Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2012, 10:43   #281
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De wet van praktische rede"waarschijnlijkheid, belang en kosten" kan je zowel binnen als buiten de religies toepassen.
Het is geen wet van de praktische rede. Het is een drogrede.

Eerste les: Wanneer is iets een wet?
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:04   #282
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard Christenvervolging door christofobe moslims..

Kopt krijgt celstraf wegens beledigen islam


Makarem Diab Said, een koptische christen uit Egypte, is tot 6 jaar cel veroordeeld wegens belediging van de islam en de profeet Mohammed. Volgens Egyptische media had Diab Said aan een nieuwe leraar op zijn school gevraagd of de profeet Mohammed echt 40 keer getrouwd is geweest. Kort hierna werd hij aangehouden. De rechter zou snel een oordeel over de christen hebben uitgesproken, omdat hij onder druk zou staan van islamitische extremisten.


2-3-2012 | auteur: Rik Bokelman | copyright: www.cip.nl
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:32   #283
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is geen wet van de praktische rede. Het is een drogrede.

Eerste les: Wanneer is iets een wet?
Het is iets dat je dagelijks gebruikt en dan wel bewust of onbewust. Het maakt niet uit wat je het noemt: een wet van praktische rede of praktische rede.
Je handelt ernaar.

Een oefening voor u:
Peter moet gaan werken en om zijn trein op tijd te halen moet hij te voet 10 minuten vroeger uit het huis vertrekken. Peter is vandaag 2 minuten te laat.

Hij heeft daarvoor verschillende oplossing. Wat gaat hij doen en waarom?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:34   #284
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Welke openbaring?
Wie niet blind is krijgt er een paar per dag.
Als er meerdere zijn en die je kent, dan is een kiezen veiliger, beter en interessanter dan 0.

Als je voor openbaring 1 gaat en je bent ook gewaarschuwd door openbaring 2, dan moet je weer praktisch nadenken: welke van die twee is waarschijnlijker? en vervolgens belang en kosten vergelijken.

Laatst gewijzigd door porpo : 2 maart 2012 om 18:35.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:46   #285
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voil�*, ik zette 't alleen maar wat in de verf.
Het klopt niet want zodra je gewaarschuwd bent dus je kent eigenlijk belang en kosten, dan ben je niet meer onwetend. Onlangs heb ik een brief betreft een aanvraag voor iets van een instelling gekregen. Daarin staat dat ik daar geen recht op heb maar ik mag in beroep gaan als ik een goeie excuus heb, naast een vermelding dat onwetendheid geen excuus is. Natuurlijk bedoelen ze niet dat ik alles moet weten of dat ik een rechtsgeleerde moet zijn. Ik wist één ding: de aanvraag te laat indien is ongeldig.

Er ontstaat een brand bij u thuis. Er zijn verschillende religies (oplossingen): uit het raam uit 17de verdieping springen, brandweer bellen, uit de deur, brandblusser en water.

Wat ga je doen? Pff zoveel religies, ik ga niets doen?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:24   #286
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Het klopt niet want zodra je gewaarschuwd bent dus je kent eigenlijk belang en kosten, dan ben je niet meer onwetend. Onlangs heb ik een brief betreft een aanvraag voor iets van een instelling gekregen. Daarin staat dat ik daar geen recht op heb maar ik mag in beroep gaan als ik een goeie excuus heb, naast een vermelding dat onwetendheid geen excuus is. Natuurlijk bedoelen ze niet dat ik alles moet weten of dat ik een rechtsgeleerde moet zijn. Ik wist één ding: de aanvraag te laat indien is ongeldig.

Er ontstaat een brand bij u thuis. Er zijn verschillende religies (oplossingen): uit het raam uit 17de verdieping springen, brandweer bellen, uit de deur, brandblusser en water.

Wat ga je doen? Pff zoveel religies, ik ga niets doen?
Je huis staat in brand. Je kan verschillende dingen doen:
1 Je bent een brave mohammedaan en beseft dat alles de wil van allah is... dus blijf je gewoon zitten en indien het allah behaagt zal je hele huis rondom jou in as gelegd worden en blijf jij op wonderbaarlijke wijze gespaard... of niet. Inch allah.
2 Je bent een brave Christen en bedenkt, help uzelf, zo helpe u God... U staat op, zet uw zetel buiten en wacht op de komst van de brandweer.
3 U bent niet gelovig maar wel verstandig en gaat... voor optie 2...


Mogen media en hulporganisaties de militant verspreidde islam als hoofdoorzaak voor de OMVANG van de nood in Noord Afrika bewust verzwijgen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:26   #287
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voil�*, ik zette 't alleen maar wat in de verf.
ah okay... dan is 't goe... ik zat hier al met gebalde vuisten klaar
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:35   #288
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Beetje nadenken bij de volgende stelling a.u.b!
zou ik ook denken porpo... bij deze lukte dat je niet echt... bang of niet je bent de sigaar
Bijbel en islam gaan niet samen althans louter volgens de boeken want dan wordt er gestraft.
't Enige alternatief is dus zelf nog een gemene deler verzinnen maar dan zitten we gelijk bij 1102 ... nu nog rijmen met de 1099 andere ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:37   #289
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tedju ik ben te vroeg gaan slapen.
Is volgende nacht ook goed ?
zou er nog tijd zijn ?
12-12-2012 ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:51   #290
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Als er meerdere zijn en die je kent, dan is een kiezen veiliger, beter en interessanter dan 0.
Neen
Ik kies bv liever voor niks ( geen toegangsticketje ) dan een kans op eeuwige verdoemenis

Citaat:
Als je voor openbaring 1 gaat en je bent ook gewaarschuwd door openbaring 2, dan moet je weer praktisch nadenken: welke van die twee is waarschijnlijker? en vervolgens belang en kosten vergelijken.
Weer een totaal valse voorstelling van de feieten
O1 en O2 waarschuwen immers beide ( bij voorkeur dan nog voor niet in de concurent te geloven ) en over welke méér of minder waarschijnlijk is er niks zinnigs te vertellen.

Beste keuze opdat men geen tubekes flamigel moet aanschaffen voor de komende eeuwigheid door te komen is dan zowel O1 en O2 nooit openslaan.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:58   #291
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Er ontstaat een brand bij u thuis. Er zijn verschillende religies (oplossingen): uit het raam uit 17de verdieping springen, brandweer bellen, uit de deur, brandblusser en water.

Wat ga je doen? Pff zoveel religies, ik ga niets doen?
Weer een volledige valse analogie : het brand namelijk niet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:59   #292
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zou ik ook denken porpo... bij deze lukte dat je niet echt... bang of niet je bent de sigaar
Bijbel en islam gaan niet samen althans louter volgens de boeken want dan wordt er gestraft.
't Enige alternatief is dus zelf nog een gemene deler verzinnen maar dan zitten we gelijk bij 1102 ... nu nog rijmen met de 1099 andere ?
Als die niet samengaan, dan moet je verder nadenken: welke waarschijnlijker en dan ook belang en kosten vergelijken.

En je mag ook extra religies verzinnen enzo maar uiteindelijk moet je redelijk blijven en dat betekent realistisch en praktisch zijn.

En geen gemene deler zoeken want dat is geen oplossing als de belangrijkste religies, waarbij de kosten te hoog staan, in alles of in bepaalde zaken tegenstrijdig zijn.

Beetje beter nadenken volgende keer.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:01   #293
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Neen
Ik kies bv liever voor niks ( geen toegangsticketje ) dan een kans op eeuwige verdoemenis


Weer een totaal valse voorstelling van de feieten
O1 en O2 waarschuwen immers beide ( bij voorkeur dan nog voor niet in de concurent te geloven ) en over welke méér of minder waarschijnlijk is er niks zinnigs te vertellen.

Beste keuze opdat men geen tubekes flamigel moet aanschaffen voor de komende eeuwigheid door te komen is dan zowel O1 en O2 nooit openslaan.
Niets kiezen is ook geen oplossing want de waarschuwingen en beweringen zijn er. En die kunnen zowel waar als onwaar zijn.

Als je niet kunt weten de welke waarschijnlijker is dan zijn die gelijk en indien die gelijk zijn dan maakt niet uit wat je kiest. In de praktijk is dat niet het geval. In de praktijk zijn die verschillend, als die verschillend zijn dan is nadenken over waarschijnlijkheid en het vergelijken van belang en kosten mogelijk.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:03   #294
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Weer een volledige valse analogie : het brand namelijk niet
Het brandt niet maar het kan branden.
Brand ontstaan is realiteit van bewering en waarschuwing. In die zin zijn de religies echt; ze bestaan echt en daarmee ook de beweringen en waarschuwingen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:03   #295
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Weer een volledige valse analogie : het brand namelijk niet


Inderdaad het moet zijn..."iemand voorspelde in 766 dat mijn huis gaat afbranden en ik geloof hem"
wat doe ik ? etca..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:06   #296
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht


Inderdaad het moet zijn..."iemand voorspelde in 766 dat mijn huis gaat afbranden en ik geloof hem"
wat doe ik ? etca..
Een brandverzekering hebben? Ik verkoop die.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:07   #297
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Error Bekijk bericht
Toon 1 oplossing die EENDER welke religie ooit heeft gebracht. Zakken vullen van de overheden door angst te preken telt niet.
Klopt niet in het geheel.
Angst en hoop hangen samen. Geen hoop en verwachting en wens zonder vrees. Dat is wat je bent en dat is hoe je leeft en denkt en handelt. Wie iets anders wilt beweren, leeft echt verder in illusies.

Zelfs iemand die zelfmoord pleegt, doet dat vanuit dat perspectief en die waarheid van angst en hoop. Hij pleegt zelfmoord omdat hij bang is voor het leven en hoopt met de dood ervan af te zijn.

Wie geen zelfmoord pleegt en verder leeft met al die taken die hij dagelijks moet doen en die kosten die hij dagelijks moet betalen en al die zorgen, doet het ook vanuit hetzelfde perspectief en dezelfde praktische rede. Die pleegt geen zelfmoord omdat hij bang is voor de dood, en veel hoopt met het leven.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:09   #298
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Error Bekijk bericht
Pas op voor die 7-koppige draak achter je. Ook deze bewering is echt want jij en iedereen kan ze lezen.
Is de draak echt?
Ik heb opgepast en ik zie hier niets achter mij.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:10   #299
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik heb opgepast en ik zie hier niets achter mij.
Het was een christelijke draak , onzichtbaar voor moslims.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:12   #300
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een brandverzekering hebben? Ik verkoop die.
een kaarsje branden in scherpenheuvel is goedkoper..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be