Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: heeft de paus gelijk?
ja, hem heeft absoluut gelijk 7 35,00%
ja, maar hij overdrijft met te zeggen dat het onverantwoord is 3 15,00%
neen, absoluut niet 1 5,00%
De paus is een seniel niet democratisch verkozen individu dat leeft tussen de vier muren van het Vaticaan en zich bijgevolg niet te moeien heeft met de wijze waarop democratisch verkozen leiders en parlementen de samenleving wensen te ordenen. 9 45,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2002, 11:16   #1
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

eu, ik weet niet of het in de juiste kolom staat, want da hoort eigenlijk bij zowa vanalles!

Maar onlangs heeft de paus een bezoek gebracht aan polen en daarbij riep hij op tegen het onverantwoordelijke liberalisering en gelijk heeft em !!!!
De liberalen zijn altijd maar meer en meer het cristendom echt aan het kapot maken, ik als cristen voel dat werkelijk!!! Het vrij onderwijs, vrije ziekenhuisen, kerken, enz.

hm ik zou gewoon willen weten van jullie wat ge er van vind!

hm, de kapitalisten begin ik meer en meer te haten
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2002, 12:16   #2
Steven Keirse
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Locatie: Roeselare
Berichten: 96
Stuur een bericht via MSN naar Steven Keirse
Standaard

Wat is dat nu voor zever?
Ik vind dat in je poll de volgende mogelijkheid moet opnemen:
De paus is een seniel niet democratisch verkozen individu dat leeft tussen de vier muren van het Vaticaan en zich bijgevolg niet te moeien heeft met de wijze waarop democratisch verkozen leiders en parlementen de samenleving wensen te ordenen.

Uiteraard vind ik het verwerpelijk om een religie als zodanig kapot te maken.
Aan de pretentie van bepaalde personen die hun "door God ingegeven" waarden als norm willen vooropstellen, moet wel een einde gemaakt worden.
__________________
Vrijheid is een essentieel element om te ontsnappen aan een of andere vorm van lijfeigenschap of ondergeschiktheid aan collectieve waanbeelden van extreem rechts of extreem links.
Steven Keirse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2002, 12:52   #3
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
Wat is dat nu voor zever?
Ik vind dat in je poll de volgende mogelijkheid moet opnemen:
De paus is een seniel niet democratisch verkozen individu dat leeft tussen de vier muren van het Vaticaan en zich bijgevolg niet te moeien heeft met de wijze waarop democratisch verkozen leiders en parlementen de samenleving wensen te ordenen.

Uiteraard vind ik het verwerpelijk om een religie als zodanig kapot te maken.
Aan de pretentie van bepaalde personen die hun "door God ingegeven" waarden als norm willen vooropstellen, moet wel een einde gemaakt worden.
geen probleem, ik dacht dat ik neen erbij had geschreven maar blijkbaar is dat een fout van mij, maar eu, een beetje meer respect mag wel hé. En eu hem mag hem moeien wat em wil hé!!!

thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2002, 19:57   #4
Linus
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
eu, ik weet niet of het in de juiste kolom staat, want da hoort eigenlijk bij zowa vanalles!

Maar onlangs heeft de paus een bezoek gebracht aan polen en daarbij riep hij op tegen het onverantwoordelijke liberalisering en gelijk heeft em !!!!
De liberalen zijn altijd maar meer en meer het cristendom echt aan het kapot maken, ik als cristen voel dat werkelijk!!! Het vrij onderwijs, vrije ziekenhuisen, kerken, enz.

hm ik zou gewoon willen weten van jullie wat ge er van vind!

hm, de kapitalisten begin ik meer en meer te haten
Naar mijn (zoals altijd vrij bescheiden) mening, heeft liberalisering zoals de paus het bedoelde weinig of niets te maken met vrij onderwijs, vrije ziekenhuizen en dergelijke, maar alles met de liberalisering van de markt. De paus is zowaar een anti- (anders?) globalist!

Maar, nu dan, heeft hij gelijk? Neen, niet echt. In geen van beide betekenissen. Als er al geen vrijheid van onderwijs meer is, waar stevenen we dan op af? Als ik niet mag kiezen om in een ziekenhuis met of zonder kruisbeeldje op de kamer te liggen, wat zegt dat over onze maatschappij?

En in de "economische" betekenis? Tja, mij ga je niet horen pleiten voor wetteloosheid in de economie. Sociale rechtvaardigheid is mij niet vreemd, en een sociale correctie zo nu en dan kan ik wel appreciëren. En ik weet ook wel dat er wantoestanden bestaan die enkel en alleen blijven voortduren omwille van de winst van een paar multi-miljonairs. Maar er mag niet overdreven worden.

Maar in elk geval, meer nog dan een anti-globalist is de paus een

Citaat:
De paus is een seniel niet democratisch verkozen individu dat leeft tussen de vier muren van het Vaticaan en zich bijgevolg niet te moeien heeft met de wijze waarop democratisch verkozen leiders en parlementen de samenleving wensen te ordenen.
En dat hoort hij ook te zijn!

Linus
__________________
I'm a bee with a deadly sting!
Frank'n' Furter
Linus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 09:57   #5
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
eu, ik weet niet of het in de juiste kolom staat, want da hoort eigenlijk bij zowa vanalles!

Maar onlangs heeft de paus een bezoek gebracht aan polen en daarbij riep hij op tegen het onverantwoordelijke liberalisering en gelijk heeft em !!!!
De liberalen zijn altijd maar meer en meer het cristendom echt aan het kapot maken, ik als cristen voel dat werkelijk!!! Het vrij onderwijs, vrije ziekenhuisen, kerken, enz.

hm ik zou gewoon willen weten van jullie wat ge er van vind!

hm, de kapitalisten begin ik meer en meer te haten
Naar mijn (zoals altijd vrij bescheiden) mening, heeft liberalisering zoals de paus het bedoelde weinig of niets te maken met vrij onderwijs, vrije ziekenhuizen en dergelijke, maar alles met de liberalisering van de markt. De paus is zowaar een anti- (anders?) globalist!

Maar, nu dan, heeft hij gelijk? Neen, niet echt. In geen van beide betekenissen. Als er al geen vrijheid van onderwijs meer is, waar stevenen we dan op af? Als ik niet mag kiezen om in een ziekenhuis met of zonder kruisbeeldje op de kamer te liggen, wat zegt dat over onze maatschappij?

En in de "economische" betekenis? Tja, mij ga je niet horen pleiten voor wetteloosheid in de economie. Sociale rechtvaardigheid is mij niet vreemd, en een sociale correctie zo nu en dan kan ik wel appreciëren. En ik weet ook wel dat er wantoestanden bestaan die enkel en alleen blijven voortduren omwille van de winst van een paar multi-miljonairs. Maar er mag niet overdreven worden.

Maar in elk geval, meer nog dan een anti-globalist is de paus een

Citaat:
De paus is een seniel niet democratisch verkozen individu dat leeft tussen de vier muren van het Vaticaan en zich bijgevolg niet te moeien heeft met de wijze waarop democratisch verkozen leiders en parlementen de samenleving wensen te ordenen.
En dat hoort hij ook te zijn!

Linus
Wat ik anderzijds niet begrijp is, dat de liberalen de vrijheid van het vrij onderwijs wel afnemen!!!! En de paus een anti-globalist??? Bwa ik wist niet dat cristen linksen mensen waren, mor eu! Het komt er voor mij opneer dat de liberalen en de soccen van het vrijonderwijs afblijven en dat het vrij onderwijs even veel geld krijgt als de andere!!!!! Want zij geven nog altijd betere kwaliteit!

Onlangs was er daarover nog een discussie op #politics

heintje het treintje
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 14:46   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Groot gelijk heeft die 'seniel'

En dat is dan ook de allereerste keer dat ik me achter de Grootinquisiteur en zijn bende schaar.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be