaat:
Hebben zich hier in het verleden feilloos geïntegreerd.
Citaat:
Net zo horen we geen klachten over Assyrische christenen die al langer dan vandaag bij ons (in Mechelen in het bijzonder)
Ga dus ergens anders sprookjes vertellen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 15:34   #76
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Dan vraag ik mij nog steeds af waarvoor de EU staat.

Ga je mij niet vertellen dat men bepaalde postjes en jobs niet kan invullen met mensen uit de EU zodat we de ouderen (uw ouders/grootouders) onder ons ook een deftig leventje kunnen laten leiden wat nu voor sommigen van die mensen een hele (lees: dure) lijdensweg is.

Waarom moeten dat allemaal lieden zijn uit landen waar we uiteindelijk weinig of totaal geen boodschap aan hebben? (héél Afrika dat er handig op inspeelt???)

Als men de jobs door de mensen van de EU laat invullen dan komt dat ook wel slim dacht ik en heb je bepaalde problemen niet.

Misschien vergis ik mij wel weer ...

Ik zou de regel die het VB van de daken schreeuwde (eigen volk eerst) dan veranderen naar:

De EU (wat daar nog van overschiet tenminste???) eerst, dan de rest ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2017 om 15:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 01:38   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...-te-gaan.dhtml

We weten dus waar onze toekomst ligt.
Dat van die vergrijzing,... dat helpt niet. Al die aangespoelde vergrijzen veel rapper dan wij.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 januari 2017 om 01:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 13:52   #78
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ook.
Tot als de daling in uw familie begint, dan spreekt u wel anders.
Wat was dat ook alweer dat u schreef over ikke ikke ikke?
Juist.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 16:54   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Het is niet omdat we (zogezegd) migranten nodig hebben, dat het noodzakelijk islamieten moeten zijn.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 20:30   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het is niet omdat we (zogezegd) migranten nodig hebben, dat het noodzakelijk islamieten moeten zijn.
Kunnen we die niet zelf maken? Dat is veel plezanter.
Overigens, als die migranten al een oplossing zouden bieden tegen de vergrijzing dan is dat toch maar zeer tijdelijk, daarna wordt het probleem terug vele keren groter.

Ze hadden destijds met hun poten moeten afblijven van de pensioenkas, daar zit het probleem.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 januari 2017 om 20:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be