Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2021, 10:33   #21
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

De heer Jan-Maria Dedecker heeft groot gelijk want mondkapjes bieden geen bescherming tegen (kroon)smetstoffen. Ze zijn bovendien schadelijk (belemmering van de ademhaling, broeihaard van ziektekiemen, huiduitslag, enz.) en vervuilend (zwerfafval, verspilling van grondstoffen). Het is een middel om de bevolking ziek te maken, te vernederen en te onderdrukken. Landen of deelgebieden zonder mondkapverplichting zoals Zweden en het Bloemrijke Land (Florida) doen het beter. Zonder is gezonder.

Er dient niet geluisterd te worden naar de heren Robin Van Ryssel en Karel Decaluwe met hun belachelijke ingelepelde opvatting wat dit kroonverhaal betreft.

Hoogachtend
Waarom schrijft u dat op z'n Frans ?
Zou het niet 'Karel de Caluwe' moeten zijn , mijnheer De Puydt ?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 13:58   #22
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En wat een rare regel... waarin bepaald wordt dat het mondmasker wordt aangehouden als je zwijgt, maar afdoet als je spreekt. Euh, is niet zo dat je tijdens het spreken veel meer speekseldeeltjes uitstoot dan wanneer je stilzwijgend neerzet? Absurd allemaal.
Sommige mensen zie je ook hun masker afzetten om goed te kunnen niezen en de zakdoek te gebruiken, waarna ze, eventueel na een afsluitende hoest, het masker weer opzetten...
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 18:59   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

De heer Jan-Maria Dedecker heeft groot gelijk want mondkapjes bieden geen bescherming tegen (kroon)smetstoffen. Ze zijn bovendien schadelijk (belemmering van de ademhaling, broeihaard van ziektekiemen, huiduitslag, enz.) en vervuilend (zwerfafval, verspilling van grondstoffen). Het is een middel om de bevolking ziek te maken, te vernederen en te onderdrukken. Landen of deelgebieden zonder mondkapverplichting zoals Zweden en het Bloemrijke Land (Florida) doen het beter. Zonder is gezonder.

Er dient niet geluisterd te worden naar de heren Robin Van Ryssel en Karel Decaluwe met hun belachelijke ingelepelde opvatting wat dit kroonverhaal betreft.

Hoogachtend
Mondkapje, mondkapje. Wij gebruiken hier het Vlaamse 'mondmasker' en niet het Hollandse 'mondkapje'! Ken uw Vlaamse taal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2021 om 19:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 00:13   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dedecker weigert mondmasker in gemeenteraad Middelkerke: raadslid dient klacht in


Een gemeenteraadslid van Groen Middelkerke heeft klacht ingediend bij de gouverneur van West-Vlaanderen tegen burgemeester Jean-Marie Dedecker. Die laatste wilde in de gemeenteraad van gisteren geen mondmasker opzetten, tegen de maatregelen in. De gouverneur neemt de klacht in behandeling.

Woensdagavond vond een fysieke gemeenteraad plaats in Middelkerke. Daarop moet iedereen volgens de maatregelen een mondmasker dragen. Bij aanvang van de gemeenteraad bleek de regel niet te worden nageleefd. "Ik ben daarop tussengekomen bij de voorzitter van de gemeenteraad en die riep op om het mondmasker aan te doen. Bijna iedereen gaf gehoor aan die oproep, behalve de burgemeester zelf. Die liet het mondmasker ostentatief liggen", verklaart raadslid Robin De Lille van Groen Middelkerke. "De voorzitter zei daarop dat het voor zijn eigen rekening was."

Daar was raadslid De Lille niet mee akkoord. "We hebben voor de gemeenteraad duidelijke richtlijnen gekregen. Mondmaskers mogen alleen afgezet worden als iemand het woord neemt. In de huidige situatie vind ik het onverantwoord. Ik heb dan ook de gemeenteraad verlaten."

Nu dient De Lille ook klacht in bij gouverneur Carl Decaluwé. "De gouverneur gaat over de controle van de lokale besturen. Aangezien ik mijn raadswerk niet naar behoren kon doen in veilige omstandigheden, was ik genoodzaakt klacht in te dienen."

De gouverneur neemt de klacht in behandeling en zal onder meer de verslagen van de gemeenteraad bekijken om te achterhalen wat er precies is gebeurd.


Tja, ik vind het van weinig respect getuigen.
Dedecker zou beter moeten weten.
Ook voor hem gelden de regels!
Dedecker volgt gewoon De Block en Van Ranst die zeiden dat een mondmasker dragen totaal nutteloos is want dat het virus overal doorgaat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 00:17   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mondkapje, mondkapje. Wij gebruiken hier het Vlaamse 'mondmasker' en niet het Hollandse 'mondkapje'! Ken uw Vlaamse taal.
Hier geef ik je gelijk in.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be