Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2023, 02:04   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Sihame El Kaouakibi kondigt terugkeer naar parlement aan

Mocht daar ook maar iets van waar zijn zou het wel een regelrechte schande zijn.

Het zou een regelrechte aanval zijn op de Politieke geloofwaardigheid in ons land en die had al een serieuze deuk gehad dacht ik.

Gelukkig staat het in die krant bij "kreten & gefluister" waar men leukweg de uitleg aan geeft:
Citaat:
Wie slipt in de Wetstraat of in de geruchtenmolen belandt, verzeilt vroeg of laat in deze rubriek.
Daarom leek mij het ook best van het te posten in de rubriek fact-checking

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 maart 2023 om 02:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 09:21   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.611
Standaard

Wat staat er juist op de attesten die de psychiater van Sihame El Kaouakibi heeft uitgereikt als ziektebriefje ?

Als men alle parlementsleden die medicatie of therapie volgen voor psychische aandoeningen door een psychiater ongeschikt laat schrijven voor te zetelen in een parlement loopt het leeg. Als men die toer opgaat zou men best een medisch attest vereisen voor wie opkomt bij de kiezingen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 maart 2023 om 09:24.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 09:23   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.611
Standaard

.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 maart 2023 om 09:24.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 10:17   #4
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.542
Standaard

Maar da arm meiske heeft chronische "argentritis", een ongeneeslijke ziekte. Waar zit ze beter dan in het parlement? Graaien maar.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 10:53   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Maar da arm meiske heeft chronische "argentritis", een ongeneeslijke ziekte. Waar zit ze beter dan in het parlement? Graaien maar.
Wij kennen het beeldje allemaal Horen, Zien, Zwijgen.

Op het net zag men dat even iets anders:



Dan past het perfect bij wat u schreef in de zin van "Waar zit je dan beter dan in het parlement?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 maart 2023 om 10:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 07:29   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Sihame El Kaouakibi keert maandag terug naar parlement: “Het klinkt misschien gek, maar ik kijk daarnaar uit”
Hoewel het parlement volgens Sihame El Kaouakibi “de meest toxische werkvloer van Vlaanderen” is, keert de 37-jarige politica maandag terug naar haar werkplek. “Het klinkt misschien gek na alles wat ik heb meegemaakt, maar ik kijk daarnaar uit”, zegt ze in De Morgen.
wver

Nadat ze al meer dan twee jaar met ziekteverlof was, kondigde de omstreden El Kaouakibi twee maanden geleden haar terugkeer naar het parlement aan met een opvallende video. Maandag, wanneer minister-president Jan Jambon (N-VA) zijn Septemberverklaring brengt, is het zover en hervat de liberale politica het werk. “Ik heb lang het nieuws niet gevolgd, maar ben daar nu volop mee bezig. En ik zie dat er veel aandacht gaat naar ‘pipigate’, naar de zaak-Conner Rousseau en naar de graaipensioenen”, zegt ze.

LEES OOK. Conner Rousseau: “Een wit konijn in Limburg? Iedereen weet dat ik van witte konijnen hou”
Volgens El Kaouakibi is politiek bijzonder toxisch. “Ik zal het sterker zeggen: het parlement is de meest toxische werkvloer van Vlaanderen”, luidt het stellig. “Ik ben met volle overtuiging in de politiek gestapt en ben niet iemand die stil in de nacht wil verdwijnen. Ik was afwezig omdat ik ziek was. Ook dat aanslepend onderzoek (naar subsidiefraude, nvdr.) is zwaar. Mijn imago werd besmeurd, mijn levenswerk is weg. Vernederingen door de pers hebben een grote impact gehad en hebben mij nog zieker gemaakt. ”
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2023, 10:21   #7
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.534
Standaard

Sjoemelpoedel gaat es uitleggen hoe vlaamse parlementsleden de kiezers moeten oplichten en hun centen stelen zonder ontslagen te worden.

Citaat:
https://pnws.be/sjoemelpoedel-zorgt-...grotingsdebat/

Jan Jambon: “De laatste van wie wij lessen te ontvangen hebben, dat bent u.”

Na een mysterieuze ziekte van twee jaar – die niet door een controledokter mocht geverifieerd worden – is Sihame El Kaouakibi terug in het Vlaams Parlement.
Daar waar ze eerder deze week bovenaan in een hoekje van het halfrond zat, nam de sjoemelpoedel – zoals Sihame wordt genoemd in de volksmond – nu zowaar het woord tijdens het begrotingsdebat.

Ze had een boodschap. “Ik ben ziek geweest, maar de toxische sfeer in deze ruimte en vooral de manier waarop we aan politiek doen, maakt de maatschappij ziek”, zei El Kaouakibi. “Als we dit erkennen, kunnen we de gevaarlijke koers veranderen en zo niet blijft het hier toxisch. Dan kunnen we even goed samen een projectje opstarten: Ziekvandepolitiek.be.

Daar zetten we dan alles op, vooral politici die iemand naar beneden halen om zelf zichtbaar te zijn. Minister-president, ik kijk hiervoor niet naar u, maar als we het vertrouwen van de mensen willen herstellen, dan moeten we de ramen en deuren van dit parlement wijd open zetten en frisse lucht binnen laten.”

Die woorden tastten menig Vlaams parlementslid in het politieke kruis. De voltallige Vlaams Belang-fractie verliet zelfs de zaal.

Vlaams Belang-fractieleider Chris Janssens zei dat hij geen zin had in een show, noch om uitgelachen te worden: “We weigeren hieraan mee te doen. Wat ons betreft, is er maar één reden waarom El Kaouakibi vandaag nog het woord moet nemen en dat is om haar ontslag aan te bieden. Dit spelletje op kosten van de belastingbetaler heeft lang genoeg geduurd.”

Vervolgens kreeg ze een giftige repliek van minister-president Jan Jambon (N-VA): “Mevrouw El Kaouakibi, de laatste van wie wij lessen te ontvangen hebben in dit halfrond, dat bent u.”
En El Kaouakibi? Ze stond erbij en glimlachte.
Ze lachte maar groen, de sjoemelpoedel.
Het vertrouwen van de mensen in de politiek herstellen gebeurt al zeker niet door een onbeschaamde, corrupte, leugenachtige sjoemelpoedel van marokkaanse afkomst te blijven financieren waardoor ze nog meer zou kunnen pikken.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 22:06   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Sjoemelpoedel gaat es uitleggen hoe vlaamse parlementsleden de kiezers moeten oplichten en hun centen stelen zonder ontslagen te worden.


Ze lachte maar groen, de sjoemelpoedel.
Het vertrouwen van de mensen in de politiek herstellen gebeurt al zeker niet door een onbeschaamde, corrupte, leugenachtige sjoemelpoedel van marokkaanse afkomst te blijven financieren waardoor ze nog meer zou kunnen pikken.
Dat die nog over vertrouwen durft te spreken tart elke verbeelding !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2023, 21:31   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat die nog over vertrouwen durft te spreken tart elke verbeelding !!
Inderdaad :s
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be