Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2017, 23:21   #13861
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eigenlijk interesseert het lot van de Catalanen de Belgicisten geen ene moer.

Het enige wat zij tegen de Catalaanse Onafhankelijkheid hebben,

is dat het Catalaans Onafhankelijkheidsstreven de Vlaamse Onafhankelijkheid

vooruit zou helpen en dan zijn de Belgicisten hun Vlaamse melkkoe kwijt .

En dat willen zijn ten alle prijzen verhinderen door de Catalanen tegen te werken op alle gebied.

Daarom dat zij ook zo nijdig zijn op Theo Francken ,

die Puigdemont gewezen heeft op de mogelijkheid van de Belgische

wetgeving.
Achterhoedegevecht en zever.

Wordt wakker, Europa laat geen afscheidingen toe.
Berg uw droom op of ga voor een economische maar onafhankelijke Vlaamse woestenij, jij mag kiezen.
aangezien nationalisme bijna altijd een centenkwestie is (wij zijn rijk en moeten delen met armere regio's) is er geen keuze meer. Ofwel komt de volgende nationalistische dilemma in zicht. Ofwel centjes geven in solidariteit, ofwel geen centjes meer krijgen door stilvallen van de uitvoer.
Van mij mag je de rekening maken
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 00:07   #13862
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Achterhoedegevecht en zever.

Wordt wakker, Europa laat geen afscheidingen toe.
Berg uw droom op of ga voor een economische maar onafhankelijke Vlaamse woestenij, jij mag kiezen.
aangezien nationalisme bijna altijd een centenkwestie is (wij zijn rijk en moeten delen met armere regio's) is er geen keuze meer. Ofwel komt de volgende nationalistische dilemma in zicht. Ofwel centjes geven in solidariteit, ofwel geen centjes meer krijgen door stilvallen van de uitvoer.
Van mij mag je de rekening maken
Gaat alvast niet op voor Slovakije dat geen toekomst meer zag in Tsjechoslovakije en nochtans het economisch zwakke broertje was. Hetzelfde met Noorwegen dat uit de Zweeds-Noorse federatie stapte en toen economisch ver achter Zweden lag. Ook Kosovo is economisch een rampgebied en toch wou het los van Servië.

De "bijna altijd" blijkt niet echt te kloppen.

Is de economie trouwens stilgevallen toen de Baltische republieken zich afscheidden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 00:33   #13863
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gaat alvast niet op voor Slovakije dat geen toekomst meer zag in Tsjechoslovakije en nochtans het economisch zwakke broertje was. Hetzelfde met Noorwegen dat uit de Zweeds-Noorse federatie stapte en toen economisch ver achter Zweden lag. Ook Kosovo is economisch een rampgebied en toch wou het los van Servië.

De "bijna altijd" blijkt niet echt te kloppen.


Is de economie trouwens stilgevallen toen de Baltische republieken zich afscheidden?
Geen enkel van uw recente voorbeelden zat in de unie, hun economie was niet vergelijkbaar met de onze. Wat heb je te verliezen als je niets hebt. Geen vergelijkbare toestand met Catalonie of Vlaanderen.
zelfs voor Noorwegen/Zweden moet je al terug naar begin 1900

Doe maar gerust verder met zoeken, zolang hoeft de heel recente realiteit niet onder ogen zien. Europa laat splitsen niet toe.

iemand die voor uitstap uit de EU pleit en tegelijk iedereen probeert wijs te maken dat ze het beste voor hebben met Vlaanderen. Zijn onverantwoordelijke leugenaars. Zelf de Wever weet dit al jaren, maar hij krijgt het blijkbaar niet gezegd en gaat naar wollige taal als het daarop aankomt.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 06:51   #13864
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dictatuur? Ik zie weinig 'dictatuur' van de Amerikaanse overheid op de staten in de VS. Ofwel wilt men een eengemaakt Europa (politiek, sociaal en economisch) ofwel blijft het een krakkemikkig gedoe waar niemand baat bij heeft.
Er is ook zoiets als een Amerikaanse cultuur. Weliswaar met wat regionale accenten. Er bestaat niet zoiets als een Europese cultuur. Europeaan zijn is een hol begrip waar we ons niets bij kunnen voorstellen.

Dat aspect wordt vaak wel eens onderschat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 07:03   #13865
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Spaans juk? De Antwerpenaren zitten onder het juk van collaborateurs en racisten (ik zal ook eens een keer onnozel doen )

Het is gewoon centjesnationalisme uiteraard.
Alles draait om centjes. Volksnationalisme, staatsnationalisme, separatisme, unionisme en welk -isme je er nog aan toe wil voegen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:02   #13866
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alles draait om centjes. Volksnationalisme, staatsnationalisme, separatisme, unionisme en welk -isme je er nog aan toe wil voegen.
Zo kan je uiteraard bezig blijven. Ik woon ook in een rijke regio. Waarom zou ik voor Antwerpenaren betalen?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 november 2017 om 09:02.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:10   #13867
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Achterhoedegevecht en zever.

Wordt wakker, Europa laat geen afscheidingen toe.
Berg uw droom op of ga voor een economische maar onafhankelijke Vlaamse woestenij, jij mag kiezen.
aangezien nationalisme bijna altijd een centenkwestie is (wij zijn rijk en moeten delen met armere regio's) is er geen keuze meer. Ofwel komt de volgende nationalistische dilemma in zicht. Ofwel centjes geven in solidariteit, ofwel geen centjes meer krijgen door stilvallen van de uitvoer.
Van mij mag je de rekening maken
En Phphphhphillippeken is een taaien.
Dat zal mij niet hinderen om verder te genieten van mijn politieke vrijheden.
En de Catalanen nog minder verhinderen.

In ieder geval geef ik de Catalanen het advies om zich neer te leggen bij de uitslag van de verkiezingen. Niet om de verdere strijd op te geven, maar om tenminste democratisch voor de legislatuur de juiste oppositie te voeren.

Ik geef ook advies aan Madrid. Maar Franco-zonen zijn wat doof.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:15   #13868
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Ik lees vandaag in de pers dat "Hongarije koos voor de rijkdom van de EU, maar niet voor zijn vrijheden".
En ze zitten er lekker bij. Te genieten van de voordelen.

Catalonië, in het hart van Europa, koos niet voor de rijkdom, maar wel voor de vrijheden. Ze mogen er niet bij.

Jullie mogen blij zijn dat de nva niet aanstuurt op een referendum type Bel-exit of Vlexit. De uitslag zou wel eens verkeerd kunnen uitdraaien. Ook voor mij, als EU-lover.
Maar met Catalonië heb ik wel eens goesting om de EU een mes op de keel te zetten. Op een nva-congres zou ik dus wel eens pro een referendum durven stemmen. En bij een referendum zou ik dus wel eens tegen de EU durven stemmen.
Gelukkig is mijn partij minder emotioneel als mezelf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:17   #13869
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees vandaag in de pers dat "Hongarije koos voor de rijkdom van de EU, maar niet voor zijn vrijheden".
En ze zitten er lekker bij. Te genieten van de voordelen.

Catalonië, in het hart van Europa, koos niet voor de rijkdom, maar wel voor de vrijheden. Ze mogen er niet bij.

Jullie mogen blij zijn dat de nva niet aanstuurt op een referendum type Bel-exit of Vlexit. De uitslag zou wel eens verkeerd kunnen uitdraaien. Ook voor mij, als EU-lover.
Maar met Catalonië heb ik wel eens goesting om de EU een mes op de keel te zetten. Op een nva-congres zou ik dus wel eens pro een referendum durven stemmen. En bij een referendum zou ik dus wel eens tegen de EU durven stemmen.
Gelukkig is mijn partij minder emotioneel als mezelf.
Uw baas is tegen referenda.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:17   #13870
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En Phphphhphillippeken is een taaien.
Dat zal mij niet hinderen om verder te genieten van mijn politieke vrijheden.
En de Catalanen nog minder verhinderen.

In ieder geval geef ik de Catalanen het advies om zich neer te leggen bij de uitslag van de verkiezingen. Niet om de verdere strijd op te geven, maar om tenminste democratisch voor de legislatuur de juiste oppositie te voeren.

Ik geef ook advies aan Madrid. Maar Franco-zonen zijn wat doof.
strijd=conflictmodel, geweld, miserie
raar dat nationalisten daar altijd mee afkomen
ze zijn volgens mij meer met een bemiddelaar, onderhandelaar, ontmijner, verzoener.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:05   #13871
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Geen enkel van uw recente voorbeelden zat in de unie, hun economie was niet vergelijkbaar met de onze. Wat heb je te verliezen als je niets hebt. Geen vergelijkbare toestand met Catalonie of Vlaanderen.
zelfs voor Noorwegen/Zweden moet je al terug naar begin 1900
Schijnbaar beseft u het niet, maar met die stelling haalt u uw eigen bewering onderuit. Er is blijkbaar "geen vergelijkbare situatie", dus kunt u niet concluderen over dat "bijna altijd" in uw eerder bericht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:08   #13872
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Doe maar gerust verder met zoeken, zolang hoeft de heel recente realiteit niet onder ogen zien. Europa laat splitsen niet toe.
Wie is hier "Europa"? Een of andere anonieme administratieve moloch? Of de commissie met Juncker? Of de lidstaten? Wie probeert u achter "Europa" weg te moffelen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:09   #13873
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
iemand die voor uitstap uit de EU pleit en tegelijk iedereen probeert wijs te maken dat ze het beste voor hebben met Vlaanderen. Zijn onverantwoordelijke leugenaars. Zelf de Wever weet dit al jaren, maar hij krijgt het blijkbaar niet gezegd en gaat naar wollige taal als het daarop aankomt.
BdW pleit niet voor een uitstap uit de EU.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:10   #13874
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees vandaag in de pers dat "Hongarije koos voor de rijkdom van de EU, maar niet voor zijn vrijheden".
En ze zitten er lekker bij. Te genieten van de voordelen.
Van welke "Europese vrijheid" kunnen de Hongaren dan wel niet genieten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:14   #13875
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar beseft u het niet, maar met die stelling haalt u uw eigen bewering onderuit. Er is blijkbaar "geen vergelijkbare situatie", dus kunt u niet concluderen over dat "bijna altijd" in uw eerder bericht.
.
U beseft daarentegen maar al te goed dat u het moet hebben van woordenvitterij. U neemt de deeltjes waarop u (niet inhoudelijk) kan reageren, en laat de boodschap waar u geen blijf mee weet netjes achter.
Wat met de rest van mijn bewering? Laat me raden: "Als dit al niet klopt, waarom zou ik dan op de rest reageren" dat zij u althans 4 jaar geleden toen ik hier geleden toen ik hier gedegouteerd vertrok

en dan gaat u anderen de les lezen dat ze inhoudelijk moeten reageren
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:16   #13876
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
.
U beseft daarentegen maar al te goed dat u het moet hebben van woordenvitterij. U neemt de deeltjes waarop u (niet inhoudelijk) kan reageren, en laat de boodschap waar u geen blijf mee weet netjes achter.
Wat met de rest van mijn bewering? Laat me raden: "Als dit al niet klopt, waarom zou ik dan op de rest reageren" dat zij u althans 4 jaar geleden toen ik hier geleden toen ik hier gedegouteerd vertrok

en dan gaat u anderen de les lezen dat ze inhoudelijk moeten reageren
Nogmaals: als u eerst beweert dat het "bijna altijd" zus of zo is, maar dat u dan enkele berichten stelt dat er geen vergelijk mogelijk is, dan wordt toch wel duidelijk dat uw eerste bewering op wankele bodem staat. Gewoon een beetje logisch denken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:18   #13877
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie is hier "Europa"? Een of andere anonieme administratieve moloch? Of de commissie met Juncker? Of de lidstaten? Wie probeert u achter "Europa" weg te moffelen?
Ik heb meerdere van deze gehoord die tegen splitsing waren. u waarschijnlijk ook. Wie probeert u er in te luizen met dergelijke zinloze vragen?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:23   #13878
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: als u eerst beweert dat het "bijna altijd" zus of zo is, maar dat u dan enkele berichten stelt dat er geen vergelijk mogelijk is, dan wordt toch wel duidelijk dat uw eerste bewering op wankele bodem staat. Gewoon een beetje logisch denken.
Tactiek noemen ze dat. Iets zoeken waar je kan op vitten, en zo het idee van de post laten verdrinken in oeverloos geleuter over woorden.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:28   #13879
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik heb meerdere van deze gehoord die tegen splitsing waren. u waarschijnlijk ook. Wie probeert u er in te luizen met dergelijke zinloze vragen?
Misschien voor u zinloos, maar in mijn ogen niet. "Europa" wordt een gemakkelijk etiket, net alsof er institutioneel een beperking is ingevoerd. Enige verduidelijking kan geen kwaad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 10:32   #13880
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
strijd=conflictmodel, geweld, miserie
raar dat nationalisten daar altijd mee afkomen
ze zijn volgens mij meer met een bemiddelaar, onderhandelaar, ontmijner, verzoener.
Da's allemaal pastoorspraat.
Politiek is strijd. Strijd om de macht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be