Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2022, 20:03   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard Hoe moet de lagere middenklasse rondkomen?

Meneer rijdt wel met een mercedes,
maar inderdaad, verder is dat daar gene vette.

Als die geen eigen woning volledig van ouders/schoonouders gesponsord worden, dan zie ik dat somber in.

titel: Amber (24) en Sean (26) verdienen samen 3.900 euro: “We verwarmen met een butaanvuurtje omdat onze energierekening anders door het dak zou gaan”
https://www.hln.be/geld/amber-24-en-...6e3ca692d12d59

Citaat:
Ook al hebben ze allebei een modaal inkomen, toch liggen Amber en Sean soms wakker van hun financiën. “Alles is zo duur geworden dat we ons afvragen hoe we dat allemaal gaan kunnen blijven betalen”, klinkt het. “Zo bedraagt onze huishuur inmiddels al 860 euro, en samen betalen we bijna 1.000 euro af voor onze auto’s.”
Inge Stiers 14-06-22, 11:01 Laatste update: 11:44

“Ik werkte eerst in een rusthuis, maar was daar niet gelukkig”, zegt Amber. “Door het personeelstekort leek dat meer op bandwerk. Sinds twee maanden ben ik voltijds thuiszorgkundige, en dat is echt de job van mijn leven. Ik kook voor mijn klanten, doe de boodschappen of de strijk. En soms hou ik hen gewoon gezelschap. Ik verdien 1.800 euro netto. Het enige nadeel is dat wij geen bedrijfswagen hebben en dus zelf opdraaien voor de reiskosten van en naar onze klanten. Daar krijgen we wel een kilometervergoeding voor, maar die bedraagt slechts 36 cent per kilometer. ”
Lees ook

“In de supermarkt geef ik maandelijks nooit meer dan 200 euro uit”: Elfi (37) verdient gemiddeld 1.800 euro per maand
PREMIUM
“In de supermarkt geef ik maandelijks nooit meer dan 200 euro uit”: Elfi (37) verdient gemiddeld 1.800 euro per maand

Marcia (35) en Davy (39) hebben 7 kinderen en een inkomen van 3.700 euro: “We kunnen zelfs nog sparen en één keer per jaar met zijn allen op vakantie gaan”
PREMIUM
Marcia (35) en Davy (39) hebben 7 kinderen en een inkomen van 3.700 euro: “We kunnen zelfs nog sparen en één keer per jaar met zijn allen op vakantie gaan”

“In mijn vrije tijd ben ik nog vrijwillig ambulancier”, vervolgt Amber. “Daar krijg ik een vergoeding van 150 ?* 200 euro per maand voor. Je moet dat écht met hart en ziel doen, want wie werkt er anders shifts van twaalf uur voor 50 euro, zelfs al is dat onbelast? Maar ik vind het gewoon heel fijn om te doen. En het zit in de familie: mijn papa is beroepsambulancier.”

Sean: “Ik doe algemene herstellingen aan tankcontainers waarin chemische producten vervoerd worden. Ik verdien ongeveer 1.900 euro netto. Amber en ik hebben samen om en bij de 3.900 euro, maar eigenlijk wordt het door de stijgende levensduurte almaar moeilijker om daarmee rond te komen. Eén voorbeeld: onze huishuur bedroeg in het begin 750 euro plus 50 euro gemeenschappelijke kosten. Intussen is dat bedrag al gestegen tot 860 euro.”
Ten huwelijk gevraagd

Amber: “We verwarmen met accumulatoren op elektriciteit, maar zetten die nooit aan omdat onze energierekening anders door het dak zou gaan. Daarom hebben we een butaanvuurtje gekocht.”

Sean: “Een fles gas kost 25 euro, en daar doen we in de winter één maand mee. Als we de accumulatoren zouden opzetten, zou ons dat 30 ?* 40 euro per úúr kosten.”

Amber: “En we betalen voor energie en gas nu al een voorschot van 330 euro. Dat bedrag is net aangepast en ik kan het maar tot 260 euro verlagen, minder wordt niet aanvaard. Water is ook nog eens 160 euro per maand. Op die manier gaan we straks alleen werken om onze rekeningen te betalen.”

Sean: “Toch proberen we nog te sparen. Om een huis te kunnen kopen, en voor ons trouwfeest, want ik heb Amber op oudejaarsavond ten huwelijk gevraagd.”

Amber: “Op de gemeenschappelijke spaarrekening voor het huis storten we maandelijks elk 50 euro, en op die voor het trouwfeest 75 euro. Niet dat het een huwelijk moet zijn met alles erop en eraan, maar het moet wel een féést worden. Maar dat zal nog niet voor volgend jaar zijn.
Vaste kosten

Sean: “Daarnaast hebben we een gemeenschappelijke rekening voor onze vaste kosten, waar we allebei 860 euro op storten. De rest gaat naar onze persoonlijke rekening. Dat geld gebruiken we voor kleren, hobby’s... Ik speel bijvoorbeeld Airsoft (een schietspel te vergelijken met paintball, maar dan met plastic balletjes, red.) en ik game graag. Ik speel online RuneScape en betaal daar 15 euro per maand voor. Ook de lening van onze auto gaat van onze eigen rekening. Voor mijn Mercedes betaal ik, met verzekering erbij, 550 euro per maand.”

Amber: “En ik 400 euro voor mijn Renault Clio. We krijgen gelukkig nog allebei maaltijdcheques. Samen is dat toch maandelijks een kleine 300 euro. Daar komen we meestal mee toe voor de boodschappen. We winkelen ook heel bewust: cola kopen we bijvoorbeeld in grote hoeveelheden hier in de buurt. Dat zijn kleine dingen, maar het helpt. En dat zorgt ervoor dat we toch alles kunnen kopen wat we willen. Wij gaan niet elk weekend op stap, dus dan wil ik thuis wel een goed gevulde koelkast. Ik ga ook regelmatig naar de kapper en laat mijn wimpers doen. Dan zucht ik wel eens als ik moet betalen, maar zulke dingen wil ik mij ook niet ontzeggen. Ik werk er hard genoeg voor.”

Sean: “Als we op vakantie gaan, gebruiken we een deel van ons vakantiegeld of eindejaarspremie. En we reizen nooit in het hoogseizoen. Dat scheelt een slok op de borrel. Vorig jaar hebben we zo slechts 440 euro per persoon betaald voor een week all-in in Griekenland.”

Amber: “Voor luxe hebben wij geen budget, maar ik ben ook actief op Instagram, en als influencer krijg ik regelmatig wel gratis spullen, zoals onlangs nog een smartphone. Die heb ik aan Sean gegeven, omdat de zijne net stuk was. Dat zijn natuurlijk fijne cadeautjes.”

Amber op Instagram: @amberweyn

Amber: “Onze keeshondjes, die allebei 800 euro kostten. Olaf heb ik vier jaar geleden gekocht met mijn eerste loon, Babs hebben we sinds februari.”

Sean: “De verlovingsring voor Amber.”

Amber: “Mijn auto, die 20.000 euro kostte. Ik moet daar vijf jaar voor afbetalen, maar dan is hij ook van mij.”

Sean: “Ook mijn auto, die 31.500 euro kostte. Ik wil er nog tien jaar mee rijden.”

Sean: “Heb ik niet. Ik koop amper iets en als ik iets koop, denk ik altijd goed na.”

Amber: “Mijn vorige auto, die ik leasde. Ik dacht dat ik die na een tijd zou kunnen kopen voor het restbedrag, maar dat bleek toch niet mogelijk. Ik heb vijf jaar betaald voor een auto die nooit van mij kon worden. Dat was dus 12.000 euro in de vuilbak.”

Amber: “Een huis kopen en een deel aan mijn familie geven.”

Sean: “Investeren in vastgoed en mijn droomauto kopen, een Revell 1968 Chevy Chevelle.”

Sean: “Natuurlijk. Mensen die niet op hun centen moeten letten, hebben veel minder zorgen.”

Amber: “Dat denk ik ook. Ik doe al onze rekeningen en lig daar soms wakker van.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 21:03   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Meneer rijdt wel met een mercedes,
maar inderdaad, verder is dat daar gene vette.

Als die geen eigen woning volledig van ouders/schoonouders gesponsord worden, dan zie ik dat somber in.

titel: Amber (24) en Sean (26) verdienen samen 3.900 euro: “We verwarmen met een butaanvuurtje omdat onze energierekening anders door het dak zou gaan”
https://www.hln.be/geld/amber-24-en-...6e3ca692d12d59
Dus ze kunnen met 2000 euro per maand voor hun eten en verwarming niet toekomen.



Edit: Schoof, not sure if you are serious? Dit is toch een sarcastische draad hoop ik?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 juni 2022 om 21:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 21:49   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Butaanvuurtke dan nog wel.
Dat is goed voor noodgevallen of zo.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 21:56   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Die troela’s zijn 24 en 26. Maandelijks 1000€ afbetaling voor hun auto’s. Toen ik begon te werken reed ik met een tweedehands Skoda die twee netto-maandlonen kostte.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 22:16   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Met €3900 als gezinsinkomen, zonder kinderen, zit je bij de goede middenklasse. Daar zitten de maaltijdcheques er nog niet bij heb ik de indruk. Als die niet kunnen sparen is het door hun eigen uitgavenpatroon.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 22:50   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ze zullen het wel leren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 16:23   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus ze kunnen met 2000 euro per maand voor hun eten en verwarming niet toekomen.

...
Edit: Schoof, not sure if you are serious? Dit is toch een sarcastische draad hoop ik?
Ik ben bloedserieus man.
Je hebt wellicht ook gelezen wat ik erg vooraan in de openingspost gesteld heb, ivm die mercedes.

Maar zo leven jonge lagere middenklassers.

Liever een mooie auto en een duurder appartement (zelfs al verwarmt zich dat dan met onbetaalbare elektrische accumulatoren, zodat ze liever een gasvuurtje gebruiken .... of had je dat aspect niet gelezen)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 16:25   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Nog een toevoeging (vandaag ergens gelezen): een mens kan zeer moeilijk achteruitgang verdragen.
Gastjes die het in hotel mama redelijk goed gewoon zijn, gaan niet zoals wij destijds eerst een paar jaar "kamperen" en "leven van de liefde".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 16:36   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die troela’s zijn 24 en 26. Maandelijks 1000€ afbetaling voor hun auto’s. Toen ik begon te werken reed ik met een tweedehands Skoda die twee netto-maandlonen kostte.
Lenen voor een auto? Nog nooit gedaan, ook niet voor een nieuwe.

Terwijl de asielen vol zitten kopen ze twee honden van elk 800€
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 juni 2022 om 16:38.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 17:00   #10
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die troela’s zijn 24 en 26. Maandelijks 1000€ afbetaling voor hun auto’s. Toen ik begon te werken reed ik met een tweedehands Skoda die twee netto-maandlonen kostte.
mijn eerste auto was een tweedehands mini die 5000 frank kostte. daar heb ik 3 jaar mee rondgereden.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 18:19   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.283
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

€1000 afbetaling voor 2 wagens? Dat is prima als je na hypotheek en andere vaste kosten €4000 netto overhebt. Maar anders heb je ergens iets verkeerd ingeschat.

Afbetaling voor voertuigen. Het duurste ik ooit gehad heb, was €300. En dat voor 3 jaar. Mijn eerste nieuwe wagen, de Opel Combo van 2005...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 21:23   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
mijn eerste auto was een tweedehands mini die 5000 frank kostte. daar heb ik 3 jaar mee rondgereden.
Een mini voor 5000 frank ? Da's voor niets.
Mijn eerste auto, toen ik 19 werd in 1980 kostte welgeteld 200.000 frank. Laatste model Ford Taunus 1600. Zoop minstens 11 liter per 100 km.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 21:30   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Lenen voor een auto? Nog nooit gedaan, ook niet voor een nieuwe.

Terwijl de asielen vol zitten kopen ze twee honden van elk 800€
Idem, lenen voor een auto is uzelf in de problemen brengen.

Kun je geen nieuwe betalen, koop dan tweedehands.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 juni 2022 om 21:31.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 06:57   #14
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

De enige lening dat ik heb is voor mijn huis af te betalen. Al de rest (verbouwingen, aankopen,...) daar sparen we voor of kopen we 2de hands (+/- de helft van ons materiaal is 2de hands, incl.eigen wagen). En toch kunnen we de facturen betalen, verbouwen wij stelselmatig ons huis en tuin, zetten we maandelijks geld opzij en kunnen we 2 keer op verlof gaan (we kijken wel steeds naar goedkope oplossingen en gaan nooit ver weg, hoofdzakelijk Nederland en Frankrijk).
En ja, we hebben ook nog eens 2 kinderen. Maar die dragen bv ook 2de handse kleren en spelen met 2de hands speelgoed.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 07:47   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een mini voor 5000 frank ? Da's voor niets.
Mijn eerste auto, toen ik 19 werd in 1980 kostte welgeteld 200.000 frank. Laatste model Ford Taunus 1600. Zoop minstens 11 liter per 100 km.
IN 87 kocht ik mijn eerste nieuwe, een Celica die ik nu nog steeds heb. 400.000 ballen. Met een bankcheque naar de garage.

Behalve voor de constructie van onze woning nog nooit geleend. Ook niet om eerst de lap grond te kopen.
Wel de lening gedeeltelijk weer opgenomen om een appartement aan zee te financieren. Dat kwam fiscaal voordeliger uit dan het meteen te betalen. Ook zo voor zonnepanelen.
Als het betaald is, is het vergeten.
Maar als het geld opbrengt kan je toch beter "lenen".
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 juni 2022 om 07:49.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 09:54   #16
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Meneer rijdt wel met een mercedes,
maar inderdaad, verder is dat daar gene vette.

Als die geen eigen woning volledig van ouders/schoonouders gesponsord worden, dan zie ik dat somber in.

titel: Amber (24) en Sean (26) verdienen samen 3.900 euro: “We verwarmen met een butaanvuurtje omdat onze energierekening anders door het dak zou gaan”
https://www.hln.be/geld/amber-24-en-...6e3ca692d12d59
Waarom zouden die moeten rondkomen? Ze kunnen zich niet eens etentjes met politici veroorloven!
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 14:13   #17
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Wat leven sommige mensen boven hun stand zeg! 2 Honden van elk 800 euro?
Twee dure wagens waaronder een mercedes? (op afbetaling: in totaal 950 euro/ maand)!)
Een duur trouwfeest terwijl ze ook een huis willen kopen?
OMG.
En dan nog durven klagen......

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 16 juni 2022 om 14:18.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 14:17   #18
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Tiens, ik heb mijn wimpers niet laten doen deze maand
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 14:23   #19
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat leven sommige mensen boven hun stand zeg! 2 Honden van elk 800 euro?
Twee dure wagens waaronder een mercedes? (op afbetaling: in totaal 950 euro/ maand)!)
Een duur trouwfeest terwijl ze ook een huis willen kopen?
OMG.
En dan nog durven klagen......
2!!!!!!!!!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 14:27   #20
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Ik las ook in dat artikel dat het koppel 160 euro/ maand aan water betaalt! Hoezo?
Ik betaal 3-maandelijks 90 euro.
Bij de afrekening heb ik wel 27 euro moeten opleggen.
Maar 160/ maand betalen voor water????
Nemen die dan 5/ dag een bad en vullen ze elke week een zwembad van 6000 liter?

Ik vind dat ze echt serieus héél erg boven hun stand leven.
En dan nog durven klagen in de krant, ffff.

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 16 juni 2022 om 14:27.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be