Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2015, 11:48   #1
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard Is RSC Anderlecht een racistische Club

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupile...aans-ben.dhtml

Jean Kindermans, hoofd opleiding van RSCA bevestigt hier dat Marrokanen niet slagen bij RSCA. Komt er nu eis tot ontslag en een Mars op Brussel vanwege Abou Djadjah, vanwege deze stigmatisering van jonge Marrokaanse voetballers in de jeugdopleiding van RSCA?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 12:27   #2
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupile...aans-ben.dhtml

Jean Kindermans, hoofd opleiding van RSCA bevestigt hier dat Marrokanen niet slagen bij RSCA. Komt er nu eis tot ontslag en een Mars op Brussel vanwege Abou Djadjah, vanwege deze stigmatisering van jonge Marrokaanse voetballers in de jeugdopleiding van RSCA?
Hij is een Belg, hij zegt het zelf.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 12:43   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Weer ene die of Belg, of Marokkaan is, naargelang het hem goed uitkomt.

Stop die dubbele nationaliteit !!
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 12:59   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Hij is een Belg, hij zegt het zelf.
Tiens, in het artikel zegt hij dat hij vertrokken is omdat hij Marrokaan is. Vervolgens heeft hij het inderdaad over het Belg zijn, omdat hem dat goed uitkomt wat betreft de nationale ploeg. Zijn vertrek is echter gelinked met zijn Marrokaan zijn en het feit dat Marrokanen volgens hem niet doorbreken naar de eerste ploeg. Dat werd vervolgens bevestigd door het hoofd opleidingen, die stelt dat er inderdaad een probleem is met de Marrokaanse gemeeschap in RSC Anderlecht. Is dat racistisch?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 20:01   #5
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tiens, in het artikel zegt hij dat hij vertrokken is omdat hij Marrokaan is. Vervolgens heeft hij het inderdaad over het Belg zijn, omdat hem dat goed uitkomt wat betreft de nationale ploeg. Zijn vertrek is echter gelinked met zijn Marrokaan zijn en het feit dat Marrokanen volgens hem niet doorbreken naar de eerste ploeg. Dat werd vervolgens bevestigd door het hoofd opleidingen, die stelt dat er inderdaad een probleem is met de Marrokaanse gemeeschap in RSC Anderlecht. Is dat racistisch?
Heeft niks met racisme te maken, alleen met contract en geld.
Wss verdient hij in Tottenham meer.
Volgens ik lees hebben ze hem bij Anderlecht wel een contract aangeboden.
Ik heb de indruk dat hij zijn afkomst misbruikt om een Belgische ploeg in een slecht daglicht te stellen, waarom weet ik niet.

Citaat:
De technisch sterke flankspeler maakt het mooie weer bij Tottenham en heeft een verleden bij Anderlecht. Daar weigerde hij vorig seizoen een profcontract en vertrok hij om een bijzondere reden. "Ik ga jullie de waarheid zeggen: ik ben vertrokken omdat tot dusver nog geen enkele Marokkaanse jeugdspeler is doorgebroken bij Anderlecht. Ik dacht dat ik mijn kans niet ging krijgen"
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 20:10   #6
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Mooi zo.
Hoe meer Europeanen er dagelijks met 'racist' om de oren geslagen worden hoe beter.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 20:13   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Mensen zien toch overal spoken...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 06:51   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mensen zien toch overal spoken...
Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen.

"Er zijn problemen met Berberse Marrokanen" en "er zijn problemen met Marrokanen" (behalve het woordje Berberse dan).

Waarom is het ene blijkbaar racisme en vind men het nodig om daarvoor het halve land op stelten te zetten en waarom is het andere slechts een klein stukje in de sportkrant waard en wordt er met geen woord over racisme gerept?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 12:44   #9
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Misschien omdat de man in kwestie

1. Zelf Marokkaanse roots heeft
2. In Engeland voetbal speelt ipv in België aan politiek doet

?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 16:58   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen.

"Er zijn problemen met Berberse Marrokanen" en "er zijn problemen met Marrokanen" (behalve het woordje Berberse dan).

Waarom is het ene blijkbaar racisme en vind men het nodig om daarvoor het halve land op stelten te zetten en waarom is het andere slechts een klein stukje in de sportkrant waard en wordt er met geen woord over racisme gerept?
Misschien omdat het BDW was die het woord "Berber" gebruikte ergens in een zin?
BDW doet sommigen meteen het schuim op de democratische lippen krijgen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 07:23   #11
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Misschien omdat de man in kwestie

1. Zelf Marokkaanse roots heeft
2. In Engeland voetbal speelt ipv in België aan politiek doet

?
1. Het is het hoofd opleiding van Anderlecht die stelt dat er een probleem is met Marokkanen. Die man heeft geen Marokkaanse roots, maar goed om weten dat iemand met andere roots meer mag zeggen dan een ander. Ruikt dat niet naar discriminatie?

2. De man speelt geen voetbal in Engeland, de man is trainer in Belgie.

3. De functie die iemand uitoefent, is irrelevant in het licht van het al dan niet racistisch zijn van uitspraken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 07:57   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Het is het hoofd opleiding van Anderlecht die stelt dat er een probleem is met Marokkanen. Die man heeft geen Marokkaanse roots, maar goed om weten dat iemand met andere roots meer mag zeggen dan een ander. Ruikt dat niet naar discriminatie?

2. De man speelt geen voetbal in Engeland, de man is trainer in Belgie.

3. De functie die iemand uitoefent, is irrelevant in het licht van het al dan niet racistisch zijn van uitspraken.
Waar zegt Kindermans "er is een probleem met Marokkanen"?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 10:40   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waar zegt Kindermans "er is een probleem met Marokkanen"?
Marrokanen slagen niet bij ons. U wenst op semantiek te spelen zie ik? Uiteraard is dat problematisch als Marrokanen niet slagen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 07:23   #14
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Hebt u wel hetzelfde artikel voor?

Citaat:
De cultuur, de nationaliteit of religie van een speler is nooit een criterium geweest om iemand al dan niet een contract te geven. Anderlecht is een multiculturele club. Het volstaat om naar onze eerste ploeg te kijken die bestaat uit spelers van allerlei continenten." Toch accepteert Kindermans ook de verklaring van Azzaoui. "Ismaïl heeft gelijk als hij zegt dat Marokkanen niet slagen bij ons. Het is voor ons een raadsel waarom dat niet gebeurt.
Ik denk dus niet dat het die man veel interesseert of zijn spelers nu Marokkaan, Chinees of Micronesiër zijn. Zolang ze maar veel geld in het laatje brengen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 07:33   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Marrokanen slagen niet bij ons. U wenst op semantiek te spelen zie ik? Uiteraard is dat problematisch als Marrokanen niet slagen.
Dat u dat zo interpreteert, verbaast mij niet.
Maar er is niks "racistisch" inde uitspraak van Kindermans, hij stelt gewoon iets vast, zonder daarover te oordelen.

Wat is er trouwens problematisch als Marokkanen uit eigen jeugdwerking bij Anderlecht niet slagen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 07:46   #16
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat u dat zo interpreteert, verbaast mij niet.
Maar er is niks "racistisch" inde uitspraak van Kindermans, hij stelt gewoon iets vast, zonder daarover te oordelen.

Wat is er trouwens problematisch als Marokkanen uit eigen jeugdwerking bij Anderlecht niet slagen?
Uiteraard is het problematisch als Marrokanen ergens niet in slagen waar anderen dat wel doen. Dat zijn jongens die afgeserveerd worden terwijl ze blijkbaar wel intrensiek de kwaliteiten hebben. Waar komen ze dan vervolgens terecht als ze hun kwaliteiten niet gebruiken? Als men weet dat ze niet slagen, zal men er ook minder tijd en geld in stoppen, waarna je in een vicieuze circel terecht komt. Vervolgens komen jongeren klagen dat ze gestigmatiseerd worden.

Kindermans stelt dat het inderdaad alleen de Marokkanen zijn die niet slagen bij Anderlecht. Anderen slagen wel, er is dus duidelijk een probleem met de Marrokaanse jongeren in Anderlecht, ze breken niet door, terwijl de rest dat wel doet. Voor mij is dat inderdaad alleen een vaststelling, die Kindermans doet.

Ik heb zelf nooit beweerd dat dit racistisch is. Ik stelde alleen de vraag of het racistisch is. Het lijkt erop dat niemand zich geroepen voelt om de uitspraken te veroordelen. Ik vind het wel vreemd dat het land dan wel een paar weken geleden op zijn kop stond toen iemand zei dat er in dit land problemen waren met sommige Berbers. 2 maten en 2 gewichten dus. Maar ik wil iedereen op dit forum bedanken om dit klaar en duidelijk te maken. Dezelfde uitspraak van Deheer De Wever, en het forum stond hier op zijn kop.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 mei 2015 om 07:51.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 07:59   #17
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als men weet dat ze niet slagen, waarom moet je er dan nog tijd en geld in steken?
Omdat iedereen met voldoende talent kan slagen, ongeacht de nationaliteit?

Citaat:
Kindermans stelt dat het inderdaad alleen de Marokkanen zijn die niet slagen bij Anderlecht. Anderen slagen wel, er is dus duidelijk een probleem met de Marrokaanse jongeren in Anderlecht, ze breken niet door, terwijl de rest dat wel doet. Voor mij is dat inderdaad alleen een vaststelling, die Kindermans doet. Ik heb zelf nooit beweerd dat dit racistisch is. Ik stelde alleen de vraag of het racistisch is. Het lijkt erop dat niemand zich geroepen voelt om de uitspraken te veroordelen. Ik vind het wel vreemd dat het land dan wel een paar weken geleden op zijn kop stond toen iemand zei dat er in dit land problemen waren met sommige Berbers.
De vraag werd in verband met de Marokkanen gesteld.
Maar hoeveel Grieken, Italianen, Turken, Spanjaarden, "Joegoslaven" of Polen uit de jeugd zijn de voorbije tien jaar bij het eerste elftal Anderlecht doorgebroken? Twee? Drie? Ik zal het u zeggen: eentje: Massimo Bruno.
Al de anderen zijn (halve)Kongolezen of "Belgen".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 08:00   #18
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat iedereen met voldoende talent kan slagen, ongeacht de nationaliteit?
Blijkbaar niet als je de Marrokaanse nationaliteit hebt



Citaat:
De vraag werd in verband met de Marokkanen gesteld.
Maar hoeveel Grieken, Italianen, Turken, Spanjaarden, "Joegoslaven" of Polen uit de jeugd zijn de voorbije tien jaar bij het eerste elftal Anderlecht doorgebroken? Twee? Drie? Ik zal het u zeggen: eentje: Massimo Bruno.
Al de anderen zijn (halve)Kongolezen of "Belgen".
Omdat je die niet in de jeugdwerking vindt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 mei 2015 om 08:01.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 08:11   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Blijkbaar niet als je de Marrokaanse nationaliteit hebt

Omdat je die niet in de jeugdwerking vindt.
Jij kent de jeugdploegen van Anderlecht duidelijk niet.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 11:54   #20
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mensen zien toch overal spoken...
2.

Geldt m.i. wellicht voor de voetballer in kwestie alsook zeker voor de topicstarter.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be