Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2018, 23:30   #21
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat staat er dus niet. Maar is wat u wilt lezen?
neen dit
"Ze willen zogezegd een kwetsbare man die over zijn emoties kan praten, maar opteren in de praktijk toch vaak voor de ontoegankelijke, zwijgende patser"
stond er ... ik zie niet zoveel verschil
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2018, 23:32   #22
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ach zo, de gevoelige man om zijn emoties te lezen en te kunnen uitbuiten in hun voordeel. Lichaamstaal lezen e.d.
oa ... maar ook eentje om zelf hun emotionele shit te kunnen verstaan hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2018, 23:32   #23
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is gewoon een manier om niet depressief te worden, de krant gefiltered lezen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 19:38   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie het goed leest zal begrijpen dat vrouwen in grote mate bijdragen aan het probleem.
Vrouwen kunnen ten allen tijde het slachtoffertje spelen....wat flauwtjes doen en traantjes laten rollen.
Het viel me al op dat je eigenlijk omzeggens geen vrouwelijke daklozen ziet. Ze vinden wel altijd een goede ziel om wat bij te springen. Mannen moeten hun plan maar trekken ....desnoods buiten op de stoep.

https://www.hln.be/nina/psycho/waaro...egen~a61ad005/
De vrouwenhaters komen precies allemaal tegelijk uit hun kot.

Om te beginnen kan je vrouwen moeilijk kwalijk nemen dat ze gebruik maken van het feit dat ze als het zwakke geslacht werden gezien én behandeld door...mannen. Maar dat zijn ze dus niet. Het is eerder net andersom. Vrouwen hebben troeven in handen die mannen niet hebben, en dat ligt in grote mate aan de mannen zelf. Wie geleerd heeft om voor man, kinderen, én zichzelf te zorgen, geraakt minder snel op straat dan een man die heel zijn leven op de zorg van een vrouw was aangewezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 12:51   #25
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik lees dit nochtans ook. Men spreekt zelfs van een dubbele moraal bij de vrouwen.
Las u niet meer dan dit? Niemand wil een partner die de hele tijd over emoties praat, ongeacht of het nu een man of vrouw is. Dat is iets anders dan een partner willen die nooit over emoties praat of er geen weg mee weet. De conclusies van die onderzoekers vind ik ronduit idioot.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 14:02   #26
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vrouwenhaters komen precies allemaal tegelijk uit hun kot.

Om te beginnen kan je vrouwen moeilijk kwalijk nemen dat ze gebruik maken van het feit dat ze als het zwakke geslacht werden gezien én behandeld door...mannen. Maar dat zijn ze dus niet. Het is eerder net andersom. Vrouwen hebben troeven in handen die mannen niet hebben, en dat ligt in grote mate aan de mannen zelf. Wie geleerd heeft om voor man, kinderen, én zichzelf te zorgen, geraakt minder snel op straat dan een man die heel zijn leven op de zorg van een vrouw was aangewezen.
In zwarte gemeenschappen in de VS hadden vaders niets te zeggen. Gevolg => verkrotting, verarming, criminaliteit, drugs, enz...

Ik heb "matriarchale" gemeenschappen gezien op de TV, zeer primitief. In de rimboe zonder geld en kleren. Iedereen had wel eten en de gemeenschap zorgde voor de kinderen. En je had onderdak. Kinderen en eten en onderdak, rest is niet belangrijk...

Al de rest van bruggen, snelwegen, auto's, vliegtuigen, muziek, geld => niet bestaand...

Mannen zijn agressief, ja. En doen veel waanzinnige en domme dingen daarom belanden ze ook sneller op straat....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 15:13   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

De verkrotting, verarming, criminaliteit, drugs, enz... in zwarte gemeenschappen in de VS is niet te wijten aan vaders die thuis niets in de pap te brokkelen hebben maar aan de discriminatie van zwarten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 15:18   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Het spoort ook niet dat mannen agressief zouden zijn, maar dat ze toch niets te zeggen hebben. Wat wél klopt is dat veel vrouwen bitches zijn en de doorsnee mannen loyaler dan vrouwen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 15:32   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen dit
"Ze willen zogezegd een kwetsbare man die over zijn emoties kan praten, maar opteren in de praktijk toch vaak voor de ontoegankelijke, zwijgende patser"
stond er ... ik zie niet zoveel verschil
Dat is een conclusie van degene die de studie deed of had besteld.
Terwijl er volgens mij niet zoveel verschil is tussen wat mannen en vrouwen willen van een partner, wel zijn de verschillen onderling ( dus tussen mannen of vrouwen als individu) veel groter.
Niemand wil een partner die de hele tijd over zijn of haar emoties bezig is en evenmin iemand die daar totaal niet over praat, of dit is omdat je dit niet kunt of wilt maakt de zaak niet.
En die "ontoegankelijke" patser kan in bed heel wat los laten

Mensen zijn nu eenmaal niet altijd wat anderen er van maken.

Laatst gewijzigd door alice : 18 juni 2018 om 15:35.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 15:34   #30
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het spoort ook niet dat mannen agressief zouden zijn, maar dat ze toch niets te zeggen hebben. Wat wél klopt is dat veel vrouwen bitches zijn en de doorsnee mannen loyaler dan vrouwen.
Allé vooruit de seksistische toer weer op !
Mannen zijn niet loyaler dan vrouwen, en kunnen even vals en gemeen zijn.
Denken dat vooral vrouwen dit zijn, is seksistisch, mannen roddelen bijvoorbeeld evenveel als vrouwen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 16:04   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Kijk eens naar de woorden die ik in schuine druk zette, Alice.
Natuurlijk zijn er ook vrouwen die even loyaal of zelfs loyaler zijn dan mannen, en mannen die een even grote bitch kunnen zijn als veel vrouwen.

Herlees ook nog eens de eerste zin. Deze: Het spoort ook niet dat mannen agressief zouden zijn, maar dat ze toch niets te zeggen hebben.

Waarmee ik niet bedoelde dat er geen agressieve mannen bestaan, maar wel dat het niet klopt dat mannen agressief (kunnen) zijn en toch niets in de pap zouden te brokkelen hebben.

Geweldpleging is geen exclusieve mannenzaak, ook al zijn het meestal mannen die fysiek geweld plegen. Vrouwen weten nu eenmaal dat ze het op dat vlak niet kunnen halen van mannen. Wat niet wil zeggen dat alle vrouwen geweldloos zijn. Ze hebben bij gebrek aan brute kracht verfijndere geweldmethodes ontwikkeld. Methodes die even efficiënt, of zelfs efficiënter zijn als het plegen van fysiek geweld.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 16:12   #32
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Las u niet meer dan dit? Niemand wil een partner die de hele tijd over emoties praat, ongeacht of het nu een man of vrouw is. Dat is iets anders dan een partner willen die nooit over emoties praat of er geen weg mee weet. De conclusies van die onderzoekers vind ik ronduit idioot.
Had dit dan meteen gezegd ipv de conclusies op een andere manier te interpreteren. Duidelijkheid leidt tot minder depressies.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 16:28   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kijk eens naar de woorden die ik in schuine druk zette, Alice.
Natuurlijk zijn er ook vrouwen die even loyaal of zelfs loyaler zijn dan mannen, en mannen die een even grote bitch kunnen zijn als veel vrouwen.

Herlees ook nog eens de eerste zin. Deze: Het spoort ook niet dat mannen agressief zouden zijn, maar dat ze toch niets te zeggen hebben.

Waarmee ik niet bedoelde dat er geen agressieve mannen bestaan, maar wel dat het niet klopt dat mannen agressief (kunnen) zijn en toch niets in de pap zouden te brokkelen hebben.

Geweldpleging is geen exclusieve mannenzaak, ook al zijn het meestal mannen die fysiek geweld plegen. Vrouwen weten nu eenmaal dat ze het op dat vlak niet kunnen halen van mannen. Wat niet wil zeggen dat alle vrouwen geweldloos zijn. Ze hebben bij gebrek aan brute kracht verfijndere geweldmethodes ontwikkeld. Methodes die even efficiënt, of zelfs efficiënter zijn als het plegen van fysiek geweld.
Waarmee u dus bevestigd dat eerder de verschillen als individu groot zijn maar daarom niet tussen mannen en vrouwen?
Wat u voor de rest als " vrouwelijk" presenteert, is seksisme hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 16:30   #34
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Had dit dan meteen gezegd ipv de conclusies op een andere manier te interpreteren. Duidelijkheid leidt tot minder depressies.
Ik heb ze niet anders geinterpreteerd hoor. Maar er stond in dat artikel wel meer dan nu wordt aangehaald, waar wees ik op, niets meer of minder.
Wel vind ik de conclusies te belachelijk voor woorden van die onderzoekers.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 16:42   #35
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb ze niet anders geinterpreteerd hoor. Maar er stond in dat artikel wel meer dan nu wordt aangehaald, waar wees ik op, niets meer of minder.
Wel vind ik de conclusies te belachelijk voor woorden van die onderzoekers.
Ik heb sowieso altijd bedenkingen bij dit soort onderzoeken. De ene keer komt men tot een conclusie en de andere keer tot een totaal andere.

Ik prefereer de exacte wetenschap.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 16:43   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik heb sowieso altijd bedenkingen bij dit soort onderzoeken. De ene keer komt men tot een conclusie en de andere keer tot een totaal andere.

Ik prefereer de exacte wetenschap.
Kan ik begrijpen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 18:11   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarmee u dus bevestigd dat eerder de verschillen als individu groot zijn maar daarom niet tussen mannen en vrouwen?
Wat u voor de rest als " vrouwelijk" presenteert, is seksisme hoor.
Maak er maar naar hartelust van je zelf wil, alice.
Ik weet maar al te goed van mezelf dat ik geen seksist ben. Ik ben een vrouw maar geen mannenhater. Wat ik schrijf komt niet uit het ijle maar ik spreek uit ervaring. Ik heb wel een gruwelijke afkeer van godsdiensten en hypocrieten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 22:59   #38
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Sommige mannen zijn echt zot.
Ze trouwen met opgeleide, werkende vrouwen, ze voegen zich bij haar, om dan achteraf te eisen dat die stopt met werken.
Zelf gaan ze 7/7 en elke dag 12u werken, by the way. En ze beseffen niet dat ze quasi niets doen in het huishouden, op gebied van quality time of entertainment voor het gezin, enz.
En dan willen ze in alles gehoorzaamd worden.
Te zot voor woorden. Vrouwen zijn terecht gestopt met mannen blij te maken, die ook alleen maar zichzelf blij maken, om hun eigen zin te doen. Want zoveel hypocrisie en zever, daar heeft geen enkele vrouw behoefte aan. Wie als man weinig biedt aan een vrouw, krijgt ook weinig terug.

En wie het leven niet aankan moet maar sterven idd.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 juni 2018 om 23:01.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 23:26   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ze willen zogezegd een kwetsbare man die over zijn emoties kan praten, maar opteren in de praktijk toch vaak voor de ontoegankelijke, zwijgende patser
Als ze de emoties van de man wel kan/wil zien .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 23:46   #40
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Sommige mannen zijn echt zot.
Ze trouwen met opgeleide, werkende vrouwen, ze voegen zich bij haar, om dan achteraf te eisen dat die stopt met werken.
Zelf gaan ze 7/7 en elke dag 12u werken, by the way. En ze beseffen niet dat ze quasi niets doen in het huishouden, op gebied van quality time of entertainment voor het gezin, enz.
En dan willen ze in alles gehoorzaamd worden.
Te zot voor woorden. Vrouwen zijn terecht gestopt met mannen blij te maken, die ook alleen maar zichzelf blij maken, om hun eigen zin te doen. Want zoveel hypocrisie en zever, daar heeft geen enkele vrouw behoefte aan. Wie als man weinig biedt aan een vrouw, krijgt ook weinig terug.

En wie het leven niet aankan moet maar sterven idd.
De man is dus de gever, de initiatiefnemer. En vrouwen moeten maar bladeren tussen een catalogus en selecteren de "betere" exemplaren denken ze in hun wereld. "Tinder" e.d.

Weeral een race naar de bodem omdat de betere exemplaren zich niet agressief gaan aanbieden omdat ze weten dat ze beter zijn.

De idiote, agressievere zwijnen krijgen alle voorrang. Zo werkt dat in de natuur.

Misschien wordt dat wel gebalanceerd door een ander mechanisme genaamd willekeur.

De catalogus voor vrouwen wordt te groot en ze krijgen streken; er komt zoveel opgebouwde frustratie dat er een oorlog wordt ontketend door deze race naar de bodem en we herhalen hetzelfde proces.

Eindeloze cycli.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be