Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2018, 12:06   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja lach maar. Suicide attempt is by the way 4 maal hoger bij adoptees in vergelijking met non-adoptees. Geen wonder vermits hun slecht in hun vel zitten door de leek afgedaan wordt als zever aka klaagzangen.

Gelukkig dat ik daar niet aan toegeef en sterk in m'n schoenen sta!
en nog altijd 10 keer lager dan bij holebi's en transseksuelen ...

als je natuurlijk een mix bent ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 12:09   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het probleem is vooral dat het merendeel van de blanken die geelkes blijven aanzien als geelkes getuige oa deze surrealistische gedwongen deportaties. Een spleetoog -zelfs een geadopteerde, is nu eenmaal een gimme five dollah behorende tot een exotische far away soort voor de meeste bleekscheten. Plus het staat niet op het gezicht geschreven dat men geadopteerd is laat staan als de nodige papieren ontbreken -> dan is men helemaal een vogel voor de kat. Daarmee dat ik dat blanke superioriteitsgevoel het liefst aan banden zie, het is stilaan welletjes geweest! People of color -any color- deserve better!!
wat gij niet wilt inzien is dat het er buiten voor uzelf, voor niemand hier toe doet of die gast spleetogen heeft of niet, het gaat om nen drugsverslaafde criminele niksnut ... die mogen ze allemaal terugsturen naar het land van oorsprong. daar gaat het om.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 12:38   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
* Maddox
Kinderen horen bij de stam thuis, ga daar svp niet mee klooien.
Maar daar komt het uiteindelijk wel op neer nietwaar. Blijkbaar heeft nature nog veel te zeggen tegenover nurture.

Citaat:
Ik moet er niet aan denken dat ik met een pikzwart kind of een Chinees kind hand in hand naar school zal lopen. Iedereen kijken en denken; ho dat is een adoptiekind. Hoe moet zo'n kind zich dan niet voelen.
Dan ben ik een uitzondering, want ik zou dat dus niet denken. Lichaamstaal kan veel vertellen. Ik ben de laatste om te zeggen dat ik mensenkennis ofzo heb. Maar een volwassen man die hand in hand loopt met een kind, welke kleur dan ook, daar kan ik van denken "daar loopt iemand die blij is", of "hmmm, rare situatie".
Citaat:
Laatst vroeg een jongen aan mijn dochter waarom haar vader blank is en haar moeder zwart.
Daar had ze geen antwoord op; nu heb ik haar gezegd dat ze voortaan als antwoord moet geven dat ik eigenlijk zwart ben maar door het chloor in het water ben verkleurd. Ofwel op stomme vragen moet je een nog stommer antwoord geven geef ik mijn dochter mee.
De vraag is niet stom. De jongen was onwetend of wou gewoon Bemmen*.
En gecombineerde gezinnen, ze zijn niet onbekend. Mijn vrouw heeft een melkchocolade stiefzus. En bijhorende nichtjes en neefjes.
Citaat:
Maar stel dat mijn vrouw wit was en ik een pikzwart kind of een Chinees kind had; dan kan je dit soort grappen niet maken en wordt alles bloedserieus.
Waarom niet?
Citaat:
Ik en mijn (zwarte) vrouw geven onze dochter mee om later niet met een neger thuis te komen; de meesten (pikzwarte)negermannen hebben een soort van flauw tot weinig verantwoordelijkheids gevoel voor hun kroost; bij nadruk niet allemaal !;
Achter de poorten van het genot zijn alle vrouwen roze.

En het ontbreken van verantwoordelijkheidsgevoel is niet specifiek voor een "ras". Bembem bewijst dat.
Citaat:
brengen hun kinderen niet naar school; of in het geval van Obama; geven ze de naam mee en peren hem daarna. Het zijn gewoon feiten, negerinnen weten dit al te goed, misschien niet in het politiek correcte België maar wel in het niet-politiek-correcte-Suriname.
Dit soort adviezen zijn extreem moeilijk om tegen je eigen koekoes-kind te zeggen; lijkt mij. Mijn kinderen laat ik soms wel eens naar de jaren 30 tekenfilms kijken waarin zwarten spelen, vinden ze fantastisch; dit wordt ook allemaal erg lastig als je dit aan je eigen koekoes-kinderen laat zien; denk ik.
Ofwel het is beter om niet te beginnen aan koekoes-kinderen die niet matchen met de kleur van hun adoptieouders.
Nieuw samengesteld gezinnetje?
Citaat:
By the way; ikzelf heb overige zeer nare ervaringen op school meegemaakt met adoptiekinderen (uit een ander continent) die -waarschijnlijk- elk hun eigen trauma's hadden. Ik kon niet niet in hun hoofdjes kijken; misschien zijn ze vroeger als peuter verkracht of hadden ze een boze stiefvader; of misschien was er wel niets; anyway het waren vaak vervelende lieden, die psychopathisch hard konden zijn. Ik wenste 1 letterlijk zijn dood toe of een uitzetting in die tijd. Het had weinig gescheeld of ik was door hem van school gestuurd. Een gekleurd persoon flink inelkaar timmeren met een knuppel was 30 jaar geleden not done. En anders bij aangifte van politie kon ik mijn toekomst aardig in de war geschopt hebben.
Dit zijn verhalen die beter bij pot en pint verteld worden.
Citaat:
Maar nu met beiden benen op de grond; iets toewensen en nuchter blijven zijn 2 zaken apart. Ik ga voor de laatste optie: geen koekoekinderen uitzetten naar hun land van oorsprong !
Als deze getraumatiseerde koekoekinderen eenmaal binnen zijn gehaald dan heeft de maatschappij daar maar mee te lijden zo lang dat ze leven. Al is het maar om herhaling van de experimentele jaren '70 maar te voorkomen. Toen kon het nog om ergens in de jungle een weeshuis binnen te wandelen, een kind aan te wijzen, en daarmee onder de arm het vliegveld (thuis) binnen te komen.
Zo simpel is het allemaal niet in Blegië. Adopteren is een hele klus waar de adoptie-ouders door idiote bureaucratische hoepels moeten kruipen. Maar 2 debielen mogen samen wel kindjes maken bij de vleet.

*Bemmen = trollen
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 16:47   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik ben by the way een absoluut tegenstander van het adopteren van kinderen uit de 3e wereld. Voor 0-jarigen kan nog wel een uitzondering worden gemaakt. Maar met het adopteren van straatkinderen 1 jaar +, de ouder de erger, is het voorzeker vragen om >95% om gedonder. Om een voorbeeld te geven Hans Breukhoven; eigenaar van de Free record shop. Alles heeft hij gegeven aan zijn adoptiekinderen uit Costa Rica voor een beter leven; stank voor dank heeft teruggekregen. Zij zijn dan ook onterfd.

Kijk naar TV programma Spoorloos; meestal een opeenstapeling van ellende -verhalen aan te horen van adoptiekinderen-. Het merendeel is ongelukkig.

Adoptie vanaf 3 maanden uit een 3e wereld land moet verboden worden, dunkt me. Ik herhaal stoppen ermee !! Doe het niet !!


-->Terug naar onderwerp; wat hier nu in Amerika gebeurd is ronduit schofterig en schandalig.


Het heeft veel weg van een huisdier adoptie; stel een wordt papegaai lastig; stuur het beest naar het bos, daar waar het als kuiken uit een nest is geroofd; om daar in het bos een hongerdood te sterven. Idem mensen. Kan absoluut niet !!

Degene die ze (eigenlijk) moeten straffen zijn de ouders van het adoptiekind; zij hadden hem nooit op 8 jarige leeftijd naar Amerika mogen halen dunkt me. Zij hebben hun land en adoptiekind met problemen opgezadeld, vanwege naïeve motieven. Ook de Staat; zij hadden dit vanaf den beginne nooit mogen toestaan. Echtparen die in hun boodschappen tas een Koreaans kind hebben en door de douane komen.
Maargoed andere tijden; wist men toen veel..
2!!!!!!!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 16:52   #45
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Citaat:
As a child, I didn’t ask to be sent to the United States. I didn’t ask to learn the English language. I didn’t ask to be a culturalized American,” said Adam Crapser, who was deported to South Korea last year, at age 41, after 38 years in the United States. “And now I was forced back to Korea, and I lost my American family.”
Diep triest !!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
@Maddox; ik geef BemBem een punt.

De fout ligt niet bij die 'criminele' of 'labiele' Koreaan; maar bij die klootzakken die perse een kinderwens in vervulling wilden zien gaan en daarvoor bereid waren Russische roulette te spelen. Adoptie uit de 3e wereld is niet zomaar een broodje halen om de hoek..

Was het niet beter geweest als die 'labiele' Koreaan' een leven had gehad in Korea en mogelijk daar zelfmoord had kunnen plegen. Dit zonder in het Engels hoeven na te denken hoe hij dit zou klaarspelen; maar gewoon in het Koreaans. Dit was voor iedereen beter geweest.

Of misschien was die Koreaan wel gelukkig geworden in Korea; zonder die adoptie. Niemand die het kan weten..

Wat we wel weten is dat deze Koreaan in het Engels zijn eigen zelfmoord - succesvol - in Zuid Korea heeft klaargespeeld. Ook dat het in de sterren stond geschreven dat bij deportatie zoiets er aan stond te komen.
2!!!!!!!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 17:03   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat gij niet wilt inzien is dat het er buiten voor uzelf, voor niemand hier toe doet of die gast spleetogen heeft of niet, het gaat om nen drugsverslaafde criminele niksnut ... die mogen ze allemaal terugsturen naar het land van oorsprong. daar gaat het om.
Precies of al die rednecks zo'n voorbeeldige burgers zijn. Amerikaanser kan het haast niet <sarcasm>

En wat betreft de race card, als het er toch niet toe doet waarom mocht hij dan niet blijven... Juist ja, 'het is er gene van bij ons, hij heeft spleetogen; It's a chink ching chang chong.'

Laatst gewijzigd door bembem : 2 juni 2018 om 17:04.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 17:12   #47
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Je lijkt Muyle wel
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 17:22   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je lijkt Muyle wel
Ons Muyleke zou die er nog een stamp onder de kont bijgegeven hebben, plus wat west vlamsche vloeken erbij

Bûût'n skippen, ol die vreimde luuzen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 17:54   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Precies of al die rednecks zo'n voorbeeldige burgers zijn. Amerikaanser kan het haast niet <sarcasm>
Nog een ander type voorbeeld VS burger.
Citaat:
En wat betreft de race card, als het er toch niet toe doet waarom mocht hij dan niet blijven... Juist ja, 'het is er gene van bij ons, hij heeft spleetogen; It's a chink ching chang chong.'
Zelfmedelijden is een waardeloos gevoel.
Trek uw hoofd eens uit uw navel, en kijk eens naar de wereld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 18:26   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nog een ander type voorbeeld VS burger.

Zelfmedelijden is een waardeloos gevoel.
Trek uw hoofd eens uit uw navel, en kijk eens naar de wereld.
Dit gaat om meer dan zelfmedelijden; it's about justice. If America wants to practice social cleansing based on so-called country of origin... Fine: let's deport the ones from Europe that misbehaved in the past. That should solve at least one big problem.

In a second time, the people of color and mixed race with not so good behavior may follow.

(Slovenian brides & co excepted as they are 'the best'.)


This way only real model citizens who really deserve to stay on American soil will remain.

Yes that will make America great again!

Laatst gewijzigd door bembem : 2 juni 2018 om 18:33.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 20:55   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dit gaat om meer dan zelfmedelijden; it's about justice. If America wants to practice social cleansing based on so-called country of origin... Fine: let's deport the ones from Europe that misbehaved in the past. That should solve at least one big problem.

In a second time, the people of color and mixed race with not so good behavior may follow.

(Slovenian brides & co excepted as they are 'the best'.)


This way only real model citizens who really deserve to stay on American soil will remain.

Yes that will make America great again!
Stop eens met dat belachelijke gebruik van engels, je beheerst het niet eens degelijk...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 21:01   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Vraagje: in hoeverre is het rationeel om serieus te reageren in een topic die is gestart door iemand met psychische problemen?

Bembem, zoek hulp. Je ziet de boel niet meer helder.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 21:03   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stop eens met dat belachelijke gebruik van engels, je beheerst het niet eens degelijk...
Stop met patiënten te pesten. Je maakt daarmee iemand geestelijk kapot.

Laten we menselijk zijn en slechts hopen dat ze haar problematiek gaat inzien.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 21:19   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Stop met patiënten te pesten. Je maakt daarmee iemand geestelijk kapot.

Laten we menselijk zijn en slechts hopen dat ze haar problematiek gaat inzien.
Een crowdfunding opzetten om haar verblijf na collocatie of vrijwillige opname te betalen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 00:30   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dit gaat om meer dan zelfmedelijden;
Ja hoor. Geloof je dat nu zelf?
Citaat:
it's about justice. If America wants to practice social cleansing based on so-called country of origin... Fine: let's deport the ones from Europe that misbehaved in the past. That should solve at least one big problem.
Je hebt hier een zelfstraffend punt mee. Er zijn een hoop Europeanen ferm uit de bocht gegaan in de Amerika's. Maar dat wil nog niet zeggen dat we nu het equivalent aan mensen van toen terug moeten storten aan hun "welvaartsniveau" van toen.
Citaat:
In a second time, the people of color and mixed race with not so good behavior may follow.
"Not so good beheavior" vs crimineel. Beetje verschil hoop ik voor u.
Citaat:
(Slovenian brides & co excepted as they are 'the best'.)
Complete bullshit. Er zijn gemengde huwelijken die prima verlopen en kinderen voortbrengen die prima in hun maatschappij passen, net zoals er "purebreeds" zijn die we liever door de hakselaar zouden duwen.
Citaat:
This way only real model citizens who really deserve to stay on American soil will remain.
En wat zijn de criteria?
Citaat:
Yes that will make America great again!
Zoals ik eerder schreef, de Amerika's terug laten aan evenveel mensen als er toen waren, en dat aantal selecteren op de kennis van toen. Feest gegarandeerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 juni 2018 om 00:32.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 01:56   #56
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar daar komt het uiteindelijk wel op neer nietwaar. Blijkbaar heeft nature nog veel te zeggen tegenover nurture.

1. Dan ben ik een uitzondering, want ik zou dat dus niet denken. Lichaamstaal kan veel vertellen. Ik ben de laatste om te zeggen dat ik mensenkennis ofzo heb. Maar een volwassen man die hand in hand loopt met een kind, welke kleur dan ook, daar kan ik van denken "daar loopt iemand die blij is", of "hmmm, rare situatie".

2.De vraag is niet stom. De jongen was onwetend of wou gewoon Bemmen*.
En gecombineerde gezinnen, ze zijn niet onbekend. Mijn vrouw heeft een melkchocolade stiefzus. En bijhorende nichtjes en neefjes.


3.Waarom niet?

Achter de poorten van het genot zijn alle vrouwen roze.

En het ontbreken van verantwoordelijkheidsgevoel is niet specifiek voor een "ras". Bembem bewijst dat.

4.Nieuw samengesteld gezinnetje?

Dit zijn verhalen die beter bij pot en pint verteld worden.

5.Zo simpel is het allemaal niet in Blegië. Adopteren is een hele klus waar de adoptie-ouders door idiote bureaucratische hoepels moeten kruipen. Maar 2 debielen mogen samen wel kindjes maken bij de vleet.

*Bemmen = trollen
1. Ik geef een voorbeeld aan in het Surnaamse perspectief. Nooit; nouja bijna nooit, hoor ik in Suriname dat mijn kinderen niet van mij zijn. Mijn vrouw moet daarentegen vaak uitleggen, bij Hindoestanen zelfs (bijna) altijd, dat het (echt) haar kinderen zijn en zij geen oppas is. Nu hebben mijn kinderen glad tot golvend haar, geen kroes, en 1 heeft bruin haar. Kroeshaar bepaalt of iemand een neger is, niet de huidskleur. Dit zijn ongeschreven feitjes. Wist ik veel toen ik aan babies begon.. In geval van Suriname denken de mensen bij mijn vrouw; rare combinatie; in mijn geval denken de omgangers zijn het gewoon mijn kinderen..

2. Het kind is vijf en vroeg het tijdens de zwemles; onschuldige vragen dus; maar wel waar ik mijn hoofd over gebroken heb. Ze (mijn dochter) zegt nu 'ingestudeerd' dat ik eigenlijk zwart ben maar in Nederland in een chloorbad ben gevallen. * Ik wacht de reacties af.

3.Waarom wel dan ? Het is eerder een uitzondering dan de regel dat adoptie uit een 3e wereld-land goed gaat.. Klinkt als een zeurend antwoord; omdat het een doorzeurend probleem is.

4. Hierin ben ik gewoon eerlijk; als mijn vrouw een voorkind had gehad, dan was ik hoogstwaarschijnlijk geen relatie met haar aangegaan; laat staan met haar gehuwd. Ik ben niet tuk op koekoeskinderen, niet per post en niet als aanhang.

5. In dit geval van topic 'BemBem' gaat het over Amerika die een labiel koekoeskind naar het land van oorsprong heeft teruggestuurd. Niet over België.

Ikzelf ben bezig geweest met een aanvraag voor Amerikaans ontwikkelingsproject en het verbaasde mij in wat voor eigenaardige bureaucratie terechtkwam. Nu ben ik wel wat gewend met het logge systeem hier in Suriname, ook de Antillen; maar dit sloeg echt alles. Ik moest (anno 2018) een formulier indienen via internet; dit kon alleen via windows 2007 gebeuren; andere programma pakte die niet. Ik had toevallig nog een oude computer op zolder staan met het besturingssysteem 2007 en heb mij toen voor de specifieke code kunnen inloggen. Deze code is in jaar geldig en in die tijd moet een andere code worden aangevraagd. Ik had mij beter die moeite kunnen besparen want daarna kwam ik tot de volgende en weer volgende verbijstering te staan. De EG en zeker Nederland, België weet ik niet, heeft op dat vlak de zaken veel beter op orde. Let wel op orde betekent niet automatisch minder werk, 'op orde' betekent duidelijkheid, ook voor 'afzonderlijke' gevallen.

Het verwonderd mij dan ook niet -gezien mijn recente ervaring met deze soort van verouderde bureaucratie- dat een dergelijk systeem voor adoptie gefaald heeft. Dan liever nog werken volgens de Surinaamse methode en dat is nog vaak met papier, tiepmachine en veel stempels.

Dat adoptiekind is waarschijnlijk via een makkelijke drempel (lees inlogcode) in Amerika binnengekomen om daarna door een systeem waarvan er maar weinigen zijn die weten hoe het het echt werkt. Die adoptieouders wisten dit misschien vooraf niet en hebben op een gegeven moment - na jaren - gedacht ; laat maar; of misschien hebben ze tot het einde geprobeerd maar kwamen steeds dieper in het doolhof terecht.. Maargoed; dit is maar een vermoeden van mij..

Het kind is de dupe geworden van het systeem en zijn adoptieouders die zo graag een kind wilden overhalen.

Dat de inmiddels succesvolle zelfmoordenaar - een labiele lul was - 'raus' moest valt dan misschien ook onder borrelpraat ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 juni 2018 om 02:23.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 02:16   #57
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We zien ook in de VS(in Belgie is het ook zo) hoe "het systeem" die zwaksten eerst aanpakt,soms pas na 20 jaar "ontdekt" dat iemand illegaal is,blijkbaar de verantwoordelijkheid niet legt bij diegenen(in dit geval de adoptie-organisatie en -ouders) die het probleem VEROORZAAKT hebben .

Diegenen in de VS die terugslaan (bvb de honderduizenden narco-soldaten die de drugtraffic netwerken bewaken en zorgen dat de Amerikaanse gangs doen wat de Latino drugsbarons willen)zullen met rust gelaten worden of voor een tijdje bijhouden in de gevangenis waar ze,uiteindelijk ,nog crimineler (en hoger in rang)uitkomen....en nog even illegaal

Neen,ik moet me aansluiten bij minstens één mede-forummer hier,stop met die dwaze import van kinderen uit verre landen,meer algemeen,vijs de inganspoorten voor immigratie dicht behoudens mensen die over skills beschikken die gezocht worden..
In een notendop; zo is het.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 juni 2018 om 02:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 16:22   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Vraagje: in hoeverre is het rationeel om serieus te reageren in een topic die is gestart door iemand met psychische problemen?

Bembem, zoek hulp. Je ziet de boel niet meer helder.
Ik zie het juist heel helder.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 16:30   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
1. Ik geef een voorbeeld aan in het Surnaamse perspectief. Nooit; nouja bijna nooit, hoor ik in Suriname dat mijn kinderen niet van mij zijn. Mijn vrouw moet daarentegen vaak uitleggen, bij Hindoestanen zelfs (bijna) altijd, dat het (echt) haar kinderen zijn en zij geen oppas is. Nu hebben mijn kinderen glad tot golvend haar, geen kroes, en 1 heeft bruin haar. Kroeshaar bepaalt of iemand een neger is, niet de huidskleur. Dit zijn ongeschreven feitjes. Wist ik veel toen ik aan babies begon.. In geval van Suriname denken de mensen bij mijn vrouw; rare combinatie; in mijn geval denken de omgangers zijn het gewoon mijn kinderen..

2. Het kind is vijf en vroeg het tijdens de zwemles; onschuldige vragen dus; maar wel waar ik mijn hoofd over gebroken heb. Ze (mijn dochter) zegt nu 'ingestudeerd' dat ik eigenlijk zwart ben maar in Nederland in een chloorbad ben gevallen. * Ik wacht de reacties af.

3.Waarom wel dan ? Het is eerder een uitzondering dan de regel dat adoptie uit een 3e wereld-land goed gaat.. Klinkt als een zeurend antwoord; omdat het een doorzeurend probleem is.

4. Hierin ben ik gewoon eerlijk; als mijn vrouw een voorkind had gehad, dan was ik hoogstwaarschijnlijk geen relatie met haar aangegaan; laat staan met haar gehuwd. Ik ben niet tuk op koekoeskinderen, niet per post en niet als aanhang.

5. In dit geval van topic 'BemBem' gaat het over Amerika die een labiel koekoeskind naar het land van oorsprong heeft teruggestuurd. Niet over België.

Ikzelf ben bezig geweest met een aanvraag voor Amerikaans ontwikkelingsproject en het verbaasde mij in wat voor eigenaardige bureaucratie terechtkwam. Nu ben ik wel wat gewend met het logge systeem hier in Suriname, ook de Antillen; maar dit sloeg echt alles. Ik moest (anno 2018) een formulier indienen via internet; dit kon alleen via windows 2007 gebeuren; andere programma pakte die niet. Ik had toevallig nog een oude computer op zolder staan met het besturingssysteem 2007 en heb mij toen voor de specifieke code kunnen inloggen. Deze code is in jaar geldig en in die tijd moet een andere code worden aangevraagd. Ik had mij beter die moeite kunnen besparen want daarna kwam ik tot de volgende en weer volgende verbijstering te staan. De EG en zeker Nederland, België weet ik niet, heeft op dat vlak de zaken veel beter op orde. Let wel op orde betekent niet automatisch minder werk, 'op orde' betekent duidelijkheid, ook voor 'afzonderlijke' gevallen.

Het verwonderd mij dan ook niet -gezien mijn recente ervaring met deze soort van verouderde bureaucratie- dat een dergelijk systeem voor adoptie gefaald heeft. Dan liever nog werken volgens de Surinaamse methode en dat is nog vaak met papier, tiepmachine en veel stempels.

Dat adoptiekind is waarschijnlijk via een makkelijke drempel (lees inlogcode) in Amerika binnengekomen om daarna door een systeem waarvan er maar weinigen zijn die weten hoe het het echt werkt. Die adoptieouders wisten dit misschien vooraf niet en hebben op een gegeven moment - na jaren - gedacht ; laat maar; of misschien hebben ze tot het einde geprobeerd maar kwamen steeds dieper in het doolhof terecht.. Maargoed; dit is maar een vermoeden van mij..

Het kind is de dupe geworden van het systeem en zijn adoptieouders die zo graag een kind wilden overhalen.

Dat de inmiddels succesvolle zelfmoordenaar - een labiele lul was - 'raus' moest valt dan misschien ook onder borrelpraat ?
Very well said!! Met een efficiëntere bureaucratie had inderdaad veel vermeden kunnen worden, dergelijke gevallen zouden dan ook best case by case behandeld worden ipv als een simpel nummer...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 16:37   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik zie het juist heel helder.
Aha ! Dus je bent niet langer een psychiatrisch geval ?
In dat geval kun je gaan werken en mag de staat je onterechte uitkering schrappen !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be