Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2018, 06:14   #18381
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En dan zijn er van die zeveraars (denk aan Pandareus) beweren dat het niet tegen de vrije meningsuiting is.
Sedert wanneer gaat men bepalen dat een kleur verboden is, en dan nog kledij in beslag nemen (= diefstal!) in een democratie?
Ik ga zeker verder met mijn boycott van Spaanse producten.
De volgende reis gaat zeker ook niet naar Spanje.
En in de Spaanse les heb ik wel erg vaak een gele trui aan, ook al kijkt die lerares nog zo lelijk als ze hem opmerkt.
Wij zijn hier in ons land!
zeg het hen ze!

nu zal Catalonië wel heel rap onafhankelijk zijn!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:40   #18382
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ai Weiwei sprak met de Puig.
En wat denkt ge?

https://www.viw-costablanca.com/kort...3a.shtml#begin
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:53   #18383
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ai Weiwei sprak met de Puig.
En wat denkt ge?

https://www.viw-costablanca.com/kort...3a.shtml#begin
Weiwei & Puigpuig: 1 strijd.
Ze vormen wel een perfect gezelschap: niemand bij zijn/haar zinnen die ze serieus neemt.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 april 2018 om 10:55.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:54   #18384
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Weiwei & Puigpuig: 1 strijd.
https://www.youtube.com/watch?v=dxs8PtBD7IU
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 11:48   #18385
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zeg het hen ze!

nu zal Catalonië wel heel rap onafhankelijk zijn!
Ik ben geen Catalaan, hee.
De echte onafhankelijkheid/autonomie zullen ze zelf moeten veroveren, maar als je wilt zeggen dat we beter ineens ons mening niet meer zeggen, en dat dat gaat helpen, moet je het maar zeggen...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 12:05   #18386
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zeg het hen ze!

nu zal Catalonië wel heel rap onafhankelijk zijn!


En de spaanse economie staat op instorten, nu hij al voor de 2e keer een fles olijfolie gaat kopen van een ander land.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:48   #18387
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Rajoy in zak en as.
Zijn partij ging al zo erg achteruit in diverse peilingen (en in de Catalaanse verkiezingen) en nu komt er nog het ontslag van zijn poederdoos bij.

Dat vrouwmens was regio-minister-president van Madrid,
lag al minstens een maand onder vuur omdat ze haar masterdiploma niet behaald/vervalst/...? zou hebben, maar Rajoy hield zijn hand boven haar hoofd.

Nu is een jarenoude video opgedoken van haar diefstal: ze nam twee pottekes handcrême of zoiets mee zonder betalen; werd betrapt maar betaalde de onkosten.
Dus nu wel ontslag genomen.

Hoe meer "verdeel en heers" in Madrid, hoe beter.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:07   #18388
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rajoy in zak en as.
Zijn partij ging al zo erg achteruit in diverse peilingen (en in de Catalaanse verkiezingen) en nu komt er nog het ontslag van zijn poederdoos bij.

Dat vrouwmens was regio-minister-president van Madrid,
lag al minstens een maand onder vuur omdat ze haar masterdiploma niet behaald/vervalst/...? zou hebben, maar Rajoy hield zijn hand boven haar hoofd.

Nu is een jarenoude video opgedoken van haar diefstal: ze nam twee pottekes handcrême of zoiets mee zonder betalen; werd betrapt maar betaalde de onkosten.
Dus nu wel ontslag genomen.

Hoe meer "verdeel en heers" in Madrid, hoe beter.

Binnenkort kan Rajoy zelf op de vlucht voor het Spaans gerecht.


Dan kan hij een kamer onderhuren van de villa van Puigdemont in Waterloo.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:16   #18389
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


En de spaanse economie staat op instorten, nu hij al voor de 2e keer een fles olijfolie gaat kopen van een ander land.
Neen, neen.
Rajoy zal vooruit in de peilingen gaan dankzij de uitgebreide steun van nitwit "Pandareus" op een Vlaams forum.
Spanjaarden zijn al totaal onkundig als het om vreemde talen gaat, maar dat Vlaams van Pandareus dat doet echt de cijfers van de PP opleven...

Of anders gezegd, als je mijn invloed onbeduidend vindt, dan is die van jou nog 1 miljoen keer onbeduidender, want er is zelfs geen enkele Spanjaard die ooit je steunbetuigingen aan het franquistische bewind leest...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 10:21   #18390
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Neen, neen.
Rajoy zal vooruit in de peilingen gaan dankzij de uitgebreide steun van nitwit "Pandareus" op een Vlaams forum.
Spanjaarden zijn al totaal onkundig als het om vreemde talen gaat, maar dat Vlaams van Pandareus dat doet echt de cijfers van de PP opleven...

Of anders gezegd, als je mijn invloed onbeduidend vindt, dan is die van jou nog 1 miljoen keer onbeduidender, want er is zelfs geen enkele Spanjaard die ooit je steunbetuigingen aan het franquistische bewind leest...
Heb je daar al lang last van ? Begrijpend lezen is je sterkste punt niet ?
Wat er met PP en de persoon Rajoy gaat gebeuren raakt mijn koude kleren niet. Het gaat hier over het gerecht dat een groep personen viseert die een aantal misdrijven heeft begaan.
En uiteraard over het leedvermaak bij het zien hoe die oelewappers blijven spartelen om hun hoofd boven water te houden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 10:31   #18391
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gaat hier over het gerecht dat een groep personen viseert die een aantal misdrijven heeft begaan. .
tegenwoordig is het blijkbaar al een misdrijf om een geel t-shirt te dragen voor een voetbalmatch.
daar treden het spaanse gerecht en politie tegenwoordig tegen op.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 10:40   #18392
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tegenwoordig is het blijkbaar al een misdrijf om een geel t-shirt te dragen voor een voetbalmatch.
daar treden het spaanse gerecht en politie tegenwoordig tegen op.
Je weet zeer goed dat ik het niet daarover heb. Zulke zaken zijn idd belachelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 10:44   #18393
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet zeer goed dat ik het niet daarover heb. Zulke zaken zijn idd belachelijk.

je hebt het daarover als je over al die zware Catalaanse "misdaden" praat waar Madrid kordaat moet tegen optreden.
Ben welbij dat er voor jou toch ook een ondergrens is, ik had verwacht dat je dit optreden vd politie zou verdedigen. een geel t-shirt zou toch een onvervalste gewelddadige terroristische provocatie genoemd kunnen worden

een simpele caferuzie in eht baskenland wordt daar ook al gecatalogeerd als terrorisme,
uiteraard heeft men niet de politieke intentie om de Basken te waarschuwen dat ze niets in hun hoofd moeten halen.
soit een paar kinderen riskeren nu 4 ?* 5j cel voor een bloedneus

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 april 2018 om 10:47.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 11:01   #18394
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
je hebt het daarover als je over al die zware Catalaanse "misdaden" praat waar Madrid kordaat moet tegen optreden.
Ben welbij dat er voor jou toch ook een ondergrens is, ik had verwacht dat je dit optreden vd politie zou verdedigen. een geel t-shirt zou toch een onvervalste gewelddadige terroristische provocatie genoemd kunnen worden

een simpele caferuzie in eht baskenland wordt daar ook al gecatalogeerd als terrorisme,
uiteraard heeft men niet de politieke intentie om de Basken te waarschuwen dat ze niets in hun hoofd moeten halen.
soit een paar kinderen riskeren nu 4 ?* 5j cel voor een bloedneus
Puigdemont, Jordi & Jordi, Forn, Orihol en Company moeten niet terechtstaan omdat ze met een gele T shirt rondlopen en ook niet omdat ze in een caferuzie betrokken waren. Verder wil ik niet in deze off topic onzin meestappen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 11:09   #18395
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Puigdemont, Jordi & Jordi, Forn, Orihol en Company moeten niet terechtstaan omdat ze met een gele T shirt rondlopen en ook niet omdat ze in een caferuzie betrokken waren. Verder wil ik niet in deze off topic onzin meestappen.
nope ze worden vervolgd omdat ze het aandierven hun mensenrechten te gebruiken
dat noemt Madrid rebellie, net zoals ze een caferuzie terrorisme noemen omdat het in het baskenland gebeurde
net zoals ze Catalanen mets niet mogen rondlopen dat geel is

een caferuzie is castillie of andalusie laten ze als caferuzie passeren, meningsvrijheid in Alaves is geen probleem en een gele zwembroek in Benidorm zullen ze ook niet verbieden. wil Toledo haar burgers bevragen dan mogen die dat natuurlijk.

maw zuiver politieke onderdrukking want catalonie en het baskenland moeten onder de knoet het gehouden worden.
de Madrileense rechtbank draait zelfs de bewijslast om zoals je hier op de vorige pagina kunt lezen. de enige manier om hun onzinclaim vol te houden wat de uitlevering betreft,
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 11:38   #18396
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet zeer goed dat ik het niet daarover heb. Zulke zaken zijn idd belachelijk.
Belachelijk is het niet, het is diefstal vanuit de staat georganiseerd, en het is een schending van de mensenrechten (vrije meningsuiting).
Naast de producten die ik niet meer koop, ga ik dat land ook niet meer bezoeken.

Nu ja, een groepsverkrachting is dan weer blijkbaar niet zo erg in Spanje.
Beter iemand fysiek de kop inslaan dan een referendum organiseren, blijkbaar.
Rechtstaat van mijn kloten...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 11:43   #18397
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nope ze worden vervolgd omdat ze het aandierven hun mensenrechten te gebruiken
dat noemt Madrid rebellie, net zoals ze een caferuzie terrorisme noemen omdat het in het baskenland gebeurde
net zoals ze Catalanen mets niet mogen rondlopen dat geel is

een caferuzie is castillie of andalusie laten ze als caferuzie passeren, meningsvrijheid in Alaves is geen probleem en een gele zwembroek in Benidorm zullen ze ook niet verbieden. wil Toledo haar burgers bevragen dan mogen die dat natuurlijk.

maw zuiver politieke onderdrukking want catalonie en het baskenland moeten onder de knoet het gehouden worden.
de Madrileense rechtbank draait zelfs de bewijslast om zoals je hier op de vorige pagina kunt lezen. de enige manier om hun onzinclaim vol te houden wat de uitlevering betreft,

Dat is niet zo. Binnen het proces maakt het geen bal uit wat die minister meende te moeten/mogen verklaren over het gebruik van die fondsen. Hij is niet eens een procespartij in dit geding. (Ik vind dat Llarena beter helemaal geen commentaar daarop zou gegeven hebben in de pers, lijkt me erg onhandig...)
Het gaat louter om de bewijsstukken die de Guardia kon verzamelen, en het verweer dat de advocaten van de beschuldigden daartegen zullen inzetten. Niet over artikels in gazetten. Wat Montoro in zijn hoofd haalde om die uitspraken te doen, is me totaal onduidelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 11:45   #18398
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Belachelijk is het niet, het is diefstal vanuit de staat georganiseerd, en het is een schending van de mensenrechten (vrije meningsuiting).
Naast de producten die ik niet meer koop, ga ik dat land ook niet meer bezoeken.

Nu ja, een groepsverkrachting is dan weer blijkbaar niet zo erg in Spanje.
Beter iemand fysiek de kop inslaan dan een referendum organiseren, blijkbaar.
Rechtstaat van mijn kloten...
Zou je niet beter stoppen met de spaanse les ook ? Dan gaat je protest NOG meer indruk maken op Madrid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 13:49   #18399
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet zeer goed dat ik het niet daarover heb. Zulke zaken zijn idd belachelijk.
Dingen die raken aan grondrechten als vrije meningsuiting: altijd problematisch. Altijd zorgvuldig afwegen en best nooit bestempelen als belachelijk.
Die dingen zijn namelijk soms (tijdelijk) terecht (negationisme) en dan zeer ernstig,
ofwel onterecht, en dan pijnlijk-dictatoriaal.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 13:54   #18400
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is niet zo. Binnen het proces maakt het geen bal uit wat die minister meende te moeten/mogen verklaren over het gebruik van die fondsen. Hij is niet eens een procespartij in dit geding. (Ik vind dat Llarena beter helemaal geen commentaar daarop zou gegeven hebben in de pers, lijkt me erg onhandig...)
Het gaat louter om de bewijsstukken die de Guardia kon verzamelen, en het verweer dat de advocaten van de beschuldigden daartegen zullen inzetten. Niet over artikels in gazetten. Wat Montoro in zijn hoofd haalde om die uitspraken te doen, is me totaal onduidelijk.
Een minister van financiën weet doorgaans wel iets te zeggen over de aanwending van belastingscenten.
Ik vermoed dat het voor hem gemakkelijker was om te zwijgen, zolang niemand hem een vraag stelde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be