Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2018, 11:49   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Noord Korea heeft gelijk. De USA heeft met het afzeggen van de Iran - deal bewezen dat het voor geen haar te vertrouwen is. Daarbij komt nog het feit dat elk land dat zijn nucleair potentieel teniet heeft gedaan, achteraf werd aangevallen door de USA.

Voor geen haar te vertrouwen. Die gesprekken zijn gewoon een poppenkast om het ego van Trump nog wat meer te spekken, en de schijn te wekken dat men vrede wil. Er kan niks productiefs uit zo'n gesprek voortvloeien. Enkel wat loze beloftes die nergens toe zullen leiden.
Idd, het is trouwens veelzeggend dat Trump enkel geïnteresseerd is in het stopzetten van het nucleaire in N. Korea. Als Kim dat doet is hij ineens 'ne goeie'.

Terwijl Kim gewoon een geflipte dictator is die zijn volk in absolute armoede houdt en die zijn halve familie (en nog veel meer niet-familie) uitgemoord heeft.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 mei 2018 om 11:49.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2018, 12:15   #22
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Idd, het is trouwens veelzeggend dat Trump enkel geïnteresseerd is in het stopzetten van het nucleaire in N. Korea. Als Kim dat doet is hij ineens 'ne goeie'.

Terwijl Kim gewoon een geflipte dictator is die zijn volk in absolute armoede houdt en die zijn halve familie (en nog veel meer niet-familie) uitgemoord heeft.
Ben ik de enige die een gelijkenis ziet tussen Trump, Kim en iemand zoals Erdogan?

3 figuren die op basis van honderden gebeurtenissen laten blijken dat ze regeren op basis van macht en ego, ipv rationaliteit en diplomatie. Ik kan me geen groter ego voor de geest halen dan die 3. Trump spreekt zichzelf om de haverklap tegen, afhankelijk van de stemming van de dag.

Trump is president geworden omdat de macht hem aanspreekt, en omdat hij zich met stoere praatjes (de Mexican wall, Hillary de cel in, we are tough at making deals..) populair wil maken, wat zijn ego nog voedt.

Erdogan laat voor zichzelf het duurste paleis in de geschiedenis van de mensheid bouwen. Voor het zelfde motief, zijn ego.

Kim heeft een gelijkaardig ego en we horen allemaal de horrorverhalen over Noord Korea. Maar we horen ook over de rijkere klasse in Pyong Yang.
Ik geloof dat elk van deze machtsgeile egotrippers graag goed gezien wil zijn bij zijn eigen volk. Dat de middenklasse het goed stelt ipv ze te laten uithongeren.

Ik heb weinig vertrouwen in de berichtgeving over Noord Korea omdat ik er geen belang in zie voor Kim Yong Un om zijn bevolking uit te hongeren.
Recente beelden uit Noord Korea tonen ook dat het daar beter begint te gaan, in tegenstelling tot wat men ons hier voorhoudt.

NK moet vasthouden aan zijn nucleaire potentieel. De lessen uit de geschiedenis van Irak en Libië waren heel erg duidelijk, en het verbreken van de Iran - deal maakt dat de USA volledig onbetrouwbaar is. Zelfs de EU die normaal een puppet is van de USA, verzet zich ertegen.

We krijgen elke dag te horen dat tegenstanders van de USA zich van hun nucleaire capaciteit moeten ontdoen, maar de USA zelf moet dat blijkbaar niet. Die hebben een monopolie op geweld en blijkbaar het recht om de politie van de wereld te spelen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 mei 2018 om 12:22.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2018, 20:54   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Het is te apreciëren dat Trumpman dikwijls het humanitair masker laat vallen dat de VS gebruiken bij hun misdaden tegenover andere landen. Zo werd de vernietiging van Libië verondersteld een soort van revolutie van onderuit te zijn volgens de westerse pers indertijd. Trump laat weten dat die misdaad werk was van zijn eigen land:

“The Libyan model was a much different model. We decimated that country. We never said to Gaddafi, ‘Oh, we're going to give you protection’. We went in and decimated him, and we did the same thing with Iraq.”


Dat laat Trump dan aan Kim weten. Nu ja, Kim zal wel het dealberekend karakter van de VS kennen. Anders moest hij maar eens het tragische lot van de oorspronkelijke bevolking van dat land onderzoeken aan de hand van migranten uit het Europese continent, voornamelijk Angelsaxen.

We danken Trump voor zijn eerlijkheid tenminste geen blad voor de mond te houden mbt de misdaden van zijn voorganger, de oorlogsmisdadiger Obama.

Onrechtstreeks laat Trump ook weten de ondergeschikte rol van Obamas handlangers Cameron en Sarkozy in de Libische misdaad. Niet dat dat niet reeds allemaal duidelijk was voor degenen die wat verder kijken dan de Mainstream media.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 mei 2018 om 21:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 16:47   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Belangrijkst is dat de Zuid-Koreaanse President en de N-Koreaanse leider elkaar de 25ste alweer ontmoet hebben.Eigenlijk hadden we de indruk dat er tussen beide Korea's minder gecommuniceerd werd dan indertijd tussen de Duitse Bondsrepubliek en de Duitse Democratische Republiek(en al beslist minder heen en weer gereis van mensen en minder handelsbetrekkingen)

Zulke zaken regelen de Koreanen best onder elkaar,dat er over zovele zaken nog problemen zijn mag niet op zichzelf als "rem" dienen.De Duitsers hebben zich indertijd nooit,noch door de Sovjets,noch door de Westelijke geallieerden,laten ringeloren om contact,dagelijks duizenden contacten vermoedelijk,per brief,per telefoon,per telex,telefax.....persoonlijk,te blijven onderhouden.....Als de leiders elkaar leren kennen en waarderen,als de Noord-Koreaanse regering ervan overtuigd raakt dat de positie van Noord-Korea als eigen identiteit enkel door henzelf zal bepaald worden,dan kan er meer...

Terug naar het Oost-Duitse model,dat is niet "gevallen" door een invasie of een nederlaag,(integendeel,er was bij de "Wende" een kompleet Sovjet-legerkorps aanwezig op Oost-Duits grondgebied),het is gestruikeld over het eigen volk en leger dat de belachelijkheid van het systeem dagelijks kon vaststellen...


Ondertussen lijken de recente "oprispingen" vooral te komen omdat enkele hoge Amerikaanse ambtenaren en regeringsleden mogelijk wat ongepaste opmerkingen gedaan hebben, ietwat onhandig in deze delicate periode...


We moegen zeggen wat we willen,de Noord-Koreanen doen een geste en hebben een bekende nucleaire testsite vernield .Of deze site nog bruikbaar was of niet doet niks ter zake,ze is voor maanden,jaren,niet meer bruikbaar nu.

Misschien zal "den Donald" zijn geliefde TV-quote een paar keer moeten toepassen bij een paar van zijn acolieten : "You're Fired!"
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2018 om 16:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 07:22   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Ik heb intussen een helemaal andere insteek gehoord hierover. Zo is het in Azië blijkbaar normaal dat je in dit soort situaties de diplomatieke opponent op voorhand al in een onderdanige positie probeert te brengen. Kim probeerde, Trump counterde. Volgende sommigen was Trump hierin lomp, volgens anderen begreep hij als geen ander hoe het spel gespeeld wordt. Het ziet er intussen alvast naar uit dat de summit weer op de agenda staat.

Trump is een lompe boer en een clown, maar tegelijk begin ik ook steeds meer te denken dat die kerel serieus onderschat wordt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 09:06   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik heb intussen een helemaal andere insteek gehoord hierover. Zo is het in Azië blijkbaar normaal dat je in dit soort situaties de diplomatieke opponent op voorhand al in een onderdanige positie probeert te brengen. Kim probeerde, Trump counterde. Volgende sommigen was Trump hierin lomp, volgens anderen begreep hij als geen ander hoe het spel gespeeld wordt. Het ziet er intussen alvast naar uit dat de summit weer op de agenda staat.

Trump is een lompe boer en een clown, maar tegelijk begin ik ook steeds meer te denken dat die kerel serieus onderschat wordt.
Zoals het er op huidig ogenblik voor staat denk ik dat beide 'hoofdrolspelers' in de 'zaak' het best goed weten te spelen.

Mochten de gesprekken tussen beide heren enig succes kunnen boeken, dan schrijven ze wel geschiedenis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2018 om 09:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 16:14   #27
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals het er op huidig ogenblik voor staat denk ik dat beide 'hoofdrolspelers' in de 'zaak' het best goed weten te spelen.

Mochten de gesprekken tussen beide heren enig succes kunnen boeken, dan schrijven ze wel geschiedenis.
Ze hebben al geschiedenis geschreven door de mogelijkheid van bilaterale gesprekken te opperen. Dat is waar het vooral de Donald om gegaan is. Niet om daadwerkelijk gesprekken te voeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 07:07   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ze hebben al geschiedenis geschreven door de mogelijkheid van bilaterale gesprekken te opperen. Dat is waar het vooral de Donald om gegaan is. Niet om daadwerkelijk gesprekken te voeren.
Lijkt mij weinig waarschijnlijk. Met een ego als dat van Trump, waarom voor de kruimels gaan als heel de koek op tafel ligt?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 07:27   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ze hebben al geschiedenis geschreven door de mogelijkheid van bilaterale gesprekken te opperen. Dat is waar het vooral de Donald om gegaan is. Niet om daadwerkelijk gesprekken te voeren.
Laten we het niet dramatiseren en 'hopen' op dat de heren in kwestie een leuke tête-?*-tête kunnen op nahouden.

Tussen pot en pint? (niet Pol Pot)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 08:19   #30
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Lijkt mij weinig waarschijnlijk. Met een ego als dat van Trump, waarom voor de kruimels gaan als heel de koek op tafel ligt?
Omdat Trump niet in gesprekken geïnteresseerd is. Hij heeft al gekregen wat hij wou: Noord-Korea heeft een nucleaire site vernietigd, en is in gesprek met Zuid-Korea (de directe verlengde arm van de Yankees in de regio). Het signaliseren van een mogelijk gesprek tussen Trump en Kim is al een enorme streling voor Trumps enorme ego. Hij is toch degene die afgezegd heeft...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 08:19   #31
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laten we het niet dramatiseren en 'hopen' op dat de heren in kwestie een leuke tête-?*-tête kunnen op nahouden.

Tussen pot en pint? (niet Pol Pot)
Waar ziet u hier een dramatisatie?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be