Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2023, 22:41   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
[i]Het banaliseren van al dan niet verbaal geweld.
Het was Tobback die opriep geweld te gebruiken : '' Als we het VB niet kunnen verslaan in het stemhokje moeten we er misschien maar op kloppen'' was zijn devies

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 februari 2023 om 22:42.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 07:47   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Op sommige forummers reageer ik nooit.
Voor de anderen een kleine informatie:

Banaliseren betekent "niet serieus nemen en daardoor tot iets banaals maken".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 08:18   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op sommige forummers reageer ik nooit.
Voor de anderen een kleine informatie:

Banaliseren betekent "niet serieus nemen en daardoor tot iets banaals maken".
Als je het nazisme dus banaliseert, dan is dat niet hetzelfde dan wanneer je "fier zijn om Vlaming te zijn" banaliseert zou ik denken
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 13:13   #44
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wel, dat mag allemaal waar zijn, maar toch. Immers, we kunnen nu eenmaal niet naast de memes kijken van Dries VLH. Hier viel hij goed door de mand want hij ontkende het eerst. Deze memes waren gewoon wansmakelijk, vrouwvijandig, racistisch , antisemitisch en eigenlijk verkapt neo-nazistisch.

En ja, wanneer Tom Van Grieken parmantig als goede kameraad naast Van Langenhoven staat te pronken op menige foto , dan is ‘t coiffeurke Van Grieken maar van hetzelfde slag als Driesje. Vaneiges.
Dus volgens jou kan de beheerder van politics.be veroordeeld worden voor jouw meningen, uitspraken, internet memes ed die gij deelt in de debatclub met een gesloten groep deelnemers en zelfs voor onderlinge privé pbtjes tussen forumleden?
Jawadde...als beheerder zou ik dit openbaar forum maar gauw opdoeken voor ik door een geïnfiltreerde media rat - met jouw wansmakelijke, vrouwvijandig, racistisch, antisemitisch en eigenlijk verkapt neo-nazistische memes van het internet als jouw "privé, vrije meningen" in besloten kring - voor de rechter gesleept wordt.
Gelukkig is de beheerder geen politicus die gekruisigd moet worden door bange, politieke tegenstanders via medeplichtige persmuskieten.

En collaborateur de wever is inderdaad van hetzelfde slag als vlamingenhater magnette maar niet omdat ze samen op de foto staan te pronken.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 14:54   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Op sommige forummers reageer ik nooit.
Voor de anderen een kleine informatie:

Het ging niet over het banaliseren van een gevoel, namelijk van het fier zijn als Vlaming',
maar wel over het 'banaliseren van mensen die fier zijn op het feit dat ze Vlaming zijn.
Bijvoorbeeld door die mensen te banaliseren tot mentaal gehandicapten.

Djiezes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 februari 2023 om 14:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 17:05   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bijvoorbeeld door die mensen te banaliseren tot mentaal gehandicapten.

Djiezes.
Mensen "banaliseren tot mentaal gehandicapten" is een onnozele uitspraak, tenzij men mentaal gehandicapten als de norm beschouwt. Banaliseren wil zeggen "als normaal beschouwen en dus alle uitzonderlijkheid ontnemen".

Als iets zogezegd "ernstig moet genomen worden WANT UITZONDERLIJK, en dus nieuwswaardig", en men "banaliseert het" dan wil dat zeggen dat men het als een zodanig normaal verschijnsel voorstelt, dat het de moeite niet is om er een nieuws-item van te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 18:09   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op sommige forummers reageer ik nooit.
Voor de anderen een kleine informatie:

Banaliseren betekent "niet serieus nemen en daardoor tot iets banaals maken".
Oeps ... link vergeten te plaatsen

https://www.encyclo.nl/begrip/banaliseren
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 21:45   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zou eerder denken aan die stront-duiven te elimineren. Duiven dat is zoiets als vliegende ratten (smeerlapperij dus).
Kalm, kalm… mijn vader zaliger was een toegewijde duivenmelker. Jammer genoeg had hij het zeer druk. Wat impliceerde dat ik zowel in de jaren van het secundair als in die van de unief elke Zaterdagnamiddag mij met een mand duiven naar het duivenmelkerslokaal mocht begeven om de duiven “in te korven” en de bijgeregelde “constateur” op te halen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 07:47   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oeps ... link vergeten te plaatsen

https://www.encyclo.nl/begrip/banaliseren
Juist, ja. De holocaust banaliseren, wil zeggen dat men het vergassen van Joden een zodanig normale en evidente zaak vindt, die niet nieuws-waardig is omdat het normaal is van dat te doen, zoals vliegen doodmeppen of zo.

Maar "fier zijn om Vlaming te zijn" banaliseren, wil zeggen dat het fier zijn om Vlaming te zijn een zodanig normale en evidente zaak is, dat het niet nieuws-waardig is omdat het normaal is om fier te zijn van Vlaming te zijn, zoals fier zijn dat men de Olympische spelen gewonnen heeft of zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 10:31   #50
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Duid dan eindelijk eens met concrete voorbeelden hun racisme.
En toen werd het stil...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 13:46   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kalm, kalm… mijn vader zaliger was een toegewijde duivenmelker. Jammer genoeg had hij het zeer druk. Wat impliceerde dat ik zowel in de jaren van het secundair als in die van de unief elke Zaterdagnamiddag mij met een mand duiven naar het duivenmelkerslokaal mocht begeven om de duiven “in te korven” en de bijgeregelde “constateur” op te halen.
Ik zou nooit een duif van een duivenmelker viseren, maar wilde duiven zijn een echte pest in onze buurt. De katten uit de buurt weten er elk jaar wel enkele te elimineren maar dat is niet voldoende. Werk voor de PCP gun dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 16:48   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Heeft iemand een zinnige uitleg waarom dat onderzoek tegen dat gastje zo lang moet duren?
Ze hebben eigenlijk toch "alles" in handen: de mails, de whatsappjes ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 17:49   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet heus wel beter... Het VB is een partij voor & door racisten, maar het mag alleen niet te luid en vooral niet publiek bevestigd worden in de pers. Dat is de job van TVG hee : systematisch ontkennen dat zijn partij racistisch is, en dat PhDW, Sam Van Rooy, DVL, Guy chocomousse e.a. racisten zijn.

De limieten van zulk systeem is dat het nog nét moet geloofwaardig lijken. Plausible deniability en zo. Alleen als iemand echt TE bruine koekjes bakt, (zoals DVL nu) vliegt hij buiten.
Ge moogt het wel, maar ge slaagt er maar niet in dat vermeend racisme te duiden. Voor uw bovenkamer is het een soort zelfverklaarde evidentie waar geen verklaring voor mogelijk is.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 23:54   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heeft iemand een zinnige uitleg waarom dat onderzoek tegen dat gastje zo lang moet duren?
Ze hebben eigenlijk toch "alles" in handen: de mails, de whatsappjes ...
Volgens Van Cauwelaert in De Afspraak op Vrijdag zou het wel eens kunnen dat het gerecht niet echt veel in handen heeft om er aan te beginnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 02:02   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, ja. De holocaust banaliseren, wil zeggen dat men het vergassen van Joden een zodanig normale en evidente zaak vindt, die niet nieuws-waardig is omdat het normaal is van dat te doen, zoals vliegen doodmeppen of zo.

Maar "fier zijn om Vlaming te zijn" banaliseren, wil zeggen dat het fier zijn om Vlaming te zijn een zodanig normale en evidente zaak is, dat het niet nieuws-waardig is omdat het normaal is om fier te zijn van Vlaming te zijn, zoals fier zijn dat men de Olympische spelen gewonnen heeft of zo.
Ik vind dat allemaal banaal vloms gelul hier.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 02:28   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

niet serieus te nemen dus.
Schoof heeft gelijk.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be