Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2019, 18:01   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Wat een leugen... La France wil al eeuwen lang la Flandre in zijn bezit hebben en doet er al eeuwen lang alles aan...
Ga naar Brugge en, verteld door een Brugse gids, alles wat daar kapot werd geschoten en kapot werd gemaakt was het werk van la douce France...

Maar ja, om hun eigen (waan)grootheid in het uitstalraam te zetten en hun eigen minheid te verdoezelen ontkennen ze nog liever het licht van de zon...
Hypocrieten...

Ten andere moest een Duitser dat durven zeggen dan was het kot weer te klein van verontwaardiging...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:05   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Albert Frère heeft het nooit moeten leren. En hij liet miljoenen vlamingen achter zich.
En hij zette alle franstaligen een vieze pad in de mand...
Hoeveel van hun Waalse welvaart is door toedoen van Frère gratis, wat de Walen betreft, in handen van de Fransen gevallen...???
Ze mogen hem hebben en fier zijn op hun eigen bloedzuigers...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 december 2019 om 18:05.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:06   #43
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat een leugen... La France wil al eeuwen lang la Flandre in zijn bezit hebben en doet er al eeuwen lang alles aan...
Ga naar Brugge en, verteld door een Brugse gids, alles wat daar kapot werd geschoten en kapot werd gemaakt was het werk van la douce France...

Maar ja, om hun eigen (waan)grootheid in het uitstalraam te zetten en hun eigen minheid te verdoezelen ontkennen ze nog liever het licht van de zon...
Hypocrieten...

Ten andere moest een Duitser dat durven zeggen dan was het kot weer te klein van verontwaardiging...
Deutsche grundlichkeit:

DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:06   #44
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Albert Frère heeft het nooit moeten leren. En hij liet miljoenen vlamingen achter zich.
Walen zijn ALTIJD ondergeschikt aan Vlamingen, hoe rijk ze ook zijn. Hun geld komt altijd van Vlamingen dus moeten ze gedienstig zijn aan Vlaanderen en de Vlamingen: gratis ruiten kuisen, straten vegen en hondenstront opkuisen met de glimlach.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:09   #45
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Walen zijn ALTIJD ondergeschikt aan Vlamingen, hoe rijk ze ook zijn. Hun geld komt altijd van Vlamingen dus moeten ze gedienstig zijn aan Vlaanderen en de Vlamingen: gratis ruiten kuisen, straten vegen en hondenstront opkuisen met de glimlach.
Zelf met Kerstmis is Vlaams-nationalistisch schuim, bruin schuim.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:09   #46
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, daar zeg je wat. Ik kan mijn vergissen maar vraag mij af of het niet eerder "emmerder" in plaats van "enmerder" moet zijn.
Maar ja, om een goede francofoon te zijn is het zelfs niet nodig om fatsoenlijk frans te kennen... Als ze maar voor het goede francofone doel zijn wordt hen op dat gebied heel veel vergeven. Ten andere in die tijd en waarschijnlijk nu nog waren het de Vlamingen die hen op hun taalfouten wezen... Want natuurlijk werd er van die achterlijke Vlamingen die zich wouden opwerken en frans moesten leren wel correct frans geëist... Want anders werden ze uitgelachen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:13   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Deutsche grundlichkeit:

Wat over de franse grondigheid??? Liever niet over spreken zeker???

Hoeveel Joden hebben ze op schandalige wijze verraden en uitgeleverd aan de Duitsers??? Hun appartementen in Parijs stonden nog niet leeg en werden al ingenomen door andere Franse burgers, zonder ook maar enige verontwaardiging of protest...
Ze deden het werk grondig...

En hoe lang werd er in hun geschiedenisboeken niet over gesproken???

Ten andere ga naar Frankrijk en de meeste ruïnes die je daar ziet zijn niet het werk van buitenlanders zoals bij ons; maar wel degelijk het werk van hun eigen franse overheid; waar het meestal om strafexpedities ging om op die wijze de rijkdom en de welvaart van de adel en plaatselijke bevolking af te romen richting Franse koningen wiens schatkist steeds leeg was, gezien zijn vele oorlogen, waarvan vele hier bij ons... En dan maar afkomen over de wreedheid van de anderen... Cathaarse kwesties vergeten??? De schat van de tempeliers vergeten die de koning zo graag in handen wou hebben en ze dus maar van verraad betichtte???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 december 2019 om 18:19.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:31   #48
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Nog een geluk dat al die zaken die je vernoemt minder dan 70 jaar oud zijn. We zouden je anders kunnen verdenken over steeds maar dezelfde ouwbollige historische periode te hebben.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:31   #49
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mijn nieuw bestuursmandaat voor een vijfde bedrijf waar ik actief in ben werd in december 2019 via de RESA gepubliceerd. Voor een Frans bedrijf deze keer. U weet waar te zoeken.
Yep, en de naam wordt niet uitgesproken als "Bucket", maar als "Bouquet"
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:32   #50
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Yep, en de naam wordt niet uitgesproken als "Bucket", maar als "Bouquet"
En wat is RESA?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:44   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nog een geluk dat al die zaken die je vernoemt minder dan 70 jaar oud zijn. We zouden je anders kunnen verdenken over steeds maar dezelfde ouwbollige historische periode te hebben.
Men spreekt over oudbollig als de toestand van vandaag anders is...
Maar gezien de franstaligen houding bijna altijd en overal, ook vandaag, is het zeer de vraag of het wel zo oudbollig is...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 december 2019 om 18:45.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:49   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Albert Frère heeft het nooit moeten leren. En hij liet miljoenen vlamingen achter zich.
Frère heeft dan ook weinig in Vlaanderen geïnvesteerd. Door zijn extreme francofilie stak hij het overgroot gedeelte van de middelen van GBL éénzijdig in Franse ondernemingen. Dat had dan ook voor gevolg dat de beurskoers van GBL steeds verder achterop liep i.v.m. andere Belgische holdings. De familie Boël was met hun holding Sofina heel wat verstandiger. Niet alleen investeerden zijn ook meer in Vlaamse ondernemingen ze internationaliseerden bovendien ook veel sneller en realiseerden zeer mooie resultaten onder meer in India. De beurskoers van Sofina is in de jaren 2018 en 2019 flink gestegen.

Dat hebben ze nu bij GBL blijkbaar ook begrepen en ze hebben van Frère's Franse investeringen reeds heel wat afgebouwd (ondermeer Total ligt er bijna helemaal uit). Het merkwaardige is dat dit gebeurt onder de leiding van Frère's Franse schoonzoon Ian Galienne.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:53   #53
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Frère heeft dan ook weinig in Vlaanderen geïnvesteerd. Door zijn extreme francofilie stak hij het overgroot gedeelte van de middelen van GBL éénzijdig in Franse ondernemingen. Dat had dan ook voor gevolg dat de beurskoers van GBL steeds verder achterop liep i.v.m. andere Belgische holdings. De familie Boël was met hun holding Sofina heel wat verstandiger. Niet alleen investeerden zijn ook meer in Vlaamse ondernemingen ze internationaliseerden bovendien ook veel sneller en realiseerden zeer mooie resultaten onder meer in India. De beurskoers van Sofina is in de jaren 2018 en 2019 flink gestegen.

Dat hebben ze nu bij GBL blijkbaar ook begrepen en ze hebben van Frère's Franse investeringen reeds heel wat afgebouwd (ondermeer Total ligt er bijna helemaal uit). Het merkwaardige is dat dit gebeurt onder de leiding van Frère's Franse schoonzoon Ian Galienne.
Familie Frère: 6 933 410 000
Familie Boël: 1 622 436 000

Boël begonnen rond 1880
Frère begonnen na 1945

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 26 december 2019 om 18:56.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 20:48   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Familie Frère: 6 933 410 000
Familie Boël: 1 622 436 000

Boël begonnen rond 1880
Frère begonnen na 1945
Heb je het nu over de intrinsieke waarde van hun holdings, de beurswaarde of het persoonlijk vermogen van de families.
O ja, by the way, het kapitaal van GBL was niet louter het werk van Albert Frère alleen hoor. Hij werkte nauw samen met de vermogende Canadese familie Desmarets die een belangrijke participatie had in GBL.

Maar kom, daarmee zijn we misschien te ver afgeweken van het onderwerp van deze draad.

Laatst gewijzigd door quercus : 26 december 2019 om 20:50.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 20:48   #55
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar ja, om een goede francofoon te zijn is het zelfs niet nodig om fatsoenlijk frans te kennen... ...
Haaaa, nu begrijp ik waarom ge hier al begon over Napoleon en Karel de Grote , als grote voorbeelden van die stoute grote francofonie!

de ene sprak Corsicaans (een Italiaans dialect) en de andere Neder Frankisch (de voor loper van het Nederlands)

en nu dacht ik dat dat gigantische achterlijk kemels waren!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 20:53   #56
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Cathaarse kwesties vergeten??? De schat van de tempeliers vergeten die de koning zo graag in handen wou hebben en ze dus maar van verraad betichtte???


WTF?? wat een achterlijke onzin weer!

gij wéét gewoon niks!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 21:17   #57
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

.... Gesneuveld voor "vaderland"maar moedertaal is taboe

....duizend grafstenen, heldenhuldezerkjes, die voor gesneuvelde Vlaamse soldaten werden gefinancierd, tegen de wens van de legerleiding die uniforme, officiële zerken verkoos.

De legerleiding: Die had eind augustus 1915 vastgelegd dat begraven soldaten allemaal een zwart houten kruis met witte letters moesten krijgen. Met telkens naam en voornaam, regiment, geboorteplaats en -datum en overlijdensplaats en -datum. Meer niet en alles in het Frans.

In 1925 werden 500 AVV-VVK kruisen verbrijzeld en gebruikt bij de aanleg van een spoorwegbedding.

Dictator Gedrag Franstaligen >>> PS, Ecolo, .... is tot op heden nog niets veranderd!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 22:40   #58
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, daar zeg je wat. Ik kan mijn vergissen maar vraag mij af of het niet eerder "emmerder" in plaats van "enmerder" moet zijn.
En het moet zijn, ne suffit pas.....
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 22:49   #59
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mijn nieuw bestuursmandaat voor een vijfde bedrijf waar ik actief in ben werd in december 2019 via de RESA gepubliceerd. Voor een Frans bedrijf deze keer. U weet waar te zoeken.

U hebt duidelijk niet de persoonlijkheid om een succesvol zakenman te zijn, zoals ik eerder schreef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Vanwaar komt dat ressentiment jegens alles wat Vlaams is vandaan? Voor iemand die pretendeert het zeer ver geschopt te hebben, laat u zich toch nogal leiden door emotie(s) en daarnaast merk ik een acute "Vlamingenfobie" ...

Ik heb in mijn leven al harde onderhandelingen over veel geld - o.a. verkoop van een bedrijf en privé-woonst - meegemaakt, nooit zag ik echter dat emoties de bovenhand kregen. Bij u daarentegen is dat pertinent het geval...

Vindt dat ressentiment haar voedingsbodem omwille van het Vlaams-nationalisme dat hier sterk vertegenwoordigd is? Komt het doordat sommigen hier steevast denigrerend spreken over Wallonië en spottend de term 'Walbanië' gebruiken?
Daarnaast bent u ook geen echte Franstalige. Wanneer u in het Frans schrijft, merk ik fouten op die een echte Franstalige nooit zou maken. De vraag is echter waarom u zich als een vermogende Franstalige profileert?
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 22:54   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
U hebt duidelijk niet de persoonlijkheid om een succesvol zakenman te zijn, zoals ik eerder schreef.



Daarnaast bent u ook geen echte Franstalige. Wanneer u in het Frans schrijft, merk ik fouten op die een echte Franstalige nooit zou maken. De vraag is echter waarom u zich als een vermogende Franstalige profileert?
Een hobby, meer moet je daar niet achter zoeken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be