Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2019, 08:37   #5361
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
De bandenboer zal u dankbaar zijn. Zoals velen ook een SUV kopen of direct 19" of 20" velgen in optie erbij nemen vallen ze achterover als ze de banden moeten laten vervangen. Setje nieuwe banden is dan snel 800 euro en meer.

BMW Z1 en zeker op O-platen is zeker nooit te vergelijken met een gewone wagen. Ben je maar met zijn tweeën, heb je dan zelfs nog een tweede wagen en maak je graag uitstappen met een cabrio dan zou ik ook opteren om die Z1 bij te houden.
Hij heeft nog een compactie benzine wagen he.

Die BMW Z1 verpatsen en zich een Model 3 kopen lijkt me geen slechte zaak Ik kan mij inbeelden dat hij gehecht is aan die oldtimer, maargoed, kwestie van zich daar over heen te zetten.

Beetje opleg en een P modelleke kopen, en hij is die Z1 meteen vergeten
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:53   #5362
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
BMW Z1 en zeker op O-platen is zeker nooit te vergelijken met een gewone wagen. Ben je maar met zijn tweeën, heb je dan zelfs nog een tweede wagen en maak je graag uitstappen met een cabrio dan zou ik ook opteren om die Z1 bij te houden.
Ik rij op gewone nummerplaten (normale keuring) en ben zeker niet van plan zulke reuze O-platen aan te schaffen.
Dat kan ooit de nieuwe eigenaar doen. lol. (of de kleinkinderen)

Ken je het verschil wel tussen een roadster en een cabrio?

Een roadster rijdt men zelden met gesloten dak. (een unieke Z1 kan men wel nog met neergelaten deuren rijden)

Een cabrio rijdt men zelden met open dak. (die rijden in de regel met airco aan)

Ik kan ook de Z1 houden en de Skoda inruilen tegen een electrische Skoda (komt 2020-2021)

Volgens Tsjechische kranten zou een 49 kWh batterijpack gepland zijn, zelfs voor de kleine Citigo maar dat geloof ik niet, wel voor een groter model (MEB -platform VW Gp):
https://ev-database.nl/auto/1190/Skoda-CITIGOe-iV

De Citigo 37 kWh zou wel eens snellerop de markt kunnen komen als de VW e-up... ik ben benieuwd:
https://www.autowereld.com/nieuws/au...km-actieradius

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2019 om 09:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 09:25   #5363
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Vergeet ook niet dat een compacte E-wagen onder 31k ook 4000€ premie krijgt ook tot einde 2020: https://www.egear.be/premie-elektrische-auto-2020/
en wslk verlengd gaat worden tot 2021...

Onze benzineFabia zou wel eens een E-Fabia kunnen worden... denk ik wat luider. En de vrouw en kleinkinderen zijn blij dat we de Z1 houden...

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2019 om 09:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 09:34   #5364
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Oeps... dit is eigenlijk een Tesla topic.

(een Skoda met model 3 50-55kWh batterijmanagement, en ik teken direct )

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2019 om 09:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 12:44   #5365
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Michele, ik vind ook dat je uw Z1 van de hand moet doen en een model 3 aanschaffen.
Volgens Musk gaan die zelfs fors in prijs stijgen na aanschaf. Geloof je hem niet?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 13:00   #5366
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Michele, ik vind ook dat je uw Z1 van de hand moet doen en een model 3 aanschaffen.
Volgens Musk gaan die zelfs fors in prijs stijgen na aanschaf. Geloof je hem niet?
Ik geloof hem wel.

En hij heeft zeker een punt vanuit technologisch oogpunt.

Als ge nu een wagen koopt, en in de toekomst wordt door een software update meer autonoom, wordt die wagen in feite meer waard he.

Je ziet ook op de occasiemarkt dat Teslas zeer sterk hun waarde houden. Dat is ook omdat potentiele kopers weten dat kwa functionaliteit ze een hedendaagse wagen krijgen die steeds wordt geupdate.

Onderschat Musk niet. Het gaat nog beginnen te dagen dat als de tijd van het "gamble the company" over zijn, hij gelijk krijgt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 13:11   #5367
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof hem wel.

En hij heeft zeker een punt vanuit technologisch oogpunt.

Als ge nu een wagen koopt, en in de toekomst wordt door een software update meer autonoom, wordt die wagen in feite meer waard he.

Je ziet ook op de occasiemarkt dat Teslas zeer sterk hun waarde houden. Dat is ook omdat potentiele kopers weten dat kwa functionaliteit ze een hedendaagse wagen krijgen die steeds wordt geupdate.

Onderschat Musk niet. Het gaat nog beginnen te dagen dat als de tijd van het "gamble the company" over zijn, hij gelijk krijgt.
Aan de coke gehangen? Vertel dat aan mensen die eerst bijna 150000 euro voor hun Tesla S of X hebben betaald en de week er na 50000 euro zagen verdampen. Ik ken zo iemand die dat heeft voorgehad en die schiet Musk neer als hij de kans zou hebben.

Over de BMW Z1 en andere exclusievere old- of youngtimer : binnen 10 jaar waarde factor maal twee, drie of meer. Vandaag een nieuwe gewone E-wagen binnen 10 jaar factor delen door tien. Tegen dan zijn die batterijen en alles wat van mechaniek aan de wagen hangt tot op de draad versleten. En het is en zal een massaproduct blijven. En zelfs vandaag draaien de hoofden rond als je met een oldtimer zoals een BMW Z1 rond rijdt. Ik heb nog nooit iemand met bewondering naar een tesla zien kijken. De meesten lachen zelfs als ze een Tesla en dan vooral een X zien rijden. En wat iedereen direct zegt : zelfstandige die zijn wagen volledig kan inbrengen. En daar gaat het respect. Wat zou de reden zijn waarom geen enkele zelfstandige zijn Tesla voor zijn winkel durft zetten? Omdat het de klanten weg jaagt.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 13:28   #5368
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof hem wel.

En hij heeft zeker een punt vanuit technologisch oogpunt.

Als ge nu een wagen koopt, en in de toekomst wordt door een software update meer autonoom, wordt die wagen in feite meer waard he.
Kom op Tavek.

Wat Musk bedoelt met 'value' ivm Robotaxi's is de som van de intrinsieke waarde van de wagen + discounted future cash inflows als hij wordt gebruikt als Robotaxi.

Hem gebruiken als taxi wil niet zeggen dat de wagen zelf (intrinsieke waarde) in waarde stijgt hé.
Die waarde volgt een eigen leven afhankelijk van de vraag.

Als de waarde toch zou stijgen, dan is Musk het aan zijn aandeelhouders (en andere stakeholders) om het gat te dichten en zijn wagens duurder te verkopen.
En mocht het hele Robotaxi gedoe werkelijkheid worden, dan is hij het eveneens verplicht tav zijn aandeelhouders om het zaakje zelf uit te baten indien de return hoger ligt dan louter het verkopen van de wagens.

Citaat:
Je ziet ook op de occasiemarkt dat Teslas zeer sterk hun waarde houden. Dat is ook omdat potentiele kopers weten dat kwa functionaliteit ze een hedendaagse wagen krijgen die steeds wordt geupdate.
Ik lees andere verhalen op Twitter en fora.
Wacht tot er een deel compleet uit garantie zijn.

Citaat:
Onderschat Musk niet. Het gaat nog beginnen te dagen dat als de tijd van het "gamble the company" over zijn, hij gelijk krijgt.
Ik zie dat hij meer en meer geridiculiseerd wordt door experten binnen vakgebieden waar hij BS over verkoopt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 13:48   #5369
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Michele, ik vind ook dat je uw Z1 van de hand moet doen en een model 3 aanschaffen.
Volgens Musk gaan die zelfs fors in prijs stijgen na aanschaf. Geloof je hem niet?
Musk bedoelt dat de full-self-driving-optie in de toekomst nog duurder gaat worden, nu staat die optie al € 6,4k, of $ 6k in USA.

Tesla gaat daar nog aan verdienen eens blijkt dat de level 4 in de praktijk gehaald en toegelaten wordt (dan mag men het stuur altijd loslaten).
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 13:59   #5370
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

In China werden geschatte 6.500 model 3 in juni verkocht, en dat voor een extra dure import door taksen.

Daarmee staat Tesla - 6,5k estimated in juni, zie tabel- mee in de top 4 tussen al die goedkope Chinezen.

Wat gaat dat worden als de made in China Model 3 en Y er aankomen? Prijzen dan zonder importtaks en goedkopere loonkosten. Die gaan ca. 15% minder kosten en Tesla gaat daar leuke margins op binnenrijven.

Dat gaat ook geen enkele buitenlander lukken de volgende 3 jaar.

Citaat:
http://ev-sales.blogspot.com/2019/07...june-2019.html

#4 – Tesla Model 3: The poster-child for electric mobility has landed in China and despite some pretty respectable numbers, somehow it has failed to live up to the expectations of some of the most enthusiastic Tesla fans, that expected the sports sedan to take over the market, like it did elsewhere. Still, the Tesla sedan is making its own disruptive path, with the estimated 6,500 units of June, representing the best score ever for a foreign model in China, allowing it to reach the 4th spot in June. At this point, the Tesla nameplate is far from the domination held in North America or Europe, but it seems to be the only foreigner with the potential to run at the same pace of the local Best Sellers. It’s like LeBron James, undisputed king in the Eastern Conference, but when on the Western Conference…It’s a different ball game.

Verdienstelijk zijn ook nog de aantallen van de BMW 530Le een lange versie plug-in-hybride speciaal voor de Chinese markt gebouwd en ook in China gebouwd, dit natuurlijk met de bedoeling als compliance wagen, om nog fossiele wagens te mogen slijten in China.

Dit met een electrisch rijbereik boven 50 km.

https://www.automobil-produktion.de/...-phev-123.html

als er mij iets positiefs opvalt bij BMW zeg ik dat ook.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2019 om 14:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:01   #5371
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Musk bedoelt dat de full-self-driving-optie in de toekomst nog duurder gaat worden, nu staat die optie al € 6,4k, of $ 6k in USA.

Tesla gaat daar nog aan verdienen eens blijkt dat de level 4 in de praktijk gehaald en toegelaten wordt (dan mag men het stuur altijd loslaten).
Geen kat die dat gadget moet hebben. En al zeker niet als ze ervoor moeten betalen. Plus tegen dat de Europese wetgeving daarvoor op punt staat zijn al tienduizenden E-wagens in de pers belandt. Ik geloof er alleszins totaal niet in.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:15   #5372
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Musk bedoelt dat de full-self-driving-optie in de toekomst nog duurder gaat worden, nu staat die optie al € 6,4k, of $ 6k in USA.
Nee, hij zegt dat de waarde gaat stijgen tot $200k (een paar weken geleden was het nog $250k, maar soit).

Citaat:
Tesla gaat daar nog aan verdienen eens blijkt dat de level 4 in de praktijk gehaald en toegelaten wordt (dan mag men het stuur altijd loslaten).
Daar hangen een paar conditionals aan vast.
- Hij is in staat om level 4 te halen (terwijl ze in tegenstelling tot anderen nog geen kilometer autonomous (L4/L5) hebben gereden in de staat Californië).
- Ze hebben toestemming om het uit te rollen.
- De concurrentie faalt of komt veel later (wat inhoudt dat het veelvoud aan kapitaal en onderzoekers niets oplevert tav het kleine budget en klein team van Tesla)
- ....
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:17   #5373
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tja, als uw auto overnight een software update krijgt waardoor hij meer kan, is die wagen intrinsiek meer waard geworden.

Een Tesla is, itt klassieke wagens, meer dan een blikken doos op wielen he. Je koopt ook een stuk software functionaliteit & toegang tot een laadnetwerk. Ook dat verbetert constant.

Kijk er maar naar zoals je wilt. Maar ik volg zijn stelling toch, vanuit technologisch oogpunt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:19   #5374
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Geen kat die dat gadget moet hebben.
Euh 9,85 % van al de Europese geregistreerde factuurnummers heeft dat besteld en zal die wagen ondertussen al rijden. Dat zijn veel katten.
bron: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrI...IxZSIsImMiOjh9

Je kunt het land selecteren, in België hebben 11,67 % EAP+FSD:


Citaat:
En al zeker niet als ze ervoor moeten betalen.
lol.

Citaat:
Plus tegen dat de Europese wetgeving daarvoor op punt staat zijn al tienduizenden E-wagens in de pers belandt. Ik geloof er alleszins totaal niet in.
Besef je wel hoeveel Teslas ondertussen met "dat gadget" dagelijks rijden? Wil je een linkje?
Ik kan je ook politieverslagen geven die er een dutje bij deden aan het stuur, al dat niet met een glaasje op. lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2019 om 14:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:22   #5375
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja, als uw auto overnight een software update krijgt waardoor hij meer kan, is die wagen intrinsiek meer waard geworden.

Een Tesla is, itt klassieke wagens, meer dan een blikken doos op wielen he. Je koopt ook een stuk software functionaliteit & toegang tot een laadnetwerk. Ook dat verbetert constant.

Kijk er maar naar zoals je wilt. Maar ik volg zijn stelling toch, vanuit technologisch oogpunt.
Mijn PC heeft pas een Windows update gedaan. Deze heeft een tweetal jaar geleden iets van een 1100 euro gekost. Dus ik verkoop die nu aan 1500 euro Sommige mensen zijn toch echt een stamp in hun ... waard
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:25   #5376
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik kan je ook politieverslagen geven die er een dutje bij deden aan het stuur, al dat niet met een glaasje op. lol.
Tof maar uiteindelijk mag je het toch bij een politierechter gaan uitleggen en ben je even je rijbewijs kwijt en een paar duizend euro armer. Of gaat Tesla dat allemaal lachend vergoeden Tegen dat de wetgeving en de technologie op zijn punt staat mag je nergens nog in Europa met een wagen rijden. Tegen 2025-2030 gaan ze E-wagens kapot belasten. Zoals ze nu met de diesels gedaan hebben. Genoeg Europese politici die daar nu al natte dromen over hebben.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:28   #5377
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Tof maar uiteindelijk mag je het toch bij een politierechter gaan uitleggen en ben je even je rijbewijs kwijt en een paar duizend euro armer. Of gaat Tesla dat allemaal lachend vergoeden Tegen dat de wetgeving en de technologie op zijn punt staat mag je nergens nog in Europa met een wagen rijden. Tegen 2025-2030 gaan ze E-wagens kapot belasten. Zoals ze nu met de diesels gedaan hebben. Genoeg Europese politici die daar nu al natte dromen over hebben.
Je fantaseert serieus.

De Belg heeft voor 11,67% FSD besteld en gekregen. (uw katjes)

https://app.powerbi.com/view?r=eyJrI...IxZSIsImMiOjh9

De Finnen gaan zelfs voor 17,65% voor FSD.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2019 om 14:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:34   #5378
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja, als uw auto overnight een software update krijgt waardoor hij meer kan, is die wagen intrinsiek meer waard geworden.

Een Tesla is, itt klassieke wagens, meer dan een blikken doos op wielen he. Je koopt ook een stuk software functionaliteit & toegang tot een laadnetwerk. Ook dat verbetert constant.

Kijk er maar naar zoals je wilt. Maar ik volg zijn stelling toch, vanuit technologisch oogpunt.
Alleen niet-techniekers willen dat niet snappen.

Ik heb serieus moeten afdokken voor een endlife update voor mijn Z1.

(alles preventief laten vervangen wat lekte en stonk, ook het volledig uitlaatgedeelte incl emissiemanagement, nu moderne 3-kat lambdasonde enz... ademt nu eindelijk veel beter, gaf 5-8% meer koppel naargelang rpm )

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2019 om 14:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 22:33   #5379
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Mijn PC heeft pas een Windows update gedaan. Deze heeft een tweetal jaar geleden iets van een 1100 euro gekost. Dus ik verkoop die nu aan 1500 euro Sommige mensen zijn toch echt een stamp in hun ... waard
Jij koopt duidelijk nooit software. Verwar bugfixes niet met nieuwe functionaliteit.

Ik betaal voor upgrades voor het gros van de software op mijn werk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 10:54   #5380
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard Laadstation van de toekomst...

Tesla opent nieuw V3-supercharger station in Las Vegas, 24 stalls, V3 is laden tot 250 kW.

Dat is tot 290 km bijladen op 15 minuten.

ff 24 laadpalen aan V3-snelheid. wow, uitrekenen is voor andere.

Stroom komt van zonnepanelen en backup door Tesla V2-powerpacks.

Musk heeft dit belooft in december 2016, zie tweet... video en link.

Citaat:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ChvAV3I0DXM
Tesla
Am 18.07.2019 veröffentlicht
FAST charging, HIGH roller, our NEW V3 SUPERCHARGER IN LAS VEGAS BABY
https://electrek.co/2019/07/18/tesla...power-battery/

Tesla opens new V3 Supercharger with solar and battery – looks like EV charging station of the future

Fred Lambert - Jul. 18th 2019

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juli 2019 om 10:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be