Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2019, 06:32   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard Te snel gereden? Dan verschijnt dit gat in de weg.

Te snel gereden? Dan verschijnt dit gat in de weg: “Wie niet horen wil, moet maar voelen”

Citaat:
In een aantal Scandinavische landen en binnenkort ook in delen van Duitsland rijden snelheidsduivels letterlijk in de val. De nieuwe generatie snelheidsremmers steken niet meer boven het wegdek uit maar zakken naar beneden als je er te snel passeert.
Dat gaat 'vonken' geven en waarschijnlijk direct véél tegenstand krijgen in veel landen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juni 2019 om 06:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 06:35   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat is nu eens echt het meest achterlijke systeem dat ik ooit gezien heb. Trajectcontrole is dan nog 1000 keer beter.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 08:06   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat is nu eens echt het meest achterlijke systeem dat ik ooit gezien heb. Trajectcontrole is dan nog 1000 keer beter.
Of het echt een 'achterlijk' systeem is om snelheidsovertreders er op te attenderen dat ze bepaalde regels aan hun laars lappen dat valt nog te betwijfelen maar zoals ik al eerder schreef: tegenstand gaat het zeker krijgen.

Misschien zou men zich de vraag kunnen stellen of een ingebouwde Actibump in bepaalde gevallen het gevaar niet vergroot want als je daar met een hoge snelheid overvliegt en het wegdek gaat zo eventjes 6 cm omlaag dat is een serieuze 'klop'.

Stel iemand verliest de controle over het stuur (verschoten) na de 'klop' en vliegt het decor in? (<- te ver gezocht?)

Doeltreffend is het waarschijnlijk wel ...

Actibump (EXCLUSE 2016 MUS WATCH!!)

Een Actibump in werking.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 08:34   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Opzettelijk slechte wegen maken, is het domste wat je kan doen.

Voor mij is de beste oplossing om daar een snelheidsradar, (als het kan op een trajectje, anders een gewone) te plaatsen.
Rij je daar per ongeluk eens te snel, met een boete te betalen ben je er van af. (en dan mag de eerste boete per zoveel tijd, gerust veel lager dan nu)
Rij je daar en/of overal te snel, dan word je meer gepakt, dan moet je rijbewijs maar eens afgepakt worden voor een tijdje, bovenop een boete die heel veel pijn doet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 08:46   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Opzettelijk slechte wegen maken, is het domste wat je kan doen.

Voor mij is de beste oplossing om daar een snelheidsradar, (als het kan op een trajectje, anders een gewone) te plaatsen.
Rij je daar per ongeluk eens te snel, met een boete te betalen ben je er van af. (en dan mag de eerste boete per zoveel tijd, gerust veel lager dan nu)
Rij je daar en/of overal te snel, dan word je meer gepakt, dan moet je rijbewijs maar eens afgepakt worden voor een tijdje, bovenop een boete die heel veel pijn doet.
Slechte wegen? Voor wie zich aan de snelheid houdt, is er niets aan de hand. Dan is het luik immers dicht.

Registratie van overdreven snelheid (en dus een boete) kan gerust gecombineerd worden met dit apparaat. Ik zie geen enkele tegenstelling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 09:54   #6
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Ik kan het mij al inbeelden. Dat mechanisme gaat om de haverklap stuk. De installateur kan overmorgen pas komen om het te fixen en de hele dorpsstraat is ontoegankelijk wegens een gat in de weg.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 11:05   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Slechte wegen? Voor wie zich aan de snelheid houdt, is er niets aan de hand. Dan is het luik immers dicht.

Registratie van overdreven snelheid (en dus een boete) kan gerust gecombineerd worden met dit apparaat. Ik zie geen enkele tegenstelling.
Tot er een ambulance dringend jou moet komen halen,
of het spel kapot is, ...

mijn probleem met dergelijke toestellen is:
als je te snel rijdt ergens (wat ik in principe niet doe, integendeel), dan ben je potentieel gevaarlijk, maar je hebt nog altijd veel kans om geen gewonden of erger te veroorzaken,
maar met dit spel, gaat het risico omhoog.

Een simpele, eenvoudige, maar voldoende intelligente repressie, volstaat ruimschoots.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 16:14   #8
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Als motard zo ik zo’n zaken niet graag komen. Putten zijn al zeer gevaarlijk voor de motorrijders. Als je je vergist van maximum snelheid wat de absurde limieten in Belziek zeer goed mogelijk is kan dit een zware val veroorzaken.

De oplossing is gemakkelijk. Zoek iemand die te snel wil rijden en hoe je klaar met een kruiwagen beton. Plaatje naar beneden, kruiwagen beton ingieten, onding kapot!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 17:13   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Als motard zo ik zo’n zaken niet graag komen. Putten zijn al zeer gevaarlijk voor de motorrijders. Als je je vergist van maximum snelheid wat de absurde limieten in Belziek zeer goed mogelijk is kan dit een zware val veroorzaken.

De oplossing is gemakkelijk. Zoek iemand die te snel wil rijden en hoe je klaar met een kruiwagen beton. Plaatje naar beneden, kruiwagen beton ingieten, onding kapot!
Of zelf houdt ge u aan de snelheid maar ge wordt ingehaald door een laagvlieger.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 19:10   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Een grotere of kleine vergissing moet geen aanleiding geven tot een quasi doodstraf.

Ik pleit niet voor laksheid, wel voor intelligente actie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 19:56   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Ingefluisterd oor de 4x4 terreinwagen lobby.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 8 juni 2019 om 19:57.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 22:02   #12
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik kan het mij al inbeelden. Dat mechanisme gaat om de haverklap stuk. De installateur kan overmorgen pas komen om het te fixen en de hele dorpsstraat is ontoegankelijk wegens een gat in de weg.
Maar wel een leuke opbrengst voor de installateur. Daar kunnen ze nog eens goed op verdienen.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 22:03   #13
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ingefluisterd oor de 4x4 terreinwagen lobby.
Of door de producent van Actibump.


Die zien de miljoenen al op hun rekening staan.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 22:12   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik kan het mij al inbeelden. Dat mechanisme gaat om de haverklap stuk. De installateur kan overmorgen pas komen om het te fixen en de hele dorpsstraat is ontoegankelijk wegens een gat in de weg.
Wel, ik kan mij zo een situatie ook al inbeelden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 22:50   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mensen laten verongelukken, daar houden ze van.
Vooral motorrijders.

Echt een kick !
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 juni 2019 om 22:51.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 08:49   #16
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat gaat 'vonken' geven en waarschijnlijk direct véél tegenstand krijgen in veel landen.
Motorfietsen? Onaandachtzaamheid bekopen met de dood?
Maar anders, 6 cm? Pfff... voor de Johnny-boy's met hun laag profiel bandjes kan dat geld kosten en is er wel degelijk een probleem. Verdere zijn genoeg wagens die dat zonder problemen verteren.

En wat tijdens noodzakelijke snelle interventies?
Uw vrouw ligt op de achterbank, klaar om te bevallen ... vroem, snel wezen en dan BANG !!!

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 juni 2019 om 08:52.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 08:54   #17
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen laten verongelukken, daar houden ze van.
Vooral motorrijders.

Echt een kick !
Niet iedereen over dezelfde kam scheren hé.
Die mannen met sandalen, een baard, witte sokken en lerarenmentaliteit, daar moet je voor opletten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 16:35   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Stel dat er een ongeluk gebeurt, net na die "put", bijv. de wagen zwenkt uit en knalt tegen een geparkeerde auto.
Is het dan de schuld van de te hoge snelheid voor de put, of van de onzichtbare put ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 17:09   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Die Actibump zou 50.000 Euro kosten.

In Duitsland (nog) niet wettig toegelaten. Dus ze bestaan al niet in Duitsland.

Citaat:
https://www.heise.de/newsticker/meld...n-4440692.html

Das sogenannte Actibump-System der schwedischen Firma Edeva kostet 50.000 Euro, sei bereits bestellt und soll nach Plänen der Stadt im Spätsommer eingebaut werden, wie ein Sprecher am Mittwoch sagte. Die Technik habe sich bereits in Schweden und Tschechien bewährt und solle nun auf der Langstraße in einer Tempo-20-Zone installiert werden, berichtete die Stadt. Dort sorgen Auto-Poser für Ärger, weil sie rasant und mit viel Imponiergehabe unterwegs sind. In Deutschland gebe es solche Tempofallen bislang nicht, sagte der Stadtsprecher.

Actibump ohne Zulassung – aber günstig

Doch ob die absenkbaren Stahlplatten tatsächlich eingebaut werden dürfen, muss noch abschließend geklärt werden, wie der Stadtsprecher einräumte. Das hessische Verkehrsministerium sehe noch Klärungsbedarf, ob das System ohne Zulassung der Bundesanstalt für Straßenwesen in Eigenregie in Betrieb genommen werden dürfe.
Citaat:
In een aantal Scandinavische landen en binnenkort ook in delen van Duitsland rijden snelheidsduivels letterlijk in de val
Typische grootspraak Belgische gazet...

Dit hadden ze er beter ingezet:
Nooddiensten of priotitaire voertuigen die gehinderd kunnen worden snel te rijden wordt opgelost met een transponder die dat gat tijdelijk kan uitschakelen.

Citaat:
Der ADAC Hessen-Thüringen äußerte Skepsis mit Blick auf die Tempofalle. Er habe zwar noch keinerlei Erfahrungen mit dem System, aber es bleibe abzuwarten, ob es sich um eine sinnvolle Einrichtung handele, sagte ein Sprecher in Frankfurt. Plötzliche Bremsmanöver beim Überfahren des Hindernisses könnten den nachfolgenden Verkehr gefährden. Zudem könnten sich Anwohner durch den Lärm, der beim Überfahren entsteht, gestört fühlen. Sinnvoller wären kostengünstigere Bremsschwellen, eine Fahrbahn-Verengung oder regelmäßige Tempokontrollen, befand er.

Mobile Radarkontrollen hätten das Problem in der Hanauer Innenstadt-Straße aber nicht lösen können, berichtete die Stadt. Und ein fest installierter Blitzer koste etwa dreimal soviel wie die Idee aus Skandinavien.

Keine Beeinträchtigung anderer Verkehrsteilnehmer

Die Stadt Hanau versicherte, dass Verkehrsteilnehmer mit erlaubter Geschwindigkeit nicht beeinträchtigt würden. Radfahrende könnten an den Stahlplatten vorbeifahren. Und Rettungskräfte, die in ihren Fahrzeugen im Notfall auch mal eilig unterwegs sind, sollen Transponder erhalten. Mit den Geräten können sie das System vorübergehend abschalten.

Von den weit verbreiteten, fest montierten Bremsschwellen hält Stadtrat Morlock wenig. "Darüber holpern alle Fahrzeuge, also Kfz und Fahrräder. Regelmäßig bremsen Kfz, auch wenn diese die vorgeschriebene Höchstgeschwindigkeit bereits beachten, vor diesen Schwellen deutlich ab und beschleunigen danach wieder. Das hat sowohl beim Überfahren, als auch beim Abbremsen und anschließendem Beschleunigen erhebliche Lärmbelästigung zur Folge." Im Vergleich dazu bewirkten die Actibumps "eine Verstetigung der Geschwindigkeit und damit des Verkehrsflusses auf dem Niveau der erlaubten Höchstgeschwindigkeit", sagte er der Deutschen Presse-Agentur.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot er een ambulance dringend jou moet komen halen,...
Die krijgen dan een transponder xT-bumpout

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2019 om 17:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 21:28   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
...
Nooddiensten of priotitaire voertuigen die gehinderd kunnen worden snel te rijden wordt opgelost met een transponder die dat gat tijdelijk kan uitschakelen
...
Je zal bedoelen: de wagens van die diensten worden nieuw aangekocht, maar kunnen pas aangewend worden na zes maanden of langer, om die transponder ingebouwd te krijgen.
Om nog te zwijgen van een voertuig van het Rode Kruis Brugge, dat voor een groot evenement even uitgeleend wordt aan Aalst ...

Neen vriendschap, ik ben gemazeld en gepokt in ambtenarij, en weet dat je moet werken volgens het kiss systeem.
Keep It Simple (and Sexy).

Weet je wat wel simpel is in deze zaken? De traktorsluizen. Op boerenwegels. Duidelijk aangeduid. Niet op wegen waar jan, alleman, en bomma's passeren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be