Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 26 januari 2015, 20:14   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Het moeilijkste moet nog komen. De koerden gaan moeten heel methodologisch straat per straat oplijsten, huis per huis uitkammen en de ondergedoken IS strijders elimineren. Als die onderduiken in burgerkledij kunnen ze de dans ontspringen. Dus het uitkammen kan enkel succesvol gebeuren als ze hulp krijgen van wijkbewoners die iedereen kennen.
Anders gaan ze die kakkerlakken nooit allemaal kunnen opruimen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 26 januari 2015, 20:31   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Blijkbaar informeert u zich vooraf niet voordat u zomaar iets schrijft.

Ah waar bombarderen we dan?
http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...al-521409.html

Aan onze eigen Europese grenzen helpen we niet, maar op een oliecentrale van Irak zijn onze werpers gericht...
Waarom beperken wij ons tot Irak ? Een onthoofde vrouw waarmee ze lachen doet ons niets, we kijken zoals Turkije toe...
Maar in Irak zijn we nodig?
Peche is offline  
Oud 26 januari 2015, 20:44   #43
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ah waar bombarderen we dan?
http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...al-521409.html

Aan onze eigen Europese grenzen helpen we niet, maar op een oliecentrale van Irak zijn onze werpers gericht...
Waarom beperken wij ons tot Irak ? Een onthoofde vrouw waarmee ze lachen doet ons niets, we kijken zoals Turkije toe...
Maar in Irak zijn we nodig?
Ga zelf maar eens op onderzoek uit. Amerikaanse overzichten, weekoperaties KLU of bij de Denen.
Blijkbaar hebt u geen flauw idee hoeveel missies er gevlogen werden door de EPAF landen, als wel hoeveel aanvallen er uitgevoerd werden.
Als al die aanvallen gedaan zouden zijn geworden op olie installaties had er in de verste verte al snel geen oliecentrale meer overeind gestaan.
Adrian M is offline  
Oud 26 januari 2015, 20:48   #44
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Tsss, niet eens opgewassen tegen het madammenleger van de YPG.
En die dachten dat ze de US marines gingen aankunnen, lol.
Thuleander is offline  
Oud 26 januari 2015, 20:53   #45
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Ga zelf maar eens op onderzoek uit. Amerikaanse overzichten, weekoperaties KLU of bij de Denen.
Blijkbaar hebt u geen flauw idee hoeveel missies er gevlogen werden door de EPAF landen, als wel hoeveel aanvallen er uitgevoerd werden.
Als al die aanvallen gedaan zouden zijn geworden op olie installaties had er in de verste verte al snel geen oliecentrale meer overeind gestaan.
Ah neen, ze zijn gericht om de oliecentrale terug in handen te krijgen tiens!
Fuck de mensenrechten voor hun part!
Wat doen onze F16's daar dan????
Ik vroeg niet wat den Amerikaan doet. Ik zeg wat wij doen, den Amerikaan helpen.
En waarom eigenlijk??? Mij is niets gevraagd!
En een deftig debat is er niet geweest, de keuze was zelfs gemaakt als de eed nog niet was afgelegd van de premier michel als ik me het nog goed herinner.

Dat niet alles daarop gericht is weet ik ook wel. Maar dat wij ons alleen in Irak bezig houden is wel geweten.
En dat is dus maw de oorlog verklaard hebben aan het kalief.
In uw en mijn naam. En aan mij is niets gevraagd.
Peche is offline  
Oud 26 januari 2015, 21:04   #46
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
"Wanneer ik echt wil" spring ik van hier tot op de maan.
Wanneer de VS of Rusland echt willen herleiden ze het kalifaat tot een grote vlakte gesmolten steen.
Thuleander is offline  
Oud 26 januari 2015, 21:22   #47
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Kobane is nog steeds volledig omsingeld. Wanneer ze echt willen, walsen ze er met gemak overheen.
Ze kunnen niet. De luchtaanvallen eisen hun tol. Als het westen echt wil en dus grondtroepen zou inzetten, walsen ze met gemak over die IS moslimbarbaren heen.

Citaat:
Strategisch gezien is Kobane niet een prioriteit of van uitermate strategisch belang. Vandaar werden er weinig man en middelen op ingezet.
O jawel. Kobane is voor IS van strategisch belang. Zozeer zelfs dat zij vanuit Irak massaal versterkingen lieten aanrukken met daar buitgemaakte westerse zware wapens, waaronder tanks, doch die vanuit de lucht onschadelijk worden gemaakt.

Misschien zouden ze allah beter om hulp vragen. Allah die nog niet eens bij machte is de 'ongelovigen' ter plekke dood te laten neervallen,
om 'ongelovigen' te vermoorden daar heeft ie moslims voor nodig
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 26 januari 2015 om 21:24.
smiley is offline  
Oud 26 januari 2015, 21:32   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wanneer de VS of Rusland echt willen herleiden ze het kalifaat tot een grote vlakte gesmolten steen.
De VS gaan geen grondtroepen inzetten om een stad uit te kammen. Zelfs de russen hadden zich indertijd verkeken op de moeilijkheid daarvan toen ze grozny wilden zuiveren.
Dat zal dus door lokale troepen moeten gebeuren. Enkel zij kunnen IS strijders van vluchtende burgers onderscheiden en ze elimineren.
Dat zal veel moeilijker zijn dan artillerie gevechten, bombarderen en zo. Ze laten vluchten is ook geen oplossing, dan trekken die ergens ander naartoe en herbegint het plezier.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 26 januari 2015, 21:40   #49
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De VS gaan geen grondtroepen inzetten om een stad uit te kammen. Zelfs de russen hadden zich indertijd verkeken op de moeilijkheid daarvan toen ze grozny wilden zuiveren.
Dat zal dus door lokale troepen moeten gebeuren. Enkel zij kunnen IS strijders van vluchtende burgers onderscheiden en ze elimineren.
Dat zal veel moeilijker zijn dan artillerie gevechten, bombarderen en zo. Ze laten vluchten is ook geen oplossing, dan trekken die ergens ander naartoe en herbegint het plezier.
Grondtroepen kunnen en leveren ze zelf. Extra hen helpen trainen.
Totaal onzinnig om zelf grondtroepen in te zetten.
Adrian M is offline  
Oud 26 januari 2015, 21:59   #50
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De VS gaan geen grondtroepen inzetten om een stad uit te kammen. Zelfs de russen hadden zich indertijd verkeken op de moeilijkheid daarvan toen ze grozny wilden zuiveren.
Fallujah was op minder dan 2 maanden opgekuist door de US marines.
Thuleander is offline  
Oud 26 januari 2015, 22:02   #51
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ah neen, ze zijn gericht om de oliecentrale terug in handen te krijgen tiens!
Fuck de mensenrechten voor hun part!
Wat doen onze F16's daar dan????
Ik vroeg niet wat den Amerikaan doet. Ik zeg wat wij doen, den Amerikaan helpen.
En waarom eigenlijk??? Mij is niets gevraagd!
En een deftig debat is er niet geweest, de keuze was zelfs gemaakt als de eed nog niet was afgelegd van de premier michel als ik me het nog goed herinner.

Dat niet alles daarop gericht is weet ik ook wel. Maar dat wij ons alleen in Irak bezig houden is wel geweten.
En dat is dus maw de oorlog verklaard hebben aan het kalief.
In uw en mijn naam. En aan mij is niets gevraagd.
Voor de Amerikanen is die olie niet meer zo van belang. Ze produceren nu zelfs meer olie dan Saoedie Arbabië

Als sommige aanvallen daarop gericht waren had het vooral mee van doen inkomsten aan ISIS te ontnemen.
Als u naar het totaal aantal kijkt van bijvoorbeeld de uitgevoerde aanvallen door EPAF 16 landen kunnen aanvallen op olie installaties slechts tamelijk gering zijn geweest.
Adrian M is offline  
Oud 26 januari 2015, 22:03   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
?
Maar dan zelf dt-fouten maken... .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Heuvel ten oosten van Kobani.



Hier werd in oktober de bekende zwarte rattenvlag nog gepland.
Een vlag plan je niet, die plant je .

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 januari 2015 om 22:04.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 26 januari 2015, 22:06   #53
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Fallujah was op minder dan 2 maanden opgekuist door de US marines.
Probleem is wel dat om een belegerde stad daadwerkelijk te veroveren daar gemiddeld 10x zoveel militairen voor nodig zijn en een zeer groot aantal slachtoffers veroorzaakt onder de eigen troepen.
Adrian M is offline  
Oud 26 januari 2015, 22:13   #54
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Voor de Amerikanen is die olie niet meer zo van belang. Ze produceren nu zelfs meer olie dan Saoedie Arbabië

Als sommige aanvallen daarop gericht waren had het vooral mee van doen inkomsten aan ISIS te ontnemen.
Als u naar het totaal aantal kijkt van bijvoorbeeld de uitgevoerde aanvallen door EPAF 16 landen kunnen aanvallen op olie installaties slechts tamelijk gering zijn geweest.
Doet er niet toe. Wij hebben daar geen affaires mee. Maar nu dus wel.
Peche is offline  
Oud 26 januari 2015, 22:26   #55
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Doet er niet toe. Wij hebben daar geen affaires mee. Maar nu dus wel.
Geen idee wat u bedoelt?
Adrian M is offline  
Oud 26 januari 2015, 22:58   #56
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Probleem is wel dat om een belegerde stad daadwerkelijk te veroveren daar gemiddeld 10x zoveel militairen voor nodig zijn en een zeer groot aantal slachtoffers veroorzaakt onder de eigen troepen.
Fallujah was destijds een belegerde vesting van de voorlopers van IS.
Veel huidige IS strijders hebben zelfs nog gevochten in de slag om Fallujah en zijn kunnen ontkomen.
Het feit dat de marines de zwaar verdedigde vesting Fallujah in minder dan 2 maanden omgeploegd hebben doet nog altijd zeer bij IS.
Thuleander is offline  
Oud 26 januari 2015, 23:13   #57
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

De luchtaanvallen mogen zeker niet onderschat worden. Deze zorgden dat het "zware" materiaal van ISis Kobani niet bereikte. Ook de leveringen van zwaardere wapens aan de YPG hebben een rol gespeeld.
Dit maakte dat de Koerden en ISis met min of meer gelijke wapens streden.
De Koerden hebben het pleit gewonnen en dit is in vele opzichten een zware mokerslag voor ISis. Ook voor Turkije trouwens .
Elk nadeel heeft zijn voordeel en de bloedige strijd die de Koerden nu leveren zal hun op korte termijn meer autonomie geven in hun eigen gebied en op langere termijn misschien wel een onafhankelijk Koerdistan.
Laten we hopen, ze verdienen het.
Yarisken is offline  
Oud 26 januari 2015, 23:22   #58
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het moeilijkste moet nog komen. De koerden gaan moeten heel methodologisch straat per straat oplijsten, huis per huis uitkammen en de ondergedoken IS strijders elimineren. Als die onderduiken in burgerkledij kunnen ze de dans ontspringen. Dus het uitkammen kan enkel succesvol gebeuren als ze hulp krijgen van wijkbewoners die iedereen kennen.
Anders gaan ze die kakkerlakken nooit allemaal kunnen opruimen.
Ik denk dat wij die strijders daar geen lessen te leren hebben over hoe ze dat moeten aanpakken vanuit onze luie zetel, die zullen daar beter in zijn dan wij
Bolleke Wol is offline  
Oud 26 januari 2015, 23:27   #59
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Fallujah was destijds een belegerde vesting van de voorlopers van IS.
Veel huidige IS strijders hebben zelfs nog gevochten in de slag om Fallujah en zijn kunnen ontkomen.
Het feit dat de marines de zwaar verdedigde vesting Fallujah in minder dan 2 maanden omgeploegd hebben doet nog altijd zeer bij IS.
Waarom er een flink aantal gedode militairen (Amerikanen, Belgen, Britten etc) aan wagen als troepen, Koerden or whatever, het zelf kunnen doen met ondersteuning uit de lucht?
Adrian M is offline  
Oud 26 januari 2015, 23:38   #60
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik denk dat wij die strijders daar geen lessen te leren hebben over hoe ze dat moeten aanpakken vanuit onze luie zetel, die zullen daar beter in zijn dan wij
Geen idee hoeveel het totaal aantal gevlogen missies (coalitie) bedraagt, maar gezien op 28 dec bericht werd in de media dat de Belgische Luchtcomponent 5% van het totaal aantal missies heeft gevlogen lijkt me dat er flink meer missies gevlogen worden door de Belgische vliegers dan de Deense en NL luchtmacht gezamenlijk?
Adrian M is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be