Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 februari 2018, 08:35   #241
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het gaat erom dat men dergelijk gedrag van een advocaat niet kan aanvaarden, procedurefouten of niet! Procedurefouten moeten kunnen rechtgezet worden maar geen reden zijn om een stuk gevaarlijk crapuul en kandidaat-moordenaar vrij te laten!
En de hypocrisie van ons gerecht en hun advocatenbende over de uitspraak van Jambon mogen ze ook steken waar de zon niet schijnt! Begint meer op een maffiabende te gelijken die denken dat ze zich alles mogen permitteren zonder tegengesproken te worden!
Een paar "procedurefouten" ontdekken of er misschien op voorhand instoppen om achteraf groot kabaal te kunnen maken en te laten lopen wie ze willen?
En over de criminelen en hun daden? Van geen belang...
Diegenen die verantwoordelijk zijn voor die "procedurefouten" zouden na twee of drie misstappen in dat genre hun ontslag moeten krijgen, gezien de gevolgen en de kostprijs van hun "onoplettendheid"!
En wat gebeurt er eigenlijk met diegenen die aan de basis liggen van die "procedurefouten"? Niets waarschijnlijk...
Oh dat is wel heel gemakkelijk.

Jij wordt veroordeeld, maar je hebt banden met een stinkend rijke terreurorganisatie. Je organisatie koopt een paar onderzoeksrechters en hoge pieten bij het politieapparaat om om opzettelijk fouten te maken zodat jij vrijkomt. En die hoge pieten dekken zichzelf in en laten een paar kleine garnalen ontslaan.

Gij terug vrij, een paar onbekende garnalen afgevoerd en enkele tienduizenden euros onder de stoelen en banken doorgegeven.

Ipv ontslag zouden ze een onderzoek naar corruptie moeten doen. Het lijkt mij helemaal niet aannemelijk dat professionele juristen zoveel procedurefouten maken.

Maar zoals altijd slikt de hele bevolking het verhaaltje als zoete koek en noemt men ze onbekwaam omdat ze zoveel fouten maken. Hoe naïef kan men eigenlijk zijn? Houd daarom je ogen open.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 16 februari 2018, 08:41   #242
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Oh dat is wel heel gemakkelijk.

Jij wordt veroordeeld, maar je hebt banden met een stinkend rijke terreurorganisatie. Je organisatie koopt een paar onderzoeksrechters en hoge pieten bij het politieapparaat om om opzettelijk fouten te maken zodat jij vrijkomt. En die hoge pieten dekken zichzelf in en laten een paar kleine garnalen ontslaan.

Gij terug vrij, een paar onbekende garnalen afgevoerd en enkele tienduizenden euros onder de stoelen en banken doorgegeven.

Ipv ontslag zouden ze een onderzoek naar corruptie moeten doen. Het lijkt mij helemaal niet aannemelijk dat professionele juristen zoveel procedurefouten maken.

Maar zoals altijd slikt de hele bevolking het verhaaltje als zoete koek en noemt men ze onbekwaam omdat ze zoveel fouten maken. Hoe naïef kan men eigenlijk zijn? Houd daarom je ogen open.
²
dat zou standaard moeten zijn bij elke gemaakte procedurefout. gerechterlijk onderzoek naar degene die de fout maakt !
Anna List is offline  
Oud 16 februari 2018, 12:12   #243
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
dat zou standaard moeten zijn bij elke gemaakte procedurefout. gerechterlijk onderzoek naar degene die de fout maakt !
Onderzoek naar wie de fout gemaakt heeft, tevens ook onderzoek naar diegenen die even handig misbruik maken van de fout of er al van gemaakt hebben.

Misschien nog beter?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 16 februari 2018, 12:32   #244
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Onderzoek naar wie de fout gemaakt heeft, tevens ook onderzoek naar diegenen die even handig misbruik maken van de fout of er al van gemaakt hebben.

Misschien nog beter?
Wie zal dat gaan onderzoeken? Er wordt juist niks onderzocht in België. Remember de bende van Nijvel. Na een kortstondige hype eind vorig jaar en het bij aanstellen van enkele 'onderzoekers' gaat ook dat weer zijn gewone gangetje. De bijkomende onderzoekers hebben hun postje te pakken en er zal met 100% zekerheid niets van terecht komen. De rechters die Abdeslaam al dan niet vrijlaten lopen zullen betaald worden, zij die de procedurefouten gemaakt hebben zullen betaald worden, de gazetten zullen volgeschreven zijn, dit forum volgeluld en er zal niets, maar dan ook niets veranderen aan het niet werkend systeem. In Belgie discussieert men 20 jaar over een trajectje van 4 km weg rond Antwerpen, besluit men na 20 jaar tot het uitvoeren van enige schijnmaneuvers, plant men met veel show zijn schop en gebeurt er uiteindelijk quasi niks. Belgie is echt het land van de onmogelijkheid, de wereldkampioen van het politiek correct denken en vooral van de schijnheiligheid. Gisteren heeft men een stelletje 'transmigranten' opgepakt: dat is asielbeleid in het kader van 'wir schaffen das' principe: omheiningen rond parkings langs de autostrade plaatsen en met veel puha eens een mensensmokkelaar opvangen en voor de rest TOTAAL GEEN BELEID. Mary is gewoon een opportunist zoals er zovelen zijn die zijn zakken vult aan het niet bestaan van enig politiek coherent beleid in Belgie of zijn vele deelgebieden.
Otherwise is offline  
Oud 16 februari 2018, 13:27   #245
serres
Schepen
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 446
Standaard

prachtig verwoord Otherwise
serres is offline  
Oud 16 februari 2018, 13:33   #246
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Wie zal dat gaan onderzoeken? Er wordt juist niks onderzocht in België. Remember de bende van Nijvel. Na een kortstondige hype eind vorig jaar en het bij aanstellen van enkele 'onderzoekers' gaat ook dat weer zijn gewone gangetje. De bijkomende onderzoekers hebben hun postje te pakken en er zal met 100% zekerheid niets van terecht komen. De rechters die Abdeslaam al dan niet vrijlaten lopen zullen betaald worden, zij die de procedurefouten gemaakt hebben zullen betaald worden, de gazetten zullen volgeschreven zijn, dit forum volgeluld en er zal niets, maar dan ook niets veranderen aan het niet werkend systeem. In Belgie discussieert men 20 jaar over een trajectje van 4 km weg rond Antwerpen, besluit men na 20 jaar tot het uitvoeren van enige schijnmaneuvers, plant men met veel show zijn schop en gebeurt er uiteindelijk quasi niks. Belgie is echt het land van de onmogelijkheid, de wereldkampioen van het politiek correct denken en vooral van de schijnheiligheid. Gisteren heeft men een stelletje 'transmigranten' opgepakt: dat is asielbeleid in het kader van 'wir schaffen das' principe: omheiningen rond parkings langs de autostrade plaatsen en met veel puha eens een mensensmokkelaar opvangen en voor de rest TOTAAL GEEN BELEID. Mary is gewoon een opportunist zoals er zovelen zijn die zijn zakken vult aan het niet bestaan van enig politiek coherent beleid in Belgie of zijn vele deelgebieden.
Dit bericht is goud waard.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 28 februari 2018, 12:07   #247
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dit bericht is goud waard.
Dat is inderdaad goud waard dat bericht maar ik denk wel dat men de laatste tijden meer en meer zaakjes aan het licht brengt/zaken onderzoekt dan enkele jaren voordien in de zin van, zoals ik al eerder wist te schrijven, dat er meer en meer 'lijken' uit kasten en muren vallen bij de 'onderzoeken'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 9 maart 2018, 19:50   #248
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Salah Abdeslam verbreekt stilzwijgen

Citaat:
Salah Abdeslam heeft voor het eerst in lange tijd zijn stilzwijgen doorbroken. De terrorist gaf meer uitleg over de rol van Ali Oulkadi, zijn chauffeur na de aanslagen in Parijs, aldus de advocaat van Oulkadi.
Pad aan het proberen 'schoon te vegen?'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 23 maart 2018, 20:02   #249
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Gijzeling Frankrijk: Islamitische Staat eist terreurdaad op

Hij eiste de vrijlating van Abdeslam ...

'Lakdim handelde alleen' een 'lone wolf'

Ik hoop dat men zich er terdege van bewust is dat er zo nog véél slapende cellen zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 3 april 2018, 16:29   #250
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er komt na dit proces over het beschieten van de politie bij arrestatie ook nog een terrorismeproces in BE en een in FR.
Man...man...man! Nog pakken geld te verdienen voor de gerechtsdienaars!
andev is offline  
Oud 3 april 2018, 16:36   #251
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gijzeling Frankrijk: Islamitische Staat eist terreurdaad op

Hij eiste de vrijlating van Abdeslam ...

'Lakdim handelde alleen' een 'lone wolf'

Ik hoop dat men zich er terdege van bewust is dat er zo nog véél slapende cellen zijn.
Daarom dat men lieden van het genre Abdeslam moet neerkogelen van zodra de mogelijkheid zich voordoet! Zoniet riskeert men achteraf onschuldigen te zien sneuvelen om meneer Abdeslam vrij te krijgen!
Maar daar is wellicht minder geld aan te verdienen...
andev is offline  
Oud 5 april 2018, 14:32   #252
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Daarom dat men lieden van het genre Abdeslam moet neerkogelen van zodra de mogelijkheid zich voordoet! Zoniet riskeert men achteraf onschuldigen te zien sneuvelen om meneer Abdeslam vrij te krijgen!
Maar daar is wellicht minder geld aan te verdienen...
Zo is dat maar men blijft nog steeds liever vragen stellen al dat het opvalt dat men tegenwoordig bij bepaalde interventie acties overgaat tot het gelijk omleggen van de daders/terroristen.

Daar zullen 'ze' inderdaad minder aan verdienen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 april 2018 om 14:32.
Universalia is offline  
Oud 7 april 2018, 15:23   #253
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
dat zou standaard moeten zijn bij elke gemaakte procedurefout. gerechterlijk onderzoek naar degene die de fout maakt !
Volledig mee eens, gezien het duidelijke misbruik van heden ten dage.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 25 april 2018, 07:50   #254
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Abdeslam en Ayari krijgen elk 20 jaar cel voor moordpoging op agenten.

Citaat:
Salah Abdeslam en Sofien Ayari zijn elk veroordeeld tot 20 jaar gevangenisstraf voor de moordpoging op agenten in een terroristische context.
Te weinig die 20 jaar?

Citaat:
Belgische en Franse regering zullen moeten overleggen om te zien waar Abdeslam straf zal uitzitten
Dat gaat naar alle waarschijnlijkheid nog 'vonken' geven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 25 april 2018, 07:58   #255
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Omdat die lafaard zichzelf niet mee wou opblazen gaan we hem nu al minstens 20 jaar moeten onderhouden. Zou men niet beter eens gaan nadenken om de doodstraf in te gaan voeren? In dergelijke gevallen vind ik dit meer dan verantwoord.
Profiteur is offline  
Oud 25 april 2018, 08:06   #256
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Omdat die lafaard zichzelf niet mee wou opblazen gaan we hem nu al minstens 20 jaar moeten onderhouden. Zou men niet beter eens gaan nadenken om de doodstraf in te gaan voeren? In dergelijke gevallen vind ik dit meer dan verantwoord.
Ik vind dat ook, want wat gaat er nu gebeuren?

Die op de kosten van de belastingbetaler in één of andere gevangenis steken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 25 april 2018, 10:59   #257
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Abdeslam en Ayari krijgen elk 20 jaar cel voor moordpoging op agenten.

Te weinig die 20 jaar?

Dat gaat naar alle waarschijnlijkheid nog 'vonken' geven.
20 jaar? Dat is toch een flauwe grap, zeker? Zelfs al moet hij de volledige 20 jaar uitzitten, dan is hij een veertiger wanneer hij vrijkomt. En hij zal de volledige 20 jaar niet moeten uitzitten, omdat hij al in voorhechtenis is geweest. Bij goed gedrag kunnen ze hem nog eens een paar jaar eerder voorwaardelijk in vrijheid stellen, dan is hij misschien zelfs nog een late dertiger wanneer hij vrijkomt.

Maar ja, wir schaffen das en alles kaat koet. Ongelooflijk wat er voor een mislukte zeveraars bij Justitie rondwankelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 25 april 2018, 12:23   #258
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
20 jaar? Dat is toch een flauwe grap, zeker? Zelfs al moet hij de volledige 20 jaar uitzitten, dan is hij een veertiger wanneer hij vrijkomt. En hij zal de volledige 20 jaar niet moeten uitzitten, omdat hij al in voorhechtenis is geweest. Bij goed gedrag kunnen ze hem nog eens een paar jaar eerder voorwaardelijk in vrijheid stellen, dan is hij misschien zelfs nog een late dertiger wanneer hij vrijkomt.

Maar ja, wir schaffen das en alles kaat koet. Ongelooflijk wat er voor een mislukte zeveraars bij Justitie rondwankelen.
Dat is wel 20 jaar (hoeveel daar ook van overblijft) bovenop wat ze in Frankrijk gaan krijgen voor de aanslag zelf. Dus met dat erbij kan het nog wel eventjes gaan duren.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline  
Oud 26 april 2018, 18:26   #259
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Omdat die lafaard zichzelf niet mee wou opblazen gaan we hem nu al minstens 20 jaar moeten onderhouden. Zou men niet beter eens gaan nadenken om de doodstraf in te gaan voeren? In dergelijke gevallen vind ik dit meer dan verantwoord.
Eigenlijk zou men voor die plofmoslims een aangepaste doodstraf moeten toepassen: een bommetje in hun broek en met een gsm of zo vanop afstand laten ontploffen...
andev is offline  
Oud 27 april 2018, 15:00   #260
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat is wel 20 jaar (hoeveel daar ook van overblijft) bovenop wat ze in Frankrijk gaan krijgen voor de aanslag zelf. Dus met dat erbij kan het nog wel eventjes gaan duren.
En dan nog. Indien zo een smeerlap al niet geëxecuteerd wordt, zouden ze hem minstens letterlijk levenslang zonder kans op vrijlating (voorwaardelijk of onvoorwaardelijk) moeten geven. Een eenzame cel op water en brood, waar hij de rest van zijn leven kan wegkwijnen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be