Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2023, 21:22   #41
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die kinderachtigheden interesseren de Brusselse instanties helemaal niet.
Ik zou het begot ook niet weten in welke afgelijnde regio die Ibis ligt. Who cares? Ik heb meer problemen met een overrompeling van illegalen. Die gaan van nature bij voorkeur in Brussel gaan hokken en die zitten er mee.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 22:18   #42
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zou het begot ook niet weten in welke afgelijnde regio die Ibis ligt. Who cares? Ik heb meer problemen met een overrompeling van illegalen. Die gaan van nature bij voorkeur in Brussel gaan hokken en die zitten er mee.
Bruxelles, capitale de l'Europe et terre d'acceuil mondiale!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 07:04   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die kinderachtigheden interesseren de Brusselse instanties helemaal niet.
Haha, dat is zoals een vent die zich komt volfretten in een sjiek restaurant, en als de eigenaar op 't einde de zeer gepeperde rekening brengt, zegt hij "die boekhoudkundige kinderachtigheden interesseren mij niet, saluukes ".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 07:05   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Men spreekt over daklozen, over de manier hoe we de situatie kunnen beheersen, over hoe we die mensenkunnen helpen....

En gefrustreerde Vlamingen zijn bezig met hun ziekte.
Bedoel je bij die ziekte dat ze die weer niet durven doodmeppen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 09:33   #45
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Haha, dat is zoals een vent die zich komt volfretten in een sjiek restaurant, en als de eigenaar op 't einde de zeer gepeperde rekening brengt, zegt hij "die boekhoudkundige kinderachtigheden interesseren mij niet, saluukes ".
Goede vergelijking Patrick
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 09:57   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En wat is volgens U bekrompen aan die visie?


Moeten de Vlamingen nog steeds in de houding springen als de Franstaligen hen iets opdringen zonder overleg volgens U?
In de laatste uitzending van Het Verhaal van Vlaanderen kon gans Belgie zien hoe in de tijd van Leopold II de Vlamingen werden geminnacht & uitgebuit door de franstaligen (zoals bv Woeste die het uiteindelijk moest afleggen tegen Daens).
Het was méér dan schandalig.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 10:39   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Haha, dat is zoals een vent die zich komt volfretten in een sjiek restaurant, en als de eigenaar op 't einde de zeer gepeperde rekening brengt, zegt hij "die boekhoudkundige kinderachtigheden interesseren mij niet, saluukes ".
Maar die vent is nog vriendelijk en beleefd, iets wat ge van die brusselse scheefzeikers niet kunt zeggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 11:24   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alle Brusselse Ibis hotels. Vanuit onbetwiste bron Accor zelf. Let op nr. 9.


https://ibis.accor.com/nl/city/hotel...el-v0627.shtml
Grenzen worden tegenwoordig vastgelegd door privé-ondernemingen?

Hoe kan 'Accor' in hemelsnaam een onbetwiste bron zijn wanneer het gaat over staatsrecht?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 11:44   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
in dit geval, door ze in Vlaanderen te komen dumpen zonder eerst te overleggen met de Vlaamse en/of lokale overheid.
Als die in ganse drommen naar België/Belgique komen dan is er iets niet in orde. Het is overduidelijk dat wij véél te veel gewillig en vrijgevig zijn. Er is iets wat onze verantwoordelijken veel te weinig doen, namelijk zich eens goed informeren hoe andere Europese landen dat probleem aanpakken en er een voorbeeld aan nemen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 12:09   #50
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.026
Standaard

en
Dankzij de scan weet je al hoe je best thuis kan besparen. Je wint er dus altijd bij!

het vreselijke Bespaarwoord is weer gevallen
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 05:25   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de laatste uitzending van Het Verhaal van Vlaanderen kon gans Belgie zien hoe in de tijd van Leopold II de Vlamingen werden geminnacht & uitgebuit door de franstaligen (zoals bv Woeste die het uiteindelijk moest afleggen tegen Daens).
Het was méér dan schandalig.



+zoek de fout hierboven!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 08:28   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de laatste uitzending van Het Verhaal van Vlaanderen kon gans België zien hoe in de tijd van Leopold II de Vlamingen werden geminacht & uitgebuit door de Franstaligen (zoals bv Woeste die het uiteindelijk moest afleggen tegen Daens).
Het was méér dan schandalig.


Tiens, in de uitzending die ik zag werd met geen woord gerept over 'Franstaligen', 'Vlamingen', Woeste of Daens (wat me trouwens een beetje ergerde).

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 11:00   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zou het begot ook niet weten in welke afgelijnde regio die Ibis ligt. Who cares? Ik heb meer problemen met een overrompeling van illegalen. Die gaan van nature bij voorkeur in Brussel gaan hokken en die zitten er mee.
Zoals een pak Franstalige Vlamingenhaters "van nature" in Vlaanderen gaan hokken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 11:10   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de laatste uitzending van Het Verhaal van Vlaanderen kon gans Belgie zien hoe in de tijd van Leopold II de Vlamingen werden geminnacht & uitgebuit door de franstaligen (zoals bv Woeste die het uiteindelijk moest afleggen tegen Daens).
Het was méér dan schandalig.

Ik heb helemaal NIET gekeken. Ook zonder dat Verhaal weet iedereen met een gram hersens dat de Vlamingen vanaf dag één van het bestaan van België werden bestolen, gediscrimineerd, en verfranst.
Alleen de verfransing is niet (volledig) gelukt.

De koninklijke Belgische "visionair" is in Congo een stuk verder gegaan dan de bevolking bestelen, discrimineren en verfransen, namelijk hen de handen afkappen en vermoorden als ze niet als slaven wilde werken voor de koning van Duitschen bloed en bodem.
De verfransing is wél volledig gelukt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 01:47   #55
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zij spreken Sint-Pieters-Leeuw nog altijd uit als ‘Leu Saint Pierre’.
Geachte heer met het Wit Hoedje

Zou u zo vriendelijk willen zijn om te vertellen wat hier verkeerd mee is?

De Walen dienen net als de Vlamingen tijdens hun eigen taalgebruik uitheemse dorpsnamen te vertalen of op hun eigen wijze uit te spreken.

Inderdaad, er bestaat (bestond) wel een scheve toestand betreffende dit onderwerp.

Tijdens de negentiende eeuw en het begin van de vorige eeuw was het de gewoonte om alle heiligennamen (Sint-....) binnen het Nederlandstalig gebied in ambtelijke Waalstalige stukken te vertalen. Een ander voorbeeld binnen de gemeente Sint-Pieters-Leeuw (in de volksmond: Lieë) is Sint-Laureins-Berchem = Berchem-Saint-Laurent. Waalse heiligennamen werden meestal niet vertaald, bv in Waals-Brabant: Court-Saint-Etienne en Mont-Saint-Guibert. Niets houdt (hield) de Vlamingen tegen om deze Waalse dorpsnamen eveneens te vertalen: Sint-Stevenshoven en Sint-Wijbrechtsberg.

Het ware nuttiger om alle heiligennamen, niet omwille van de vertaalbaarheid maar omwille van de lengte, te vereenvoudigen naar het voorbeeld (Sint-Jans-)Molenbeek: Sint-Pieters-Leeuw wordt gewoon Leeuw vgl. Zoutleeuw/Léau, vroeger ook: Leeuw-Saint-Léonard.

Andere voorbeelden in Brussel-Halle-Vilvoorde:

Sint-Agatha-Berchem/Berchem-Sainte-Agathe => Achtenberchem
Sint-Katherina-Lombeek/Lombeek-Sainte-Catherine => Lombeek
Sint-Kwintens-Lennik/Lennick-Saint-Quentin => Kwintenslennik
Sint-Laureins-Berchem/Berchem-Saint-Laurent => Laureinsberchem
Sint-Genesius-Rode/Rhode-Saint-Genèse => Neerrode (tegenover het gehucht Oprode)
Sint-Gillis/Saint-Gilles => Opbrussel (oorspronkelijke naam)
Sint-Joost-ten-Node/Saint-Josse-ten-Noode = > Tennode
Sint-Martens-Bodegem/Bodeghem-Saint-Martin => Bodegem
Sint-Martens-Lennik/Lennick-Saint-Martin => Martenslennik
Sint-Pieters-Kapelle/Saint-Pierre-Capelle => Terwaarden (oude benaming vgl. Sint-Pieters-Kapelle bij Middelkerke dat oorspronkelijk "Honkevliet" heette)
Sint-Stevens-Woluwe/Woluwé-Saint-Etienne => Woluwe-ten-Voorde
Sint-Ulriks-Kapelle/Chapelle-Saint-Ulric => Ulrikskapelle... De echt Waalse tegenhanger van Ulrik is echter "Oury".

De oude Nederlandstalige spelling als "Waalse" benaming zoals bv. "Ruysbroeck" voor Ruisbroek-Zuun bij Leeuw is onzinnig. Onze Waalse vrienden konden op zijn minst deze Dietse benaming in hun opstellen op zijn Waals spellen, bv. "Russebroucq".

Er bestaat nog een Ruisbroek bij Puurs. Een gehucht met spoorhof (station) draagt een Waals aandoende benaming: Sauvegarde! Het is een verminking van een Dietse benaming: Schobbegaar (oudste spelling: "Schaeghegaet"). Geen enkele Vlaamsgezinde doet de moeite om deze storende benaming in Midden-Brabant te weren.

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 11:22   #56
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer met het Wit Hoedje

Zou u zo vriendelijk willen zijn om te vertellen wat hier verkeerd mee is?

De Walen dienen net als de Vlamingen tijdens hun eigen taalgebruik uitheemse dorpsnamen te vertalen of op hun eigen wijze uit te spreken.

Inderdaad, er bestaat (bestond) wel een scheve toestand betreffende dit onderwerp.

Tijdens de negentiende eeuw en het begin van de vorige eeuw was het de gewoonte om alle heiligennamen (Sint-....) binnen het Nederlandstalig gebied in ambtelijke Waalstalige stukken te vertalen. Een ander voorbeeld binnen de gemeente Sint-Pieters-Leeuw (in de volksmond: Lieë) is Sint-Laureins-Berchem = Berchem-Saint-Laurent. Waalse heiligennamen werden meestal niet vertaald, bv in Waals-Brabant: Court-Saint-Etienne en Mont-Saint-Guibert. Niets houdt (hield) de Vlamingen tegen om deze Waalse dorpsnamen eveneens te vertalen: Sint-Stevenshoven en Sint-Wijbrechtsberg.

Het ware nuttiger om alle heiligennamen, niet omwille van de vertaalbaarheid maar omwille van de lengte, te vereenvoudigen naar het voorbeeld (Sint-Jans-)Molenbeek: Sint-Pieters-Leeuw wordt gewoon Leeuw vgl. Zoutleeuw/Léau, vroeger ook: Leeuw-Saint-Léonard.

Andere voorbeelden in Brussel-Halle-Vilvoorde:

Sint-Agatha-Berchem/Berchem-Sainte-Agathe => Achtenberchem
Sint-Katherina-Lombeek/Lombeek-Sainte-Catherine => Lombeek
Sint-Kwintens-Lennik/Lennick-Saint-Quentin => Kwintenslennik
Sint-Laureins-Berchem/Berchem-Saint-Laurent => Laureinsberchem
Sint-Genesius-Rode/Rhode-Saint-Genèse => Neerrode (tegenover het gehucht Oprode)
Sint-Gillis/Saint-Gilles => Opbrussel (oorspronkelijke naam)
Sint-Joost-ten-Node/Saint-Josse-ten-Noode = > Tennode
Sint-Martens-Bodegem/Bodeghem-Saint-Martin => Bodegem
Sint-Martens-Lennik/Lennick-Saint-Martin => Martenslennik
Sint-Pieters-Kapelle/Saint-Pierre-Capelle => Terwaarden (oude benaming vgl. Sint-Pieters-Kapelle bij Middelkerke dat oorspronkelijk "Honkevliet" heette)
Sint-Stevens-Woluwe/Woluwé-Saint-Etienne => Woluwe-ten-Voorde
Sint-Ulriks-Kapelle/Chapelle-Saint-Ulric => Ulrikskapelle... De echt Waalse tegenhanger van Ulrik is echter "Oury".

De oude Nederlandstalige spelling als "Waalse" benaming zoals bv. "Ruysbroeck" voor Ruisbroek-Zuun bij Leeuw is onzinnig. Onze Waalse vrienden konden op zijn minst deze Dietse benaming in hun opstellen op zijn Waals spellen, bv. "Russebroucq".

Er bestaat nog een Ruisbroek bij Puurs. Een gehucht met spoorhof (station) draagt een Waals aandoende benaming: Sauvegarde! Het is een verminking van een Dietse benaming: Schobbegaar (oudste spelling: "Schaeghegaet"). Geen enkele Vlaamsgezinde doet de moeite om deze storende benaming in Midden-Brabant te weren.

Hoogachtend
Wel bedankt voor deze interessante informatie ,Koenraad.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 11:45   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tiens, in de uitzending die ik zag werd met geen woord gerept over 'Franstaligen', 'Vlamingen', Woeste of Daens (wat me trouwens een beetje ergerde).



'het had kunnen waar zijn'
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 16:41   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tiens, in de uitzending die ik zag werd met geen woord gerept over 'Franstaligen', 'Vlamingen', Woeste of Daens (wat me trouwens een beetje ergerde).

Duizenden Vlamingen werkten in de Waalse kolenmijnen.
Sorry, ik heb me niet goed uitgedrukt: Woeste & Daens werden niet eens vermeld.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 februari 2023 om 16:43.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 18:16   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Ik verbaas me nog steeds over de commotie dat een televisieprogramma teweeg brengt.

Ikzelf heb er nog niet naar gekeken en ben het, gezien de bedenkelijke 'kwaliteit' van de Vlaamse televisie, ook niet van plan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 20:58   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik verbaas me nog steeds over de commotie dat een televisieprogramma teweeg brengt.

Ikzelf heb er nog niet naar gekeken en ben het, gezien de bedenkelijke 'kwaliteit' van de Vlaamse televisie, ook niet van plan.
Ik raad je aan om de reeks toch te bekijken. (zelfs al heb ikzelf enige achterstand wegens de drukte van mijn pensioengerechtigde leeftijd ... kuch)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be