Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2018, 21:46   #1
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard Langer werken? Vergeet het!

Dag, iedereen,

Langer werken? Een pensioenhervorming? Vergeet het maar! Want zie maar eens wat er in de V.S. gebeurt:
-ten eerste zijn er in de V.S. meer vacatures dan er beschikbare werkkrachten zijn:
https://nl.express.live/2018/06/06/d...e-werkkrachten ,
-en ten tweede proberen honderden bedrijven via Facebook te verhinderen dat werkaanbiedingen gelezen worden door oudere mensen die op zoek zijn naar werk of ander werk:
https://nl.express.live/2018/06/06/b...-discrimineren .
Probeert het eerste maar eens te knopen aan het tweede. Gaat de Belgische regering het effectief aandurven om patroons te beboeten die weigeren oudere werkzoekenden aan te nemen omdat ze te oud zijn? Ik geloof veel, maar niet alles. De V.S. zijn België niet, natuurlijk. Maar wat betreft bovenstaande zullen ze wel niet veel van mekaar verschillen.
We zullen toch nog maar wat meer asielzoekers en vluchtelingen moeten binnenlaten, vrees ik. Of den boel gaat hier niet meer draaien. Want kijk maar eens hier:
https://nl.express.live/2018/06/05/t...anten-toelaten
Zelfs Japan, dat zijn grenzen altijd zo stug gesloten heeft voor immigratie is overstag gegaan!
(Staat dit onderwerp in het goede themaforum? Ik hoop het).

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 21:57   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

BS deze migratie sluit ook niet aan bij de vacatures die we hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 22:09   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er zijn in de VS een massa werklozen die niet voorkomen in de statistieken (dixit Trump in 2016).

Er is dus nog genoeg volk dat kan worden geactiveerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 05:18   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Als er te weinig werkkrachten zijn kunnen de bedrijven ook ergens anders gaan produceren. Dat doen ze nu, maar om andere redenen, omdat de loonkost daar minder is bv, ook.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 06:13   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dag, iedereen,

Langer werken? Een pensioenhervorming? Vergeet het maar! Want zie maar eens wat er in de V.S. gebeurt:
-ten eerste zijn er in de V.S. meer vacatures dan er beschikbare werkkrachten zijn:
https://nl.express.live/2018/06/06/d...e-werkkrachten ,
-en ten tweede proberen honderden bedrijven via Facebook te verhinderen dat werkaanbiedingen gelezen worden door oudere mensen die op zoek zijn naar werk of ander werk:
https://nl.express.live/2018/06/06/b...-discrimineren .
Probeert het eerste maar eens te knopen aan het tweede. Gaat de Belgische regering het effectief aandurven om patroons te beboeten die weigeren oudere werkzoekenden aan te nemen omdat ze te oud zijn? Ik geloof veel, maar niet alles. De V.S. zijn België niet, natuurlijk. Maar wat betreft bovenstaande zullen ze wel niet veel van mekaar verschillen.
We zullen toch nog maar wat meer asielzoekers en vluchtelingen moeten binnenlaten, vrees ik. Of den boel gaat hier niet meer draaien. Want kijk maar eens hier:
https://nl.express.live/2018/06/05/t...anten-toelaten
Zelfs Japan, dat zijn grenzen altijd zo stug gesloten heeft voor immigratie is overstag gegaan!
(Staat dit onderwerp in het goede themaforum? Ik hoop het).

Norbert
Veel, heel veel werk kruipt er in de asielindustrie.
Als we stoppen met deze industrie, komen er veel mensen vrij om een job te doen waar ze nu geen mensen voor vinden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 06:16   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn in de VS een massa werklozen die niet voorkomen in de statistieken (dixit Trump in 2016).

Er is dus nog genoeg volk dat kan worden geactiveerd.
Inderdaad, zoals de draadstarter zelf schreef: "De VS zijn België niet".

Dat kan je ook interpreteren als: "In de VS weten ze niet hoeveel mensen er zonder werk zitten."

Veel mensen in de VS moeten, als ze geen werk hebben, hunne plan trekken, ze komen dan ook niet voor in de één of andere statistiek.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 06:16   #7
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Veel, heel veel werk kruipt er in de asielindustrie.
Als we stoppen met deze industrie, komen er veel mensen vrij om een job te doen waar ze nu geen mensen voor vinden.
En de spinnen eten hooi
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 06:18   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als er te weinig werkkrachten zijn kunnen de bedrijven ook ergens anders gaan produceren. Dat doen ze nu, maar om andere redenen, omdat de loonkost daar minder is bv, ook.
Automatiseren is ook een optie.
Niet vergeten dat er tegenwoordig veel gesubsidieerde jobs zijn, gesubsidieerd via dienstencheques. Deze jobs kan je niet automatiseren, laat staan dat je ze in het buitenland laat doen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 07:02   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn in de VS een massa werklozen die niet voorkomen in de statistieken (dixit Trump in 2016).

Er is dus nog genoeg volk dat kan worden geactiveerd.

En ja,honderduizenden,zoniet miljoenen inwoners zijn niet geregistreerd als werkzoekende omdat ze amper voor iets geregistreerd zijn tout court.

Die mensen hebben het nogal dikwijls veel te druk met husselen en busselen,laat staan dat ze dan ook nog eens zouden moeten gaan werken.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 juni 2018 om 07:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 07:10   #10
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn in de VS een massa werklozen die niet voorkomen in de statistieken (dixit Trump in 2016).

Er is dus nog genoeg volk dat kan worden geactiveerd.
Ik geloof niet dat gij de strekking van mijn artikel begrijpt.. Heeft het wel zin om mensen te activeren als ge weet dat ze tegelijkertijd gediscrimineerd worden, zeker als ze ouder zijn dan 55 jaar? Op het einde van verleden jaar ontmoette ik nog zo iemand. Hij was al maanden op zoek naar werk, maar ze moesten hem nergens hebben. Dat hij te oud was gaven ze niet op als reden om hem te weigeren maar we weten allemaal wel dat er zo duizenden in zijn geval rondlopen.
Wanneer gaat dat zottekesspel eens ophouden? Ik herinner me zo nog andere zotte dingen van de arbeidsmarkt uit de jaren '90: als ge ergens wilde beginnen mocht ge toen niet ouder zijn dan 25 jaar, in een functie met hoge opleiding, en ge moest al 10 jaar ervaring hebben (kom, ik overdrijf nu wel wat, maar mensen die die tijd nog meegemaakt hebben weten wat ik bedoel).

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 07:36   #11
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Veel, heel veel werk kruipt er in de asielindustrie.
Als we stoppen met deze industrie, komen er veel mensen vrij om een job te doen waar ze nu geen mensen voor vinden.
Mensen, die nu in de asielindustrie werken, zijn die wel geschikt om bij u thuis een vloer te komen leggen of een nieuwe badkamer te installeren? Een goed jaar geleden heb ik nog eens iemand in huis gehad, een Marokkaan. Hij werkte niet in de asielindustrie, wel bij Proximus. En hij wist hoe hij mijn kapotte telefoonlijn moest repareren.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 07:38   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mensen, die nu in de asielindustrie werken, zijn die wel geschikt om bij u thuis een vloer te komen leggen of een nieuwe badkamer te installeren? Een goed jaar geleden heb ik nog eens iemand in huis gehad, een Marokkaan. Hij werkte niet in de asielindustrie, wel bij Proximus. En hij wist hoe hij mijn kapotte telefoonlijn moest repareren.

Norbert
die mens wsl was hier geboren, hier opschoold en opgeleid, het is dus niet door migratie dat uw telefoonlijn gefixt geraakte. hoe lang ga jij die als Marrokaan blijven afdoen?

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 juni 2018 om 07:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:21   #13
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die mens wsl was hier geboren, hier opschoold en opgeleid, het is dus niet door migratie dat uw telefoonlijn gefixt geraakte. hoe lang ga jij die als Marrokaan blijven afdoen?
Mij maakt het niet uit of een Marokkaan hier geboren of getogen is. Hij is en blijft een product van migratie, hoe ge 't ook bekijkt.
Een paar jaar geleden heb ik nog kennisgemaakt met een man uit Ivoorkust, die ginder nog altijd woont. Hij werkt daar als loodgieter en uit zijn gesprekken heb ik kunnen opmaken die hij met moderne materialen werkte en zijn werkwijzen verschilden hoegenaamd niet van die van onze loodgieters. Bij een tekort aan loodgieters in België zou hij zo kunnen overstappen naar hier. Maar de Belgen moeten hem dan ook willen, hé? Maar, neen, die hebben gewoonlijk stront in hun ogen.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:24   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mij maakt het niet uit of een Marokkaan hier geboren of getogen is. Hij is en blijft een product van migratie, hoe ge 't ook bekijkt.
Een paar jaar geleden heb ik nog kennisgemaakt met een man uit Ivoorkust, die ginder nog altijd woont. Hij werkt daar als loodgieter en uit zijn gesprekken heb ik kunnen opmaken die hij met moderne materialen werkte en zijn werkwijzen verschilden hoegenaamd niet van die van onze loodgieters. Bij een tekort aan loodgieters in België zou hij zo kunnen overstappen naar hier. Maar de Belgen moeten hem dan ook willen, hé? Maar, neen, die hebben gewoonlijk stront in hun ogen.

Norbert
je vergist je, migratie met het juiste diploma en jobaanbieding is ook in BE altijd al mogelijk geweest en is dat vandaag nog steeds.

je spreekt dus over een migratie waarvoor je geen kandidaten hebt of vindt en wil dat marginaal gegeven gebruiken om een massale migratie goed te praten die het land niks bij brengt maar heel veel kost.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:44   #15
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je vergist je, migratie met het juiste diploma en jobaanbieding is ook in BE altijd al mogelijk geweest en is dat vandaag nog steeds.
Ja! En als ze achter de kassa van een winkel moeten gaan staan om de klanten te bedienen blijven de klanten weg. "Mistery calls..," zegt u dat niets?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:53   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ja! En als ze achter de kassa van een winkel moeten gaan staan om de klanten te bedienen blijven de klanten weg. "Mistery calls..," zegt u dat niets?

Norbert
Misschien komt dat omdat er veel te veel zijn? Zeker wat islamieten betreft? Niemand heeft een probleem met een Noor, Deen, Spanjaard, Colombiaan, Thai, Mexicaan, Rus....in zijn straat of als personeel in een winkel. Maar als uw straat vol zit van 1 soort en jij stilaan de Vlaamse Aboriginal in eigen buurt bent verworden, dan worden de goei met de slechte over 1 kam geschoren. Dat heeft met racisme niets te maken maar alles met identiteit en culturele gemeenschappelijke factoren.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:04   #17
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Automatiseren is ook een optie.
Niet vergeten dat er tegenwoordig veel gesubsidieerde jobs zijn, gesubsidieerd via dienstencheques. Deze jobs kan je niet automatiseren, laat staan dat je ze in het buitenland laat doen.
Hebt ge al eens met robotten gewerkt? Neen? Anders: ik wel! Twintig jaar, zelfs!
Ge zoudt het niet geloven maar een robot vergt veel onderhoud die dan door mensen moet uitgevoerd worden. De reden daarvoor is dat robotten, anders dan gewone, lineair werkende machines aan uitzonderlijke krachten blootgesteld worden. Inwendige motoren, die in robotten draaien, hebben veel last van het gyroscopisch effect, doordat zij in de ruimte steeds andere, ongewone posities moeten innemen. Dat geldt ook voor de andere onderdelen van robotten. Ik ben nog niet zo hard overtuigd dat automatisering een nefaste invloed zal hebben op de algemene tewerkstelling. Ik ben het er wel mee eens dat er een ander soort vaklui op de proppen zal moeten komen. En een robot heeft ook als nadeel dat hij, als er wat minder werk voor hem, hij wel verder moet afbetaald worden. Een gewone werkman kunt ge op den dop zetten.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:26   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En de spinnen eten hooi
Ik denk dat u daar mis in bent.
Een spin is een insecteneter.

Blij u weeral iets bijgeleerd te hebben!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:28   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mensen, die nu in de asielindustrie werken, zijn die wel geschikt om bij u thuis een vloer te komen leggen of een nieuwe badkamer te installeren? Een goed jaar geleden heb ik nog eens iemand in huis gehad, een Marokkaan. Hij werkte niet in de asielindustrie, wel bij Proximus. En hij wist hoe hij mijn kapotte telefoonlijn moest repareren.

Norbert
Waarom zou iemand die nu in de asielindustrie werkt, geen ander werk kunnen leren?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:29   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ja! En als ze achter de kassa van een winkel moeten gaan staan om de klanten te bedienen blijven de klanten weg. "Mistery calls..," zegt u dat niets?

Norbert
Daar kunnen we die van de asielindustrie dus achter zetten.
Als we ze het twintig keer voordoen, kennen ze het wel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be