Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2022, 17:39   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard De Tempeliers zijn terug! Extreemrechtse stroming?

Het lijkt een nieuwe stroming in de Nationalistische en Extreemrechtse gelederen: Tempeliersorden. Geen cosplay of re-enacting maar een varia aan ‘orden’ die de Westerse waarden propageren in een replica van Vrijmetselaarsobedienties’

Men stelt dat het niks te maken heeft met VB en extreemrechts maar er zijn toch al ‘orden’ die openlijk extreemrechts propageren.


https://www.demorgen.be/nieuws/tempe...aden~b437c331/

Citaat:
In heel Vlaanderen komen tempeliers samen op geheime kapittels, in witte gewaden met rood kruis. De afgelopen jaren ontstonden verschillende ordes. Voor de ene een goed doel, voor de ander ‘een strijd tegen de islam en voor het zuiver houden van de witte, christelijke beschaving’. Ook Jürgen Conings was een tempelier.
Citaat:
De grootmeester van O.T.A.C. is Bob Wellens. Hij is ook provinciaal voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging én voorzitter van de werkgroep Kesterheide, die vrijwillig het praalgraf onderhoudt van Staf De Clercq, een Vlaams-nationalistische leider die collaboreerde met de nazi’s. Met zijn tempeliersorde wil Wellens zich niet voor de Vlaamse beweging inzetten, maar voor hulpbehoevenden. Eind oktober sloot hij een samenwerkingsovereenkomst af met het OCMW van de gemeente Dilbeek.



Op zijn Facebook-pagina deelt Wellens afbeeldingen van tempeliers die ten strijde trekken tegen moslims, met opschriften als ‘Verdedig Europa’. O.T.A.C. en Brugensis Vlaanderen willen expliciet de christelijke cultuur bewaren, maar verder houden ze zich naar eigen zeggen op de vlakte over politiek.
Citaat:
Dat is het verkeerde met de groepen die als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten en ons imago bevuilen”, zegt Elias. “Als een ridder zich bij ons profileert als extreemrechts, of het nu in de orde is of daarbuiten, bijvoorbeeld door een nazigroet op sociale media, dan krijgt die de deur gewezen. Onze vorige prior hebben we eruit gegooid omdat hij banden smeedde met een extreemrechtse tempeliersgroep uit de omgeving van Kortrijk.”

Elias wil geen namen noemen, maar uit berichten op Facebook valt af te leiden dat het gaat om een lokale afdeling in Kortrijk van de zogeheten Vlaamse Tempeliers Orde (VTO). “Wij screenen de mensen die zich bij ons aandienen en we blijven erover waken dat we absoluut niet in het hoekje van VTO terechtkomen”, zegt Elias.

De leiding van deze orde is in handen van groot-prior magister Gerard Van Noten, tevens voorzitter van de lokale Vlaams Belang-afdeling in Roosdaal.

Van Noten is een oud-militair, en een jager, die ook de Facebook-pagina ‘Wij willen varkensvlees’ oprichtte. De doelstelling van de Vlaamse Tempeliers Orde klinkt een stuk strijdlustiger dan die van de andere. Het gaat erom “onze eeuwenoude cultuur te vrijwaren (...) tegenover de aanvallen van de invasieve en oorlogszuchtige religies”. Van Noten wil met de orde ook “rassenvermenging” tegenwerken als die gepaard gaat met het verlies van christelijke waarden.
Gevaar of niet? Ik vind het toch weer verdoken anti-islam en anti-allochtoon.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2022, 17:55   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het lijkt een nieuwe stroming in de Nationalistische en Extreemrechtse gelederen: Tempeliersorden. Geen cosplay of re-enacting maar een varia aan ‘orden’ die de Westerse waarden propageren in een replica van Vrijmetselaarsobedienties’

Men stelt dat het niks te maken heeft met VB en extreemrechts maar er zijn toch al ‘orden’ die openlijk extreemrechts propageren.


https://www.demorgen.be/nieuws/tempe...aden~b437c331/




Gevaar of niet? Ik vind het toch weer verdoken anti-islam en anti-allochtoon.
daar kan dan niks op tegen zijn.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2022, 20:58   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

De echte Tempeliers werden de Orde Van Christus en hebben geen vijandschap met moslims, alleen in tijden van oorlog.
Maar we staan vandaag voor 1 gemeenschappelijke vijand, de duivel en diens minions.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2022, 21:03   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gevaar of niet? Ik vind het toch weer verdoken anti-islam en anti-allochtoon.
Het wordt tijd he. Het begint precies nog niet te dagen dat we dat enorm probleem eerst moeten aanpakken voor we alle andere problemen kunnen beginnen op te lossen he. En dat hoe langer hoe meer mensen dat beginnen in te zien, en als die allemaal "extreem rechts" genoemd worden, dan gaat "extreem rechts" de meest normale zaak van de wereld worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2022 om 21:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2022, 21:50   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
daar kan dan niks op tegen zijn.
Zeer zeker niet !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2022, 22:57   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het wordt tijd he. Het begint precies nog niet te dagen dat we dat enorm probleem eerst moeten aanpakken voor we alle andere problemen kunnen beginnen op te lossen he. En dat hoe langer hoe meer mensen dat beginnen in te zien, en als die allemaal "extreem rechts" genoemd worden, dan gaat "extreem rechts" de meest normale zaak van de wereld worden.
Begrijp je dan niet dat wij evenveel last hebben van moslims dan de Duitsers van de Joden? Ze zijn de zondebok om falend beleid op te pardonneren. De ware vijand zijn de collaborateurs van het vierde rijk. De “terroristen” zijn dan als de geallieerden tegen den Duits des tijd he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 05:32   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Ik vind dit ook normaal.
Het is van alle tijden.
Mensen die geklooid worden, steeds erger; die stoppen met dat nog te pikken he.
Die klappen tegen de buren, die organiseren een benefiet en 5 benefiets verder staan er paarden ruiters en zwaarden he.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 06:59   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Terug? Zijn die ooit weg geweest?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 08:22   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het lijkt een nieuwe stroming in de Nationalistische en Extreemrechtse gelederen: Tempeliersorden. Geen cosplay of re-enacting maar een varia aan ‘orden’ die de Westerse waarden propageren in een replica van Vrijmetselaarsobedienties’

Men stelt dat het niks te maken heeft met VB en extreemrechts maar er zijn toch al ‘orden’ die openlijk extreemrechts propageren.


https://www.demorgen.be/nieuws/tempe...aden~b437c331/









Gevaar of niet? Ik vind het toch weer verdoken anti-islam en anti-allochtoon.

Zolang ze in club verband samenkomen is dat niet al te slim he, dat zit vergeven van spionnen van de belze staatssicherheit

Trouwens de grootste vrijmetslaars loges zijn belgicistisch. Ik heb ooit nen baas gehad die lid was. bijna al zijn dikke en trouwe klanten waren lid van dezelfde club. Of ze vrijdag na het eten in een lang kleed aan mekaars piet zaten te trekken terwijl ze vers maagdenbloed nuttigden weet ik niet. Ik vrees dat het bleef bij gewoon een glas Whiskey of Cognac na de maaltijd.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 december 2022 om 08:23.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 08:25   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
daar kan dan niks op tegen zijn.
Neen, maar dat christelijk zou ik er liever NIET bij zien. We zijn er net vanaf van dat geloof.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 08:27   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, maar dat christelijk zou ik er liever NIET bij zien. We zijn er net vanaf van dat geloof.
Ja 1 generatie die het beter wisten en zie waar de goddelozen ons afleverde. Onze kinderen kunnen hun kot niet meer opwarmen en de bomma wordt verkracht in het rusthuis.
Bravo mannekes.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 08:35   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja 1 generatie die het beter wisten en zie waar de goddelozen ons afleverde. Onze kinderen kunnen hun kot niet meer opwarmen en de bomma wordt verkracht in het rusthuis.
Bravo mannekes.
Vroeger was het mijnheer pastoor die de bomma achter het wijwatervat sterrekes liet zien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 08:40   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vroeger was het mijnheer pastoor die de bomma achter het wijwatervat sterrekes liet zien.
We kunnen er niet rond dat christendom ons continent welvaart bracht. Die was -toegegeven- slecht verdeeld. Maar er was een reformatie waarin iedere Europeaan moest leren lezen zodat niemand ze geen blaaskes meer konden wijsmaken. Een goede werkethiek ontstond, eerlijke handel werd bereikt en de welvaart boomde omhoog.

Wat wij vandaag zien, het verval, is niet christendom maar darwinisten te wijten. Ons continent is naar de vaantjes door een zelfvernietiging en niet door een ander neen. Eerst waren het de Joden, dan de christenen, nu de moslims en migranten; altijd een ander. Lees het verhaal van Achab en Izebel en de ivoren toren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 09:35   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vroeger was het mijnheer pastoor die de bomma achter het wijwatervat sterrekes liet zien.
En de misdienaartjes niet te vergeten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 09:38   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Terug? Zijn die ooit weg geweest?
Jaja, ik heb de Da Vinci Code ook gelezen en ik vrees dat er bij die Tempeliers ook een hoop zijn die die onzin ook geloven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 09:39   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, maar dat christelijk zou ik er liever NIET bij zien. We zijn er net vanaf van dat geloof.
Het is waarschijnlijk zoals bij de Loge: kies uw obediëntie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 09:41   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, maar dat christelijk zou ik er liever NIET bij zien. We zijn er net vanaf van dat geloof.
Met die onzin is meestal zoiets als ‘terugkeren naar de christelijke waarden’ verbonden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 09:53   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De echte Tempeliers werden de Orde Van Christus en hebben geen vijandschap met moslims, alleen in tijden van oorlog.
Maar we staan vandaag voor 1 gemeenschappelijke vijand, de duivel en diens minions.
De Tempeliers waren een gewapende militia van ‘geestelijken’. Die vochten gewoon mee naast het ‘reguliere’ leger ‘ter bescherming van het Heilige Land’.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 december 2022 om 09:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 10:27   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met die onzin is meestal zoiets als ‘terugkeren naar de christelijke waarden’ verbonden.
terugkeren naar waarden is voor mij voldoende, laat dat christelijk er maar af. Dat christelijk crapuul heeft over de eeuwen vele miljoenen doden op het geweten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 december 2022 om 10:28.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 10:47   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, maar dat christelijk zou ik er liever NIET bij zien. We zijn er net vanaf van dat geloof.
dat is nu net wat ik linkselaars verwijt, enerzijds het katholicisme, de rkk neutraliseren (wat ik prima vond) en tegelijkertijd de rode loper uitrollen voor de fucking islam.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be