Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2020, 09:46   #1581
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Te ver gezocht denkt u 'De Dagelijkse Standaard' gebruiken?

De 'Telegraaf' dan maar?

Beste Greta Thunberg, jij zegt dat wij (de generatie 65-plussers) jouw jeugd hebben gestolen. Meid, je hebt geen idee.

Dat er wat gedaan moet worden op basis van milieuverontreiniging dat weet ondertussen iedereen al wel.

Maar ik denk dat de klimaatactivisten het nog steeds niet doorhebben dat zijn een gevecht tegen de bedrijven/grote bedrijven ingezet hebben.

En juist die grote bedrijven maken van alles waar wij allemaal gebruik van maken ook zij.

Bij die bedrijven/grote bedrijven moet er nagedacht worden hoe men bepaalde processen klimaatvriendelijker kan maken of zie ik dat verkeerd?

Ook moeten die meisjes begrijpen dat Rome niet in één dag gebouwd is.
Het is eigenlijk een schande dat de media zoveel aandacht schenkt aan al die snotneuzen.
Maar ja wees eerlijk, het verkoopt en daar draait het toch om bij de media, verkoop en kijkcijfers.


Verkondigen dat een stad een termische muur veroorzaakt en dat men dus de steden zou moeten afbreken en in houten hutjes zou moeten gaan wonen, verkoopt niet.
Een zottin naar voor schuiven en die haar onzin laten uitkramen trekt lezers en kijkers.

Citaat:
Anuna De Wever met vrachtschip naar huis.
Ja, en de reden dat ze een vrachtschip neemt, er vliegen ook duizenden vrachtvliegtuigen.
Te zot voor woorden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 09:58   #1582
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is eigenlijk een schande dat de media zoveel aandacht schenkt aan al die snotneuzen.
Maar ja wees eerlijk, het verkoopt en daar draait het toch om bij de media, verkoop en kijkcijfers.


Verkondigen dat een stad een termische muur veroorzaakt en dat men dus de steden zou moeten afbreken en in houten hutjes zou moeten gaan wonen, verkoopt niet.
Een zottin naar voor schuiven en die haar onzin laten uitkramen trekt lezers en kijkers.


Ja, en de reden dat ze een vrachtschip neemt, er vliegen ook duizenden vrachtvliegtuigen.
Te zot voor woorden.
Inderdaad, te zot voor woorden.

p.s.

Citaat:
Het is eigenlijk een schande dat de media zoveel aandacht schenkt aan al die snotneuzen.
Zouden ze mediageil zijn, belust op aandacht aan hun eigen persoontje?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 09:59   #1583
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Inderdaad, te zot voor woorden.

p.s.



Zouden ze mediageil zijn, belust op aandacht aan hun eigen persoontje?
Twijfel je daar nog aan???
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:10   #1584
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Oei oei, die komt naar 'huis'.

Anuna De Wever met vrachtschip naar huis.

Binnenkort weer stakingen dus?
(Soort van) interview met ADW:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aren~ab17d470/

____________________________

Anuna De Wever onderweg naar huis met (vervuilend) vrachtschip: “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen”

KVDS 06 januari 2020 07u02 Bron: Belga

Anuna De Wever is onderweg naar huis. Na drie maanden in Zuid-Amerika is ze aan de terugtocht naar Europa begonnen en over twee weken zou ze in de haven van het Franse Duinkerke moeten aankomen. Opmerkelijk: ze koos ervoor om met een cargoschip mee te varen en niet te wachten tot Pasen, wanneer het zeilschip waarmee ze kwam opnieuw de oversteek maakt.

Begin oktober vertrok Anuna De Wever samen met een dertigtal andere jongeren met een zeilschip naar Zuid-Amerika, om er deel te nemen aan een klimaattop in Chili. Maar die werd geannuleerd door de onrust in het land en verplaatst naar Madrid. De Wever raakte er niet op tijd.

Vrachtschip

Vandaag is nu toch de terugreis begonnen. Met een (vervuilend) vrachtschip, wel. “Het was een moeilijke beslissing”, vertelt ze aan Het Nieuwsblad. “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen, om de vracht te transporteren. Onze kajuiten waren anders toch maar leeg gebleven. Terwijl je als vliegtuigpassagier wel rechtstreeks de luchtvaart ondersteunt, die geen ander doel heeft dan passagiers vervoeren.”

Intussen blikt ze terug op 1 jaar Youth for Climate (YFC). Het is deze week immers exact een jaar geleden dat de klimaatspijbelaars onder leiding van De Wever en Kyra Gantois een eerste keer op straat kwamen om een ambitieuzer klimaatbeleid te eisen. “Ik heb veel fouten gemaakt afgelopen jaar, maar we hebben ook veel goede dingen gedaan. Je kan niet minimaliseren wat we hebben bereikt”, zegt ze.

Het klimaatjaar 2019 noemt ze “een eyeopener”. Het heeft haar geloof in de klimaatbeweging en de boodschap die ze wil brengen alleen maar versterkt. “We hebben altijd de keuzes gemaakt waarvan we dachten dat die op dat moment de juiste waren. We hadden ook geen voorbeeld. Een fout die Youth for Climate heeft gemaakt is nog te weinig informeren over de klimaatcrisis. Daar wil ik me nu voor inzetten”, verduidelijkt De Wever.

“Ik ben me ook veel bewuster geworden van de ernst van de klimaatcrisis”, gaat ze verder. “Toen ik ermee begon was ik nog niet in paniek. Dat ben ik nu wel. Nu is alles wat ik doe in mijn leven gelinkt aan de klimaatcrisis. Het heeft heel mijn leven overgenomen.”

Draagvlak

In een jaar tijd kwamen de klimaatspijbelaars van YFC tientallen keren op straat, hebben ze politici in binnen- en buitenland ontmoet en mochten ze spreken op Europese- en klimaattoppen. Toch lijkt het nog steeds aan een draagvlak te ontbreken. “Ik snap dat er niet genoeg draagvlak is, want we verkondigen in de eerste plaats een onaangename boodschap. Het is voor veel mensen ook nog steeds een ver-van-mijn-bedshow. Ze denken dan: “Wat zit die puber de hele tijd te roepen tegen ons? Ga naar school!”. Dat is puur omdat mensen nog niet doorhebben hoe ernstig het is, hoe hard het hen zelf nog zal beïnvloeden”, aldus Anuna.

“Ik ben daarom ook kwaad op de Vlaamse regering, voor haar gebrek aan actie en verantwoordelijkheid. Tijdens mijn reis naar het Amazonewoud, waar we echt geconfronteerd werden met de gevolgen, heb ik zo vaak gewild dat onze Belgische politici dit zouden zien. Dan zouden ze zeker van gedachten veranderen. Als je deze mensen ziet lijden, onder meer doordat ze kanker krijgen door de goudmijnen aan de rivieren, kan je er geen politiek spel meer van maken”, vindt ze. “Kijk ook naar wat er in Australië gebeurt. Het momentum is niet voorbij. 2019 was niet het klimaatjaar, vanaf nu is het elk jaar een klimaatjaar. Dit is geen marathon, maar een sprint. We moeten de komende tien jaar alles op alles zetten om de planeet te redden”, zegt De Wever overtuigd.

De strijd heeft ook een keerzijde. Als puber moest ze plots heel snel volwassen worden en dat heeft op bepaalde momenten zijn tol geëist. “Ik ben een BV geworden en dat verandert wel je leven”, legt ze uit. “Het is leuk dat we hierdoor een gigantisch platform hebben en we zoveel mensen kunnen bereiken. Maar in de spotlights staan met mijn privéleven vind ik verschrikkelijk. Net doordat het afleidt van de klimaatcrisis. Het is een constant gevecht om te zeggen dat het niet over mij gaat, maar over het klimaat. Dat is irritant. Er staat altijd “Anuna De Wever heeft gezegd” of “Anuna De Wever vindt dat”, maar ik spreek in naam van YFC”, is De Wever duidelijk.

Stoppen

Aan stoppen denkt ze absoluut niet. “Ik zal nooit zeggen dat het genoeg is geweest, want het gaat ook om mijn eigen toekomst. Er zijn wel momenten dat ik het echt moeilijk heb. Toen we bijvoorbeeld werden belaagd op Pukkelpop. Maar tegelijkertijd motiveert me dat”, zegt het YFC-boegbeeld.

De eerste verjaardag van YFC zal niet uitbundig gevierd worden, want er ligt werk op de plank. “Ik geloof dat hoe langer we actie voeren en hoe dringender het wordt, hoe meer ‘to the point’ we moeten zijn. YFC zal nu ook meer rond specifieke dossiers, zoals een klimaatwet, actie voeren. Gewoon op straat komen werkt blijkbaar niet. We hebben een heel klimaatrapport geschreven met een panel van experten en dat raken ze niet eens aan. Het is duidelijk dat we specifieker en harder actie moeten voeren. We gaan minder marsen doen, omdat we meer onze tijd willen steken in het realiseren van concrete zaken”, besluit De Wever.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:43   #1585
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Vandaag is nu toch de terugreis begonnen. Met een (vervuilend) vrachtschip, wel. “Het was een moeilijke beslissing”, vertelt ze aan Het Nieuwsblad. “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen, om de vracht te transporteren. Onze kajuiten waren anders toch maar leeg gebleven. Terwijl je als vliegtuigpassagier wel rechtstreeks de luchtvaart ondersteunt, die geen ander doel heeft dan passagiers vervoeren.”
Eigenaardig staaltje van twee maten en twee gewichten.

Wat is de impact van de klimaatspijbelaars op het aantal verkochte vliegtickets? Voor die paar Anuna's en Greta's gaan die vliegtuigen niet aan de grond blijven.

En ADW doet alsof wij geen impact kunnen hebben op het transport per schip van "de vracht". Alsof het transport van "de vracht" een onontkoombaar natuurfenomeen is waarop je kunt meeliften, zoals de passaatwinden.

De uitstoot van vrachtschepen is even makkelijk (of moeilijk) te beïnvloeden als de uitstoot van passagiersvliegtuigen: door minder te consumeren. Opvallend hoe ADW daar een onderscheid in maakt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 11:25   #1586
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
(Soort van) interview met ADW:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aren~ab17d470/

____________________________

Anuna De Wever onderweg naar huis met (vervuilend) vrachtschip: “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen”

En die vliegtuigen vliegen ook sowieso
Simplistisch wicht...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 17:38   #1587
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Anuna heeft nog nooit van een lijnvlucht gehoord.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 20:06   #1588
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Scheepvaart blijkt meer te vervuilen dan de luchtvaart.

Of het echt allemaal klopt wat in het artikel staat dat laat ik nog in de midden maar het zou best kunnen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 22:20   #1589
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Scheepvaart blijkt meer te vervuilen dan de luchtvaart.

Of het echt allemaal klopt wat in het artikel staat dat laat ik nog in de midden maar het zou best kunnen.
Ik zou toch beter een recente link nemen. Op 13 jaar kan er heelwat veranderd zijn...

Hier heb je zowat alles:
https://www.eureporter.co/frontpage/...s-and-figures/

Ze verschillen niet veel, maar beide zijn de grootste groeiers, en luchtvaart de allergrootste groeier met +129%...




Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2020 om 22:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 22:48   #1590
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
[i]Anuna De Wever onderweg naar huis met (vervuilend) vrachtschip: “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen”
Onzin. Die vliegtuigen vliegen sowieso ook, ongeacht of Anuna mee moet of niet. Wat een schijnheiligheid!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 22:56   #1591
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Vandaag is nu toch de terugreis begonnen. Met een (vervuilend) vrachtschip, wel. “Het was een moeilijke beslissing”, vertelt ze aan Het Nieuwsblad. “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen, om de vracht te transporteren. Onze kajuiten waren anders toch maar leeg gebleven. Terwijl je als vliegtuigpassagier wel rechtstreeks de luchtvaart ondersteunt, die geen ander doel heeft dan passagiers vervoeren.”
Ze had ook als vracht met een vrachtvliegtuig kunnen meevliegen, lol.


Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2020 om 22:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 08:44   #1592
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zou toch beter een recente link nemen. Op 13 jaar kan er heelwat veranderd zijn...

Hier heb je zowat alles:
https://www.eureporter.co/frontpage/...s-and-figures/

Ze verschillen niet veel, maar beide zijn de grootste groeiers, en luchtvaart de allergrootste groeier met +129%...



Ik denk dat het al een dubbeldraadje is maar toch.

Het vervuilende vrachtschip in beeld.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 09:58   #1593
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat het al een dubbeldraadje is maar toch.

Het vervuilende vrachtschip in beeld.
Kijk eens naar de emissiefactoren:

- Vliegtuig, intercontinentaal: 0.147 kg CO2 per reizigerskm
- Zeevaart, grote schepen: 0.015 kg CO2 per tonkm

Een schip vervoert dus 10 ton voor dezelfde CO2-uitstoot als een vliegtuig 1 persoon.

Als het over vervuilende zeevaart gaat, gaat het over zwaveluitstoot - iets héél anders dan CO2. En ook dat is aan het veranderen, want sinds 1 januari dit jaar moet ook de zeevaart zwavelarme stookolie gebruiken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 11:13   #1594
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Kijk eens naar de emissiefactoren:

- Vliegtuig, intercontinentaal: 0.147 kg CO2 per reizigerskm
- Zeevaart, grote schepen: 0.015 kg CO2 per tonkm

Een schip vervoert dus 10 ton voor dezelfde CO2-uitstoot als een vliegtuig 1 persoon.
In die lijst staat geen :
- reizigerskm met passagiersschepen ?
- geen tonkm met (cargo)vliegtuigen ?

Als je die niet hebt...

Bovendien tijd=geld als het dringend moet...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2020 om 11:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 13:24   #1595
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In die lijst staat geen :
- reizigerskm met passagiersschepen ?
- geen tonkm met (cargo)vliegtuigen ?

Als je die niet hebt...

Bovendien tijd=geld als het dringend moet...
Een andere bron geeft wel cijfers voor cargovliegtuigen:
Air plane (air cargo), average Cargo B747: 0,5 kg CO2/tonkm
Modern train: 0,03 - 0,1 kg CO2/tonkm
Modern ship (sea freight): 0,01 - 0,04 kg CO2/tonkm

Met daarbovenop nog de bedenking
Citaat:
The effect of the CO2 emissions of airplanes are 2 to 3 times higher compared to the emissions on the ground, because airplanes release the CO2 in high altitudes into the atmosphere, where they do much more harm.
Bovendien, een vliegtuig moet wel degelijk extra kerosine (en dus extra CO2) aan boord nemen voor elke extra passagier. Voor dat vrachtschip maakt het geen zier uit of er een persoon extra aan boord is. Dus ja, als je de tijd hebt én een vrije plaats vindt, is meevaren op een vrachtschip waarschijnlijk de meest ecologische keuze. Beter dan een zeilschip waarvan de crew vervolgens teruggevlogen wordt. Niet naar de andere kant van de wereld gaan is nóg beter.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 14:46   #1596
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een andere bron geeft wel cijfers voor cargovliegtuigen:
Air plane (air cargo), average Cargo B747: 0,5 kg CO2/tonkm
Modern train: 0,03 - 0,1 kg CO2/tonkm
Modern ship (sea freight): 0,01 - 0,04 kg CO2/tonkm

Met daarbovenop nog de bedenking


Bovendien, een vliegtuig moet wel degelijk extra kerosine (en dus extra CO2) aan boord nemen voor elke extra passagier. Voor dat vrachtschip maakt het geen zier uit of er een persoon extra aan boord is. Dus ja, als je de tijd hebt én een vrije plaats vindt, is meevaren op een vrachtschip waarschijnlijk de meest ecologische keuze. Beter dan een zeilschip waarvan de crew vervolgens teruggevlogen wordt. Niet naar de andere kant van de wereld gaan is nóg beter.
Naja heb je nog altijd geen luxeschip of luxejacht genomen die een transatlantische reis maakt

Zoiets voor die grote hoogte-uitstoot van een transatlantische vlucht die meegerekend wordt:



Helaas is er geen alternatief als je overzee ergens snel moet zijn.

Bij langdurige reizen kan dit ook gebeuren: (lol )


Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2020 om 14:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 15:46   #1597
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Naja heb je nog altijd geen luxeschip of luxejacht genomen die een transatlantische reis maakt
Je weet waar het probleem zit.
De Queen Mary werd in WOII gebruikt als troepentransport, en vervoerde toen 16000 soldaten. Op die manier is het een tamelijk milieuvriendelijke verplaatsing - maar geen mens die vrijwillig aan boord zou willen.
Vandaag doet de Queen Mary II soms nog dezelfde overtocht. Maar nu als luxueus cruise-schip, met 6 keer minder passagiers, maar wel met zwembaden, restaurants, filmzalen en een massa personeel om het de gasten naar de zin te maken. Dat is een uitstapje voor de super-rijken, en ecologisch totaal niet verantwoord.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij langdurige reizen kan dit ook gebeuren: (lol )
Als de CO2-uitstoot van mijn kind bij mijn CO2-uitstoot geteld wordt, dan wordt mijn CO2-uitstoot bij die van mijn ouders geteld... Adam en Eva hadden dus een gigantische voetafdruk, en wij hebben er niets mee te maken...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 16:32   #1598
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als de CO2-uitstoot van mijn kind bij mijn CO2-uitstoot geteld wordt, dan wordt mijn CO2-uitstoot bij die van mijn ouders geteld... Adam en Eva hadden dus een gigantische voetafdruk, en wij hebben er niets mee te maken...
Dat is bij de context (veel) meer dan 2 kinderen in de wereld zetten.
Want zelfs bij 2 kinderen daalt de wereldbevolking geleidelijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...-nu-minder-ki/

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2020 om 16:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 17:07   #1599
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is bij de context (veel) meer dan 2 kinderen in de wereld zetten.
Want zelfs bij 2 kinderen daalt de wereldbevolking geleidelijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...-nu-minder-ki/
Integendeel, bij twee kinderen stijgt de wereldbevolking omdat we steeds ouder worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 18:49   #1600
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Integendeel, bij twee kinderen stijgt de wereldbevolking omdat we steeds ouder worden.
Mmmh als al de babyboomers allemaal hun geest geven in 2030-2040-...

We? De Europese bevolking is dalende dacht ik.

Men verwacht nu al dat de woonmarkt gaat instorten:
https://www.businessinsider.nl/in-20...uderen-495518/

Dat laatste is dus uw glazen bol. Wie weet krijgen we een atoomoorlog, of wie weet een wereldwijde epidemie, of wie weet cyberoorlog en cyberchaos en ...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2020 om 18:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be