Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2012, 22:47   #121
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Raad eens wie daar iets op tegen zal hebben??
Waarom begrijp ik onmiddellijk wat je hiermee bedoelt?

Bepaalde mensen die weinig overtuigend verkondigen 'dat zij niets vragen of nodig hebben' misschien.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 22:50   #122
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Waarom begrijp ik onmiddellijk wat je hiermee bedoelt?

Bepaalde mensen die weinig overtuigend verkondigen 'dat zij niets vragen of nodig hebben' misschien.
+ hun 'Vlaamse' (sic) hielenlikkers
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 22:58   #123
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nee, het is gewoon een soort van volwassen worden.
Een soort van Bar mitswa voor 'echte' vlamingen als het ware...Shalom
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:16   #124
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hij is gewoon prettig gestoord en vooral gefrustreerd!
In Geel lopen er veel van de mensen rond, maar die zijn iets minder gevaarlijk en ook niet geïndoctrineerd!
Hij schijnt zich 'verlicht' te voelen door de Franse cultuur sinds hij getrouwd is met een Franse vrouw, maar ik denk dat hij vooral het superioriteitsgevoel van bepaalde Franstaligen overgenomen heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus
De 'plezante nonkel' is dat zoiets als een GROENE Vlaming?
Ja, dat is soms een plezante nonkel, maar dan wel één die af en toe ook nog wat zinnigs te vertellen heeft.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 23 maart 2012 om 23:16.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 00:23   #125
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Perfekt op schema en volgens de verwachtingen lukte de meerderheid erin om art 195 te wijzigen. De eenheid in de regering blijkt toch wat groter te zijn dan de oppositie had verwacht. En nu naar de volgende stap.
Tot hier toe doet de regering wat ze heeft afgesproken in haar akkoord. Alle tandenknarsende pogingen van sommige oppositie leden ten spijt.

http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120315_252
Jij vindt de opschorting van de Belgische Grondwet een goede zaak !?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 08:04   #126
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Jij vindt de opschorting van de Belgische Grondwet een goede zaak !?
Discussie over het middel, of het doel. Voor mij is dat altijd het doel.

Ik zou graag hebben dat het bij volgende verkiezingen eindelijk terug over fundamentele zaken gaat, en niet over communautair gehakketak rond enkele dorpen. Voeren heeft ons tien jaar kleuterpolitiek gegeven, bhv heeft al veel langer de politiek in zijn wurggreep. Dat MOEST van de tafel, en liefst definitief. Niet om in het in een volgende legislatuur weer op het bord te plaatsen. Door de verplichting om het te splitsen enerzijds, en de benodigde meerderhied die je daarvoor nodig hebt anderzijds kon het spelletje met afdreigen en blokkeren nog tot de eeuwigheid doorgaan en ondertussen kon de politiek niet voort. Ze zijn eruit geraakt, er is een akkoord. Dat MOET men nu uitvoeren, want als één dominosteentje in het akkoord zou vallen, dan stort al de rest mee in.
Ik heb het al eerder gezegd, neen het is geen fraaie methodiek. Maar wel efficiënt en gebruik makende van een wettelijke techniek die hier toegelaten was gezien 195 voor wijziging vatbaar was gemaakt.
De zes zullen nooit nog een heel politiek bestel kunnen gijzelen. Nooit meer. Heb jij de laatste tien jaar nog veel in het nieuws gezien over Voeren ? Ik niet. Binnen tien jaar zal dat met BHV ook zo zijn.
Eigenlijk is de grondwet daar niet het juiste middel voor, dat is zo. Maar hoe kon men anders dit punt op een definitieve manier oplossen ? Oplossen wil in belgische kontekst zeggen dat het niet meer opnieuw binnen een paar jaar als chantagemiddel terug op tafel kan gezwierd worden.
Die bullshit moest stoppen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:55   #127
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Discussie over het middel, of het doel. Voor mij is dat altijd het doel.
Ben je zeker dat die swastika in je avatar niet op jezelf slaat? Dit zijn echte dictatoriale trekjes hoor: het doel heiligt de middelen
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 10:38   #128
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Jij vindt de opschorting van de Belgische Grondwet een goede zaak !?
Dat er nu ook al fundamentele onenigheden zijn tussen Belgicisten onderling, is een goede zaak voor jullie: het zou er kunnen op wijzen dat jullie met meer zijn dan enkel een voorzitter, een penningmeester en een secretaris.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 10:54   #129
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Discussie over het middel, of het doel. Voor mij is dat altijd het doel.

Ik zou graag hebben dat het bij volgende verkiezingen eindelijk terug over fundamentele zaken gaat, en niet over communautair gehakketak rond enkele dorpen. Voeren heeft ons tien jaar kleuterpolitiek gegeven, bhv heeft al veel langer de politiek in zijn wurggreep. Dat MOEST van de tafel, en liefst definitief. Niet om in het in een volgende legislatuur weer op het bord te plaatsen. Door de verplichting om het te splitsen enerzijds, en de benodigde meerderhied die je daarvoor nodig hebt anderzijds kon het spelletje met afdreigen en blokkeren nog tot de eeuwigheid doorgaan en ondertussen kon de politiek niet voort. Ze zijn eruit geraakt, er is een akkoord. Dat MOET men nu uitvoeren, want als één dominosteentje in het akkoord zou vallen, dan stort al de rest mee in.
Ik heb het al eerder gezegd, neen het is geen fraaie methodiek. Maar wel efficiënt en gebruik makende van een wettelijke techniek die hier toegelaten was gezien 195 voor wijziging vatbaar was gemaakt.
De zes zullen nooit nog een heel politiek bestel kunnen gijzelen. Nooit meer. Heb jij de laatste tien jaar nog veel in het nieuws gezien over Voeren ? Ik niet. Binnen tien jaar zal dat met BHV ook zo zijn.
Eigenlijk is de grondwet daar niet het juiste middel voor, dat is zo. Maar hoe kon men anders dit punt op een definitieve manier oplossen ? Oplossen wil in belgische kontekst zeggen dat het niet meer opnieuw binnen een paar jaar als chantagemiddel terug op tafel kan gezwierd worden.
Die bullshit moest stoppen.
Binnekort niet enkel de zes meer nee, maar gans Halle-Vilvoorde!!

Besef je nu zelf wel niet hoe naiëf je wel niet bent??

Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 maart 2012 om 10:57.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be