Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2020, 23:36   #621
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat weet ik zo niet. Uiteindelijk hebben ze er de wereld voor gekregen, door met Bretton Woods hun dollar oneindig mogen te drukken en die aan de rest van de wereld als reservemunt op te solferen.

Je kan eigenlijk zeggen dat de Amerikaanse "staatsschuld" niks anders is dan de welvaart die ze voor groene briefjes van de wereld hebben gekocht zonder tegenpartij.
Dat zou je inderdaad kunnen stellen. Maar zo'n systeem is op de LT onhoudbaar. Vroeg of laat is het onevenwicht zo groot dat het niet meer houdbaar is.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 04:14   #622
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik denk niet dat in de jaren '50 McCarthy zijn "commies" in groep en gemaskerd door de straten liepen, winkelruiten insloegen en iedereen die de pech had om door hen "nazi" genoemd te worden de kop insloegen.
Memories van onze pa zijn jeugd.
Daughters of the American Revolution
: "God, Home, and Country."
Kan je toegegeven dat de attitude van Ann Coulter van vandaag toch een ietske hogere amusementwaarde heeft?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:11   #623
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Heeft er al eens iemand stilgestaan bij de maker van de clip en hoe gemakkelijk hij/zij dit heeft kunnen doen zonder dat er ook maar iemand snel zijn/haar hand op de lens zou leggen onder het mompelen van: niet toegelaten om dit te filmen.

De agent die met zijn knie op de keel van de man zat, was ook rustig om zich héén aan het kijken precies zo van: heeft iedereen het gezien, sta ik er goed op????

Klopt precies ergens iets niet 100% denk je dan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juni 2020 om 07:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:13   #624
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft er al eens iemand stilgestaan bij de maker van de clip en hoe gemakkelijk hij/zij dit heeft kunnen doen zonder dat er ook maar iemand snel zijn/haar hand op de lens zou leggen o?*nder het mompelen van: niet toegelaten om dit te filmen.

De agent die met zijn knie op de keel van de man zat, was ook rustig om zich héén aan het kijken precies zo van: heeft iedereen het gezien, sta ik er goed op????

Klopt precies ergens iets niet 100% denk je dan.
Dat denk ik helemaal niet. De beelden spreken voor zichzelf. De agenten zullen zich van geen kwaad bewust zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:18   #625
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet nodig om zo uit te wijden. Het gaat hier gewoon om een zwarte. Met drank en drugproblemen die er een winkelier wil opleggen met vals geld. Die flikken die in de vuurlinie staan en van s'morgens tot s'avonds elke dag met dezelfde shit te maken hebben zijn nu een gemakkelijk target.
De protesten breiden nog altijd uit.
De minis. van Defensie verklaarde dat hij GEEN Amerikaanse soldaten zal inzetten tegen Amerikaanse burgers.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:26   #626
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat denk ik helemaal niet. De beelden spreken voor zichzelf. De agenten zullen zich van geen kwaad bewust zijn.
Dat is inderdaad de eerste indruk die je er van kan maken dat ze zich van géén kwaad bewust waren er zelfs géén weet van hadden dat het allemaal gefilmd geweest is.

Zwaardere aanklacht tegen agent die George Floyd doodde, ook andere agenten aangeklaagd

Citaat:
Drie andere agenten die bij het drama betrokken waren, zouden worden aangeklaagd omdat ze de moord mogelijk maakten.
Mocht die agent alleen geweest zijn denk ik niet dat hij de Afro-Amerikaan baas gekund zou hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juni 2020 om 07:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:31   #627
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is inderdaad de eerste indruk die je er van kan maken dat ze zich van géén kwaad bewust waren er zelfs géén weet van hadden dat het allemaal gefilmd geweest is.

Zwaardere aanklacht tegen agent die George Floyd doodde, ook andere agenten aangeklaagd
Maar zo is 'm toch ook eens op TV geweest, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:36   #628
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Maar zo is 'm toch ook eens op TV geweest, niet?
Dat wel maar er zijn andere manieren om even in beeld te komen, die zo géén dramatisch karakter hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:55   #629
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Die agent zal mogelijk nog meer dan een veroordeling overhouden aan zijn minutenlange wurging. Floyd George had corona.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 07:59   #630
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die agent zal mogelijk nog meer dan een veroordeling overhouden aan zijn minutenlange wurging. Floyd George had corona.
George Floyd overleed door hart- en longfalen en had coronavirus.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juni 2020 om 08:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 08:48   #631
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Een overzicht van de vreedzame protesten tegen het racistisch politiegeweld in de VS.

https://pjmedia.com/instapundit/377481/
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 4 juni 2020 om 08:49.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 09:02   #632
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een overzicht van de vreedzame protesten tegen het racistisch politiegeweld in de VS.

https://pjmedia.com/instapundit/377481/
Een storm van diefstal & vernieling die 'vreedzame protesten' die van verregaande aard zijn dat zij uitbreiding vinden naar rest van de wereld toe.

Is het respectvol om op die manier bepaalde problemen proberen aan te kaarten of jaagt men met die acties nog meer mensen tegen zich in het harnas?

Het getuigt van weinig respect naar de overleden man toe.

Proberen gelijk te halen met te proberen de situatie te doen escaleren of naar hun hand te zetten?

Ook het onderwerp 'racisme' komt terug op het voorplan terecht. (enkele kranten van de dag van vandaag speelden er al handig op in)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juni 2020 om 09:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 09:40   #633
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Voor elke rioter zijn er 100 mensen die op een vreedzame manier betogen. Buiten de main stream pers kan je lezen hoe deze protesten gewelddadig uit elkaar geklopt worden. De media aandacht voor de vandalen dient in feite om de protesten te pogen breken.

Avondklok op verschillende plaatsen trouwens in de VS

Laatst gewijzigd door Bach : 4 juni 2020 om 09:41.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 09:58   #634
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

De titel van deze draad is voorbarig gezien het onderzoek nog loopt. Het lijkt me bovendien bijzonder onwaarschijnlijk dat een politie agent een moord zou plegen wetende dat hij gefilmd wordt. Onvrijwillige doodslag lijkt meer plausibele classificatie.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:21   #635
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De titel van deze draad is voorbarig gezien het onderzoek nog loopt. Het lijkt me bovendien bijzonder onwaarschijnlijk dat een politie agent een moord zou plegen wetende dat hij gefilmd wordt. Onvrijwillige doodslag lijkt meer plausibele classificatie.
Jij zou eens de zoon van die vermoorde man moeten zijn, wat zou je dan vertellen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:25   #636
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij zou eens de zoon van die vermoorde man moeten zijn, wat zou je dan vertellen ?
Dat ben ik niet. Doch ik weet wel als familie betrokken is, dan wordt voorrang van rechts opeens voorrang van links etc. Om nog maar te zwijgen over de reactie van de massa.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:27   #637
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Met wat de meeste relschoppers (rioters) in de VS (Europa) op huidig ogenblik aan het doen zijn uit oogpunt van vergelding voor de dood van G. Floyd dat lijkt mij toch niet echt het beste plan want dat zou de 'haat' tegen die mensen wereldwijd wel eens in stijgende lijn kunnen laten gaan.

Laten wij van het standpunt uitgaan dat niet iederéén een rioter is.

p.s.

Multiculti is onze zwakte.

Citaat:
De zware etnische onlusten in de VS, die nu ook overslaan naar Europa, voeren ons pijnlijk voor ogen dat de holle propagandafrase “Diversity is our strength” (“Diversiteit is onze kracht”) een leugen is. Wanneer “veelsoortigheid” een etnisch en cultureel volkomen gefragmenteerde samenleving betekent, waarin verschillende minderheden tegen elkaar aan schoppen, dan is ze niet onze kracht, maar in tegendeel onze achillespees. Zo´n samenleving kan de fundamentele veiligheid van haar burgers niet meer garanderen en wordt steeds vatbaarder voor burgeroorlogen; op een bepaald moment zijn kleine aanleidingen voldoende om de moeizaam onder het deksel gehouden spanningen en tegenstellingen te laten exploderen. De loyaliteit van de meeste niet-Europese immigranten zal in zulke situaties altijd de eigen etnische groep gelden en niet het land waarin ze leven.
BRON

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik veroordeel de actie van de agent en zijn collega's maar ik ben zeker niet akkoord met de acties van de rioters na het voorval daar ik die zeker niet kan goedkeuren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juni 2020 om 10:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:28   #638
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat ben ik niet. Doch ik weet wel als familie betrokken is, dan wordt voorrang van rechts opeens voorrang van links etc. Om nog maar te zwijgen over de reactie van de massa.
Natuurlijk ben jij dat niet.
Simpel !
Als je eigen vader (en grootvader) zouden gedood zijn in 3 sec. wat ZOU je dan zeggen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:40   #639
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Natuurlijk ben jij dat niet.
Simpel !
Als je eigen vader (en grootvader) zouden gedood zijn in 3 sec. wat ZOU je dan zeggen ?
Ach, die typische dooddoeners weer. Zo kan je geen discussie houden.

Moord is met voorbedachte rade, dit is geen moord of dacht je dat die flik 's morgends opstond met het idee zal die zwarte eens vermoorden? Alleszin spijtig voor de familie.

Als uwe kleine overrreden wordt, stel je dat dan ook gelijk aan moord?

In een andere thread was een kat laten inslapen al gelijk aan moord.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 4 juni 2020 om 10:41.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:46   #640
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ach, die typische dooddoeners weer. Zo kan je geen discussie houden.

Moord is met voorbedachte rade, dit is geen moord of dacht je dat die flik 's morgends opstond met het idee zal die zwarte eens vermoorden? Alleszin spijtig voor de familie.

Als uwe kleine overrreden wordt, stel je dat dan ook gelijk aan moord?

In een andere thread was een kat laten inslapen al gelijk aan moord.
Sedert de katsoap is de haat tegen katten alleen toegenomen.
In Brugge is een kat beschoten met een jachtgeweer: 7 kogeltjes in z'n body.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be