Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2002, 10:01   #21
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Mensen toch, rustig blijven
't is niet omdat er al eens een minder inhoudsvol berichtje in een discussie staat dat heel de discussie om zeep is hé. Er moet al eens gelachen kunnen worden...
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 10:08   #22
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Zoals ik de laatste tijd al regelmatig eens gezegd heb zijn hier mensen aanwezig die zichzelf veel te serieus nemen. Die denken dat ze wereldproblemen kunnen oplossen en ongemeend op zoek gaan naar een luisterend oor. Een beetje te vergelijken met de eenzame tooghanger die zijn 11 Orval van die dag naar binnen kapt.
Een discussie komt meestal wat luchtiger als ze op haar laatste benen loopt. Dan wordt hier en daar al eens wat zever neergepend. Dat is ook een teken dat beide forumpartijen niet echte verder opschieten. Ze komen niet nader tot elkaar en kunnen zich in geen van iederds voorstellen vinden. Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal. In tegenstelling tot de echte politiek moeten hier geen toegevingen gedaan worden, zo raakt men nu en dan eens in de knoop.
Niets maar dan ook niets houdt u trouwens tegen om geen acht te slaan op een luchtiger bericht. U kan gewoon verder gaan alsof het er niet staat. Jammergenoeg verschijnen na een luchtig bericht zo'n 3 of 4 berichten waarbij staat te lezen hoe erg ze het vinden dat er zo gereageerd wordt en dat de discussie zo naar hun eind gebracht worden.
Wees constructief en start ze opnieuw op
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 10:52   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Wie hier iets zinnig wil brengen weet alras wat hem te wachten staat.
Willy, geef eens een voorbeeld van een zinvolle reactie op wat ik hieronder ga quoten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
..en daarna met nog meer als de reactie op iets trekt.

Alle jaarlijkse belastingen op één belastingsbrief.

Dat zijn de vaste belastingen en taksen die ieder jaar terugkeren.

Het totale bedrag zal groot zijn.

Net zoals men de elechtriciteisrekening betaald in 1/12e - ook hetzelfde met die éénmalige belastingsbrief.

Maandelijks 1/12e betalen.
Doe me een lol en geef daar eens zinnige commentaar op. Het mag nog positief zijn.
Ik wacht vol spanning.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 14:28   #24
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Pieterjan schreef: Niets maar dan ook niets houdt u trouwens tegen om geen acht te slaan op een luchtiger bericht.

Een goede les! Dat doe ik dan ook!

Wachten tot er iemand op het gestelde voorbeeld kan antwoorden.

Luchtig zijn kan ik ook, maar dan in een iets meer verfijnde stijl.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 14:37   #25
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Ja zeg, het cordon sanitaire opheffen rondom het Blok

Om wat te weten te komen? Dat het programma van het Blok nep is, en dat de aap dan pas uit de mouw zal komen? Dat kan ik je nu ook al vertellen
Tja The piano is blijkbaar helderziende is zijn vrije tijd.

Geef ieder een kans om te bewijzen wat hij kan en wat hij in zijn mars heeft. Waarom zou een partij met een nepprogramma naar de kiezer trekken. Eenmaal verkozen zal het Vlaams Blok zich inderdaad moeten bewijzen, maar beter doen dan deze huidige meerderheid en de vorige meerderheid zal niet zo moeilijk zijn. Eenmaal gekozen zal het Vlaams Blok zijn programma moeten waarmaken om herverkozen te worden. En ik heb er alle vertrouwen in dat dit dan ook zal gebeuren. Als jij het programma van het Vlaams Blok nep vindt, want vindt je dan van de 615.000 kiezers die voor het Vlaams Blok hebben gekozen?

J.N.
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 14:38   #26
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Luchtig zijn uw postings in elk geval van typografische stijl. Zo'n interlinie zorgt voor een mooi zwart-wit beeld. Misschien aan te raden om de regels wat dichter bij elkaar te plaatsen. Dit kan enkel leiden tot een beter leesbaar onderwerp. Wan tenslotte zo kunnen meer reacties op een pagina en blijft alles beter overleesbaar.

Luchtig zijn is niet altijd goed. Hoor SuperStaaf zijn flatulentieprobleem eens te keer gaan. Hij krijgt bij deze de bijnaam 'Zijne Doorluchtigheid' aangereikt.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 15:15   #27
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Och kom, Pieterja, over wat waren we hier bezig?

Weet iemand het nog? Het was ergens iets over "constructieve punten" die heel sluw ontweken worden door over wat anders te beginnen.

En nu is het over de tussenlijnen.....

Kan daar wel uitleg over geven, maar het is het onderwerp niet.

Als ik zo moet bezig zijn over alles door elkaar, dan moet ik in mijn hoofd de harde schijf eens herformateren om die warboel eruit te krijgen.

Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 15:30   #28
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
Idd een mooi voorstel. Waar hier eigenlijk over gaat is een kennisdatabank of een knowledge base. Dit is een databank waar allerlei leermaterialen in zitten. Vele universiteiten beschikken reeds over zoiets. Ook sommige scholen reeds. sommige uitgevers van boeken beschikken ook reeds over powerpoint presentaties ...

Zou dus idd handig kunnen zijn, maar lesvoorbereiding zijn heel persoonlijk. Een goede website voor het onderwijs waar leerkrachten nuttige links vinden naar relevante websites over hun vakken. bvb een geschiedenis website met foto's, anekdotes, ...

jimmyl

Gisteren heb ik ergens gelezen (sorry maar de bron weet ik niet meer) dat er een centrale komt waar thesissen kunnen geraadpleegd worden. Mits toestemming van de student kan er zelfs uit geciteerd worden eof gebruik gemaakt worden van cijfermateriaal. Als ik me niet vergis is het een voorstel van Agalev. Toch even vermelden om zo nauwkeurig mogelijk te zijn.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 20:44   #29
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

De vraag is of dat de goede manier is om lesvoorbereidingen sneller en beter te maken. De leerkrachten weten echt wel hoe het moet en informatie hebben ze ook voldende. Wat ontbreekt is de tijd en vaak ook de hulpmiddelen.(tekeningen maken bvb)
In de marge: Bijna alle wetenschappelijke studies die door Belgische universiteiten geplubiceerd worden kunnen door iedereen geraadpleegd worden in of via de Nationale Bibliotheek in Brussel.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 20:50   #30
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Een verschijning op het Net is natuurlijk een verbetering. Net zoals het een verbetering zou zijn om nu eindelijk ook eens cursussen van de universiteiten Gent op het net te plaatsen.

Lesvoorbereidingen worden slecht 1 maal gemaakt me dunkt om vervolgens versleten te worden tot desbetreffende leraar een burn-out of depressie heeft. ALs je in je eerste jaar daar tijd in steekt dan loont het ongetwijfeld de moeite om er nog zo'n 30 jaar de vruchten van te plukken.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 20:59   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Luchtig zijn kan ik ook, maar dan in een iets meer verfijnde stijl.
Verbaas ons!
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 21:29   #32
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

Pieterjan,
Ik doelde vooral op de lessen in het middelbaar onderwijs. Daar heb jij totaal geen kijk op. Ik heb een vriendin die Frans geeft, reeds 9 jaar en zij heeft nog geen enkele keer een vorige lesvoorbereiding integraal kunnen gebruiken.
Aan de universiteiten zijn inderdaad soms ergerlijke toestanden. Ik heb er zelf verschillende jaren gewerkt en ik ken ook profs die elk jaar hetzelfde pak fotocopy's verkopen. Maar als dat geldt voor alle docenten en gedurende een dertigtal jaren, zoals je suggereert, dan ken jij maar net hetzelfde als ik toen ik pas afgestudeerd was. Jongen, wat zul jij moeten bijbenen.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 17:39   #33
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

ik persoonlijk ken weinig van het vak van leraar en kan dus ook niet echt gefundeerde stellingen innemen. Wel lijkt het mij nuttig als bvb elk vak in het middelbaar een eigen webstek zou krijgen. Op deze webstek zouden de respectievelijke leraars dan links kunnen plaatsen naar interessante andere sites. Een forum waarop ze kunnen discussieren en of methodes uitwisselen. Powerpoint presentaties kunnen uitwisselen. 2e handsboeken kunnen verkocht worden ... Momenteel bestaan er al wel zulke sites maar deze zijn gespreid en een 'officiele' versie zou nuttiger kunnen zijn.

jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be