Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 2 maart 2012, 19:26   #41
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb het over etnische zuiveringen uitgevoerd door moslims in de voorbije decennia.
En de decennia daarvoor..:

"De moslimlegioenen van de mufti namen deel aan massamoorden op duizenden Servische verzetsstrijders, joden en zigeuners. Hele dorpen worden platgebrand. Zelfs de Duitse officieren waren geschokt door de wreedheid van de islamitische SS'ers. Enkele moslimsoldaten zouden zelfs het hart van hun tegenstander hebben uitgesneden."

http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ndschar-88095/

Vreemd dat de 'correcte' geschiedenis van WOII het daar nooit over heeft.
Diego Raga is offline  
Oud 9 maart 2012, 10:07   #42
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Feitelijk is dat een enorm ethisch dilemma.

Doe je niets, dan slacht de plaatselijke dictator zijn volk af. En moet je leven met de idee dat je iets had kunnen veranderen.

Doe je wel iets, dan moet je hopen dat er spontaan een democratie ontstaat, anders komt er een regime dat ook graag slacht.
Welkom in de Arabische wereld. Zo is dat er nu eenmaal.
__________________
Antoon is offline  
Oud 24 maart 2012, 13:40   #43
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

Inderdaad, in de xenofobe en christofobe Arabische wereld, gaan de moordpartijen op andersdenkenden en christenen (vaak ondersteund door de fascistische wetgeving ter plaatse, gebaseerd op de sharia) onverminderd verder....


Moslimterroristen doden christelijke lerares

Een lerares, die is beschuldigd van het prediken van het christendom, is in Jemen gedood door de terroristische groepering al-Qaida. De Amerikaanse Joel Shrum (30) werd zondag vermoord in het Arabische land. Volgens het Amerikaanse ministerie van Defensie werd ze doodgeschoten door twee gewapende mannen op een motorfiets.

Al-Qaida liet door middel van sms-berichten weten de verantwoordelijkheid voor de aanval op zich te nemen. De groepering beschouwde de lerares als iemand die meewerkte aan de verspreiding van het christendom onder de Jemenitische bevolking. Godsdienstvrijheid maakt onderdeel uit van de Jemenitische grondwet, maar proberen moslims te bekeren tot het christendom, is volgens de wet illegaal. Dit meldt de christelijk organisatie Voice of Martyrs (VOM), die opkomt voor vervolgde christenen.

Jemen wordt beschouwd als het armste land in de Arabische wereld en heeft met een overvloed aan problemen te maken. Voormalig president Ali Addullah Saleh stelde vorige maand zijn functie beschikbaar. Een jaar lang vonden er dodelijke protesten plaats tegen zijn leiderschap. Daarbij kwamen zo'n 2.000 mensen om het leven.

20-3-2012 | auteur: Jeffrey Schipper | copyright: www.cip.nl
marjan is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:11   #44
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Mijn boodschap is duidelijk genoeg. U ziet verbanden waar ze niet zijn en of de berichten feitelijk juist zijn (door 300 mannen verkracht) dat ontgaat u. Dit incident is niet bepalend voor de vraag of Egypte democratisch kan worden of niet. Dat het optreden van knokploegen met de mishandeling te maken kan hebben is een nuance waar uw hersens blijkbaar niet toe in staat zijn.

U leeft misschien van incident tot incident en laat uw visie daardoor bepalen. Al eeuwenlang bezoeken miljoenen buitenlanders, ook vrouwen, Egypte en er vinden daar veel minder 'incidenten' als genoemde plaats dan in tientallen andere landen in de wereld. Het zegt u allemaal niets.
Maar het blijft wel een kromme redenering te beweren dat een vrouw maar ergens niet moet zijn,waarbij u haar verkrachting als een " incident" omschrijft wat niet aangerekend mag worden! En of dit nu één of meerdere mannen zijn, is niet waar voor mij de focus op ligt, wel uw toch wat vreemd betoog!

Wist u trouwens dat in Egypte de meest besneden vrouwen te vinden zijn?
Daar hebben toeristen niet onmiddellijk last van, maar erg vrouwvriendelijk is dit niet.

Laatst gewijzigd door alice : 24 maart 2012 om 17:14.
alice is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:12   #45
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zijn altijd moeilijke overgangstijden

In de VS is de democratie permanent een aanfluiting.

Geef ze tenminste een kans met hun verkiezingen en het elimineren van wantoestanden
Je zult mij nooit horen reclame maken voor de USA. Maar het lijkt me dat dat land niet vergelijkbaar is met het huidige Lybië.
Als je moest kiezen, waar zou je het liefste gaan wonen ?
den dinges is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:14   #46
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hoe dan ook, islam is vrede.
Wrede ?
den dinges is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:17   #47
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Was het u misschien ontgaan dat Lara Logan geen demonstrant was?

Lara Logan is Zuid-Afrikaanse, blond, en journalist voor CBS. Journalisten werden al dagenlang bedreigd en mishandeld en ze waren door vrijwel alle buitenlandse bureaus teruggeroepen. Ik kan mij voorstellen dat CBS zich niet aansprakelijk acht voor haar schade.
Het feit dat een ( al dan niet ) blonde vrouw niet ongestoord over straat kan lopen in dat land is wel een teken dat er iets scheelt met de mannelijke bevolking aldaar...
den dinges is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:23   #48
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Is dat zoiets als etnische zuiveringen door fervente koffiedrinkers ?

Jij trekt de meest bizarre linke om toch maar steeds moslims als geheel te kunnen bashen. (destijd met die besnijdingen ook al )
Uiteraard zijn er etnische zuiveringen uitgevoerd door moslims net gelijk er etnische zuiveringen gebeurd zijn door christenen, communisten, kapitalisten, theesnuivers, etc
Noem mij één land waar de islam welvaart bracht, en vrede ?
den dinges is offline  
Oud 24 maart 2012, 17:27   #49
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Welke hete brij? ik antwoordde gewoon op :"Wahabieten creëren sharia-dorpen in Bosnië"
Ik zie niet in waarom ik het hier dan over Auswitch moet gaan hebben!
Je weet toch ook dat er in India meer dan tachtig miljoen hindoes werden afgeslacht toen de religie van de vrede die regio binnenviel? of weet je dat ook niet?
Hij heeft het niet gewüsst...Of hij wil het niet weten..." dat heeft er niets mee te maken " gaat hij misschien zeggen...Of zoiets...
Dat doen al die mannen van zijn slag ( = de allochtonenknuffelaars ).
Die zien enkel wat ze graag willen zien.
den dinges is offline  
Oud 24 maart 2012, 22:44   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Noem mij één land waar de islam welvaart bracht, en vrede ?
Bestaat niet. De Islam is een probleem voor vrede en vrijheid, in hun eigen landen, maar ook in onze Westerse Wereld.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 24 maart 2012 om 22:44.
Antoon is offline  
Oud 25 maart 2012, 07:50   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het feit dat een ( al dan niet ) blonde vrouw niet ongestoord over straat kan lopen in dat land is wel een teken dat er iets scheelt met de mannelijke bevolking aldaar...
Zielig en pathetisch, maar waar. Er scheelt vooral iets met de Islam.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 25 maart 2012 om 07:51.
Antoon is offline  
Oud 7 april 2012, 09:00   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Voor de komende Presidentsverkiezingen ziet het er naar uit dat de Egyptenaren zullen kunnen kiezen tussen een kandidaat voor de Salafisten ,een kandidaat van het Moslim-broederschap...(dat schijnen dus twee verschillende bewegingen te zijn).en,mogelijk,meneer Omar Suleiman,voormalig Vice-president in het afgezette regime,en gelieerd aan de gevreesde veilighiedsdiensten...Er zijn blijkbaar steeds meer demonstraties (van een georganiseerde spontaniteit waarschijnlijk )waarbij mensen vragen dat hij zich kandidaat stelt zodat ze op hem kunnen stemmen....

Laat het ons maar aanzien,grote aantallen Egyptenaren,(moderne stadsmensen,Christenen,vrouwen) ,zien nu waarschijnlijk wel in dat ze een keuze kunnen hebben tussen extremisten die andere mensen doodslaan omdat hen dat zo uitkomt(de diepgelovigen),of mensen die U pas doodslaan omdat je hen geprovoceerd hebt(het vorige regime)...

Leve de Egyptische revolutie

Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2012 om 09:03.
kelt is offline  
Oud 8 april 2012, 19:19   #53
Wiwaxia
Vreemdeling
 
Wiwaxia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Locatie: Kempen
Berichten: 21
Standaard

Ik denk dat de westerse wereld moet ingrijpen voor het helemaal te laat is, met steun van onder andere de EU moet het daar op politiek vlak toch goed komen. Maar met steun van de westerse wereld bedoel ik echt, mee begeleiden tot het echt niet meer nodig is, van dichtbij alle politieke problemen, verkiezingen, ... opvolgen en samen met de bevolking van de bevolking in het land van kwestie oplossingen zoeken, enkel zo zie ik het probleem opgelost te worden. (met de volledige medewerking van de gehele bevolking uiteraard)
__________________
« Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt. »
Wiwaxia is offline  
Oud 8 april 2012, 19:22   #54
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiwaxia Bekijk bericht
Ik denk dat de westerse wereld moet ingrijpen voor het helemaal te laat is, met steun van onder andere de EU moet het daar op politiek vlak toch goed komen. Maar met steun van de westerse wereld bedoel ik echt, mee begeleiden tot het echt niet meer nodig is, van dichtbij alle politieke problemen, verkiezingen, ... opvolgen en samen met de bevolking van de bevolking in het land van kwestie oplossingen zoeken, enkel zo zie ik het probleem opgelost te worden. (met de volledige medewerking van de gehele bevolking uiteraard)
Ze gaan toch sowieso op islamisten stemmen. Voor het Westen was de revolutie niet echt fantastisch.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 8 april 2012, 19:24   #55
Wiwaxia
Vreemdeling
 
Wiwaxia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Locatie: Kempen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ze gaan toch sowieso op islamisten stemmen. Voor het Westen was de revolutie niet echt fantastisch.
Ja inderdaad, maar ik denk dat de verkiezingen naar verloop van tijd serieus gaan tegenvallen voor de bevolking... hieronder versta ik dan: Weg met de democratie (die ze dan al hadden).
__________________
« Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt. »
Wiwaxia is offline  
Oud 8 april 2012, 19:26   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiwaxia Bekijk bericht
Ik denk dat de westerse wereld moet ingrijpen voor het helemaal te laat is, met steun van onder andere de EU moet het daar op politiek vlak toch goed komen. Maar met steun van de westerse wereld bedoel ik echt, mee begeleiden tot het echt niet meer nodig is, van dichtbij alle politieke problemen, verkiezingen, ... opvolgen en samen met de bevolking van de bevolking in het land van kwestie oplossingen zoeken, enkel zo zie ik het probleem opgelost te worden. (met de volledige medewerking van de gehele bevolking uiteraard)
nee,neen en nee.......
Laat de zaak nu op zijn beloop......

Het is al doeltreffend bewezen dat "Egyptenaren","Syriers","Libiers","Iraqi's","Yemen ","Libanezen".... elkaar amper het licht in de ogen gunnen..laat staan dat bleekneuzen van elders zich ook al eens gaan moeien.....We mogen vermoeden dat het in de nog niet vermelde landen een kwestie is van het deksel op de pot te houden en af en toe eens wat druk af te laten(door toegevingen of door schrikwekkende maatregelen...)

We begrijpen nu waarom er brute regimes nodig zijn,we leren bij,moraliteit is een subjectief gegeven,wat hier logisch lijkt kan elders evengoed van een andere planeet komen......

Laatst gewijzigd door kelt : 8 april 2012 om 19:29.
kelt is offline  
Oud 8 april 2012, 19:38   #57
Wiwaxia
Vreemdeling
 
Wiwaxia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Locatie: Kempen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
nee,neen en nee.......
Laat de zaak nu op zijn beloop......

Het is al doeltreffend bewezen dat "Egyptenaren","Syriers","Libiers","Iraqi's","Yemen ","Libanezen".... elkaar amper het licht in de ogen gunnen..laat staan dat bleekneuzen van elders zich ook al eens gaan moeien.....We mogen vermoeden dat het in de nog niet vermelde landen een kwestie is van het deksel op de pot te houden en af en toe eens wat druk af te laten(door toegevingen of door schrikwekkende maatregelen...)

We begrijpen nu waarom er brute regimes nodig zijn,we leren bij,moraliteit is een subjectief gegeven,wat hier logisch lijkt kan elders evengoed van een andere planeet komen......
Helemaal waar, wij gaan ons zeker niet mogen komen moeien, maar dit was maar ALS, het zou voor hen een mooie kans zijn om vrij te zijn, hoewel ik natuurlijk niet van daar ben, of daar woon. Dus heb geen flauw idee hoe zij tegenover het westen staan. De leiders in ieder geval afkerend, maar de bevolking...? Iemand die het wel weet?
__________________
« Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt. »
Wiwaxia is offline  
Oud 8 april 2012, 19:41   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Ter bescherming van de democratie zijn in Nederland mede daarom in 1998 de Centrumpartij verboden en in Israel in 1994 de racistische Kach partij (die overigens maar 1 zetel had behaald). Dit voor de democratie essentiële principe wordt gehanteerd van Noord-Ierland tot Oost-Europa, echter jammer genoeg niet in het Midden-Oosten.
komt hypocriet over. Geef gewoon toe dat 'het westen' geen democratie wil als daarmee partijen aan de macht kunnen komen die haar geostrategische en economische belangen zouden kunnen aantasten. Dat is in ieder geval in latijns America een bekend gegeven.
Johan Bollen is offline  
Oud 8 april 2012, 22:47   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hoe dan ook, islam is vrede.
De grootste leugen ooit.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 april 2012, 22:52   #60
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De grootste leugen ooit.
Islam is verschillende dingen voor verschillende mensen
.Er zijn verschillende stromingen, sommige conservatiever dan anderen.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 8 april 2012 om 22:53.
Munglik is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be