Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2013, 18:53   #201
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Mauser! Welkom terug!

Bedankt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Estetisch en voor mij een symbool van streven naar het behoud van de Europese cultuur, iets wat onder de aanval ligt.
Best verstaanbaar. Maar het probleem met de fracties die ook een keltisch kruis als symbool hanteren is dat ze nogal dikwijls de neiging hebben om eenieder die op het grondgebied rondloopt waar zij ook rondhangen, in de pas te doen lopen.

Behoud van Europese cultuur: geen enkel probleem mee. Maar moet dat dan tenkoste van de individuele vrijheid?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 19:25   #202
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Niet te voorbarig zijn. Probeer de linker eens. Misschien gaat er een heel nieuwe wereld voor je open.
Ik weet niet goed of dit om te lachen is. Ik voel toch iets dat "serieus" is in deze post.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 19:34   #203
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Best verstaanbaar. Maar het probleem met de fracties die ook een keltisch kruis als symbool hanteren is dat ze nogal dikwijls de neiging hebben om eenieder die op het grondgebied rondloopt waar zij ook rondhangen, in de pas te doen lopen.
Ja jammer genoeg wel. Al gebruikte ik wel niet die variant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Behoud van Europese cultuur: geen enkel probleem mee. Maar moet dat dan tenkoste van de individuele vrijheid?
Neen. Maar die individuele vrijheid is net één van de aspecten die ik wens te bewaren en die elke dag verder geërodeerd word.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 20:33   #204
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Mausie is back
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 20:00   #205
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Bakunin of Kropotkin?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 20:24   #206
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Bakunin of Kropotkin?
Bakunin. Kan mij elke keer onder de indruk brengen, zelfs als ik het niet met hem eens ben.

Kropotkin is zo geobsedeerd door zijn afkeer van alles wat hij als autoriteit bestempeld dat zijn ideeën nergens geraken. Zie hoe hij een post na de Oktober-revolutie weigerde en even later de Bosljewisten de macht zag grijpen. Daar ging zijn kans een verschil te maken.
Vooral zijn kritieken op Bakunin vind ik nogal zwak. Nu ja, Bakunin's kritiek op Proudhon vind ik dan weer nog zwakker.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 19 juni 2013 om 20:25.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 20:39   #207
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard



Zou je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 20:41   #208
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht


Zou je?
Jep.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 20:59   #209
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Stel: Een psychopaat ontvoert jou + je dierbare naar Amerika tijdens de verkiezingen. En die psychopaat dwingt jou om te gaan stemmen omdat anders een van je dierbare gruwelijk vermoord gaan worden.

Kies je dan democratisch of republikeins? En waarom?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:09   #210
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Stel: Een psychopaat ontvoert jou + je dierbare naar Amerika tijdens de verkiezingen. En die psychopaat dwingt jou om te gaan stemmen omdat anders een van je dierbare gruwelijk vermoord gaan worden.

Kies je dan democratisch of republikeins? En waarom?
Ik veronderstel dat hij me dwingt tussen die twee te kiezen, anders ging ik voor third party, in dat geval waarsch. Libertarian Party.

Moesten het midterm elections zijn, hing het van de staat af en de individuele kandidaten.

Presidentieel zie ik echt niet veel zin in kiezen. Iene miene mutte doen, veel verschil zal het niet maken.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:11   #211
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik veronderstel dat hij me dwingt tussen die twee te kiezen, anders ging ik voor third party, in dat geval waarsch. Libertarian Party.

Moesten het midterm elections zijn, hing het van de staat af en de individuele kandidaten.

Presidentieel zie ik echt niet veel zin in kiezen. Iene miene mutte doen, veel verschil zal het niet maken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:11   #212
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Democraten zijn iets meer sociaal liberaal (bijv. homohuwelijk) maar daar heeft de President niet echt autoriteit. Republikeinen zijn lichtelijk beter op migratie, enfin, het valt te verkiezen boven de Democraten.

Elke partij één puntje. Iene miene mutte dus
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:12   #213
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Oeps, wat is voornamelijk je kritiek op de republikeinen in Amerika?

Vaak te religieus of?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:14   #214
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Jij hebt anarchistische sympathieën. Alleen ik vroeg mij af hoe jij überhaupt denkt over individuele vrijheid. Kan de mens wel goed omgaan met teveel vrijheid? Gaat wij in een Anarchistische samenleving niet weer naar het wilde westen/ieder voor zich?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:17   #215
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oeps, wat is voornamelijk je kritiek op de republikeinen in Amerika?

Vaak te religieus of?
Ja te religieus en stekeblind dom-patriottisch.
Dat en het ermee samenhangend feit dat ze zo lopen te pronken met de Constitution en de Revolutionaire geschiedenis, terwijl ze die eerste platwalsen en van de tweede geen snars begrepen hebben. Ik vind dat nogal ergerlijk omdat ik interesse en bewondering heb voor de Amerikaanse Revolutie en de gedachten achter de Consitution.

Nu, op Ron Paul zou ik nog wel kunnen stemmen eigenlijk.
En als Democraat op Dennis Kucinich.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:33   #216
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij hebt anarchistische sympathieën. Alleen ik vroeg mij af hoe jij überhaupt denkt over individuele vrijheid. Kan de mens wel goed omgaan met teveel vrijheid? Gaat wij in een Anarchistische samenleving niet weer naar het wilde westen/ieder voor zich?
Sommige mensen misschien niet, maar dat moet geen straf zijn voor de rest. Wat is teveel vrijheid? Mijn vrijheid eindigt waar de jouwe begint, maar we leven in een samenleving die dit principe nu al schendt.

Wilde Westen, dat zou awesome zijn. In feite was dat ook een periode/plaats vol kansen, vrij bankieren, weinig bemoeienis van de overheid en waar alles redelijk lokaal geregeld werd. Helemaal niet zo geweldadig als films het voorstellen.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 21:40   #217
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Sommige mensen misschien niet, maar dat moet geen straf zijn voor de rest. Wat is teveel vrijheid? Mijn vrijheid eindigt waar de jouwe begint, maar we leven in een samenleving die dit principe nu al schendt.

Wilde Westen, dat zou awesome zijn. In feite was dat ook een periode/plaats vol kansen, vrij bankieren, weinig bemoeienis van de overheid en waar alles redelijk lokaal geregeld werd. Helemaal niet zo geweldadig als films het voorstellen.
1: Teveel vrijheid is wanneer een individu door die vrijheid een gevaar is voor het collectieve belang.

2: Aah kom op. Natuurlijk was het wilde westen niet zo gewelddadig als in van die Amerikaanse films. Alleen echt positief voor de wetenschappelijke en dan vooral technologische ontwikkeling gaat het niet zijn hé.

Ik bedoel.. jou voornaamste kritiek op de democratie is toch dat de meerderheid beslist over de minderheid en dat terwijl de minderheid dat niet zo verstandig doet? In een anarchistische samenleving kan die domme meerderheid al helemaal doen en laten wat ze willen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 20:08   #218
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Teveel vrijheid is wanneer een individu door die vrijheid een gevaar is voor het collectieve belang.

2: Aah kom op. Natuurlijk was het wilde westen niet zo gewelddadig als in van die Amerikaanse films. Alleen echt positief voor de wetenschappelijke en dan vooral technologische ontwikkeling gaat het niet zijn hé.

Ik bedoel.. jou voornaamste kritiek op de democratie is toch dat de meerderheid beslist over de minderheid en dat terwijl de minderheid dat niet zo verstandig doet? In een anarchistische samenleving kan die domme meerderheid al helemaal doen en laten wat ze willen.
1. Waarom zou collectief belang voor moeten gaan?

2. Ja natuurlijk. Het is ook niet mogelijk om nu terug te gaan naar het Wilde Westen.

Ja, maar de domme meerderheid is nogal inept en moest de democratische welvaartstaat er niet zijn, zouden die zich vlug auto-decimeren. Eerlijk, een groot deel van de mensen voor wie de Staat zorg draagt zou nog geen goudvis kunnen verzorgen, laat staan zichzelf of hun gezin. Zonder het geleid parasiteren dat we vandaag zijn, zijn die kansloos.

Democratie geeft de domme meerderheid middelen om absurd beleid te voeren en minderheden te onderdrukken, dat is het probleem.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 juni 2013 om 20:09.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 20:18   #219
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
1. Waarom zou collectief belang voor moeten gaan?

2. Ja natuurlijk. Het is ook niet mogelijk om nu terug te gaan naar het Wilde Westen.

Ja, maar de domme meerderheid is nogal inept en moest de democratische welvaartstaat er niet zijn, zouden die zich vlug auto-decimeren. Eerlijk, een groot deel van de mensen voor wie de Staat zorg draagt zou nog geen goudvis kunnen verzorgen, laat staan zichzelf of hun gezin. Zonder het geleid parasiteren dat we vandaag zijn, zijn die kansloos.

Democratie geeft de domme meerderheid middelen om absurd beleid te voeren en minderheden te onderdrukken, dat is het probleem.
1: Allereerst wil ik even vermelden dat ik uit mijn persoonlijke mening spreek. Ik vind dat het collectieve belang voor moet gaat.

En dat vind ik omdat ik in principe het belang van de meerderheid belangrijker vind dan het belang van de minderheid of een individu. Eigenlijk hang ik gewoon het utilitarisme aan in deze.

2: Je spreekt nu over geestelijk gehandicapten en tokkie,s.

De meerderheid bestaat nog altijd uit mensen met een IQ van ongeveer tussen de 90 en 110. Laten we iemand met een IQ van 105 nemen, die kan over het algemeen uitstekend voor zichzelf zorgen hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 20:23   #220
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Ik weet dat jij geen fan bent van hip hop (in ieder geval niet zoals dat nu is).

Maar heb jij genoeg empathie om te begrijpen dat ik dit toch lekker vind klinken?: https://www.youtube.com/watch?NR=1&v...ture=endscreen

Twee goede female rappers in mijn ogen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be