Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2019, 09:11   #61
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In de natuur heb je ook hele groepen vrouwtjes die samenleven en elkaars jongen opvoeden met slechts een occasioneel manneke voor de bevruchting. De natuur als voorbeeld nemen is niet je slimste zet.
Wat is het meest gebruikelijke in de natuur?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:11   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat schrijf ik ook niet. Ik ben er van overtuigd dat er homo koppels zijn die veel beter voor hun kinderen zorgen dan sommige hetero koppels.

Mijn voorkeur gaat echter uit, bij als je dat al zou kunnen meten evenveel liefde door de ouders voor het adoptiekind, om het kind in een standaardsituatie te plaatsen. Hetero koppels zijn nog altijd de standaard.
waarom zou je hen dan van adoptie uitsluiten??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:12   #63
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik kijk naar de natuur. Twee vrouwen of twee mannen kunnen zich niet voortplanten en zijn bijgevolg tegennatuurlijk.
Adoptie is ook onnatuurlijk. Monogamie is onnatuurlijk. Ouderenzorg is onnatuurlijk.


Er zijn zoveel sociale constructies "onnatuurlijk".
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:13   #64
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Adoptie is ook onnatuurlijk. Monogamie is onnatuurlijk. Ouderenzorg is onnatuurlijk.


Er zijn zoveel sociale constructies "onnatuurlijk".
En daarom moet alles maar kunnen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:14   #65
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom zou je hen dan van adoptie uitsluiten??
Dat staat in het stuk dat je niet in vet hebt gezet. Bij mij primeert het adoptiekind, niet de wens van adoptieouders.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 juni 2019 om 09:15.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:17   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat staat in het stuk dat je niet in vet hebt gezet. Bij mij primeert het adoptiekind, niet de wens van adoptieouders.
Dat primeert niet bij u. Daar ben ik nu eens 100 % zeker van.

Want holebi adoptieouders worden aan dezelfde criteria gehouden en zelf subjectief nog een kritischer beoordeeld dan hetero ouders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:18   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom zou je hen dan van adoptie uitsluiten??
Stel dat je als kind kon kiezen tussen een hetero koppel en een homo koppel en je bij beiden identiek dezelfde opvoeding/warmte/mogelijkheden zou krijgen.
Voor welke gezinssituatie zou een kind kiezen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:19   #68
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat primeert niet bij u. Daar ben ik nu eens 100 % zeker van.

Want holebi adoptieouders worden aan dezelfde criteria gehouden en zelf subjectief nog een kritischer beoordeeld dan hetero ouders.
Waar u 100% zeker van kan zijn is dat u me absoluut niet kent. Maar dat is dan ook het enige.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 juni 2019 om 09:19.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:22   #69
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar u 100% zeker van kan zijn is dat u me absoluut niet kent. Maar dat is dan ook het enige.
Ik ken u van uw schrijfsels en ideologie die u hier ten toon stelt.

U geeft ook geen enkele logische argumenten waarom holebi ouders geen goede ouders kunnen zijn. U geeft ook geen enkel bewijs dat geadopteerde kinderen met twee mamas of twee papas ook maar enigsinds schade daarvan ondervinden. Het tegendeel is eerder waar: holebi ouders zijn vaak bijzonder gemotiveerd en het is een bijzonder bewuste keuze.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:23   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stel dat je als kind kon kiezen tussen een hetero koppel en een homo koppel en je bij beiden identiek dezelfde opvoeding/warmte/mogelijkheden zou krijgen.
Voor welke gezinssituatie zou een kind kiezen?
dat is een vraag die zonder onderwerp is, kind zijn gaat niet samen met op zulke vragen te kunnen antwoorden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:24   #71
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat staat in het stuk dat je niet in vet hebt gezet. Bij mij primeert het adoptiekind, niet de wens van adoptieouders.
Dan heb ik goed nieuws voor u, want er is geen verschil in welzijnsniveau tussen kinderen van heterokoppels en same sex koppels.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6309949/
https://www.theguardian.com/australi...rs-study-shows
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 5 juni 2019 om 09:24.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:25   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar sluit ik me bij aan.
Op de eerste plaatst dient het belang van het adoptiekind te komen. Hoe progressief het ook mag zijn, een kind bij twee ouders van hetzelfde geslacht opvoeden is onnatuurlijk.
Laat het nu maar komen dat er betere homo koppels zijn dan vele hetero koppels. Dat is volledig naast de kwestie.
Je mag van dat idee zijn, maar ik van het mijne.
En ik vind dat je je ongelooflijk vergist.

En ik voorspel je: als jouw gedacht hierover een standpunt wordt van de partij dat ze in de praktijk wensen te brengen via een regeerakkoord (een standpunt; niet de melding "dat een aantal partijleden daar een probleem mee hebben"), dan mag je ze kussen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:28   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dan heb ik goed nieuws voor u, want er is geen verschil in welzijnsniveau tussen kinderen van heterokoppels en same sex koppels.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6309949/
https://www.theguardian.com/australi...rs-study-shows
Och, er zullen wel voldoende artikels te vinden zijn die net het tegendeel beweren. Het staat natuurlijk politiek/maatschappelijk correct om in deze hype mee te surfen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:28   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
2

Is daar eigenlijk ooit een publiek debat over geweest, over homo-adoptie?

Over homo-huwelijk werd gedebatteerd en gestemd in het parlement. Homo-adoptie was plots een voldongen feit.

Je kunt toch moeilijk volhouden dat opgroeien zonder moederfiguur of zonder vaderfiguur geen negatieve psychologische gevolgen heeft.

En toch veroordelen we kinderen die geadopteerd worden door homo's tot een leven zonder moeder of zonder vader.

We laten het belang van het koppel primeren op het belang van het kind.
Wat een levensgrote vergissing die jij hier maakt.
Als je consequent doordenkt, dan gaan we weduwen en weduwnaars met opgroeiende kinderen moet verplichten van binnen de kortste keren te hertrouwen, of hun kinderen wegnemen ...

(ik benadruk: je mag de allerdomste en onwetenschappelijke gedachten er op nahouden - maar niet met mijn partij in een bestuursakkoord (of het zal mijn partij niet meer zijn)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:29   #75
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is een vraag die zonder onderwerp is, kind zijn gaat niet samen met op zulke vragen te kunnen antwoorden.
Vraag het eens aan kinderen van pakweg +12 jaar?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:29   #76
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.775
Standaard

Achterlijke meningen als die van Seppe zijn de reden dat verenigd links het cordon verantwoorden voor hun achterban.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:30   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Och, er zullen wel voldoende artikels te vinden zijn die net het tegendeel beweren. Het staat natuurlijk politiek/maatschappelijk correct om in deze hype mee te surfen.
De laatste tijd zie ik dat veel in rechtse milieus.

Bewijs wordt van tafel geveegd als "fake news" of "politiek correct denken".

De intellectuele armoede is compleet daar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:30   #78
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een levensgrote vergissing die jij hier maakt.
Als je consequent doordenkt, dan gaan we weduwen en weduwnaars met opgroeiende kinderen moet verplichten van binnen de kortste keren te hertrouwen, of hun kinderen wegnemen ...

(ik benadruk: je mag de allerdomste en onwetenschappelijke gedachten er op nahouden - maar niet met mijn partij in een bestuursakkoord (of het zal mijn partij niet meer zijn)
Vraag eens aan die kinderen van weduwen en weduwnaars of ze niet liever hun overleden mama op papa nog steeds hadden gehad? Als het toch hetzelfde is....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:31   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Groot gelijk. Met zijn allen terug naar de 11 uren mis. Gebaren alsof we luisteren naar de preek van de pastoor. Na de mis ons goed zat zuipen dan onze hoed opzetten een nieuwe sigaar opsteken en met de Opel Rekord al zigzaggend naar huis. Daar ons wijf wat uitmaken en wat lappen uitdelen aan de kinderen. Na het eten een ferme scheet laten en met onze smoel in slaap vallen in de zetel.
In het beste geval nadien nog het duivenkot wat opkuisen en het weekend was mooi geweest.
Tradities zijn er om in ere te houden.
Je vergeet nog van langs het hoerenkot te passeren om de katjes in het donker te knijpen.
Wel trachten een ander hoerenkot uit te kiezen dan dat waar de pastoor ging, om enige wederzijdse gêne te vermijden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 09:31   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Achterlijke meningen als die van Seppe zijn de reden dat verenigd links het cordon verantwoorden voor hun achterban.
idd, als TVG die gesprekken met BDW echt serieus neemt, dan moet hij steviger reageren op Sneppe.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be